• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.592 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.377 acteurs
  • 199.165 gebruikers
  • 9.382.120 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Iedere renner heeft wel een versnelling, wielrennen is in de essentie toch een sport van hollen en stilstaan. Als je wattages terugkijkt van een willekeurige renner in een willekeurig koers zijn dat altijd alleen maar pieken en dalen, zelfs in tijdritten.

De kracht van Dumoulin lag hem juist in zijn uithoudingsvermogen (ik ken de cijfers uiteraard niet, maar zijn omslagpunt en FTG moeten extreem hoog liggen) en niet in zijn explosiviteit. Zijn versnellinkjes, zoals in de etappe die je aanhaalt, lijken mij toch een vorm van anticiperen op aanvallen van de echt explosieve klimmers, de springveertjes.

Dat Kelderman met zijn versnelling het verschil niet zal maken is wel duidelijk. Maar met zijn andere capaciteiten kan hij best een etappe in Catalonië of Baskenland winnen. Laat staan een GC in een kleinere etappekoers of een tijdrit.

Dat hij zo vaak top 10 heeft gereden in een grote ronde is natuurlijk knap, dat hij de enige Nederland is die dat doet zegt niks. Dat zou een Mollema, Boogerd of Ten Dam ook gekund hebben, maar die hebben zich op andere dingen toegelegd.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Carapaz is een killer. Kelderman is het omgekeerde daarvan.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

En Kelderman heeft een totaal gebrek aan 'grinta', denk dat dat hem het meeste parten speelt.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

De goatrace is weer aan de gang. Nadal is momenteel de enige in de strijd. Weet nadal, compleet met snee in zijn neus, de titel te grijpen, dan zet hij echt een reuzenstap.

starbright boy (moderator films)

• 22415 berichten
  • 5119 stemmen

Pecore schreef:

Dat hij zo vaak top 10 heeft gereden in een grote ronde is natuurlijk knap, dat hij de enige Nederland is die dat doet zegt niks. Dat zou een Mollema, Boogerd of Ten Dam ook gekund hebben, maar die hebben zich op andere dingen toegelegd.

Nou nee. Mollema misschien, al was ook die (in zijn klassementstijd) een flink stuk instabieler dan Kelderman, maar Boogerd (die kon maar één keer een serieus klassement rijden, daarna ging dat meerdere keren helemaal mis en toen haalde Rabobank andere kopmannen en werd hij luxe knecht) zeker niet om over Ten Dam nog maar te zwijgen. Beiden hadden daar niet de stabiliteit voor.

Ten Dam had overigens ook erg weinig explosiviteit en won dus ook nooit. Nou wil ik niet al te lelijk doen over Ten Dam, want dat is juist het schoolvoorbeeld van iemand die met beperkt talent heel ver is gekomen.

Ten Dam heeft een keer met hangen en wurgen de top 10 van de tour gehaald. In hetzelfde jaar richte Mollema zich ook vol op het klassement en werd hij nipt tiende, terwijl hij op een podiumplek stond. En met iets minder hangen en wurgen was hij twee jaar eerder achtste in de Vuelta.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Mollema heeft zes keer top 10 gereden. Drie daarvan in de Tour, Kelderman 'slechts' één keer in de Tour. Als Bauke zijn hele carrière voor het GC was gegaan had hij zomaar tien keer top 10 gereden.

Ik denk dat als je Boogerd en Ten Dam 15 jaar als kopman naar zowel Giro als Vuelta had gestuurd (en ook hun trainingen daarop hadden toegespitst, waardoor Boogerd dus niet de Amstel en touretappes had gewonnen), ze die zeven keren van Kelderman ook wel aangetikt hadden.

Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken, en het constant met elkaar oneens zijn wordt ook wel wat vermoeiend, dus laten we er maar mee ophouden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik zie toch liever een renner die een etappe wint zoals vorig jaar in Quillan dan een renner die anoniem 9de wordt in het klassement.

Thomas De Gendt is in hetzelfde bedje ziek. In het begin van z'n carrière eens 3de in de Giro die gewonnen werd door Hesjedal. Maar de mooiste momenten van z'n carrière vind ik zijn ontsnappingen en zijn memorabele etappezeges (Stelviopas, Mont Ventoux, Saint-Etienne).

• 22415 berichten
  • 5119 stemmen

Daar komt het verschil vandaan, Ben dat hier ook al vaker tegengekomen. Op mij maakt een fraai klassement vaak meer indruk dan veel etappeoverwinningen. Ik weet dat ik daarmee in de minderheid ben. Ik kan heel erg genieten van iemand die drie weken goed is en hoog eindigt dan veel etappe-overwinningen. Niet altijd (die Vuelta-etappe van Dumoulin bijvoorbeeld of de touretappe van Lars Boom of Boogerd in La Plagne zijn wel uitzonderingen).

En waar hij ook eindigt (behalve als het podium zou worden), ik vind dit klassement zeker niet Keldermans mooiste omdat hij tijd won met een ontsnapping. Ik hou van de stabiliteit.

• 22415 berichten
  • 5119 stemmen

Heerlijke laatste klim.

Evenepoel kwetsbaar, maar ik vond zijn rijden (eigen tempo zoeken en de schade beperken) erg volwassen. Veel renners bezwijken op dit soort momenten als het even niet gaat en de druk enorm is. Evenepoel niet. Maar Roglic lijkt in vorm te komen. En we weten hoe goed hij dan is.

Carapaz bewijst zijn klasse. Ik zie hem morgen zo weer aanvallen.

Morgen wordt het heel tof. Wellicht de sleuteletappe van de hele ronde.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

AGE-411 schreef:

Ik zie toch liever een renner die een etappe wint zoals vorig jaar in Quillan dan een renner die anoniem 9de wordt in het klassement.

Thomas De Gendt is in hetzelfde bedje ziek. In het begin van z'n carrière eens 3de in de Giro die gewonnen werd door Hesjedal. Maar de mooiste momenten van z'n carrière vind ik zijn ontsnappingen en zijn memorabele etappezeges (Stelviopas, Mont Ventoux, Saint-Etienne).

Dat was een vergiftigd geschenk voor Thomas. Hij is geen klassementsman, nooit geweest. Die uitslag was een accident de parcours. Thomas leeft voor zijn vak, maar je moet hem niet in een keurslijf stoppen. Dat is ook de reden waarom het niet lukte bij QS, te strak allemaal.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Benieuwd naar morgen. Als Roglic weer tijd weet te pakken, dan word het een heerlijke laatste week. Wel uitstekende damage control van Evenepoel. Heeft het aardig beperkt kunnen houden. Gelukkig voor hem is Kuss er niet meer bij en moet Roglic het wel alleen doen. Harper was wel aardig vandaag

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Heerlijke laatste klim.

Evenepoel kwetsbaar, maar ik vond zijn rijden (eigen tempo zoeken en de schade beperken) erg volwassen. Veel renners bezwijken op dit soort momenten als het even niet gaat en de druk enorm is. Evenepoel niet. Maar Roglic lijkt in vorm te komen. En we weten hoe goed hij dan is.

Carapaz bewijst zijn klasse. Ik zie hem morgen zo weer aanvallen.

Morgen wordt het heel tof. Wellicht de sleuteletappe van de hele ronde.

Als dit het begin van het einde was van Evenepoel, dan zie ik Roglic morgen al in het rood staan.

Als dit een 'gewone' slechte dag was, dan is morgen alles mogelijk.

Ik vrees voor het eerste.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

happie schreef:

Benieuwd naar morgen. Als Roglic weer tijd weet te pakken, dan word het een heerlijke laatste week. Wel uitstekende damage control van Evenepoel. Heeft het aardig beperkt kunnen houden. Gelukkig voor hem is Kuss er niet meer bij en moet Roglic het wel alleen doen. Harper was wel aardig vandaag

Roglic heeft in de laatste 2 kilometer amper nog uitgebouwd. Zowel ten opzichte van Carapaz als van Evenepoel. Een bresje slaan.

Maar ik vrees dat er morgen met minuten kan gesmeten worden.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Roglic heeft in de laatste 2 kilometer amper nog uitgebouwd. Zowel ten opzichte van Carapaz als van Evenepoel. Een bresje slaan.

Maar ik vrees dat er morgen met minuten kan gesmeten worden.

Daarom met als nog een beetje terughoudend.

Hij word wel steeds beter, dus ik ben benieuwd. Probleem is dat Roglic ook niet echt een sterke ploeg heeft om Evenepoel flink pijn te doen.

Morgen weer een hele andere klim inderdaad met die hoogte. Daar kunnen flinke verschillen komen.

Arensman vrij goed vandaag. Die kan nog in de top 10 komen.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12861 stemmen

starbright boy schreef:

Ik hou van de stabiliteit.

Fan van Uran?

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Baanbrekend nieuws: max verstappen is aanwezig in nederland.

Belangrijker sportnieuws; de goatrace wordt dit seizoen met minstens een ronde verlengd. Nadal heeft gasquet opgerold, lijkt fit, en staat in de 4e ronde van de us open.

• 22415 berichten
  • 5119 stemmen

Thymen Arensman!!!!!!!!!!!!!!!!!!

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Wat een mooie van Arensman. Goed gereden ook.

Evenepoel hield goed stand. Netjes zeg. Benieuwd of Roglic niet gewoon niet eerder kon. De laatste week is niet zwaar, maar Roglic gaat daar nog wel los denk ik.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Goeiendag zeg. Op de baan al lang en breed opgerold door nadal en djokovic maar naast de baan de absolute koning:

Tennis | Roger Federer blijft grootverdiener van ‘Big Three’ – Meer inkomsten dan Rafael Nadal en Novak Djokovic - Eurosport - google.com

Graaf Machine

• 9832 berichten
  • 1423 stemmen

Ik volg het natuurlijk niet zo goed als de kenners, maar had de naam Arensman al wel opgepikt. Wat een klasse gisteren zeg. En dat op zijn leeftijd.

Ja, er zijn er die op die leeftijd al meer laten zien (Pogi, Evenepoel), maar de ontwikkelingscurve van elke sporter loopt anders, dus dat zegt nog niks over wat er over vijf jaar gepresteerd wordt. Fijn dat wij als Nederlanders ook weer een ijzer in het vuur hebben.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik volg het natuurlijk niet zo goed als de kenners, maar had de naam Arensman al wel opgepikt. Wat een klasse gisteren zeg. En dat op zijn leeftijd.

Ja, er zijn er die op die leeftijd al meer laten zien (Pogi, Evenepoel), maar de ontwikkelingscurve van elke sporter loopt anders, dus dat zegt nog niks over wat er over vijf jaar gepresteerd wordt. Fijn dat wij als Nederlanders ook weer een ijzer in het vuur hebben.

Ja, echt een mooie. Dit is ook het eerste seizoen waarin hij zich meer op klassementen heeft gestort. Grappig is wel dat hij ooit tweede werd in de tour de L'avenir achter Pogacar en voor Vlasov, Mäder en Almeida o.a.

Volgend seizoen naar INEOS. Ben benieuwd hoe zijn stappen daar gaan zijn en hoeverre hij zich daar kan ontwikkelen. Carapaz, Yates, Porte en Dunbar zijn dan weg. Dus er ontstaat wel wat klassementsruimte. Een jaar later lopen Sivakov, Martinez, Thomas, Hart en Rodriquez af. Die laatste zie ik misschien wel bij een moviestar terecht komen, Thomas zullen ze wel houden, maar die andere drie zullen er zeker twee vertrekken neem ik aan.

Jammer dat Jumbo hem niet heeft weten te strikken.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Leuk Tiafoe verslaat Nadal. Krijgen we een nieuwe grandslam winnaar. De laatste jaren is de US open toch wel de GS geweest, waar buitenom Djokovic, Nadal, Federer en vooruit Murray een andere speler gewonnen heeft.

Ik hoop op Kyrgios.

Graaf Machine

• 9832 berichten
  • 1423 stemmen

Ja, Kyrgios ben ik nu ook voor. Een nieuwe naam voor de GS, maar een bekende en stevige naam in het tennis. Hij lijkt zelfs zijn duiveltjes ingebonden te hebben.

Hup Kyrgios !

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Ja hij heeft dit jaar ook wat hij zelf zegt mentaal en fysiek stappen gezet. Haalde natuurlijk al finale van Wimbledon, won Washington en ik meende Montreal kwam hij vrij ver. Het blijft natuurlijk een uitzonderlijke vogel, maar het zou voor zijn veranderde mindset een beloning zijn om een grandslam te winnen.

Overigens kunnen zowel Alcaraz, als Ruud beide de nummer 1 van de wereld worden als zij minimaal de finale halen Mochten ze allebei de finale halen, dan word vanzelfsprekend de winnaar van het toernooi de nummer 1. Zij zijn de enige, die dit kunnen halen.

• 22415 berichten
  • 5119 stemmen

Stel: Iemand zonder verstand van wielrennen schrijft voor netflix een serie over een grote ronde. Dan zou je met een finish als vandaag komen. Totaal idioot. Maar het gebeurde.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

Leuk Tiafoe verslaat Nadal. Krijgen we een nieuwe grandslam winnaar. De laatste jaren is de US open toch wel de GS geweest, waar buitenom Djokovic, Nadal, Federer en vooruit Murray een andere speler gewonnen heeft.

Jep. De goatrace zit er voor dit seizoen op. Overigens speelt federer sinds de doorbraak van nadal en djoko geen rol van betekenis meer op de us open.

Graaf Machine

• 9832 berichten
  • 1423 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Jep. De goatrace zit er voor dit seizoen op. Overigens speelt federer sinds de doorbraak van nadal en djoko geen rol van betekenis meer op de us open.

Kenners weten dat in 2015 Nadal en Djoko allang doorgebroken waren. Toch haalde Federer dat jaar de finale van de US Open. Dat is een rol van betekenis spelen.

Kenners weten dus dat praatjesmakers als Splinters geen kenners zijn.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Kenners weten dat in 2015 Nadal en Djoko allang doorgebroken waren. Toch haalde Federer dat jaar de finale van de US Open. Dat is een rol van betekenis spelen.

Kenners weten dus dat praatjesmakers als Splinters geen kenners zijn.

Kenners. Een betekenisloos begrip waar supporters zich af en toe aan laven.

SergioMalick

• 1236 berichten
  • 1841 stemmen

Het blijft toch altijd weer hartverscheurend om Roglic te zien vallen. Hij doet het in principe zelf, maar ik heb er toch elke keer weer medelijden mee.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4524 stemmen

happie schreef:

Ik hoop op Kyrgios.

De US Open is ook de laatste GS geweest waar een niet-Europeaan won bij de mannen (Del Potro 2009).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.