- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Tim van Rijthoven overleefd 7 matchpoints tegen Chinees Zhang de nummer 137 van de wereld en wint in 5 sets. Botic moest er ook doorheen komen en won ook in 5 sets. Beide spelers geen hoogvlieger. Alhoewel Zhang al een paar maanden aardig wat wint op Challenger niveau.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Iets van deze tijd. Renners die top van de wereld zijn die zich niet te goed voelen om te knechten voor anderen.
Misschien omdat het tegenwoordig toch net wat meer een ploegsport is geworden dan vroeger (ook gezien de trainingsarbeid)? Of zou dat toch vooral het publieke verhaal zijn dat naar buiten gebracht wordt?
QST staat er natuurlijk ook wel een beetje om bekend (the wolfpack), Alaphilippe heeft ook al meermaals laten weten zich écht goed thuis te voelen in het team en Evenepoel heeft eerder ook wel eens wat sprintjes vol voor hem aangetrokken. Maar het is toch wel een mooie evolutie vind ik.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Evenepoel heeft nu z'n eerste etappezege in een grote ronde, wat oorspronkelijk z'n doel was in deze Vuelta.
Laten we hopen dat hij de komende dagen niet door het ijs zakt.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Volgens mij is het meer een ploegsport geworden. Veel professioneler, de kleine details maken nog meer het verschil, teamgenoten worden belangrijker.
Ben wel benieuwd hoe dat moet gaan als Evenepoel en Alaphilippe beiden aan de start van de tour staan. Dan zal het mentaal een stukje moeilijker zijn voor de fransman om zich weg te cijferen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Volgens mij is het meer een ploegsport geworden. Veel professioneler, de kleine details maken nog meer het verschil, teamgenoten worden belangrijker.
Ben wel benieuwd hoe dat moet gaan als Evenepoel en Alaphilippe beiden aan de start van de tour staan. Dan zal het mentaal een stukje moeilijker zijn voor de fransman om zich weg te cijferen.
Ongeacht wat het eindresultaat in deze Vuelta is, Evenepoel zal volgend jaar de tour nog niet rijden. Wellicht zet hij alles op de Giro.
Het probleem dat jij beschrijft doet zich ten vroegste in 2024 voor. En tegen dan zal Quick.Step misschien andere topknechten aangetrokken hebben die Alaphilippe moeten vervangen in de bergen. Dan kan men steeds Alaphilippe een vrijgeleide geven.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Mjaa, die lange termijn plannen in het wielrennen zeggen me niet zoveel. Daar komt vaak maar barweinig van terecht.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Mjaa, die lange termijn plannen in het wielrennen zeggen me niet zoveel. Daar komt vaak maar barweinig van terecht.
Lefevre is anders wel een man met een plan. Die kijkt verder dan het eind van het jaar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5119 stemmen
En zeker bij Evenepoel, Hem brengen is de laatste jaren zijn hoofddoel.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Maar een val kan zo'n planning zomaar overhoop gooien. Net als een coronabesmetting. Zelfs een griepje. Met overmacht de vuelta winnen toch ook. De tijd van 'brengen' is zo langzamerhand ook wel voorbij. Evenepoel is een grote meneer, met een grote mond en een eigen plan. Wat wil hij zelf? De strijd met Pogi, Vingegaard en Bernal in de tour zal toch lonken. Mochten die allevier op het beste van hun kunnen zijn dan wordt dat een editie om je vingers bij af te likken. Wat mij betreft kan die niet vroeg genoeg komen.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Er is op dit moment toch geen reden om te veronderstellen dat Evenepoel op hetzelfde niveau zit als Pogacar en Vingegaard? Dit is wel de Vuelte he, laten we een beetje reëel blijven.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Nee en Hindley, Carapaz en Landa zijn ook veel minder dan in de Giro. Roglic is ook niet beter dan de afgelopen jaren, die is duidelijk. Pogacar en Vingegaard had hij niet eraf gereden. Hij heeft ook niet eens hoeven demarreren, dat komt omdat de andere concurrenten gewoon niet goed zijn.
Deze Evenpoel had in de afgelopen Tour niet eens top 10 gereden, omdat dat het verloop heel anders was. Daar werd ook gewoon echt gereden door andere ploegen en renners. Hier heeft nog niemand aangevallen, dat is niet omdat het niet mogelijk was, maar omdat ze niet op hun top zijn.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Gijs Brouwer wint bij zijn debuut op de US open van Mannarino (die versloeg in de halve finale nog van Winston Salem nog Botic).
Griekspoor was matig.
Bobbejaantje
-
- 2279 berichten
- 2078 stemmen
Deze Evenpoel had in de afgelopen Tour niet eens top 10 gereden, omdat dat het verloop heel anders was. Daar werd ook gewoon echt gereden door andere ploegen en renners. Hier heeft nog niemand aangevallen, dat is niet omdat het niet mogelijk was, maar omdat ze niet op hun top zijn.
Deze Evenepoel heeft één van de snelste tijdritten ooit in een grote ronde gereden. Vuelta of niet. Dat is geen veronderstelling maar een feit. Slechts één keer ging het nóg sneller: de supersonische tijdrit van Remco Evenepoel in 7 cijfers - Sport/Voetbalmagazine - sportmagazine.knack.be
Verder is het uiteraard afwachten hoe hij het er de rest van de Vuelta zal afbrengen. Niet nodig om het vel van de beer te verkopen voor hij geschoten is. Maar het is een beetje lachwekkend hoe je hem hier nu minimaliseert. Al goed dat het hier een filmforum is.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Deze Evenepoel heeft één van de snelste tijdritten ooit in een grote ronde gereden. Vuelta of niet. Dat is geen veronderstelling maar een feit. Slechts één keer ging het nóg sneller: de supersonische tijdrit van Remco Evenepoel in 7 cijfers - Sport/Voetbalmagazine - sportmagazine.knack.be
Verder is het uiteraard afwachten hoe hij het er de rest van de Vuelta zal afbrengen. Niet nodig om het vel van de beer te verkopen voor hij geschoten is. Maar het is een beetje lachwekkend hoe je hem hier nu minimaliseert. Al goed dat het hier een filmforum is.
Ik minimaliseer hem niet, maar ik vergroot hem niet. Dat doe ik door te constateren, dat de tegenstand echt zwaar tegenvalt. Er is niemand die aanvalt en de meeste lijken eerder slechter te zijn dan beter in vergelijking met eerdere rondes. Overigens heb ik in de laatste bergetappe gewoon gezegd, dat hij een uitstekende prestatie heeft neergezet.
Zijn tijdrit was geweldig hoor, maar goed uiteindelijk gaat het om een hele ronde. Enfin ben desalniettemin benieuwd naar etappe 14 en zeker etappe 15. Echter moet hij wel een keer onder druk gezet gaan worden, want de tegenstand is momenteel wel heel gezapig. Van Jumbo verwacht ik eigenlijk niks daarin, behalve van Roglic zelf. Moet toch echt van de ploegen van UAE, Ineos, Bora en Movistar komen.
Dus al met al niks lachwekkends aan. De eerdere vergelijkingen van Evenepoel met Pogi en Vingegaard komen daar eerder in de buurt.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Er is op dit moment toch geen reden om te veronderstellen dat Evenepoel op hetzelfde niveau zit als Pogacar en Vingegaard? Dit is wel de Vuelte he, laten we een beetje reëel blijven.
Dat veronderstel ik toch ook niet? Beetje flauw om me dat in de mond te leggen en vervolgens op licht berispende toon te ontkrachten.
Ik denk wel dat Evenepoel op termijn kan wedijveren met die twee. Zeker met Pogi, die het ook in mindere mate moet hebben van het echte hooggebergte. Dat denk ik niet alleen na deze vuelta, maar ook na eerdere resultaten in bijvoorbeeld San Sebastian, LBL en Polen en uitspraken van collega-renners zoals Landa.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Tja, de rest lijkt ook altijd slecht(er) als er eentje beter is. Benieuwd wat die hoge berg deze week gaat brengen.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Yates en Sivakov uit de Vuelta vanwege een positieve coronatest. Hierdoor komt de teller met postieve renners op 18, dat loopt stukje bij beetje harder op.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Hierop aansluitend heeft Tao Hart het opgenomen voor in dit geval BikeExchange. Hij vindt het niet correct dat corona bvb de ploegen die flirten met de degradatie vele punten kost waardoor de strijd oneerlijk zou verlopen.
Zijn tweet is intussen verwijderd na (felle) kritiek. Iemand een idee waarop deze kritiek dan gebaseerd is? Heb ik iets gemist? Oja, ikzelf heb geen Twitter en kan dus niet op onderzoek gaan ... 
Of zit er eigenbelang in met de opgave van Sivakov (en meldt hij dat bewust niet)?
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Aiai, wat een kl*tejaar voor Alaphilippe ... Zware vallen in de Strade en Luik, corona in de Ronde van Wallonië en nu dit. Die man heeft toch al serieus het asfalt gezien (als je er de RVV van 2020 ook bijneemt)...
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Of zit er eigenbelang in met de opgave van Sivakov (en meldt hij dat bewust niet)?
Gaat Hart weg op het einde van het jaar ofzo? Ik denk niet dat ze zich bij INEOS veel zorgen maken over die puntenranking 
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Oei, Evenepoel onderuit geschoven.
Kelderman in de kopgroep, die zit virtueel op het podium.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Jumbo matig zeg. Waarom gaat Valverde niet gewoon op kop rijden. Mas heeft de beste knecht.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Deze Evenepoel had lachend top vijf gereden de afgelopen tour. Feestje om naar te kijken, hoe makkelijk het die jongen afgaat. Is eindelijk weer in echte topvorm na zijn val in LBL twee jaar geleden. Hopelijk kan hij flink oogsten de komende jaren. Ik ben wel fan.
Jammer voor Kelderman. Blijft toch treurig dat zo'n talentvolle renner het altijd weer laat afweten in de finale. Lijkt wel alsof hij niet diep genoeg kan gaan.
-
- 22415 berichten
- 5119 stemmen
Lijkt wel alsof hij niet diep genoeg kan gaan.
Nou nee. Hij kan best heel diep gaan, maar hij heeft een handicap: Kelderman is niet explosief. Carapaz is dat wel. Pogacar al helemaal die heeft er een groot deel van zijn carrière op gebouwd. Kelderman moet het hebben van een enorm uithoudingsvermogen en kan in vorm met een flink stabiel tempo een beklimming rijden. Maar heeft geen explosie in zich waarmee hij een renner onmiddellijk uit zijn wiel rijdt. Dat maakt het veel moeilijker om een etappe te winnen. Door zijn stabiliteit is hij wel een zeer goede ronderenner. Het kan zomaar zijn dat hij deze ronde voor de zevende keer in de top 10 gaat rijden van een grote ronde. Alleen Joop Zoetemelk deed dat als Nederlander vaker.
Hij zal in de toekomst als hij minder goed in klassementen wordt ook meer een Gesink (luxe knecht, wegkapitein) dan een Mollema (aanvallende renner die weleens iets moois wint) worden.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ook zonder explosiviteit had hij in al die keren dat hij er zo dichtbij was wel een keertje mogen winnen toch? Een Dumoulin is ook niet explosief en die heeft schitterende etappes gewonnen in de vuelte, giro en de tour.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Explosiviteit is één ding, durf (initiatief) en inzicht een andere, zie Mollema bvb. En geluk speelt ook altijd mee. Wij hebben er ook zo eentje rijden met Van Marcke (naast al zijn pech). En vroeger met Devolder (die had dan gewoon te veel durf), behalve dan op het BK en de RVV.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Gewoon de pech dat Carapaz wat beter leek, dan de andere bergetappes. Maar ja nu staat hij weer 6de en zit een ontsnapping er niet meer in. Benieuwd of hij zaterdag laat lopen om zondag in de aanval te gaan. Of dat ze toch voor een top 10 gaan bij Bora.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Die zullen nu toch wel voor het klassement gaan met Kelderman. Dan eerder met Hindley of Higuita voor een bergetappe, al zijn die beiden niet in vorm.
-
- 22415 berichten
- 5119 stemmen
Ook zonder explosiviteit had hij in al die keren dat hij er zo dichtbij was wel een keertje mogen winnen toch? Een Dumoulin is ook niet explosief en die heeft schitterende etappes gewonnen in de vuelte, giro en de tour.
Dumoulin was wel degelijk explosief als hij echt in topvorm was. Zijn doorbraak-etappeoverwinnig en een van de mooiste dingen die hij ooit deed is hoe hij zijn etappe in de Vuelta won. Dat waren meerdere versnellingen tegen het einde van een etappe. Ook Mollema heeft juist wel enige explosiviteit. Gesink heeft en had dat ook nauwelijks en heeft toch een keer een etappe in de Vuelta gewonnen, Het kan wel, maar het veel en veel moeilijker en dat zal het voor Kelderman altijd blijven.
Kelderman moet niet bewust laten lopen. De kans dat hij een etappe kan winnen is gewoon echt klein. De kans om top 5 te rijden als hij er aan blijft hangen is een stuk groter. Dat laten lopen moeten andere types doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.