• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.278 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Doe dan ook meteen even die van Groningen-PSV uit 2003. Onzinnig gewauwel.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Wat een onzin haha. Die aanklacht gaat er niet eens komen natuurlijk.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat een onzin haha. Die aanklacht gaat er niet eens komen natuurlijk.

En terecht natuurlijk. Salonremises zijn zo oud als het voetbal zelf, en nooit eerder deed men er iets mee naar mijn weten. AD wil even van zich laten horen, that's it.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

'Je staat machteloos als scheidsrechter. Ik heb het lang geleden wel eens aan de hand gehad bij MVV-FC Utrecht. Zij speelden de bal ook rond. Legde ik het stil en zei: Heren wat gaan wij doen? Zeiden ze doodleuk: Nou, gelijkspelen. Je kunt dus niets doen', aldus Van der Ende, die wel van mening is dat de KNVB meteen een statement had moeten maken.

Overigens ligt een volgend akkoordje op de loer. Als PSV zaterdag op de laatste speeldag op voorsprong komt tegen NAC (1-0), kunnen beide ploegen vrede hebben met die uitslag. Bij een kleine zege eindigt PSV als vierde en is handhaving voor NAC zo goed als zeker.
Net echt. Het verschil is 8 doelpunten en RKC moet tegen Heerenveen...

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Hetzelfde Heerenveen dat het twee jaar geleden tegen Feyenoord liet lopen in die laatste wedstrijd?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

rep_robert schreef:

Hetzelfde Heerenveen dat het twee jaar geleden tegen Feyenoord liet lopen in die laatste wedstrijd?

Klopt. Al was dat in geen gevallen een salonremise.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Die zullen er wel zijn. Nederland komt die groep niet door. Hopelijk laat Van Gaal Boëtius en Kongolo in ieder geval thuis. Feyenoord zal ook niet de enige zijn met dit probleem.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Cech kan waarschijnlijk toch spelen morgen. Met misschien Terry, Hazard en Eto'o zou dat toch een opsteker zijn.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Montorsi schreef:

Lees trouwens dat Rutten Beerens wil hebben. Ben nooit zo'n van Beerens, maar minder dan Schaken is hij ook niet, en bovendien transfervrij. Zal toch nog steeds de vijver van spelers zijn waaruit Feyenoord moet vissen. En dan een half miljoen ofzo vangen voor Schaken, zou niet gek zijn.

Dan nog hopen dat ze Toornstra kunnen halen, Ziyech zie ik eerder naar Ajax gaan toch als ze hem daar willen hebben, en een spits erbij, en je selectie is alweer aardig rond.

edit: oh Beerens is helemaal niet transfervrij. Nog een jaarcontract.

Als dat zo is dan kom ik em persoonlijk langsbrengen. Speler met misschien wel het laagste rendement ooit in een AZ-shirt. Hij zorgt wel voor wat dreiging. Misschien een ruil tussen Beerens en Schaken? Beide spelers zijn wel toe aan een nieuwe uitdaging denk ik. Ik zie Schaken eigenlijk nooit aan het werk, maar het lijkt me dat hij meer rendement heeft (en minder dreiging).

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Die Engelsen kunnen wel wedstrijden analyseren, zeg. Dat zie je in Nederland niet zo snel.

Op een Chelsea-blog staat ook nog een interessant artikel:

In truth, as Homer slyly has Achilles point out, honour and glory are farcical constructs, while winning and losing are real. And there's a major downside to letting pride rule your thinking: blindly playing for glory [i.e., insisting on winning "in style"] makes your side utterly, utterly predictable.

...

In this league, in this sport -- in every league, in every sport, in fact -- the ends justify the means. Forget that and you're shooting yourselves in the foot. Going for glory is seductive, but ultimately futile. (bron)

Edit: de Liverpool-fans zijn trouwens ook erg genuanceerd:

Mourinho revels in giving you an itch you can't scratch, dangling a carrot just out of grasp with the right hand while the left delivers the sucker punch you'd been warned about, but didn't believe to be your fate as well. (bron)
The fact of the matter is that Mourinho and his staff put together a gameplan that was smart and effective, and Liverpool had a very difficult time finding a way to beat it. (bron)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Optiefen met Beerens. Dan nog liever Verhoek.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

rep_robert schreef:

En het werd destijds 2-3. Dat zou betekenen dat NAC nog altijd met 7-0 zou moeten verliezen van PSV.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Naomi Watts schreef:

Optiefen met Beerens. Dan nog liever Verhoek.

Alsjeblieft zeg... Verhoek kon al nooit meer dan een goeie voorzet geven, maar zelfs dat is hij verleerd. Enkeltje Den Haag in de zomer als Manu ook terugkomt.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Verhoek weggeven aan de eerste de beste club die hem wil hebben. Op afstand de zwakste speler van de huidige selectie. Verschrikkelijk.

Beerens als back-up halen achter een nieuwe rechtsbuiten. Manu kan als back-up van Boëtius fungeren, aangezien hij een linksbuiten is.

Denk trouwens eerder dat Van La Parra komt. Ook niet beter dan Schaken, maar is

nog jong.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Juist. Met Beerens wordt het niet beter.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Naomi Watts schreef:

Juist. Met Beerens wordt het niet beter.

Het is volgend seizoen helaas zaak om niet slechter te worden. En dat wordt erg lastig.

Eerst maar eens zien of we spelers verkopen en voor welke bedragen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Zit even vast te kijken wat de opties zijn qua tegenstanders van Feyenoord in de 3e kwalificatieronde. Belangrijk is op te letten wat de situatie ook is qua geplaatste en ongeplaatste teams op de UEFA ranking. Feyenoord staat als ik het goed begrijp op een keurige 134e plaats in ieder geval.

Nummer 2 Oekraïne: is nu Dnipro Dnipropetrovsk (#70). Maar kan ook nog de huidige nummer 1 Shakhtar Donetsk (#18) of de huidige nummer 3 Metalist Kharkiv (#48). Dnipro ligt 3 verliespunten achter op plek 1 en 3 voor op plek 3 met nog 4 wedstrijden te gaan.

Nummer 3 Frankrijk: Voor 99% zeker Lille (#49).

Nummer 2 Rusland: is nu Lokomotiv Moskou (#95), maar kan ook nog Zenit (#21) en CSKA (#28) worden. De kans is echter groter dat het Lokomotiv of Zenith wordt.

Nummer 3 Turkije: Kampioen Fenerbahce heeft een straf van de UEFA en mag niet Europa in (vooralsnog). Dus de nummer 2 mag de poule en de nummer 3 de voorronde in. Dat is nu Besiktas (#64) nog, maar het is stuivertje wisselen met Galatasaray (#36). In theorie kunnen Sivasspor of Trabzonspor nog derde worden, maar dan moet het wel gek lopen. Hoe dan ook, ook al krijgt Fener zijn plek terug zal het alsnog tussen Besiktas en Galatsaray gaan voor plek 2.

Nummer 2 België: Nog weinig over te zeggen. Is nu Standard Luik (#58), maar het kan net zo goed Anderlecht (#44), Club Brugge (#68) of Zulte Waregem worden (#143).

Nummer 2 Griekenland: Is PAOK (#60) geworden.

Nummer 2 Zwitserland: moeten daar nog 5 wedstrijden, maar is nu Grashoppers (#167) die 4 punten achter Basel (#20), 5 punten voor Young Boys (#87) en 6 punten voor Luzern (#176) staan. Grashoppers dus wel de meest voor de hand liggende optie.

Nummer 2 Cyprus: APOEL Nicosia (#61) staat nu tweede, maar kan met 3 punten achterstand en 2 wedstijden te gaan AEL Limassol (#207) nog voorbij.

Nummer 2 Denenmarken: is nu FC Midtjylland (#228), maar kan ook nummer 1 Aalborg (#249) nog worden met 3 punten voorsprong met 3 wedstrijden te gaan. In theorie doen Kopenhagen (#50) en Brondby (#194) op 6 punten ook nog mee, maar dat is niet waarschijnlijk.

Aangezien er 10 duels zullen zijn, zijn er 5 geplaatste en 5 ongeplaatste teams. Als we dan even de onwaarschijnlijke scenario's buiten beschouwing laten zullen geplaatst zijn;

- Lille

- PAOK

- Nicosia

- de nummer 2 van België (tenzij Zulte tweede wordt)

- Besiktas/Galatasaray

Ongeplaatst zullen dan zijn;

- Dnipro

- Lokomotiv

- Feyenoord

- Aalborg/Midtjylland

- Grashoppers

Met natuurlijk de kanttekeningen:

- dat Rusland een geplaatste club levert als het Lokomotiv niet wordt. Dit is dus de gunstigste situatie voor Feyenoord.

- Wordt in België Zulte tweede zal Dnipro geplaatst zijn, ook ongunstiger.

- Donetsk en Kharkiv kunnen ook nog tweede eindigen, en die zijn allebei altijd geplaatst.

Dan ziet het er op papier dus niet eens zo ongunstig uit als je het mij vraagt. Belgie 2, PAOK, Nicosia, zou moeten kunnen zou je denken. Niet dat je een van deze ploegen zo opzij zal zetten, maar die eerste horde is nog te overzien bij een goeie loting. Over de 4e ronde moeten we het nog maar niet hebben...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Dat zou met de huidige selectie te doen zijn in de meeste gevallen.

Maar goed, nog geen idee hoe de selectie eruit komt te zien. Ook niet van de mogelijke tegenstanders.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Animosh schreef:

Die Engelsen kunnen wel wedstrijden analyseren, zeg. Dat zie je in Nederland niet zo snel.

Haha, jezus wat een verademend niveau van analyseren. Objectief en met kennis van zaken. Hier zul je hoogstens wat beelden te zien krijgen waarbij ze laten zien hoe "verschrikkelijk" Chelsea wel niet verdedigt , daarbij niet nalatend om tig keer te melden hoeveel mooier het is om te zien hoe Barca of Bayern zouden spelen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Het is ook maar net wat je verlangt. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op diepgaande anlyses à la de Engelsen blijkbaar. Of het Barça en Bayern-gegeil van de NOS. Geef mij maar lekker de luchtige benadering van VI. Ook al praten ze grotendeels lulkoek, who cares? Ik geniet elke aflevering. Laatst weer eens een stukje Studio Voetbal gezien, ik viel zowat in slaap.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Dat is geen vergelijking. VI is geen inhoudelijk voetbalprogramma. Dat is net zoiets als Pauw en Witteman met Umberto Tan vergelijken.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het erge is ook niet dat het gros van de Nederlandse kijkers hier misschien niet naar wil kijken (ik overigens wel), maar dat deze analyse ook compleet over de hoofden van de Nederlandse coaches / analisten vliegt. Die begrijpen alleen maar de balbezit cijfertjes en zouden bv walgen van de vele lange ballen van Schwarzer zonder te snappen waar zij toe dienen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Hier is het niet veel beter, ze vinden het verdedigen helemaal niet erg, maar het tijd rekken, oh oh oh, schandalig.

Terwijl je net op die manier ervoor zorgt dat het momentum van de Liverpool spelers wordt gebroken... Ach ja, ik heb er toch van genoten. Nu morgen nog.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

De Boer overweegt Tottenham Hotspur

Dat wordt een lange zomer voor Ajacieden. Wie zou hem eventueel kunnen gaan opvolgen? Seedorf zou perfect zijn, maar of hij beschikbaar is weet ik niet. Milan wordt wel steeds gelinkt aan andere trainers.

Overigens zou ik het aanbod afwijzen als ik hem was. De competitie is enorm sterk en het bestuur van Tottenham is zeer ongeduldig, dus voor zijn carrière zou Tottenham rampazalig kunnen uitpakken.

Edit: al moet hij natuurlijk toch een keer de stap omhoog maken, en wat dat betreft is Tottenham zo'n gekke keus nog niet. De kans dat hij meteen bij een topclub aan de slag mag is niet bijzonder groot, dus hij zal zich waarschijnlijk toch eerst bij een subtopper moeten bewijzen, waar hij door het hogere niveau, de hogere kwaliteit van spelers en de hogere druk bovendien een hoop zal leren. Het probleem is alleen dat Tottenham zichzelf als een CL-club lijkt te zien, en dat is niet helemaal realistisch (gezien de competitie). De Boer staat dus voor een moeilijke keuze. Ik ben benieuwd waar hij voor zal gaan kiezen.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Pff ja, gaat een eeuwigheid duren. Net als destijds met Eriksen, al hoop ik nu op een betere uitkomst vanuit Ajax' perspectief. An sich zou ik het best begrijpen, maar toch ook wel zonde vinden om niet een keer door te kunnen stoten in de CL met De Boer.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Dat gaat sowieso niet lukken. Als hij daar op moet wachten is ie kaal en grijs als hij nog eens een club moet gaan zoeken.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

CL doorstoten heeft ook niet zoveel zin (daarna vlieg je er toch kansloos uit), ver komen in de EL zou nog wel kunnen. Maar Tottenham lijkt me een prachtige club voor Frankie, mag-ie mee in z'n handjes wrijven. Had eigenlijk niet gedacht dat hij bij zo'n grote club serieus op het lijstje zou staan.

Asaharo schreef:

Ach ja, ik heb er toch van genoten. Nu morgen nog.

Ik heb er een slecht gevoel over eigenlijk. In het tototopic nog een 2-0 gespeeld maar itt de thuiswedstrijd tegen PSG vrees ik een lullige en nipte uitschakeling.

Naja eerst maar eens vanavond kijken, ook al zo'n heerlijk affiche. Hopelijk haalt Real het.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Dat gaat sowieso niet lukken. Als hij daar op moet wachten is ie kaal en grijs als hij nog eens een club moet gaan zoeken.

Euhu, want in de edities met Lyon en Milan waren ze inderdaad er mijlenver vanaf. Schei toch uit man

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.