- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Het plan bij Ajax is ook te zorgen dat spelers op hun 18e al zeer goed zijn. Dan een jaar of 4, 5 van genieten en ze dan verkopen.
Dan ben je al wereldtop rond die leeftijd, dat gaat je nooit lukken of je gaat heel veel geld bieden of geld en een sterke competitie (dat laatste lukt sowieso niet). Kijk naar ,95, veel spelers rond de 24 jaar, dan ben je net één jaar verder dan wat jij graag ziet. Of Duitsland in 2010, ook rond die leeftijd van 22,23,24 allemaal. Messi was 22 met zijn eerste Gouden Bal. Ronaldo een jaar ouder. Als ze echt zo goed zijn, dan zijn ze (helaas) al eerder weg.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
En zorg ervoor dat oud-spelers weer terugkeren. Een Huntelaar, Maxwell of Sneijder. En later een Vertonghen, Suarez of Eriksen. Blijf op een goed niveau dat zij er na hun 32e nog heil in zien.
De Eredivisie is veel te ver afgegleden (zeker t.o.z. van de grote competities) dat zij nog terug willen keren als ze op topniveau zitten. Zij willen - uiteraard - het hoogst haalbare na willen streven, ook op latere leeftijd. En dan heb ik het nog niet eens over salaris.
Je moet als Nederlandse club wel zóveel geluk hebben dat alles precies samenvalt (buitengewone lichting talenten, toppers die terug willen komen naar hun oude club, en dan nog een handjevol sterke spelers). In 1995 viel dat allemaal samen. Toen de Eredivisie steker was en - vooral - toen balans qua geld nog niet zo uiteengerukt was als nu. De grote competities zijn alleen maar rijker geworden. De kloof tussen die competities en de Eredivisie is veel groter dan toen. En zal alleen maar erger worden, als er niets raars gebeurd.
En dan komen landen als Rusland nog op, die ons straks mijlenver voorbij zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Zie hem ook niet zomaar gaan.
Niet zomaar. Maar als hij zijn eventuele toekomstige salarisstrook bekijkt, tezamen met de selectie die hij krijgt en het budget waarvan hij spelers mag halen, dan is dat ook niet zomaar. En dan ben je ook nog eens trainer in de grootste competitie van de wereld.
3,5 jaar bij een club, dat is toch prima? Tijd voor de volgende stap.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ga ook niet van 11 wereldspelers uit. Wel 5 goede, 4 echt goede spelers en 2 absolute potentiële topspelers. Maar het basisniveau moet wel omhoog. Een Van Rhijn, Siem de Jong of Sigthorsson zou in mijn toekomstige Ajax niet meer spelen als dat niveau omhoog gaat. Ik ga uit van een debuut als 17 of 18 jarige. Dan 2 jaar aanpassen tot een goed niveau en dan 2 of 3 jaar er echt van genieten, met daarbij prestaties in Europa. Een Eriksen speelde ook van 2010 tot 2013 voor Ajax. Da's toch 4 jaar. Suarez speelde geloof ik ook 3 jaar voor Ajax. Vertonghen ook een jaar of 4, 5 in het eerste. Sneijder en Zlatan destijds ook. Op zich is een jaar of 4 prima, maar dan moeten ze wel veel sneller op topniveau zitten, zodat je er wel echt iets aan hebt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Niet zomaar. Maar als hij zijn eventuele toekomstige salarisstrook bekijkt, tezamen met de selectie die hij krijgt en het budget waarvan hij spelers mag halen, dan is dat ook niet zomaar. En dan ben je ook nog eens trainer in de grootste competitie van de wereld.
3,5 jaar bij een club, dat is toch prima? Tijd voor de volgende stap.
De Boer was recent duidelijk. Zit helemaal niet te wachten op 20 wereldspelers, 300 miljoen budget en 20 miljoen salaris. De man wil spelers kneden, wil talenten begeleiden en heeft geld zat. Ik zie hem ook eerder naar een Liverpool willen dan naar een Bayern. De uitdaging is bij Liverpool vele malen groter.
Ik vind 3,5 jaar een nette tijd, maar zijn ambities waren Ferguson achtige periodes bij Ajax. Dan zou 3,5 jaar alsnog mager zijn. Ik hoop dat hij nog 1 jaar sowieso blijft. Schouders eronder, selectie renovatie, beter voetbal spelen en in Europa proberen toch de CL door te komen. Uitdagingen zat lijkt me. Dit seizoen was qua voetbal echt tragisch, zeker na de winter.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De Eredivisie is veel te ver afgegleden (zeker t.o.z. van de grote competities) dat zij nog terug willen keren als ze op topniveau zitten. Zij willen - uiteraard - het hoogst haalbare na willen streven, ook op latere leeftijd. En dan heb ik het nog niet eens over salaris.
Je moet als Nederlandse club wel zóveel geluk hebben dat alles precies samenvalt (buitengewone lichting talenten, toppers die terug willen komen naar hun oude club, en dan nog een handjevol sterke spelers). In 1995 viel dat allemaal samen. Toen de Eredivisie steker was en - vooral - toen balans qua geld nog niet zo uiteengerukt was als nu. De grote competities zijn alleen maar rijker geworden. De kloof tussen die competities en de Eredivisie is veel groter dan toen. En zal alleen maar erger worden, als er niets raars gebeurd.
En dan komen landen als Rusland nog op, die ons straks mijlenver voorbij zijn.
In dat kader hoop ik dat de andere clubs achter Ajax (en AZ) ook weer eens wat in Europa laten zien. Op zich wel lachen, Feyenoord bijna failliet of PSV dat er niks van bakt, maar een sterke Eredivisie zou onderhand wel weer tijd gaan worden ja. Neemt op zich niet weg dat Ajax niet naar de Eredivisie maar naar zichzelf moet kijken. Topspelers kun je ook lokken met de jaarlijkse kans om CL te spelen. Plus natuurlijk kampioen worden. Ik weet zeker dat jongens als Suarez en Huntelaar balen dat ze dat nooit werden in Amsterdam.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Hup. Knallen Real.
In de studio denken Waterreus en Adriaanse overigens allebei dat Bayern de finale bereikt.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Zo. De wedstrijd van het jaar (?) staat op het punt van beginnen.
Ik heb dit seizoen al vaak te veel gehoopt van de CL affiches maar dit kan bijna niet tegenvallen.
Moge de beste winnen!
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Hier zit natuurlijk geen achterliggende gedachte achter die betrekking zou kunnen hebben op de wedstrijd van aankomende zaterdag 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Zi hebben wij al een gratis bier voor Go Ahead feest georganiseerd.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Goed begin, wij zijn nog niet eens begonnen of Emiel Schelvis vindt alles al mooi.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hup. Knallen Real.
In de studio denken Waterreus en Adriaanse overigens allebei dat Bayern de finale bereikt.
'Philipp Lahm is een soort Daley Blind, maar dan net ietsjes beter' - Cheque van Geld.
Alleen al voor een blik op zijn betraande wangen moet Madrid vanavond de finale halen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Zi hebben wij al een gratis bier voor Go Ahead feest georganiseerd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
(afbeelding)
Hier zit natuurlijk geen achterliggende gedachte achter die betrekking zou kunnen hebben op de wedstrijd van aankomende zaterdag
Ik vind dit eigenlijk wel humor. Mooie ludieke aanmoediging. Mazzel voor de selectie dat Sulejmani en Theo Janssen weg zijn, anders hadden zij niks gehad.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Ik vind dit eigenlijk wel humor. Mooie ludieke aanmoediging. Mazzel voor de selectie dat Sulejmani en Theo Janssen weg zijn, anders hadden zij niks gehad.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Oh god het Bayern publiek heeft AZ kleppers. [J0enne smiley]
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hehe, held was dat. Zulke figuren herinner je je over 20 jaar nog wel. Mooi.
Ik vind het maar een dooie wedstrijd trouwens. Ligt constant stil. Zuivere speeltijd na 90 minuten zal net een 50 minuten zijn ofzo.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Leuk voor de wedstrijd in ieder geval. Zo vrij als een vogeltje..
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ja gvd, wedstrijd na 20 minuten al voorbij. Pffff.
Wat een schijtseizoen CL is dit zeg.
Leuk voor de wedstrijd in ieder geval. Zo vrij als een vogeltje..
Leuk voor de wedstrijd? Wedstrijd is hiermee gekild. Real nog meer op de counter en Bayern heeft er 3 nodig...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Auf wiedersehen, Bayern. Een verdiende voorsprong ook.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ja gvd, wedstrijd na 20 minuten al voorbij. Pffff.
Wat een schijtseizoen CL is dit zeg.
Leuk voor de wedstrijd? Wedstrijd is hiermee gekild. Real nog meer op de counter en Bayern heeft er 3 nodig...
Bayern moet nu vol gas geven, hiervoor was het toch altijd met de handrem erop.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Pepe en Mandzukic ook direct aanwezig bij elk opstootje. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.