- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jammer, had Hazard graag zien spelen in de CL-finale. Knap seizoen van Chelsea, halve finales gehaald, minstens top 3 en geen enkele topwedstrijd verloren in de competitie. Nu focussen op volgend seizoen, je kan geen 2x met zo'n selectie de halve finales halen. 2 spitsen erbij, misschien nog een offensieve middenvelder en Courtois natuurlijk. Kan niet wachten op volgend seizoen.
Is een halve finale CL en 3e in de EPL al knap voor een miljardenclub als Chelsea ja?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Tweede helft was Chelsea nergens meer. Real zal de favoriet zijn in de finale, alleen masr goed voor Atleti. De onderlinge verhoudingen dit jaar zijn in het voordeel van Atletico, en ik moet maar zien hoe Real Ronaldo en Bale in stelling gaat brengen tegen een veel georganiseetder team ivm Bayern.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Is een halve finale CL en 3e in de EPL al knap voor een miljardenclub als Chelsea ja?
Ja.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Vergelijk dat met die kleine, moeizame overwinningen van Atlético.
Die tellen ook, hé. Real Madrid is inderdaad "flashier", maar een overwinning is een overwinning.
1-1? 1-2 na verlenging.
Wat, is dat geen overwinning? 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Nogmaals. Real verloor zeer zeer ongelukkig in Bernabeu na echt stukken beter dan Atletico te zijn en speelde de andere 3 potjes Atletico redelijk weg.
Onderlinge verhoudingen zijn dan wel erg teletekstjournalistiek.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Maar sla lekker door omdat ze Bayern verslagen hebben.
) en eens goed lezen.4 wedstrijden op rij met een doelsaldo van 17-0, waarvan het gros nog zonder Ronaldo.
Die tellen ook, hé. Real Madrid is inderdaad "flashier", maar een overwinning is een overwinning
). En het wordt zeker geen walk-over, maar Real is hier gewoon dik favoriet. Duidelijk beter in vorm dan Atlético op dit moment.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooi feitje. Denk ervan wat je wil denken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Verder heeft Atlético wel vaker Europees gespeeld dit seizoen. Tegen Barcelona vond ik ze ook al weinig imponerend. En daarvoor heb ik ze ook nog niet kunnen betrappen op een imponerende wedstrijd. Waarbij ik eerlijk toegeef zeker van de groepsfase niet alles gezien te hebben.
Ze staan nu ook alleen 1-2 voor, omdat er een domme overtreding gemaakt wordt en twee(!) spelers van Chelsea op miraculeuze wijze de bal missen.
Voor aantrekkelijk of imponerend spel moet je niet bij Atletico wezen, voor individuele wereldklasse ook niet maar voor resultaat wel. Het is één grote collectieve prestatie, waar alles klopt. Ze staan niet voor niks in de CL finale en gaan misschien (en waarschijnlijk) ook het onmogelijke flikken door kampioen te worden in Spanje. Als je denkt dat het 'toeval' is ben je toch wel naief - en sorry - nogal dom.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Dat is alles.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Feli Naomi! Gelukkig dat vreselijke Chelsea eruit. Hoop nu dat Atletico het ook gaat winnen ook.
Simeone vond ik als speler altijd al geweldig en nu als gefreakte clown langs de kant. Ja mooi dit!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Real is hier gewoon dik favoriet. Duidelijk beter in vorm dan Atlético op dit moment.
Hoe meet je dat? Atletico heeft van de laatste zeven wedstrijden er ook zes gewonnen (gelijkspel tegen Chelsea), met één tegendoelpunt (tegen Chelsea vanavond). Da's ook goede vorm, toch? Het is minder extravagant dan de vorm van Real Madrid, dat is zo, maar opniew: het zijn overwinningen die tellen. Atletico is een solide club die enorm moeilijk te verslaan is. Die gaan het Real Madrid zeer moeilijk maken.
Oh, en:
Remember, since 2007-08, all teams that defeated FC Barcelona in the CL KO stage have gone on to win the CL title..... @Atleti
Dus de statistieken geven Real Madrid geen schijn van kans. 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Chelsea heeft natuurlijk een zeer goede selectie, maar echt niet eentje die op papier kan wedijveren met Barca, Real, Bayern of zelfs City en PSG. Vind ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank!
.
Nu de tweede club van Madrid nog deklasseren
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Gefeliciteerd Naomi Watts, dit was één van de weinige keren dat ik oprecht heb gejuicht voor een ander team dan mijn eigen Pee Ee Cee. Dat dat Chelsea de komende jaren dood mag bloeden.
Dit plaatje representeert Chelsea vanavond:
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Drie jaar geleden staat-ie met Catania in de krochten van de Serie A; nu staat-ie met Atlético in de finale van de CL en heeft-ie het kampioenschap in eigen hand. Goooo, Simeone. Sowieso alleen al qua coaches een fantastisch affiche, die finale.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
voor individuele wereldklasse ook niet
Ho ho, jullie hebben welzeker individuele wereldklasse! Courtois, Miranda, Godin, Filipe Luis, Koke, Arda Turan en Diego Costa behoren allemaal tot de absolute top imo. En gefelicteerd uiteraard!
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Samen naar Lissabon nw? 
Lekker eten en drinken, zon, veel vrouwelijk schoon en als toetje een voetbalpotje
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Samen naar Lissabon nw? 
Lekker eten en drinken, zon, veel vrouwelijk schoon en als toetje een voetbalpotje
Zit je nu een date met NW te regelen? 
Felicitados aan NW uiteraard, mooi voor je!
PS: Moest wel lachen net om dit: ?Het is niet zo dat we in grote paniek zitten vanwege de konijnen? - voetbalzone.nl
Zo heerlijk kneuterig na een echte CL topavond.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ho ho, jullie hebben welzeker individuele wereldklasse! Courtois, Miranda, Godin, Filipe Luis, Koke, Arda Turan en Diego Costa behoren allemaal tot de absolute top imo. En gefelicteerd uiteraard!
Nee toch niet. Dat ze tot de top behoren kan ik inkomen, maar om ze spelers van wereldklasse te noemen vind ik nu iets te ver gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank. Dat wel natuurlijk maar hun spel is daar niet op ingericht. Ze spelen heel gedisciplineerd, moeten het van collectieve prestaties hebben, al wil individuele klasse wel de doorslag geven vaak. Al durf ik het nog geen wereldklasse te noemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank allen.
Samen naar Lissabon nw? 
Beter kan het niet, book it!
.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
En een Jezus standbeeld, om wat cultuur te pakken.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Hoe meet je dat? Atletico heeft van de laatste zeven wedstrijden er ook zes gewonnen (gelijkspel tegen Chelsea), met één tegendoelpunt (tegen Chelsea vanavond). Da's ook goede vorm, toch? Het is minder extravagant dan de vorm van Real Madrid, dat is zo, maar opniew: het zijn overwinningen die tellen.

Maar dat is nogal zwart-wit. Vorm is niet uitsluitend te baseren op overwinningen. Zo beredeneerd zou je kunnen zeggen dat Ajax in uitstekende vorm verkeerd. Immers al 21 wedstrijden ongeslagen (in de Eredivisie).
Enfin, Real is favoriet (ik zeg dik, jij zegt van niet, prima). Laten we er verder geen wedstrijd van maken en maar hopen dat het een mooie finale wordt. Die Real wint. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen

Maar dat is nogal zwart-wit. Vorm is niet uitsluitend te baseren op overwinningen. Zo beredeneerd zou je kunnen zeggen dat Ajax in uitstekende vorm verkeerd. Immers al 21 wedstrijden ongeslagen (in de Eredivisie).
Enfin, Real is favoriet (ik zeg dik, jij zegt van niet, prima). Laten we er verder geen wedstrijd van maken en maar hopen dat het een mooie finale wordt. Die Real wint.
En net zat je nog te toeteren dat Real Madrid zo super in vorm is want ze wonnen liefst een paar potjes op rij....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hopen dan maar dat ze de klap hebben verwerkt mbt het mislopen van de titel
.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Nee toch niet. Dat ze tot de top behoren kan ik inkomen, maar om ze spelers van wereldklasse te noemen vind ik nu iets te ver gaan.
Ik niet. Atletico heeft de beste verdediging van Spanje, en zeer mogelijk van de wereld. Costa heeft 8 goals in de CL en 27 in La Liga (evenveel als Messi, en tien meer dan de #4). Koke is dit seizoen één van de beste middenvelders van La Liga (top 5). Arda Turan valt te betwisten, maar goed is hij zeker.
Dat wel natuurlijk maar hun spel is daar niet op ingericht. Ze spelen heel gedisciplineerd, moeten het van collectieve prestaties hebben
Maar dat moet ook in een verdediging, toch? Atletico heeft dit seizoen volgens mij het minste aantal goals tegen gekregen van alle teams in topcompetities. Dat is wereldklasse. Diego Costa heeft na Suarez en Ronaldo het meeste doelpunten gescoord in Europa. Dat is wereldklasse. De bijdrage van Koke is moeilijker te meten, maar ik lees regelmatig dat hij dit seizoen één van de beste middenvelders is in La Liga.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De teamprestatie is meer dan wereldklasse, Simeone heeft het onmogelijke gedaan. Misschien wel de knapste prestatie sinds Mourinho de CL won met Porto en Rehhagel die het EK won met Griekenland in 2004. Simeone doet het dan nog eens op twee vlakken.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ze staan niet voor niks in de CL finale
Niets ten nadele van de prestatie overigens, maar de superlatieven als "wereldklasse" en "magistraal organisatorisch" kan ik niet rijmen met de wedstrijden die ik gezien heb.
Als ik jouw berichten hier zo regelmatig lees, is het de laatste tijd vooral overleven. Weinig sprankelend spel en veel nauwe overwinningen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Het zijn 2 tegendoelpunten.
Wat, hoezo? (Atletico - Villareal 1-0; Atletico - Barcelona 1-0; Getafe - Atletico 0-2; Atletico - Elche 2-0; Atletico - Chelsea 0-0; Valencia - Atletico 0-1; Chelsea - Atletico 1-3)
Eens, maar het geeft wel een indicatie. Dat vind jij toch ook in het geval van Real Madrid? En Atletico doet dit al het hele seizoen. De overwinningen zijn niet groot, maar ze tellen wel. Professioneel.
Daar teken ik voor!
Het maakt mij niet heel veel uit. Real Madrid speelt mooier, Atletico heeft een mooier verhaal. 
Misschien wel de knapste prestatie sinds Mourinho de CL won met Porto en Rehhagel die het EK won met Griekenland in 2004. Simeone doet het dan nog eens op twee vlakken.
Vergeet Dortmund niet! Verder ben ik het met je eens, hoor. Simeone is hier de belangrijkste factor.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
En net zat je nog te toeteren dat Real Madrid zo super in vorm is want ze wonnen liefst een paar potjes op rij....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.