- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
waar feitelijk gezien uitsluitend spierkracht een vereiste is.
Feitelijk gezien is dat een compleet verkeerde conclusie, aangezien je in het wiel veel minder energie verspeelt.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Feitelijk gezien is dat een compleet verkeerde conclusie, aangezien je in het wiel veel minder energie verspeelt.
Om deze reden zou fietsen in een peloton wedstrijdmatig bekeken zoveel mogelijk aan banden moeten worden gelegd. Maar in plaats daarvan maakt men het nog erger en fietst iedereen rond met oortjes in en met data in het stuur.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Om deze reden zou fietsen in een peleton wedstrijdmatig bekeken zoveel mogelijk aan banden moeten worden gelegd. Maar in plaats daarvan maakt men het nog erger en fietst iedereen rond met oortjes in en met data in het stuur.
De sport moet dus dermate aan banden worden gelegd tot ze voldoet aan jouw definitie van de sport.
Je kunt ook gewoon accepteren dat wielrennen iets anders is dan hardfietsen.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Om deze reden zou fietsen in een peleton wedstrijdmatig bekeken zoveel mogelijk aan banden moeten worden gelegd.
Dat heet dan een tijdrit. Aparte disciple, ook leuk, maar niet de hele sport natuurlijk.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Overigens de felicitaties voor de Belgen. Grootse prestatie van Evenepoel. Tot aan het begin van dit seizoen was er twijfel over hoe goed hij werkelijk zou zijn, maar die twijfel kan de prullenbak in.
Waarmee ik nog niet wil zeggen dat hij de Tour gaat winnen, want daar zijn nogal wat kapers op de kust.
Maar ik geniet van hem. Juist door zijn 'maniertjes'. Lekker, een zelfbewuste gozer zonder valse bescheidenheid.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
De sport moet dus dermate aan banden worden gelegd tot ze voldoet aan jouw definitie van de sport.
Je kunt ook gewoon accepteren dat wielrennen iets anders is dan hardfietsen.
Ik heb weinig problemen met mijn visie op het wielrennen en denk vooral dat jij moet accepteren dat mensen kritiek kunnen leveren op zaken die jijzelf allicht fantastisch vindt.
Hoe dan ook, het lauweren van de grootste "linkebal" ipv de beste renner vind ik nog een tikkie treuriger dan het lauweren, verheffen, en bewonderen van mensen die sportprijzen winnen in het algemeen.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Zeilen. Een onderbelichte sport, of misschien wel een precies goed belichte sport. Dat weet ik allemaal niet.
Maar troefkaart Marit Bouwmeester gaat weer meedoen. Geweldig, één van de beste zeilsters die ons kleine landje ooit gekend heeft. Nee, nog steeds kent.
Ben er blij mee.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Eindelijk een duidelijk statement van Carlsen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Overigens de felicitaties voor de Belgen. Grootse prestatie van Evenepoel. Tot aan het begin van dit seizoen was er twijfel over hoe goed hij werkelijk zou zijn, maar die twijfel kan de prullenbak in.
Waarmee ik nog niet wil zeggen dat hij de Tour gaat winnen, want daar zijn nogal wat kapers op de kust.
Maar ik geniet van hem. Juist door zijn 'maniertjes'. Lekker, een zelfbewuste gozer zonder valse bescheidenheid.
Ik zei het al eerder. Ik heb het eerder niet voor zijn (impulsieve emotievolle) maniertjes, maar "trek" me dan vooral op aan alle andere positieve berichten die over hem verschijnen. Steeds respectvol, beleefd en vol waardering voor iedereen in zijn entourage (kine, masseurs, mecaniciens, ploegmaten). Remco wordt écht graag gezien bij de ploeg, getuige van hoe men voor hem door het vuur ging in de Vuelta of hoe blij Alaphilippe, Stybar en Morkov waren na het WK. Ga daar maar aan staan, Ineos, met ploegmakkers en knechten die anderhalf miljoen verdienen ... maar waarbij het geld een invloed heeft op het algemeen presteren als ploeg.
Nu hij het ongelijk van de mensen heeft aangetoond, wordt deze grens verlegd naar de Tour. Typisch, maar niet onlogisch. Nu, veel beter dan dit wordt het niet meer. Je kan geen progressie in het oneindige blijven maken, zeker niet puur op wielrennen dan. Het zal blijken of dat voldoende zal zijn om ooit de Tour te winnen, maar er zijn tal van andere factoren die je nimmer in de hand hebt (omstandigheden, vorm concurrenten, ...). Maar met de druk en de aandacht van het Tourcircus zie ik hem wel omgaan.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Ik zei het al eerder. Ik heb het eerder niet voor zijn (impulsieve emotievolle) maniertjes, maar "trek" me dan vooral op aan alle andere positieve berichten die over hem verschijnen. Steeds respectvol, beleefd en vol waardering voor iedereen in zijn entourage (kine, masseurs, mecaniciens, ploegmaten). Remco wordt écht graag gezien bij de ploeg, getuige van hoe men voor hem door het vuur ging in de Vuelta of hoe blij Alaphilippe, Stybar en Morkov waren na het WK. Ga daar maar aan staan, Ineos, met ploegmakkers en knechten die anderhalf miljoen verdienen ... maar waarbij het geld een invloed heeft op het algemeen presteren als ploeg.
Nu hij het ongelijk van de mensen heeft aangetoond, wordt deze grens verlegd naar de Tour. Typisch, maar niet onlogisch. Nu, veel beter dan dit wordt het niet meer. Je kan geen progressie in het oneindige blijven maken, zeker niet puur op wielrennen dan. Het zal blijken of dat voldoende zal zijn om ooit de Tour te winnen, maar er zijn tal van andere factoren die je nimmer in de hand hebt (omstandigheden, vorm concurrenten, ...). Maar met de druk en de aandacht van het Tourcircus zie ik hem wel omgaan.
Ik hoop verder dat Evenepoel wel een Tour zal pakken, dat maakt het enkel leuker. Veel verschillende Tour-winnaars maken namelijk de prestaties van veel-winnaars nog grootser.
En ja, ik mag Evenepoel graag zien winnen. Een leuke renner vind ik hem.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
En wat Mathieu betreft. Ook geen fan van ondanks het grote respect. Maar ik volg voetballer (en ex-Ajaxied) Jan Vertonghen in zijn uitspraak op twitter dat hij zei dat “hij wou dat hij kon zeggen dat hij anders zou reageren” in deze hele kwestie.
Ik begrijp wel zijn reactie - maar keur ze niet goed - dat hij omwille van de immense druk en wil om te slapen door het lint is gegaan. Puur uit onmacht eigenlijk. Sowieso verbaal en wellicht dus ook fysiek. Ik vind het makkelijk en goedkoop om hem te overladen met alle zonden van Israël. Ik vind de balans in het hele gebeuren van "slachtoffer-dader" niet correct zitten. Geen fan van al die moraalridders die hem bestempelen als een halve crimineel. Er zijn inderdaad fouten gemaakt, door hem en de omstandigheden ervoor, maar ook de ouders gaan niet vrijuit, maar zijn zich van geen greintje schuldbesef of verantwoordelijkheid bewust. Enfin, zo lijkt het wel.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik hoop verder dat Evenepoel wel een Tour zal pakken, dat maakt het enkel leuker. Veel verschillende Tour-winnaars maken namelijk de prestaties van veel-winnaars nog grootser.
En ja, ik mag Evenepoel graag zien winnen. Een leuke renner vind ik hem.
Mijn post was erg liefdevol bedoeld, hoor 
De twijfel mag inderdaad in de prullenbak of hij de Tour kan winnen of niet. Of hij hem zal winnen, weet niemand en is pure speculatie en is niet alleen afhankelijk van zijn eigen kunnen of vorm. Ik begin me anders nu wel te ergeren dat ik al voor de tweede keer op wel erg korte tijd (voor het WK en nu erna) heuse krantenartikels voor de kiezen krijg met tal van meningen van ex-wielrenners of hij in 2023 nu de Giro of de Tour moet rijden, tja ...
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
De twijfel mag inderdaad in de prullenbak of hij de Tour kan winnen of niet.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Jammer dat hij Lombardije niet gaat rijden komend weekend. Staat tot nog toe althans niet op de startlijst. Erg vreemd als je in deze vorm steekt. Zou een leuk voorproefje kunnen zijn voor de Tour van volgend seizoen: Bernal, Pogacar, Vingegaard en Evenepoel aan de start. Vooralsnog laat die laatste verstek gaan. (En is de rest niet op niveau (op Pogi na wellicht)).
Zou Van der Poel zich er misschien kunnen revancheren? De vorm heeft hij denk ik wel, en de spirit zou er moeten zijn. Het parcours ligt hem natuurlijk niet, maar hij heeft gekkere dingen laten zien.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Jammer dat hij Lombardije niet gaat rijden komend weekend. Staat tot nog toe althans niet op de startlijst. Erg vreemd als je in deze vorm steekt. Zou een leuk voorproefje kunnen zijn voor de Tour van volgend seizoen: Bernal, Pogacar, Vingegaard en Evenepoel aan de start. Vooralsnog laat die laatste verstek gaan. (En is de rest niet op niveau (op Pogi na wellicht)).
Zou Van der Poel zich er misschien kunnen revancheren? De vorm heeft hij denk ik wel, en de spirit zou er moeten zijn. Het parcours ligt hem natuurlijk niet, maar hij heeft gekkere dingen laten zien.
Evenepoel zal op 8 oktober zeker NIET aan de start van Lombardije verschijnen aangezien hij dan trouwt met zijn vriendin!
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Zowel Remco als VDP zijn om weliswaar uiteenlopende redenen mentaal leeg denk ik. Remco ging achter zijn trouwkostuum dacht ik om dan erg binnenkort al te trouwen?
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Evenepoel heeft voor mij toch echt wel genoeg bewezen dat hij de Tour kan winnen. Ook dan moet het meezitten, maar dat spreekt vanzelf. Ik hoop het overigens van harte van niet. Vervelende jongen bij een nog vervelender ploeg. Geen fan.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Liever toch Quick Step dan een arrogante ploeg als Ineos* of Jumbo.
Voor mij mag Pogi volgend jaar nog eens voor de tour gaan. Ik hoop dat we hem wel nog zien in de klassiekers. Zijn geweldig voorjaar maakt van hem de meest complete renner van het moment.
*: Carapaz vind ik wel een sympathieke renner. Gelukkig gaat hij weg bij Ineos.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Evenepoel zal op 8 oktober zeker NIET aan de start van Lombardije verschijnen aangezien hij dan trouwt met zijn vriendin!
Ah, oké, dat wist ik niet.
Hoe dan ook, blijft jammer.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Voor mij mag Pogi volgend jaar nog eens voor de tour gaan. Ik hoop dat we hem wel nog zien in de klassiekers. Zijn geweldig voorjaar maakt van hem de meest complete renner van het moment.
Ik kan me je aversie tegen JumboVisma voorstellen, maar waarom noem je het een arrogante ploeg? Dat mis ik dan. Het is gewoon een ploeg die sterk is, en geld heeft om een mooi pak aan renners aan te trekken.
Het bezit van financieel vermogen is niet direct gelijk aan arrogantie.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Ben voorstander van de anti-cheating regels van Susan Polgar:
1) Delay broadcast by 30 minutes
2) No electronics allowed
3) Spectators first 15-30 minutes only
4) 1st cheating offense = 2-5 year ban
5) 2nd cheating = lifetime ban
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Vervelende jongen bij een nog vervelender ploeg. Geen fan.
Ik ben eerder een Lotto-fan, jawel die zijn er ook 
Nuja, in het wielrennen is het maar raar om voor ploegen te supporteren. En het is ook niet zo dat je echt anti supportert, daarvoor is het respect voor de wielerarbeid te groot. Meestal ga je voor je landgenoten aangevuld met wat sympathieke buitenlanders.
Ook nooit echt QS minded geweest, de grotere en meer dominante broer van Lotto. Vooral in de periode Boonen vervelend als tegenstander door hun totale overwicht in het voorjaarswerk. Dat irriteerde toch wel wat. En met dat Wolfpack gedoe lijken ze precies het warm water uitgevonden te hebben. En hoewel hij briljant is als manager en vaak gelijk heeft, ben ik niet bepaald fan van Lefevere. Chapeau trouwens hoe ze met relatief beperkte middelen de echt rijke ploegen vaak een neus zetten.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Ik vind Ineos zich steeds positiever ontwikkelen. Niet alleen maar met de grote rondes bezig, maar ook investeren in jonge Britse renners (Hayter, Turner, Sheffield) voor het klassieke eendagsweek. Zal nooit echt mijn ploeg worden, maar alles beter dan Jumbo die de Ineos-formule heeft gekopieerd en in het eendagswerk alles op 1 man gooit. En als die wegvalt blijft er weinig over. Nee, vreselijke en arrogante ploeg dat Jumbo
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Mooi man, al die would-be Belgen die Jumbo arrogant noemen.
Heerlijk, dan weet ik weer waarom ik Jumbo supporter. Gewoon om die would-be Belgen te zieken. Echt hoor, dat geneuzel van dat Jumbo zo arrogant is. En nooit een reden waarom geven. Gewoon pure jaloezie, meer niet.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Wat is een would-be Belg?
Volgens mij is ie dat gewoon zelf.
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Wat is een would-be Belg?
Iemand die geen Belg is, maar wel graag doet alsof hij Belg is.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Wat is daar het nut van? Om daar dan bovenop te kunnen zeiken op Jumbo? Hier ga je die niet vinden denk ik. Wat niet wegneemt dat je die tegenkomt in de riolen van social media...
Graaf Machine
-
- 9809 berichten
- 1421 stemmen
Ach, uiteindelijk zal ik gister wel een glaasje wijn te veel op hebben gehad.
Die dingen gebeuren soms.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.