• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.895 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Daarom. De Boer was al 2 keer hartstikke dicht bij. 1 keer gewoon besodemieterd door die schijt Fransen en Kroaten en dit seizoen net niet volwassen en effectief genoeg om Milan in hun laatste pot te breken. En dat is dan een Ajax dat nog niet eens op 60% van de toekomstige mogelijkheden zit. Ajax wordt alleen maar sterker en stabieler als de eerste echte producten van de nieuwe opleiding door gaan breken. Dat aanvullen met wat betere, gerichte aankopen en je doet gewoon in Europa mee. Niet meteen komend jaar, maar wel over een seizoen of 3-5 waarschijnlijk, als de hele staf en directie tenminste niet vertrekt.

Vertrek van Frank zou echt een ramp zijn. Ik verkoop liever elke speler van Ajax 1 dan Frank te laten gaan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

Euhu, want in de edities met Lyon en Milan waren ze inderdaad er mijlenver vanaf.

Het zat die jaren dan ook niet bepaald tegen met de loting he... Enfin, volgens Jopie's meesterplan duurt het nog 2 jaar max voordat Ajax de CL wint dus in dat kader kan Frankie beter blijven.

Maar als-ie slim is pakt-ie met Salzburg in het achterhoofd op dit moment z'n koffers.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het zat die jaren dan ook niet bepaald tegen met de loting he... Enfin, volgens Jopie's meesterplan duurt het nog 2 jaar max voordat Ajax de CL wint dus in dat kader kan Frankie beter blijven.

Maar als-ie slim is pakt-ie met Salzburg in het achterhoofd op dit moment z'n koffers.

Punten blijven pakken in de CL en wie weet stroom je dan eens een seizoen in pot 2 binnen. Dat zou al heel wat schelen. En ipv een Real of Barca (ook al wonnen we van ze) eens bv Arsenal of Porto uit een 1e pot loten zou ook schelen. Het moet ook meezitten. Jij noemt dan bv weer niet de groep Real/Dortmund/City/Ajax. 4 kampioenen, 3 kampioenen uit de grote competities. Uiteindelijk was Dortmund zelfs CL finalist dat seizoen.

Voor een Nederlandse club zal een loting nooit echt meezitten, zijn we gewoon nog te zwak voor. Dan moet het echt eens goed vallen. Het is jammer dat we dit seizoen het zwakste Ajax van 4 jaar hebben, want dit was inderdaad geen overdreven sterke CL poule achteraf. Al heeft een Milan natuurlijk nog wel enkele goede spelers. Ik vond verliezen uit bij Celtic een stuk vervelender. Dat had echt nooit gemogen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En dat is dan een Ajax dat nog niet eens op 60% van de toekomstige mogelijkheden zit. Ajax wordt alleen maar sterker en stabieler als de eerste echte producten van de nieuwe opleiding door gaan breken. Dat aanvullen met wat betere, gerichte aankopen en je doet gewoon in Europa mee. Niet meteen komend jaar, maar wel over een seizoen of 3-5 waarschijnlijk, als de hele staf en directie tenminste niet vertrekt.

Er staat je een sombere tijd te wachten over een jaar of 5.

Vergeet het.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Enfin, volgens Jopie's meesterplan duurt het nog 2 jaar max voordat Ajax de CL wint

We waarderen allemaal je (soms) hilarische bijdrages, en met tijd en wijlen ook je getroll. Maar wederom wauwel je nu onzin, want Cruijff heeft dat nooit gezegd. En wanneer ik je daar op aanspreek, zoals een paar maanden geleden, is stilte al dat resteert.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij noemt dan bv weer niet de groep Real/Dortmund/City/Ajax.

Tja daar had Materny het dan ook niet over he...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Er staat je een sombere tijd te wachten over een jaar of 5.

Vergeet het.

Ik had nog wel gehoopt een gelukkig leven te leiden over 5 jaar

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

(quote)

We waarderen allemaal je (soms) hilarische bijdrages, en met tijd en wijlen ook je getroll. Maar wederom wauwel je nu onzin, want Cruijff heeft dat nooit gezegd. En wanneer ik je daar op aanspreek, zoals een paar maanden geleden, is stilte al dat resteert.

Zeker wel. Hij is daar inmiddels wel enigszins op terug gekomen, nu klinkt het: "Mensen verklaren ons misschien voor gek dat we terug naar de top willen, maar je bent altijd gek voordat je een genie bent", zei Cruijff in het programma Derksen &. "Laten we voor nu blij zijn als we regelmatig in februari nog in de Champions League spelen."

Laten we daar 'voor nu' maar blij mee zijn inderdaad, want dat is al 10 jaar ofzo niet gebeurd, laat staan regelmatig. Veel succes Jopie!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jij bent ook de koning van teksten verdraaien zeg.

De doelstelling nu is een overwintering in de CL en over 5 jaar om structureel misschien te overwinteren en wie weet nog verder. Zo vreemd is die doelstelling niet. Ajax heeft potentie zat. Ze zijn nu al jaren nationaal weer de beste en dan moet je volgende ambitie Europees weer presteren zijn. Maar het is wel grappig dat oa jij Ajax nu al af zit te rekenen op een project dat gericht is over een x aantal jaar.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zeker wel. Hij is daar inmiddels wel enigszins op terug gekomen, nu klinkt het: "Mensen verklaren ons misschien voor gek dat we terug naar de top willen, maar je bent altijd gek voordat je een genie bent", zei Cruijff in het programma Derksen &. "Laten we voor nu blij zijn als we regelmatig in februari nog in de Champions League spelen."

Laten we daar 'voor nu' maar blij mee zijn inderdaad, want dat is al 10 jaar ofzo niet gebeurd, laat staan regelmatig. Veel succes Jopie!

Kan wel zijn, maar ik wil de link dan wel interview waarbij hij zegt dat ze binnen twee jaar voor de CL-winst gaan; zoals jij zelf claimt.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

'Europese top' was het oorspronkelijke doel van Jopie toch?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Dan moeten ze Eyong Enoh terughalen...

Materny schreef:

Kan wel zijn, maar ik wil de link dan wel interview waarbij hij zegt dat ze binnen twee jaar voor de CL-winst gaan; zoals jij zelf claimt.

Oorspronkelijk binnen 5 jaar he. Hij moet te vinden zijn, de Archivaris zal zich er op storten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Dan moeten ze Eyong Enoh terughalen...

(quote)

Oorspronkelijk binnen 5 jaar he. Hij moet te vinden zijn, de Archivaris zal zich er op storten.

In afwachting verblijf ik. Al lijkt het me sterk dat een dergelijke uitspraak langs me heen is gegaan. Kortom; ik denk dat het een lange dan wel vruchteloze speurtocht zal worden voor jou vriend

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Otherfool verwart het een en ander denk ik:

'Dit PSV kan de Champions League winnen' | Spitsnieuws

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik had nog wel gehoopt een gelukkig leven te leiden over 5 jaar

Kan nog. Voetbal is slechts de belangrijkste bijzaak.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

19 jaar en geen steek veranderd maar hij stopt toch aan het einde van het seizoen.

https://pbs.twimg.com/media/BmZ_ItQCQAA6b2s.jpg

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Ik bedoel dit niet als troll of kritiek of zo, maar je gelooft toch zelf niet dat zo'n groep als bij Ajax bij elkaar blijft? Daar gaan gewoon de betere spelers weer weg hoor. Elk jaar. En als het supertalenten zijn al helemaal. Laat staan als ze verder komen in de CL, dan plukt iedereen meteen je goede spelers weg.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

mjk87 schreef:

De 'fluwelen revolutie' is bij ons dan ook al in volle gang.

Willy van de Kerkhof terug bij PSV - NOS Sport

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Wel spannend straks. Dit potje is lastiger dan een eventuele finale.

La Decima binnen handbereik.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb er een slecht gevoel over eigenlijk. In het tototopic nog een 2-0 gespeeld maar itt de thuiswedstrijd tegen PSG vrees ik een lullige en nipte uitschakeling.

Ik had net hetzelfde gevoel een vijf minuten geleden, ik weet niet wat te verwachten morgen maar kijk, toch een meevaller (hoop ik) Fit voor CL

Edit: Net naar extra time gekeken, mooie manier om kampioen te spelen zeg daar in Nederland, 10 minuten lang driehoekjes trekken net voor de rechthoek op je eigen helft. Lachen!!

En dan noemen ze Chelsea een laffe ploeg

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Edit: Net naar extra time gekeken, mooie manier om kampioen te spelen zeg daar in Nederland, 10 minuten lang driehoekjes trekken net voor de rechthoek op je eigen helft. Lachen!!

Alsof een Real, Bayern, Juventus, Zulte of Red Bull het anders zou aanpakken wanneer ze kampioen konden worden tegen een tegenstander die ze een moeilijke wedstrijd gaf. Give me a break

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Guardiola stelt weer Javi Martinez niet op, terwijl alle Bayern-commentatoren daar om smeekten (zeker na de wedstrijd in het weekend). Maar ja, Lahm staat weer rechtsachter en Müller op het middenveld, dus in vergelijking met de vorige opstelling mogen ze op zich niet klagen. Real Madrid heeft de opstelling die ze dit seizoen in vrijwel alle grote wedstrijden hebben gehad (met Di Maria op het middenveld).

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Asaharo schreef:

Doelloos en doodsaai de bal rondspelen op eigen helft doet Ajax al het hele seizoen, dus die 10 minuten kunnen er ook nog wel bij zullen we maar zeggen...

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Mocht Frank de Boer vertrekken dan lijkt mij Michael Laudrup de gedroomde opvolger. Gaat Ajax er iig niet op achteruit. Integendeel. Hij zal vermoedelijk ook door Cruijff naar voren worden geschoven.

Vamos Real voor straks. La Decima! Prachtig als we dat zouden mogen meemaken. Geschiedenis wordt geschreven.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Die (terechte) cynische toon zou ook eens op Jopie moeten worden losgelaten met z'n 'Europese top'...

Elke club lijkt van die bejaarde has-beens rond te hebben lopen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Joy4ever schreef:

Mocht Frank de Boer vertrekken dan lijkt mij Michael Laudrup de gedroomde opvolger. Gaat Ajax er iig niet op achteruit. Integendeel. Hij zal vermoedelijk ook door Cruijff naar voren worden geschoven.

Vamos Real voor straks. La Decima! Prachtig als we dat zouden mogen meemaken. Geschiedenis wordt geschreven.

Je kunt er inderdaad vergif op innemen dat hij door Cruijff goedgekeurd moet worden.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Joy4ever schreef:

Die man die nog centjes aan Ajax moest betalen? Dat gaat niet snel een combinatie worden denk ik, zeker niet na de manier waarop.

Ajax daagt 'dakloze' Michael Laudrup voor rechter - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ik bedoel dit niet als troll of kritiek of zo, maar je gelooft toch zelf niet dat zo'n groep als bij Ajax bij elkaar blijft? Daar gaan gewoon de betere spelers weer weg hoor. Elk jaar. En als het supertalenten zijn al helemaal. Laat staan als ze verder komen in de CL, dan plukt iedereen meteen je goede spelers weg.

Je kan wel zorgen dat ze een jaar of 2 langer blijven. Dan zet je al een mooie stap. En zorg dat er altijd talentvolle, goede jeugd klaar staat. Zo doet een Porto het ook. Wel doen zij het met veel te veel schulden, in die situatie moet Ajax niet komen. Op zich boeit het niet als ze een nieuwe Sneijder bij je wegkopen, maar wel voor veel geld dan. En dan weer goed investeren in een talentvolle vervanger. Het plan bij Ajax is ook te zorgen dat spelers op hun 18e al zeer goed zijn. Dan een jaar of 4, 5 van genieten en ze dan verkopen. Het proces van fysiek, tactisch en technisch op je 18e al helemaal bezitten is waar ze mee bezig zijn. Het is inderdaad onrealistisch om te denken dat ze tot hun 28e blijven.

En zorg ervoor dat oud-spelers weer terugkeren. Een Huntelaar, Maxwell of Sneijder. En later een Vertonghen, Suarez of Eriksen. Blijf op een goed niveau dat zij er na hun 32e nog heil in zien.

Niemand zegt trouwens dat het idee gaat slagen of dat het zonder problemen gaat, maar je mag er wel naar streven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Je kunt er inderdaad vergif op innemen dat hij door Cruijff goedgekeurd moet worden.

En terecht, aangezien de nieuwe trainer Cruijff zijn beleid uit moet dragen. Het zou te idioot voor woorden zijn als ze iemand aanstellen die weer het tegenovergestelde doet.

Laudrup komt niet, die is pissig op Ajax. Van Basten al naar AZ, Koeman geen optie meer door de laatste jaren en Ronald de Boer is helaas geen trainer. Had hem wel een mooie opvolger gevonden, denkt net als Frank hetzelfde over Ajax.

Morten Olsen kan nog. Of Stam?

Maar liever nog minimaal 1 jaar Frank. Zie hem ook niet zomaar gaan.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Materny schreef:

Alsof een Real, Bayern, Juventus, Zulte of Red Bull het anders zou aanpakken wanneer ze kampioen konden worden tegen een tegenstander die ze een moeilijke wedstrijd gaf. Give me a break

Daar gaat het me niet om, als jullie op die manier kampioen willen spelen tegen Heracles(?), dan moeten jullie gewoon niet komen geeuwen als Chelsea weer eens vol overgave de nul houdt. Ik dacht dat otherfool overdreef, maar neen hoor, helemaal niets van aan, de bal ging zelfs niet over de middellijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.