- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Het verbaast me dat dit niet eens door de feyenoordkrant online is gegooid. Ik mis alleen Polletje nog in dit verhaal.
...en daar is de Calimero-rol weer!
No shit dat ze nu zeggen dat ze zich er niet in herkennen als ze dat eerder anoniem hebben bevestigd. Ervan uitgaande dat het klopt, want het kan ook gewoon onzin zijn, maar dat lijkt me niet gezien het verleden bij Ajax en het feit dat er overal bestuurders opstappen na dreigementen van de harde kern. Is ook bij Feyenoord gebeurd bijvoorbeeld.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Lol, een Feyenoorder die mij beticht van een calimero zijn
Er staat duidelijk dat niemand zich bij Ajax in dit verhaal kan vinden, wie zijn wij dan om daar over te oordelen n.a.v. de grootste onzinverhalen die de afgelopen weken de revue hebben gepasseerd. Gewoon lachwekkend. Ook leuk dat ze niet weten wie er de afgelopen maanden zou zijn bedreigd...En bovenal...waarom zouden ze überhaupt bedreigd moeten worden?
Dat er enkele jaren geleden met schurkenboom en consorten problemen waren was toen ook allang bekend, wat dat betreft haalt otherfool/de volkskrant hier ook gigantisch oude koeien uit de sloot.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
"Ajax-fans bedreigen bestuur" - NOS Nieuws
Ontluisterend weer om te zien hoe Jopie zich daar naar binnen heeft gewerkt.
Het is natuurlijk niet zo dat die lui door Cruijff aangestuurd worden.
Maakt ook niet uit. Voetbalclubs nemen dit tuig veel te serieus, ik snap werkelijk niet dat ze dit zolang pikken.
Van der Sar had tijdens die bekerfinale gewoon voor dat vak moeten gaan staan en ze keihard moeten uitlachen, vervolgens zeggen dat het kleuters zijn en dat hij zich schaamt voor dat stelletje volwassen mannen in een Ajax-shirt.
Die spelers en trainers van Cambuur hadden die supporters, die het stadion in kwamen om Lodeweges te zoeken, op hun gezicht moeten slaan en moeten beloven geen wedstrijd meer te voetballen als die supporters nog één vinger naar de trainer uitstaken.
Toen supporters van FC Zwolle (for christ's sake) de bus tegenhielden had Ron Jans de bus uit moeten stappen en moeten zeggen dat hij niet in discussie gaat met zwakbegaafde en vervolgens de chauffeur de opdracht geven om door te rijden. Waarbij Ron bij het langsrijden nog even zijn blote billen tegen het raam drukt.
Zo kun je nog heel lang door gaan. Dat tuig moet nu maar eens geweerd worden. Ook per direct alle overleggen met dit soort verenigingen stoppen en die tijd steken in supporters die zich wel weten te gedragen. Op zo'n moment wordt een sfeervak ook vanzelf zelfreinigend.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Maakt ook niet uit. Voetbalclubs nemen dit tuig veel te serieus, ik snap werkelijk niet dat ze dit zolang pikken.
.
Er wordt gewoon overlegd tussen het clubbestuur en de supportersgroeperingen, waaronder ook de supportersverenigingen. Waarom zou je je achterban niet serieus nemen? Nu wordt er een situatie geschetst alsof er wekelijks met polletje(niemand kent hem)en consorten wordt overlegd.
Wat dat betreft gewoon een goed antwoord van Ajax. Alles afdoen als onzin en verder niet reageren, want dit soort sensatieverhalen verdienen verder geen aandacht.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dan druk ik me verkeerd uit. De achterban moet je serieus nemen, maar niet de onruststokers.
Neem nu die lui die bij Ajax het trainingsveld op kwamen. In plaats van dat je die met de spelersgroep omcirkeld en wacht tot de politie komt om ze allemaal te arresteren, gingen Urby en Van Basten met hen in gesprek. Dat is zo ontzettend dom, want daardoor menen dat soort gasten dat ze iets te vertellen hebben.
Hetzelfde geldt voor Zwolle dat in gesprek gaat met supporters die de bus aanhouden.
Laat die spelers na de training lekker een praatje maken met supporters die zich wel gedragen. In plaats van dat apengedrag te belonen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Lol, een Feyenoorder die mij beticht van een calimero zijn
Ja duidelijk. Het is allemaal de schuld van de grote boze wereld die allemaal tegen Ajax is.
Omdat ze wederom 3 jaar niet naar Rotterdam mogen, omdat er een paar een stadionverbod hebben gekregen, omdat Cruijff tegengewerkt werd. Je kan zo tien dingen bedenken wat die halvegaren zouden kunnen aangrijpen om mensen te bedreigen.
Je kunt alles wel bagatelliseren wat er de laatste weken gebeurt, maar na de rellen in Glasgow, Amsterdam, Milaan, het vuurwerkincident en de sloopwerkzaamheden in de Kuip, de gesloopte trein- en metrostellen is dit wel weer een nieuw signaal dat er iets niet helemaal goed zit in jouw contreien.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
:D
Zal vast wel het werk van Polletje zijn geweest allemaal. Die regisseert alles achter de schermen namelijk.
Maar ik ga er wel eventjes op in.
Omdat ze wederom 3 jaar niet naar Rotterdam mogen, omdat er een paar een stadionverbod hebben gekregen, omdat Cruijff tegengewerkt werd. Je kan zo tien dingen bedenken wat die halvegaren zouden kunnen aangrijpen om mensen te bedreigen.
Ja, je kan van alles gaan speculeren. Maar vanuit de club wordt dit gewoon tegengesproken. En zolang dat het geval is neem ik dat voor de waarheid aan. Juist na afgelopen weken zal de club zich heus niet gaan verdedigen tegen dit soort tuig. Dus ik doe het nog steeds af als onzin.
Glasgow/Amsterdam: Inderdaad wat gebeurt omtrent wat hooligans. Maar dit is geen VAK410 of de F-Side geweest.
Milaan: Ajax supporters zijn zelf aangevallen en neergestoken.
Vuurwerkincident: Tja...kan je gelijk hebben. Maar de bedoelingen waren niet kwaadaardig. 410 wilde gewoon een vuurwerkshow geven, meer niet. Dus niet om commando van de F-side of Polletje vanwege vertragingen of zo.
Sloopwerkzaamheden in de Kuip: Her en der een kapot stoeltje en de wc's die een flinke onderhoudsbeurt hebben gekregen.
Metro/Treintoestellen: Geen werk van harde kern, maar juist van de "dagjesmensen". Zij zorgen juist voor de grootste problemen bij dit soort festiviteiten. Zij springen en doen altijd domme dingen in trein/tramtoestellen. Harde kern sloopt de "eigen" stad i.i.g. nooit bij huldigingen...
Al met al valt het niet goed te praten natuurlijk. Maar hoeveel onzin er rondom wordt geschreven is gewoon hilarisch. Ik kan je in ieder geval verzekeren. Zo'n Polletje heeft niets met de bekerfinale "problemen" te maken gehad, ondanks dat hij wel de credits krijgt.
Dat er dingen gebeuren geeft niemand het recht om onzin te publiceren en dat gebeurt er wel de afgelopen weken en veel mensen slikken het als zoete koek.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
trollers gonna troll. Maar dan niet meer elke keer komen zeuren over otherfool, afgesproken?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Het is natuurlijk niet zo dat die lui door Cruijff aangestuurd worden.
Van der Sar had tijdens die bekerfinale gewoon voor dat vak moeten gaan staan en ze keihard moeten uitlachen, vervolgens zeggen dat het kleuters zijn en dat hij zich schaamt voor dat stelletje volwassen mannen in een Ajax-shirt.
Die spelers en trainers van Cambuur hadden die supporters, die het stadion in kwamen om Lodeweges te zoeken, op hun gezicht moeten slaan en moeten beloven geen wedstrijd meer te voetballen als die supporters nog één vinger naar de trainer uitstaken.
Toen supporters van FC Zwolle (for christ's sake) de bus tegenhielden had Ron Jans de bus uit moeten stappen en moeten zeggen dat hij niet in discussie gaat met zwakbegaafde en vervolgens de chauffeur de opdracht geven om door te rijden. Waarbij Ron bij het langsrijden nog even zijn blote billen tegen het raam drukt.
Zo kun je nog heel lang door gaan. Dat tuig moet nu maar eens geweerd worden. Ook per direct alle overleggen met dit soort verenigingen stoppen en die tijd steken in supporters die zich wel weten te gedragen. Op zo'n moment wordt een sfeervak ook vanzelf zelfreinigend.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Bij elke club lopen er een zooi malloten rond die evengoed de dag erna voor je deur kunnen staan. Daar niet naar luisteren is misschien niet verstandig, maar je denkt toch ook aan je eigen hachje.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Glasgow/Amsterdam: Inderdaad wat gebeurt omtrent wat hooligans. Maar dit is geen VAK410 of de F-Side geweest.
Milaan: Ajax supporters zijn zelf aangevallen en neergestoken.
Vuurwerkincident: Tja...kan je gelijk hebben
Sloopwerkzaamheden in de Kuip: Her en der een kapot stoeltje en de wc's die een flinke onderhoudsbeurt hebben gekregen.
Metro/Treintoestellen: Geen werk van harde kern, maar juist van de "dagjesmensen". Zij zorgen juist voor de grootste problemen bij dit soort festiviteiten. Zij springen en doen altijd domme dingen in trein/tramtoestellen. Harde kern sloopt de "eigen" stad i.i.g. nooit bij huldigingen...
In Milaan hebben ze die demonstratie toch opgeruimd?
En kan mij het schelen of het dagjesmensen zijn of mensen van de F-side of 410. Misschien bedreigen die ook wel deze bestuurders. Lekker boeiend allemaal welk labeltje we erop plakken en in welk vak ze dan wel mogen zitten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
In Milaan hebben ze die demonstratie toch opgeruimd?
En kan mij het schelen of het dagjesmensen zijn of mensen van de F-side of 410. Misschien bedreigen die ook wel deze bestuurders. Lekker boeiend allemaal welk labeltje we erop plakken en in welk vak ze dan wel mogen zitten.
Als jij uren met de bus wordt gehinderd en vervolgens ook nog een uur stil staat voor een demonstratie kunnen de gemoederen wel eens hoog oplopen. Maar daar wordt ook meer van gemaakt dan er eigenlijk gebeurd is.
Verder vind ik het wel boeiend wie waar zit en of er labels op geplakt worden. Individuen moeten aangepakt worden, want 90% van een VAK410 heeft niets te maken met de problemen die veroorzaakt zijn.
Als er afgelopen zondag bijvoorbeeld iets gebeurd zou zijn had ik aankomende zondag ook niet aanwezig mogen zijn bij de seizoensafsluiting, terwijl ik niks heb gedaan. Laat staan die andere 1200 mensen van 410 die niet eens bij de Bekerfinale waren. Hoe cru is dat? Daarnaast zijn de mensen die problemen in de trein veroorzaakten ook allemaal aangehouden. Was ook in het oosten van het land, dus je weet gelijk al wat voor volk er zin zat. Anyway, ze zijn allemaal gepakt en kunnen flink wat geld gaan lappen(en terecht).
Generaliseren is qua voetbalsupporters wel het ergste wat je kan doen. Jij wilt toch ook niet gezien worden als zo'n "eencellige voetbalsupporter" die de boel sloopt?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Makkelijker gezegd dan gedaan. Bij elke club lopen er een zooi malloten rond die evengoed de dag erna voor je deur kunnen staan. Daar niet naar luisteren is misschien niet verstandig, maar je denkt toch ook aan je eigen hachje.
Ze gaan Frank de Boer echt niet mishandelen. Je moet als club gewoon duidelijk te kennen geven dat de club er niet voor hen is. Je moet ze als kleuters behandelen en ze vernederen, zodat ze niets meer met de club te maken willen hebben.
Spelers van Cambuur hadden de volgende dag in een SC Heerenveen shirtje moeten trainen, als een 'fuck you' naar die kneusjes.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Als jij uren met de bus wordt gehinderd en vervolgens ook nog een uur stil staat voor een demonstratie kunnen de gemoederen wel eens hoog oplopen. Maar daar wordt ook meer van gemaakt dan er eigenlijk gebeurd is.
Misschien zitten wij dan iets anders in elkaar, aangezien het voor fatsoenlijke mensen niet echt een optie is om dan maar wat mensen in elkaar te timmeren die daar voor hun eigen zaak demonstreren. Maarja..
Als er afgelopen zondag bijvoorbeeld iets gebeurd zou zijn had ik aankomende zondag ook niet aanwezig mogen zijn bij de seizoensafsluiting, terwijl ik niks heb gedaan. Laat staan die andere 1200 mensen van 410 die niet eens bij de Bekerfinale waren. Hoe cru is dat?
Generaliseren is qua voetbalsupporters wel het ergste wat je kan doen. Jij wilt toch ook niet gezien worden als zo'n "eencellige voetbalsupporter" die de boel sloopt?
Mja dat is lullig, maar de goeie moeten nu eenmaal onder de kwaaien lijden. Het is ook niet dat er iets van een zelfreinigend vermogen bestaat binnen fanatieke supportersgroepen. Misschien geen realistische verwachting, maar het zou een hoop schelen. Dan kun je inderdaad netjes de rotte appels eruit vissen, maar zolang niemand elkaar aanspreekt moet je dan maar de hele groep aanspreken.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Misschien zitten wij dan iets anders in elkaar, aangezien het voor fatsoenlijke mensen niet echt een optie is om dan maar wat mensen in elkaar te timmeren die daar voor hun eigen zaak demonstreren. Maarja..
.
Denk het ook, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat mensen andere mensen lastig vallen met hun problemen. Er zijn altijd andere manieren...
Maar behoor je dan tot dezelfde groep wanneer je toevallig een kaartje voor hetzelfde vak hebt? Niet iedereen die op 410 staat hoort bij de groep. En wanneer hoor je bij die groep? Wanneer je in hetzelfde vak staat, of wanneer je in hetzelfde stadion zit? Want veel mensen op 410 hebben niet eens een seizoenskaart voor 410. Die hebben elders een seizoenkaart en komen gewoon elke wedstrijd wel het vak op.
Generaliseren is mij uiteindelijk te makkelijk. De goeden lijden onder de slechten vind ik altijd zo gemakzuchtig. Is het niet een brevet van onvermogen dat de justitie de criminelen niet op de juiste manier kan aanpakken?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ze gaan Frank de Boer echt niet mishandelen. Je moet als club gewoon duidelijk te kennen geven dat de club er niet voor hen is. Je moet ze als kleuters behandelen en ze vernederen, zodat ze niets meer met de club te maken willen hebben.
Spelers van Cambuur hadden de volgende dag in een SC Heerenveen shirtje moeten trainen, als een 'fuck you' naar die kneusjes.
De Boer staat misschien wat meer op een voetstuk, maar bijvoorbeeld Jans en Lodeweges natuurlijk niet. Een anoniem dreigmailtje is zo gestuurd.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Klopt, in dat geval moet de staf en het eerste elftal als een geheel naar buiten treden.
Dus niet zeggen 'jammer dat Lodeweges het seizoen niet kan afmaken (blabla...)', maar gewoon zeggen dat Lodeweges trainer blijft en dat degene die één vinger naar hem uitsteekt dat zal bezuren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Pelle naar Barça, haha. Werd van de winter ook al wat over geroepen. Zou wel een stunt zijn, maar dit bericht kun je beter met een sixpack Jozo lezen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In ieder geval goed dat Barca eens op zoek gaat naar een dergelijk type.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Niet willen scoren in een uitduel, op zich is dat het domste wat ik ooit heb gezien
Mourinho wilde echt wel scoren, hoor. Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan tegen Atletico, en uiteindelijk was een 0-0 gelijkspel voor Chelsea het hoogst haalbare (het is beter dan verliezen, hé). En als met 0-0 gelijkspelen bij Atletico het domste is dat je ooit hebt gezien, wat is naïef verliezen bij het slechtste Milan in jaren dan wel niet? Verliezen bij Celtic? Kansloos verliezen tegen Salzburg? Tegen PEC? Laat je afkeer van Mourinho je toch niet zo verblinden. Mourinho is zeker niet perfect, maar iedere beslissing van hem zo negatief mogelijk interpreteren is gewoon kinderachtig.
Hij had met 2-0 bij Atletico moeten winnen om voor deze uitslag te compenseren. Dat is zo goed als onmogelijk, zeker met het verzwakte Chelsea-team dat hij tot zijn beschikking had. En opnieuw: het duel is uiteindelijk niet beslist door 'tactische blunders', maar door individuele fouten van Chelsea.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
'FC Barcelona komt in zoektocht naar 'Plan B' uit bij Feyenoord-spits' - Voetbalprimeur.nl
Schitterend!
Wie had dat gedacht? Van plan A bij een club die de weg omhoog heeft ingezet naar plan B bij een club die langzaam op zijn retour gaat.

Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nou valt er best wat voor te zeggen dat Mourinho gewoon met Schürrle had moet starten en één van zijn zes verdedigers had moeten offeren. Dat het scoren op deze manier moeilijk gaat is niet vreemd.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Mourinho wilde echt wel scoren, hoor. Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan tegen Atletico, en uiteindelijk was een 0-0 gelijkspel voor Chelsea het hoogst haalbare (het is beter dan verliezen, hé). En als met 0-0 gelijkspelen bij Atletico het domste is dat je ooit hebt gezien, wat is naïef verliezen bij het slechtste Milan in jaren dan wel niet? Verliezen bij Celtic? Kansloos verliezen tegen Salzburg? Tegen PEC? Laat je afkeer van Mourinho je toch niet zo verblinden. Mourinho is zeker niet perfect, maar iedere beslissing van hem zo negatief mogelijk interpreteren is gewoon kinderachtig.
Hij had met 2-0 bij Atletico moeten winnen om voor deze uitslag te compenseren. Dat is zo goed als onmogelijk, zeker met het verzwakte Chelsea-team dat hij tot zijn beschikking had. En opnieuw: het duel is uiteindelijk niet beslist door 'tactische blunders', maar door individuele fouten van Chelsea.
Ben je de advocaat van de duivel haha?
Nou, tuurlijk wilde Mourinho niet dat zijn ploeg in Madrid zou scoren. Dus als jij het tegendeel beweert zijn we al snel uitgepraat. Je kan best verdedigend spelen, maar 0,0 intentie hebben om met een miljoenenploeg de middenlijn te passeren is voor mij geen teken van een ploeg die wilt scoren.
Wat Kai ook zegt, je hebt de spelers er wel voor. Maar kiest bewust voor de bus parkeren tactiek.
En ja, in de return scoort Atletico al snel na Chelsea, waardoor het hele strijdplan eigenlijk de prullenbak in kon. Dan krijg je al een hele andere wedstrijd en dat valt mede te wijten aan de slechte uitslag in Madrid, waarbij ik vorige week ook al de discussie met jou had dat ik het compleet van de zotte vind dat er gewoon geen enkele wil voor een Uitdoelpunt was. Dan kan je al snel tevreden zijn met zo'n uitslag inderdaad. "Helaas" heeft die uitslag Chelsea mede de das om gedaan, want dit gaat uiteindelijk nog steeds om twee wedstrijden.
We moeten nu ook niet doen alsof Atletico het meest geniale team aller tijden is, Chelsea heeft genoeg kansen om tegen ze door te gaan. Mourinho is behoorlijk arrogant en vind zichzelf de beste, maar klimt wel het allerliefst in de underdog positie.
Liverpool uit was hetzelfde, maar je ziet wel dat ze hier wel een paar keer over de middenlijn kwamen. En zie daar.. Ze scoren ook nog tweemaal
Dit hadden ze bij Atletico ook kunnen doen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Nou valt er best wat voor te zeggen dat Mourinho gewoon met Schürrle had moet starten en één van zijn zes verdedigers had moeten offeren. Dat het scoren op deze manier moeilijk gaat is niet vreemd.
In de wedstrijd van gisteren? Zeg wat je wil van zijn opstelling en tactiek, maar het werkte uitstekend: Chelsea had in de eerste helft controle over de wedstrijd en kwam verdiend op voorsprong, wat ze een geweldige uitgangspositie gaf om de wedstrijd te winnen. Maar door individuele fouten raakten ze die positie kwijt, waardoor ze moesten aanvallen en zodoende Atletico in de hand werkten. En dat ze een aantal goede kansen net misten (en anders redde Courtois ze wel) hielp ook niet.
Nou, tuurlijk wilde Mourinho niet dat zijn ploeg in Madrid zou scoren.
Kom aan zeg, dat geloof je toch zelf ook niet? Hij wilde alleen niet veel risico nemen om dat doel te bereiken. Maar opportunistische doelpunten, zoals tegen Liverpool, had hij graag gescoord, hoor. Atletico is alleen minder naïef en beter georganiseerd dan Liverpool, dus dat lukte Chelsea niet.
Nee hoor, Chelsea had nog steeds kansen om te winnen. Dat Eto'o een penalty weggeeft is niet Mourinho's fout, evenmin als de fouten van Chelsea bij Atletico's eerste goal Mourinho's schuld zijn.
Absoluut. Uiteindelijk zijn het kleine dingen die Chelsea de das omgedaan hebben: individuele fouten van Chelsea-spelers, nipt gemiste kansen, goede reddingen van Courtois. Niet Mourinho's fout.
Dat deden ze toch ook (bij corners, vrije trappen, etc.)? Alleen Atletico gaf veel minder ruimte weg dan Liverpool en was beter georganiseerd, wat counteren een stuk moeilijker maakte.
Edit: Mourinho zat gisteren overigens misschien wel fout bij zijn wissels. Eto'o voegde weinig toe en verzwakte Chelsea's organisatie: Schürrle zou misschien een betere keuze geweest zijn.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Gefeliciteerd NW, en nu samen met kos naar Lissabon? 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Daniel Pranjic en zoontje.
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Zo generend dit. Krijgt die Tom Egbers er een harde plassertje van om die kanjer Courtois steeds erop te attenderen dat ‘ie met België ook nog een prijs kan pakken? 
Zie video gisteren en paar weken terug.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gefeliciteerd NW, en nu samen met kos naar Lissabon?
Dank en wie weet
. Kaartje besteld dus de bal ligt nu bij onze Madridista
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.