- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En wat ze Europees laten zien is, itt tot Real, verre van imponerend.
Haha, het moet niet gekker worden. De prestatie van Atletico thuis tegen Barcelona was werkelijk briljant. Zelden zo'n mooi optreden gezien. En vanavond ook weer heel sterk gepresteerd.
En dan zeggen dat Real wel imponeerde. Die vlogen er bijna in Dortmund nog uit na een 3-0 thuiszege gepakt te hebben.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Wat, hoezo? (Atletico - Villareal 1-0; Atletico - Barcelona 1-0; Getafe - Atletico 0-2; Atletico - Elche 2-0; Atletico - Chelsea 0-0; Valencia - Atletico 0-1; Chelsea - Atletico 1-3)
1-2
edit: Ah, die vorige CL-wedstrijd tegen Barcelona zat er ook nog voor, zie ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De teamprestatie is meer dan wereldklasse, Simeone heeft het onmogelijke gedaan. Misschien wel de knapste prestatie sinds Mourinho de CL won met Porto en Rehhagel die het EK won met Griekenland in 2004. Simeone doet het dan nog eens op twee vlakken.
Mwah, een Klopp komt ook aardig in de buurt. Van een subtopper/middenmotor een topclub gemaakt, die draait als een machine. Vervolgens twee seizoenen op rij het almachtige Bayern achter zich weten te houden in de competitie, bekertje gepakt en in de CL op een haar na de winst misgelopen. En dat, met alle respect, gedaan met een modaal clubje als Dortmund
Al vind ik het van Simeone net iets knapper inderdaad, of hij nu de CL wint of niet.
(op voorwaarde dat hij La LIga pakt).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat praat je jezelf weer tegen en wat doe je je best om jezelf eruit te praten. Atletico heeft wat minder klasse, maar wel een stabiele achterhoede en veel strijdlust. Juist knap dat ze nog relatief makkelijk de potjes winnen. En nogmaals, de manier waarop Real van Barca en Sevilla verloor mag je ook best benoemen hoor. Daar hebben ze eigenlijk gewoon de titel verspeeld. De potjes daarna waren plots minder belangrijk.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Haha, het moet niet gekker worden. De prestatie van Atletico thuis tegen Barcelona was werkelijk briljant. Zelden zo'n mooi optreden gezien.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
een steeds zwakker wordend Barcelona (waarin ze over twee wedstrijden gezien zeker niet de beste waren)
Hetzelfde Barcelona waar Real Madrid twee keer van verloor?
En ik vond Atletico welzeker beter. In de eerste wedstrijd was Barcelona iets beter, maar in de tweede wedstrijd hadden ze ruim moeten winnen.
Makkelijkst of niet, Chelsea is een taaie ploeg. En Atletico had ook van dit Bayern gewonnen. En is de weg van Real Madrid dan wel zo indrukwekkend? Een onervaren Schalke, een verzwakt Dortmund en een tandeloos Bayern? Zo kun je ieder team wel gaan afschrijven, toch?
Er is nogal een verschil tussen een potje met 1-0 winnen en met 5-0.
Yep, vier doelpunten. Maar de punten zijn hetzelfde, hoor. 
Dat is echt het slechtst mogelijke voorbeeld. Uit winnen bij Athletic Bilbao is enórm knap.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
En nogmaals, de manier waarop Real van Barca en Sevilla verloor mag je ook best benoemen hoor. Daar hebben ze eigenlijk gewoon de titel verspeeld. De potjes daarna waren plots minder belangrijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sanders en Faber wijzen spe...
Phoxy-dag lijkt voor spelers verplicht nummer - ed.nl
Het altijd gemoedelijke Eindhoven! Namen willen we horen!!
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Makkelijkst of niet, Chelsea is een taaie ploeg. En Atletico had ook van dit Bayern gewonnen.
Bij de wedstrijd in Madrid bleek ook direct hoe onmachtig Atlético is (ik zeg niet dat Real het beter had gedaan). Volgens mij bewijst deze wedstrijd in Londen ook dat Mourinho het volledig bij het juiste eind had toen hij zo verdedigend ging spelen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Dat had ik nog maar moeten zien. De reden dat Bayern verloor, waren die messcherpe counters. En hoe goed Atlético ook is, dat hebben zij echt niet in hun wapenarsenaal.
Juist wel? De bal afpakken in het middenveld en vervolgens snoeihard op het doel van de tegenstander afrennen, dat kunnen ze bij Atletico wel. En Atletico is ook nog eens enorm goed in standaardsituaties, en verdedigt enorm diep (waar Bayern tegen Real Madrid niet goed mee om kon gaan).
Yep, ze hebben moeite met het ontsleutelen van geparkeerde bassen (wie niet overigens?). Maar daar hoeven ze zich tegen Real Madrid waarschijnlijk weinig zorgen over te maken.
Wanneer zijn we overdreven lovend dan? Niemand zegt dat hun spel een museumplaats verdient. We loven alleen hun professionele overwinningen op basis van fenomenaal teamspel.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Zoals nu, wanneer je het hebt over "fenomenaal teamspel". Fenomenaal was Bayern vorig jaar, of Barça in haar hoogtijdagen. Atlético was (is) goed, niet fenomenaal. Of professioneel en zakelijk; dat vind ik ook woorden die goed van toepassing zijn.
Maar als jij hier wel een (spreekwoordelijke) stijve plasser van krijgt en dit wel fenomenaal vindt, wie ben ik dan om jou dat te ontzeggen?
Fenomenaal vind ik Federer en Nadal. Dit Atlético zie ik als Tsonga of Ferrer.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Of professioneel en zakelijk; dat vind ik ook woorden die goed van toepassing zijn.
Maar dat zijn toch woorden die ik voortdurend noem? Real Madrid speelt zonder twijfel aantrekkelijker en spectaculairder dan Atletico, maar de organisatie en het teamspel van Atletico zijn fenomenaal. Dat wil zeggen: het feit dat Atletico op basis van discipline, hard werk, passie en spelen als een collectief mee kan met veel rijkere clubs (in La Liga en de CL) met een veel bredere selectie is enorm knap.
Wawrinka vind ik trouwens een betere vergelijking. 
Edit: en mentaal! Mentaal is Atletico zo sterk. Kijk maar hoe ze reageerden na Torres' goal. Knap.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wat een prachtige woorden weer van Jose Mourinho voor zijn spelers die een geweldig seizoen helaas niet beloond zullen zien worden met een prijs, maar wel hun hele ziel en zaligheid hebben gegeven. En wat groots hoe hij Atletico en Simeone werkelijk alle lof toezwaait. Je merkt dan ook een enorme waardering over en weer tussen deze twee coaches, beide geboren winnaars. Mooi om te zien.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Wat een prachtige woorden weer van Jose Mourinho voor zijn spelers die een geweldig seizoen helaas niet beloond zullen zien worden met een prijs, maar wel hun hele ziel en zaligheid hebben gegeven. En wat groots hoe hij Atletico en Simeone werkelijk alle lof toezwaait. Je merkt dan ook een enorme waardering over en weer tussen deze twee coaches, beide geboren winnaars. Mooi om te zien.
Mourinho die respect toont voor een andere coach? Woow... Nou er valt natuurlijk ook weinig te zeiken als je op alle fronten afgetroefd wordt...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dank. Dat wel natuurlijk maar hun spel is daar niet op ingericht. Ze spelen heel gedisciplineerd, moeten het van collectieve prestaties hebben, al wil individuele klasse wel de doorslag geven vaak. Al durf ik het nog geen wereldklasse te noemen.
Je doet jezelf toch wel een beetje tekort Naomi. Jullie verdediging is sowieso van wereldklasse. Goeie dynamische backs, een geweldige keeper en ik vind jullie centrum momenteel misschien wel het beste van Europa. Het wordt wat gemaskeerd door de geweldige inzet, maar voetballend hebben jullie een prima middenveld, met enorm veel loopvermogen. Essentieel in het hedendaagse voetbal. En dan nog dat beest voorin. Echt een prachtige ploeg dit atletico. Had Ajax maar de helft van jullie inzet en dynamiek....
En natuurlijk: van harte!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Wat een prachtige woorden weer van Jose Mourinho voor zijn spelers die een geweldig seizoen helaas niet beloond zullen zien worden met een prijs, maar wel hun hele ziel en zaligheid hebben gegeven.
Na deze wedstrijd hadden ze dat alleen eigenlijk niet (allemaal) verdiend. Chelsea heeft dit zelf weggegeven in de vorm van volstrekt onnodige individuele fouten. Zonder die fouten hadden ze dit kunnen winnen. Als je vlak voor rust met 0-1 voor komt te staan moet je dat niet weggeven. En die tackle op Costa ... dom.
En vind je dit seizoen echt zo geweldig? Het verlies tegen Atletico is te vergeven, maar Chelsea had mijns inziens gewoon kampioen moeten worden. Die nederlagen tegen de kleintjes waren onnodig.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Wawrinka vind ik trouwens een betere vergelijking.

Als Atlético dit weekend wint (en daarmee hun kampioenschap veilig stelt) ook van mijn kant niets dan lof, trouwens. Voordat daar misverstanden over bestaan...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als Atlético dit weekend wint (en daarmee hun kampioenschap veilig stelt) ook van mijn kant niets dan lof, trouwens. Voordat daar misverstanden over bestaan...
Wat te voorbarig. De thuiswedstrijd tegen Malaga moet ook gewoon gewonnen worden, maar wel de makkelijkste pot van de 3 ja.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Iemand een linkje naar de save van Courtois op de kopbal van Terry? Jammer genoeg gemist tijdens de match zelf.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Dank! Typische redding in ieder geval. Echt benieuwd waar hij volgend jaar terecht komt.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
"Ajax-fans bedreigen bestuur" - NOS Nieuws
Ontluisterend weer om te zien hoe Jopie zich daar naar binnen heeft gewerkt.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Alsof ze zich niet al genoeg misdragen hebben dit jaar:
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nou er valt natuurlijk ook weinig te zeiken als je op alle fronten afgetroefd wordt...
Ik snap niet waar je het over hebt Reppie, want Chelsea had zo'n 70% balbezit maarja het verdedigende, anti-voetbal spelende Atletico counterde zich lafjes naar de onverdiende overwinning.
[/NOS-mode]
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Dank! Typische redding in ieder geval. Echt benieuwd waar hij volgend jaar terecht komt.
Courtois heeft ook zo'n houding alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hij zulke ballen pakt. De rust zelve (wat ik van hem zie). Die laat zich volgens mij door niemand gek maken. Ik weet niet of hij wel eens een strafschop pakt, maar het lijkt mij een typische killer voor een strafschopserie op het WK.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Alsof ze zich niet al genoeg misdragen hebben dit jaar:
Het verbaast me dat dit niet eens door de feyenoordkrant online is gegooid. Ik mis alleen Polletje nog in dit verhaal.
Ook Ajax zegt in een reactie het beeld niet te herkennen. Van de huidige directie zou niemand zijn bedreigd en ook van andere bedreigingen uit het recente verleden weet de club niets. ''We voeren met enige regelmaat overleg met vertegenwoordigingen vanuit de supporters en zien geen aanleiding hiermee te stoppen.''
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik snap niet waar je het over hebt Reppie, want Chelsea had zo'n 70% balbezit maarja het verdedigende, anti-voetbal spelende Atletico counterde zich lafjes naar de onverdiende overwinning.
[/NOS-mode]
Op zich wel logisch wanneer je verliest en MOET scoren, iets waar bewust niet voor werd gekozen in de uitwedstrijd. Niet willen scoren in een uitduel, op zich is dat het domste wat ik ooit heb gezien
Niets is zo belangrijk als een goal in een uitduel.
Iets met deksels en neuzen en uiteindelijk gewoon een grote tactische blunder. Kan je heus wel toegeven otherfool....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.