- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Een halve finale op wimbledon speel je natuurlijk als je op je benen kan staan.
Je wordt geen GOAT als je bij een dwarse keutel jezelf afmeldt voor een wedstrijd.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Hij speelt met een buikspierblessure. Dat betekent dat de kans bijzonder groot is dat de finale straks een formaliteit wordt. Het is belachelijk en tegelijkertijd veelzeggend dat taylor fritz deze partij heeft verloren.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Hij speelt met een buikspierblessure. Dat betekent dat de kans bijzonder groot is dat de finale straks een formaliteit wordt. Het is belachelijk en tegelijkertijd veelzeggend dat taylor fritz deze partij heeft verloren.
Gewoon even een saunaatje en een thaise massage en Nadal is over twee dagen weer tiptop. Mept hij de volgende horde het toernooi uit, en in de finale tegen Djokovic verbijt hij de pijn. Met een verloren vijfsetfinale kan hij dan terugkijken op een fijn toernooi.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Gewoon even een saunaatje en een thaise massage en Nadal is over twee dagen weer tiptop. Mept hij de volgende horde het toernooi uit, en in de finale tegen Djokovic verbijt hij de pijn. Met een verloren vijfsetfinale kan hij dan terugkijken op een fijn toernooi.
Met een buikspierblessure ben je minstens een week of drie zoet. Morgen laat nadal zijn buik scannen. Ik denk dat nadal niet speelt vrijdag en kyrgios een bye krijgt.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Met een buikspierblessure ben je minstens een week of drie zoet. Morgen laat nadal zijn buik scannen. Ik denk dat nadal niet speelt vrijdag en kyrgios een bye krijgt.
Een brandnetelpapje en drie kusjes van de grote geitenbreier, en Nadal is komende vrijdag weer topfit.
Leer mij die tennissers kennen.
was ook lekker weertje vandaag, of niet?
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Ik zou het wel geweldige karma vinden mocht Kyrgios Wimbledon winnen. Medvedev en andere spelers voor een onzinnige reden uitsluiten, en dan een winnaar krijgen die volgende maand voor de rechter moet verschijnen voor mishandeling van zijn ex-vriendin. Heerlijk. Gaat niet gebeuren (Djokovic gaat makkelijk winnen) maar ergens hoop ik op een overwinning voor Kyrgios.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Yep. Wimbledon is klaar. Djokovic pakt op zijn sloffen nr 21. Als nadal speelt dan is dat een nutteloos optreden, want met deze tandeloze service kan hij wimbledon niet winnen. Daar komt bij dat hij het risico loopt de blessure erger te maken. In dat geval staat hij geen weken maar maanden aan de kant. Als dat laatste al niet het geval is wanwege een scheur.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Ja hoor WvA in de kopgroep. Gelijk op het eerste klimmetje aan het begin ketting eraf.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Ik zou het wel geweldige karma vinden mocht Kyrgios Wimbledon winnen. Medvedev en andere spelers voor een onzinnige reden uitsluiten, en dan een winnaar krijgen die volgende maand voor de rechter moet verschijnen voor mishandeling van zijn ex-vriendin. Heerlijk. Gaat niet gebeuren (Djokovic gaat makkelijk winnen) maar ergens hoop ik op een overwinning voor Kyrgios.
Zou wel de eerste niet-Europeaan zijn bij de mannen sinds Del Potro in 2009.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Ik kijk wel uit naar morgen. Gaat Pogacar iedereen al op een hoop rijden (dat vind ik vaak wel mooi, dat de echt groten blijven winnen en liefst met overmacht.)
Maar ik ben vorig jaar de Planche ook zelf omhoog gefietst en eens zien wat ik ervan herken. Overigens niet het laatste deel over dat grindpad zoals ze morgen wel nog doen. Niettemin waren de laatste meters dik door de 20% al zwaar zat.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Hij gaat spelen. Waarschijnlijk voor spek en bonen. Buiten dat riskeert hij door morgen te spelen zijn naseizoen. Al met al vind ik het onvoorstelbaar dom.
https://www.telegraaf.nl/sport/1861517569/nadal-wil-spelen-met-scheur-van-7-millimeter-in-buikspier
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Eigenlijk niet slim dat Van Aert vandaag in de aanval ging.
Hij had z'n krachten beter gespaard en zich opgehouden in het peloton. De kans op een tweede ritzege zat er wel in.
Dat de gele trui mee gaat in de vlucht is uitzonderlijk. Ik heb het Van Avermaet ooit eens zien doen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Hij gaat spelen. Waarschijnlijk voor spek en bonen. Buiten dat riskeert hij door morgen te spelen spelen zijn naseizoen. Al met al vind ik het onvoorstelbaar dom.
https://www.telegraaf.nl/sport/1861517569/nadal-wil-spelen-met-scheur-van-7-millimeter-in-buikspier
Nee dus. Een uitgeruste Kyrgios in de finale. Niet kansloos als hij mentaal oké blijft, maar dat is echt 80-20 dat Djokovic gewoon wint.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Eigenlijk niet slim dat Van Aert vandaag in de aanval ging.
Hij had z'n krachten beter gespaard en zich opgehouden in het peloton. De kans op een tweede ritzege zat er wel in.
Dat de gele trui mee gaat in de vlucht is uitzonderlijk. Ik heb het Van Avermaet ooit eens zien doen.
Vorig jaar ging van der Poel nog met de gele trui in de aanval.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Nee dus. Een uitgeruste Kyrgios in de finale. Niet kansloos als hij mentaal oké blijft, maar dat is echt 80-20 dat Djokovic gewoon wint.
Ik lees het net. Toch nog de juiste beslissing genomen. Kennelijk hebben mensen op hem ingepraat en is hij tot rede gebracht.
Kyrgios lijkt mij nagenoeg kansloos. Daar ben ik persoonlijk niet rouwig om met het oog op de goatrace. Laat de goatrace nog maar een paar seizoenen duren.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Ik kijk wel uit naar morgen. Gaat Pogacar iedereen al op een hoop rijden (dat vind ik vaak wel mooi, dat de echt groten blijven winnen en liefst met overmacht.)
Maar ik ben vorig jaar de Planche ook zelf omhoog gefietst en eens zien wat ik ervan herken. Overigens niet het laatste deel over dat grindpad zoals ze morgen wel nog doen. Niettemin waren de laatste meters dik door de 20% al zwaar zat.
Ik twijfel heel erg wat het gaat worden. Enerzijds denk ik dat Pogacar nog wel een keer de puntjes op de i wil zetten (woensdag volgende kans pas), en de etappe is natuurlijk relatief eenvoudig te controleren. Anderzijds, een ongevaarlijke kopgroep weg laten rijden en het dan in de groep der favorieten laten zien geeft hetzelfde resultaat, hij heeft immers zijn etappezege al, en zijn ploeggenoten worden gespaard. Ik hoop op het eerste, maar ik ben bang voor het tweede.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dat tweede zal inderdaad goed kunnen ja. Hij wil die ploeg graag sparen. Ik zie vandaag een vluchter wel winnen. Of Groupama, Jumbo en Bora willen de koers nu al hard willen maken. Of Ineos en Movistar gaan nutteloos het verschil controleren en eet Pogi alsnog hun bordje leeg.
Gaat wel een grote groep vandaag. Pinot (als hij mag), de onvermijdelijke Martin, Izagirre, Woods, Barquil, Rolland, Meintjes en wat van Bahrein. Mollema zal zaterdag en zondag proberen denk ik. Moscon gaat mee om niet te laat binnen te komen. Cort zal ook wel gaan om de punten op de eerste twee bergen proberen te pakken.
Wel indrukwekkend weer van Pogi hoe hij iedereen daar uit het wiel sprint. Als hij deze tour gewoon gaat winnen, dan evenaart hij het aantal witte trui overwinningen van Schleck en Ullrich. Schleck won hem bij lange na niet zo vaak in de drie rondes zelf.
Als Pogi deze hele tour weer uitrijd met de kop in de witte trui, dan heeft hij het record meeste witte truien achter elkaar van Ullrich overgenomen. Tenminste voor zover ik zie moet dat Ullrich zijn. Die staat op 40x en Pogi zit al op 36. Daarnaast heeft Ullrich 55x de witte trui gehad en Pogi zit nu op 39, maar dat kunnen er 54 worden. Echter heeft Ullrich alle drie de jaren een etappe meer gehad om hem te pakken. Daar had hij in 97 en 98 profijt van.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Zometeen op wimbledon novak djokovic vs chuck norrie (wat een acteur).
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Tevens is het weer race. 🇮🇩 Verstappen heeft vooralsnog de snelste tijd genoteerd net voor zijn landgenoot charles leclerc. Buurtgenoot lewis komt niet vooruit in zijn plantenbak; hij moet het doen met de 14e stek.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Annemiek van Vleuten en vallen... Je kan er de klok op gelijk zetten. Net zo vanzelfsprekend als dat ze alsnog wint. Erg knap op 39! jarige leeftijd.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Zou Pogacar eigenlijk hebben willen proberen dat Kämna won? En een bondgenootschap met die ploeg? Hij ging pas echt nadat Vingegard ging.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Haha Pogacar. Wat een held toch. Geeft gewoon niks weg als het niet hoeft.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Die norrie is als een komeet uit de startblokken gekomen. Langzaam lijkt djokovic de partij te draaien.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Dat tweede zal inderdaad goed kunnen ja. Hij wil die ploeg graag sparen. Ik zie vandaag een vluchter wel winnen. Of Groupama, Jumbo en Bora willen de koers nu al hard willen maken. Of Ineos en Movistar gaan nutteloos het verschil controleren en eet Pogi alsnog hun bordje leeg.
Gaat wel een grote groep vandaag. Pinot (als hij mag), de onvermijdelijke Martin, Izagirre, Woods, Barquil, Rolland, Meintjes en wat van Bahrein. Mollema zal zaterdag en zondag proberen denk ik. Moscon gaat mee om niet te laat binnen te komen. Cort zal ook wel gaan om de punten op de eerste twee bergen proberen te pakken.
Wel indrukwekkend weer van Pogi hoe hij iedereen daar uit het wiel sprint. Als hij deze tour gewoon gaat winnen, dan evenaart hij het aantal witte trui overwinningen van Schleck en Ullrich. Schleck won hem bij lange na niet zo vaak in de drie rondes zelf.
Als Pogi deze hele tour weer uitrijd met de kop in de witte trui, dan heeft hij het record meeste witte truien achter elkaar van Ullrich overgenomen. Tenminste voor zover ik zie moet dat Ullrich zijn. Die staat op 40x en Pogi zit al op 36. Daarnaast heeft Ullrich 55x de witte trui gehad en Pogi zit nu op 39, maar dat kunnen er 54 worden. Echter heeft Ullrich alle drie de jaren een etappe meer gehad om hem te pakken. Daar had hij in 97 en 98 profijt van.
Pogi komt volgend jaar ook nog in aanmerking voor de witte trui. Hij zal op 1 Januari 2023 nog maar 24 jaar zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
We zijn nog een halve week van de eerste alpenrit en er is nog maar één renner die binnen de minuut van Pogacar staat en Tadej heeft al twee etappes gewonnen. Dit is wat ik bedoel met dat de strijd om het geel niet spannend zou worden.
Ik vond Bardet goed en tip die voor de bollen. Vooral Martinez viel me dan weer tegen. En O 'Connor blijkt de revelatie die er in het jaar erop niks van bakt. Zo iemand lijkt ook wel in elke tour te zitten. Compleet uit vorm.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Monaco gaat kennelijk ook de tour winnen. Dat asostaatje harkt al met al een heleboel sportprijzen binnen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Pogi komt volgend jaar ook nog in aanmerking voor de witte trui. Hij zal op 1 Januari 2023 nog maar 24 jaar zijn.
Oh kijk dan pakt hij beide records wel. Ik zie geen andere "jongere" in de buurt komen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Roglic gaat nog gewoon in de buurt van het podium komen.
Vond Jumbo overall wel goed. Die moeten gewoon Pogacar onder druk zetten, dat team lozen ze wel van Pogacar, die zijn echt matig.
Ze moeten ook wel, want UAE gaat niks meer dicht rijden. Die doen het lekker rustig aan dadelijk.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Precies, wat ik toch meeneem is dat Vingegaard echt heel erg goed is dit jaar. Pogacar heeft een super eindschot, maar of hij bergop ook echt de betere is van Vingegaard, dat moeten we eigenlijk nog gaan zien. Met ook het vroege geel van Pogi er nog bij, dat is toch een last. Roglic als joker, al dan niet gegangmaakt door Van Aert, daarmee kan Jumbo echt nog wel wat spelen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pogacar heeft 2 ritzeges beet. Z'n team hoeft dus niet meer te rijden. Hij zal nog wel een derde en vierde ritzege pakken. Movistar of een andere ploeg zal nog wel eens aan het peloton sleuren in een korte bergrit in de Pyreneëen.
De rit naar de Col du Granon leent zich voor een coup.
- Kruijswijk meesturen in de voege vlucht.
- Op de Télégraphe of op de eerste stroken van de Galibier moet de rest van Jumbo tempo maken om de andere ploegen te decimeren en de kopmannen te isoleren. UAE staat zwakker dan Jumbo!
- Roglic laten aanvallen op de Galibier. Kruijswijk kan hem opwachten aan de voet van de slotklim. Dan moet een geïsoleerde Pogacar wel zelf reageren en zich kapot rijden. Doet hij dat niet, dan maakt Roglic kans op een ritzege en forse tijdswinst. Doet hij dat wel, dan kan Vingegaard hem de nek omwringen op de slotklim.
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/11/35671/0:0,1500:904-960-0-90/b6d09
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.