• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.616 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.168 gebruikers
  • 9.382.409 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9835 berichten
  • 1423 stemmen

Leuke tennisclash: In de tweede ronde van het toernooi van Winston-Salem mogen Griekspoor en Zandschulp het onderling uitvechten.

Graaf Machine

• 9835 berichten
  • 1423 stemmen

Ik begrijp dat Roglic nu in het rood rijdt?

Wel grappig hoe de ploeg dat shirt heeft gerouleerd. Nou ja, vanaf vandaag is het toch over met de pret.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Kuss staat nog op 13 seconden

Klein tikje alvast op de kin van zijn concurrenten.

Gretz

• 95 berichten
  • 308 stemmen

Ik kan Voetbalmeter niet meer bereiken. Meer users die hier last van hebben? Tapatalk - error

Oops, no Groups found under the name 'voetbalmeter'. Would you like to create a new group on Tapatalk?

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Gretz schreef:

Ik kan Voetbalmeter niet meer bereiken. Meer users die hier last van hebben? Tapatalk - error

Oops, no Groups found under the name 'voetbalmeter'. Would you like to create a new group on Tapatalk?

Net nog geopend:

Voetbalmeter - Een voetbalforum voor MovieMeter-gebruikers - tapatalk.com

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Leuke tennisclash: In de tweede ronde van het toernooi van Winston-Salem mogen Griekspoor en Zandschulp het onderling uitvechten.

Gewonnen door Zandschulp. Benieuwd hoe ver hij kan komen bij dit redelijk bezette ATP toernooi. Zou een mooie volgende stap zijn om een ATP toernooi te winnen, dat ontbreekt eigenlijk nog bij zijn huidige ontwikkeling en goed voor zijn vertrouwen om zijn US open punten te verdedigen.

Graaf Machine

• 9835 berichten
  • 1423 stemmen

happie schreef:

(quote)

Gewonnen door Zandschulp. Benieuwd hoe ver hij kan komen bij dit redelijk bezette ATP toernooi. Zou een mooie volgende stap zijn om een ATP toernooi te winnen, dat ontbreekt eigenlijk nog bij zijn huidige ontwikkeling en goed voor zijn vertrouwen om zijn US open punten te verdedigen.

Op Nu.nl wat te zien van de partij tussen Botic en Tallon.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Op Nu.nl wat te zien van de partij tussen Botic en Tallon.

Botic blijft ook wel de betere speler. Hij heeft qua zeurderigheid wel wat Haase partijen ertussen zitten. Daardoor raakt hij uit zijn spel en speelt hij minder.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Djokovic mag waarschijnlijk ook niet meedoen aan de US open vanwege zijn vaccinatiestatus. Vind dat inmiddels een beetje achterhaald. Dan kan hij toch beter een negatief testbewijs opleveren. Als hij negatief is, dan is zijn vaccinatiestatus voor hem persoonlijk toch wat voor effecten hij krijgt bij een besmetting.

Graaf Machine

• 9835 berichten
  • 1423 stemmen

happie schreef:

(quote)

Botic blijft ook wel de betere speler. Hij heeft qua zeurderigheid wel wat Haase partijen ertussen zitten. Daardoor raakt hij uit zijn spel en speelt hij minder.

Ik ken eigenlijk weinig van Haase.

Na het aftreden van Sjeng Schalken (en in mindere mate Martin Verkerk) is het Nederlandse tennis voor mij in een diepe rust gegaan. Ja, daar was nog Raemon Sluiter, die is een beetje tussen wal en schip. Best goede tennisser, maar net niet wel, en te goed voor niet.

Hopelijk gaat het weer wat beter met het Nederlandse tennis.

Graaf Machine

• 9835 berichten
  • 1423 stemmen

happie schreef:

Djokovic mag waarschijnlijk ook niet meedoen aan de US open vanwege zijn vaccinatiestatus. Vind dat inmiddels een beetje achterhaald. Dan kan hij toch beter een negatief testbewijs opleveren. Als hij negatief is, dan is zijn vaccinatiestatus voor hem persoonlijk toch wat voor effecten hij krijgt bij een besmetting.

In januari kon ik nog wel begrip voor hebben, maar nu is het debiel om iemand te weigeren die niet gevaccineerd is.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik ken eigenlijk weinig van Haase.

Na het aftreden van Sjeng Schalken (en in mindere mate Martin Verkerk) is het Nederlandse tennis voor mij in een diepe rust gegaan. Ja, daar was nog Raemon Sluiter, die is een beetje tussen wal en schip. Best goede tennisser, maar net niet wel, en te goed voor niet.

Hopelijk gaat het weer wat beter met het Nederlandse tennis.

Ik heb Haase regelmatig gezien, maar kon mij wel echt ergeren aan zijn maniertjes. Vaak zo negatief en kon ook aardig zeuren.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

In januari kon ik nog wel begrip voor hebben, maar nu is het debiel om iemand te weigeren die niet gevaccineerd is.

Vind ik ook hoor.

starbright boy (moderator films)

• 22415 berichten
  • 5120 stemmen

De etappe in de Vuelta vandaag opgenomen en daar was ik blij mee. Was tof. Jay Vines carrière zou je nauwelijks geloven in een Hollywoodfilm. Evenepoel doet een spectaculaire machtsgreep. Roglic en zeker ook Carapaz lijken vooralsnog niet in topvorm. Dat Evenepoel iets als dit kon wisten we eigenlijk wel, hij moet nu bewijzen dat hij drie weken stabiel heel goed kan zijn. Mas is niet te onderschatten (maar leek vandaag op zijn limiet te fietsen) en ik vraag me af of er renners in de groep achter Roglic zijn die te afwachtend reden. Zwaartepunt ligt volgende week en niet zo in de derde week wat vaak de gewoonte lijkt in grote rondes tegenwoordig. Ben benieuwd wat voor invloed dat gaat hebben. Morgen lijkt voor aanvallers. Maar zaterdag en zondag zijn dagen waarop de klassementsrenners zich waarschijnlijk niet kunnen verstoppen.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Hoewel je na één bergrit nog geen echte uitspraken kan doen, zou ik Mas nu als de favoriet zien voor de zege. In Evenepoel geloof ik momenteel nog steeds niet als ronderenner over 3 weken. Mas daarentegen is een taaie klant, die doorgaans ook in de derde week nog goed is. Van Roglic zou je mogen verwachten dat hij beter wordt. S. Yates, Hindley, Sivakov en Tao lijken me ook prima in orde. Carapaz kan een kruis over.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12861 stemmen

starbright boy schreef:

Dat Evenepoel iets als dit kon wisten we eigenlijk wel, hij moet nu bewijzen dat hij drie weken stabiel heel goed kan zijn.

Toch de eerste keer dat hi grote favorieten in een grote ronde genadeloos.weet te lossen. Kan ik me niet herinneren dat hij dat eerder getoond heeft.

Maar inderdaad, afwachten wat de tweede week brengt, vooral in de bergen dan.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

eRCee schreef:

Hoewel je na één bergrit nog geen echte uitspraken kan doen, zou ik Mas nu als de favoriet zien voor de zege. In Evenepoel geloof ik momenteel nog steeds niet als ronderenner over 3 weken. Mas daarentegen is een taaie klant, die doorgaans ook in de derde week nog goed is. Van Roglic zou je mogen verwachten dat hij beter wordt. S. Yates, Hindley, Sivakov en Tao lijken me ook prima in orde. Carapaz kan een kruis over.

Landa kan inmiddels ook een streep over.

Mas moet nu 28 sec op Evenepoel goed maken en dan ook nog 1,5/2 minuten extra vanwege de tijdrit dinsdag. Dus in feite staat hij nu zo'n beetje net zo ver achter als pak hem beet Yates, Roglic, Almeida en Arensman. De andere klassementsmannen gaan dinsdag meer tijd verliezen op Evenpoel in de tijdrit. Zaterdag gaat hij niet veel verliezen en zondag is hij ook nog de favoriet in de etappe.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Botic heeft de halve finale van Winston Salem behaald. De route Mannarino - Djere/Hüsler lijkt me ook niet onmogelijk voor zijn eerste atp winst. Hij doet goede zaken om niet te ver weg te zakken bij een minder resultaat op de us open. Alhoewel met een Qualifier en daarna Wawrinka/Qualifier moet hij twee rondes kunnen overleven, daarna Fritz word een zware.

Griekspoor moet Coria wel kunnen verslaan, maar daarna Alcaraz word moeilijk. Van Rijthoven is afwachten, die heeft na Indianapolis niks gespeeld nog en krijgt een qualifier. Tweede ronde Ruud is te moeilijk denk ik.

Overigens hoeven Brouwer en de Jong nog maar één ronde kwalificatie te overleven.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik geloof ook dat Evenepoel nog wel een slechte dag zal kennen. De vraag is: Hoe slecht wordt die dag? Verliest hij 1 minuut, of 10 minuten?

Sowieso moet hij vanaf nu defensief koersen: Het wiel van Mas niet uit het oog verliezen. Eventueel in de laatste kilometer hem er af rijden voor de bonificaties en/of enkele seconden winst.

In ander wielernieuws: Cian Uijtdebroeks heeft de koninginnenrit in 'Ronde van de Toekomst' gewonnen. De aankomst lag op de Col de la Madeleine.

Hij pak de gele trui echter (net) niet door een straftijd van 20 seconden voor het aannemen van een bidon buiten de vooropgestelde zone.

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Jammer geen finale voor Botic.

Wel een debutant op een GS met Gijs Brouwer, die de kwalificaties heeft overleefd.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Uijtdebroeks wint ook de tweede rit met aankomst bergop. (La Toussuire).

Hij pakt ook de leiderstrui en een fameuze optie op de eindzege.

Dat is geen garantie om een goede ronderenner te worden bij de profs, maar enkele winnaars van de tour de l'avenir deden het wel: Pogacar (2018), Bernal (2017), Gaudu (2016), Quintana (2010)

IH88

• 9742 berichten
  • 3187 stemmen

Zandschulp is echt één van de vreemdste tennissers die ik ooit heb zien spelen. Denk je eindelijk dat hij echt kan doorbreken en een ATP toernooi kan winnen, verliest hij kansloos van een Italiaan. Om dan ook opeens weer de kwartfinale van de US Open te halen. Ik zie hem er voor aan. Om dan de week daarna weer kansloos in de eerste ronde van een ATP toernooi te verliezen van de nummer 178 ofzo. Er is geen peil op te trekken...

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4524 stemmen

IH88 schreef:

Zandschulp is echt één van de vreemdste tennissers die ik ooit heb zien spelen. Denk je eindelijk dat hij echt kan doorbreken en een ATP toernooi kan winnen, verliest hij kansloos van een Italiaan. Om dan ook opeens weer de kwartfinale van de US Open te halen. Ik zie hem er voor aan. Om dan de week daarna weer kansloos in de eerste ronde van een ATP toernooi te verliezen van de nummer 178 ofzo. Er is geen peil op te trekken...

Is dat niet met heel veel tennissers maar die vallen buiten ons blikveld? Ook in de groep vanaf plek 4 en lager. Vaak erg wisselvallig. Ik kijk alleen al naar de vrouwen waar velen het presteren een Grand Slam te winnen om daarna weer een volgend toernooi in ronde 1 eruit te liggen. We zijn alleen nogal verwend geraakt met drie mannen die steeds wel wisten dor te dringen tot minimaal de kwartfinales. Maar dat zijn echt drie uitzonderingen.

• 22415 berichten
  • 5120 stemmen

AGE-411 schreef:

Dat is geen garantie om een goede ronderenner te worden bij de profs, maar enkele winnaars van de tour de l'avenir deden het wel: Pogacar (2018), Bernal (2017), Gaudu (2016), Quintana (2010)

Het gebeurt vaker wel dan niet. Vaak een goede graadmeter omdat de bezetting van die koers heel erg goed is.

Vine is toch echt aan het waarmaken wat voor verhalen er over hem rondgingen nadat hij die Zwift-wedstrijd won (hele flinke wattages). Dat doet je afvragen of er in de amateurhoek nog meer van dat soort renners rondfietsen. Met name buiten Europa. Roglic hoeven we nog niet af te schrijven, die heeft wellict zijn slechte dag al gehad. Kelderman viel vandaag nogal tegen. Arensman herstelde dan weer opvallend goed nadat hij eerder loste en heeft volgens mij wel een renner of 15 of 20 ingehaald op de klim waaronder Kelderman.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1882 stemmen

Ja bizar verhaal van Vine. Hoe is zo iemand buiten de radar gebleven?

Roglic zie ik deze Vuelta-editie niet meer winnen, al is het nog vroeg en is er kans dat hij aan het sparen is en hoopt op jeugdige overmoed bij Evenepoel (en ik stiekem ook...). Er waren ook geen boni's meer gisteren dus hoefde er niet meer voor te gaan, maar het zag er niet van weelde uit.

Bovendien is de ploeg (nog) niet bepaald op z'n sterkst. Toch vreemd om zo op Kuss te leunen in twee achtereenvolgende rondes, die jongen heeft in Frankrijk de longen al uit zijn lijf gefietst... Maar Oomen en Gesink vallen me ook tegen, dat moet gezegd.

Arensman doet het goed, knap om nog zo te herstellen. Een topper zal het niet worden, maar subtop is haalbaar.

Edit: nu kennen we nog meer redenen waarom Kuss niet top was...

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Maakt het extra zuur dat ze Koen Bouman niet hebben meegenomen (ten faveure van Affini).

happie

• 6240 berichten
  • 426 stemmen

Jeetje wat een baas die Evenepoel. Goede klim weer. Die gaat dinsdag er nog een paar pijn doen.

Ook leuk dat Meintjes eens een mooie etappe pakt, dat is hem wel gegundi was er in de Tour en hier behoorlijk naar op zoek.

Deze Jumbo knechten laten wel zien waarom zij niet mee mochten met de Tour.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12861 stemmen

Evenepoel ala Vingegaard, maar niet echt dus. Als hij nog eens doorvlamt tijdens de tijdrit heeft hij wel een slechte dag verdiend. De ploeg lijkt er ook vol in te geloven, mooi om Alaphilippe zo ye zien beulen voor zo'n jonge gast.

De weg is nog steeds lang, maar zelfs als het foutloopt laat dit het beste verhopen voor de toekomst. Evenepoel zet hier toch echt een nieuwe stap in z'n carriere.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4524 stemmen

eRCee schreef:

Maakt het extra zuur dat ze Koen Bouman niet hebben meegenomen (ten faveure van Affini).

Dat was toch vanwege z’n knie?

• 22415 berichten
  • 5120 stemmen

Iets van deze tijd. Renners die top van de wereld zijn die zich niet te goed voelen om te knechten voor anderen. Alaphiliippe doet dat nu. Zeker een van de 10 belangrijkste renners ter wereld en wellicht degene die het meeste geld verdient in dat team. Zondag is Evenepoel echt een stuk dichter bij de winst gekomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.