• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.358 acteurs
  • 199.064 gebruikers
  • 9.375.049 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1833 stemmen

Ik zit voor de buis! Misschien wel de mooiste koers van het jaar. Wie gaat er winnen? Geen flauw idee. Cancellara heeft de gunfactor.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Held Heinrich natuurlijk!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

mensen kinderen wat een koers nu al met nog 80 kilometer voor de wielen. Genieten met een hoofdletter G.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1833 stemmen

Potverdikkie! Misschien wel de eerste keer dat ik een treintje van Sky zeer welkom vond en dan valt de halve ploeg. Hoort wel bij deze fantastische koers! Overigens lijkt het me sterk dat Cancellara nog gaat winnen wanneer hij bijna constant aan het achtervolgen is.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dit is toch wel het mooiste voorseizoen sinds jaren hoor. Alleen Milaan San Remo viel wat tegen, de rest is constant vuurwerk. De finale duurt tegenwoordig meer dan 100 kilometer!

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1833 stemmen

Wat een legendarische overwinning! Dit is niet te beschrijven.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

superlatieven schieten tekort. Een van de mooiste klassiekers aller tijden dit. 120 kilometer finale. Ongekend!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Daar komen de Camions!

Fan-tas-tisch-e koers!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Tsjonge

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Toch groots wat Boonen hier doet, na al die tegenslag, zijn schedelbreuk, 4 moeilijke jaren... Voor ons Belgen een onwaarschijnlijke anti-climax, maar Hayman was echt ijzersterk. Erg droef adieu ook voor Canc.

Tja, drama maar een wondermooie koers.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

DAMN, so close !

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ja was gewoonweg schitterend. Ik gunde het Sep ook enorm en heb genoten van zijn alles of niets poging op Carrefour (die bocht!). Maar die laatste 10 km ook zeg, nagelbijten nadat de koers eigenlijk van start tot finish nooit is stil gevallen. Boonen die in het zicht van de haven strand op plek twee en het ongelovige hoofd van Hayman maken het helemaal af.

De Waalse klassiekers gaan hierna denk ik erg saai zijn. De opeenvolging van Gent-Wevelgem, RvV en deze PR van dit jaar is onovertroffen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Eens met alle superlatieven hier. Dit was genieten. En de RvV, GW en E3 waren ook al erg mooi.

Eerst de spanning met de achtervolging van de groep Cancellara en Sagan en dan een nagelbijtend slotstuk met een rits demarrages van stervende zwanen die telkens nét niet genoeg meters pakten (Hayman's laatste, pff daar zat nog veel op, heb zelden zo geroepen naar Boonen dat 'ie niet mocht plooien).

Had het Boonen wel gegund hoor, die vijfde. Ik ben normaal niet zo speciaal voor de Belgen bij wielrennen (teveel belangen in diverse prono-spelletjes die voor gaan ), maar Hayman zorgde toch echt voor een serieus WTF-moment bij die sprint. Had toch even een anti-climax gevoel maar dat paste wellicht ook wel bij deze fantastische editie.

En toch wel een énorme gemiste kans voor Sep om te winnen met twee andere topfavorieten op achterstand. Zijn gat op de Carrefour was helaas net niet groot genoeg. Op de kasseien was hij de beste van de kopgroep maar daar koopt hij nu niets mee.

En Cancellara mag nu echt nog niet stoppen. Die is nog veel te goed. Dit soort einde verdient hij ook niet. Die rare val bij de ereronde was het bewijs. Hij mag nog niet klaar zijn, aldus de Wielergoden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik zie Spieth dit niet meer uit handen geven. Putt weer erg goed.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Met de vierde birdy op rij is het nu wel beslist idd.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Oef, bal in het water. Toch nog spannend nu.

Edit: En nog eens.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

GSW gaat in ieder geval het record van de Bulls evenaren. De volgende wedstrijd kan dus historisch worden tegen Memphis. Dat is dan ook nog een home game.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik ga nog eens op bedje als er nog 9 holes te spelen zijn op Augusta... wat een choke van Spies!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, dat ging behoorlijk mis op 10-11-12, ja. Zonde, maar die Willett bleef wel koel de laatste paar holes.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Weet iemand waar ik Roubaix kan herbekijken? Heb enkel de laatste 20km gezien, zonder geluid en in een crappy café.

Eigenlijk had Boonen moeten winnen. Als hij niet ingesloten zat, dan had hij Hayman gewoon kunnen oversteken.

Hopelijk kan hij volgend jaar alsnog z'n 5de kassei binnenhalen!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Sep had moeten winnen.

Boonen reed en goede finale maar was niet de sterkere van Hayman (die hem nog knap terughaalde) en Hayman was ook nog eens de slimste (veel gespaard en zijn rijden in de lange ontsnapping helemaal uitgebuit binnen de dynamiek van de kopgroep).

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

AGE-411 schreef:

Weet iemand waar ik Roubaix kan herbekijken? Heb enkel de laatste 20km gezien, zonder geluid en in een crappy café.

steephill.tv verzameld alle info, foto's en video's van veel koersen. Daar zal P-R vast ook te vinden zijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Voor wielerliefhebbers: vandaag bij het Vlaamse één vanaf 15 uur.

Live verslag van de Brabantse Pijl. Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Djokovic is dan toch menselijk. Voor het eerst sinds Doha 2015 (!!!) verliest hij voor de finale van een toernooi. Voor het eerst sinds Madrid 2013 ligt hij er in de eerste ronde (technically 2e, maar eerste had hij een bye) uit. Kansen voor de rest om ook eens een 1000-toernooi te kunnen winnen.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4261 stemmen

Wat. Een. Prestatie.

Gaat dit nieuwe record van de Warriors ooit nog verbroken worden?

Ik had al niet verwacht dat het record van de Bulls ooit uit de boeken zou worden gespeeld.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Allereerst: Nemen we afscheid van Kobe! Zoals Magic Johnson tegen hem fluisterde: de grootste Laker aller tijden. Voor mij gewoon één van de beste basketballers. Wat een carrière heeft die man opgebouwd. Ik was geen Laker fan, maar Kobe was toch een fijne en bijzondere speler.

Dan het record van Golden State. Het hele seizoen voelde je het wel een beetje aankomen. Aan het begin dacht je van: nou het seizoen is nog lang en denk je er niet aan. Op een gegeven geloof je erin, maar na de losses tegen Boston en Minnesota denk je van jammer, maar helaas. Na de away game tegen Memphis en de dubbele overwinning op San Antonio geloofde ik het wel met alleen Memphis @ op het programma.

Maar wat een prestatie. Of dit ooit verbroken zal worden weet ik niet. Ben ook benieuwd wat de lading van dit record zou zijn, als ze de play-offs niet winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mooi inderdaad. Kobe is groots, al gaat Magic niet van zichzelf zeggen dat hij de grootste Laker ooit is. Magic is toch groter imho, al zeg ik dat ook wel als Spartans fan.

Wat betreft het verbroken record van de Bulls vind ik aan één kant jammer maar aan de andere kant niet echt. Al moeten ze nu wel repeaten, anders gaat dit record zelfs een negatieve bijklank krijgen. Hopelijk brengt dit de overdreven vergelijkingen wel in de ijskast, deze Warriors zijn never nooit de 95-96 Bulls, en Curry geen Jordan.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Kobe is gewoon één van de. Op zijn eigen manier de grootste. Net als Magic, Chamberlain, West, O'neal en Jabber bij de Lakers. Zoals Jordan, Malone, Stockton en Bird, dat zijn voor hun teams. Zoals Lebron, Curry en Durant dat ook gaan worden.

Ik vind die sportvergelijkingen altijd not done. Jordan had natuurlijk iets extra's inside wat Curry minder heeft. Golden State heeft echt een ploeg, die kan leunen op een sterk schot. Records in hun 3-punter stats dit seizoen.

Golden State en San Antonio staan als team wel ver boven de rest, dat zijn de favorieten in de play-offs. OKC en Cleveland zijn de outsiders. Toronto en de Clippers de dark horses.

Voor Miami toch een behoorlijk seizoen. Champs of the South East geworden in een spannende race met Atlanta en Charlotte. Jammer dat Bosh weer zolang geblesseerd is en dit seizoen ook niet meer in actie komt. Charlotte in de volgende ronde moet lukken, maar daarna waarschijnlijk Toronto word een zware dobber.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Nu op Ziggo de herhaling. Prachtige show!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Acht goede legs, drie slechte legs en met hangen en wurgen toch 7-5. Goed genoeg. Fijn dat Taylor nu zo goed als zeker is van kwalificatie voor de O2 en vrij kan beginnen aan de pot tegen van Gerwen in Ahoy.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.