• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.306 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.931 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Hahaha! Schitterend hoor. Simeone

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha heerlijk dit. Eindelijk een ploeg die die lelijke anticoach met zijn antivoetbal bij die anticlub een pak rammel geeft.

Wat een fenomenale prestatie van Atletico zeg. Van harte! Finaleplaats is dikverdiend. Beter winnen ze de cup ook.

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Netjes hoor!

La Decima nu zo goed als binnen

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Real heeft ook genoeg matige potjes gespeeld dit seizoen. Recent nog 4 goals thuis tegen gekregen tegen Barcelona...

Ik denk dat het een hele behoudende finale wordt. Atletico achterin en Real op de counter. Dat wordt feest.

Nou dar lijkt mij niet. Wordt een mooie pot.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Ik dacht dat het hier over Atlético ging, maar dat zal wel aan mij liggen.

Oh oke, ik wist niet dat ze tegen zichzelf voetballen vanavond.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mourinho passeert Ferguson met acht halve finales - AD.nl

Ook netjes. 5x stranden in de halve finale is ook een prestatie uiteraard.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Animosh schreef:

Ze kunnen dit seizoen maximaal 94 punten halen (zes minder dan Mourinho's record) en worden zeer waarschijnlijk geen kampioen. In de CL hebben ze de finale gehaald, maar komt dat doordat Real Madrid zo briljant speelde of doordat Bayern zo futloos en ongeïnspireerd speelde? Tegen een verzwakt Dortmund ontsnapte Real Madrid nota bene op het nippertje aan uitschakeling. Ik ben het overigens wel met jullie eens dat Ancelotti minder de confrontatie opzoekt (media en spelers), en dat past uitstekend bij RM. En Ancelotti heeft ook wat meer balans aangebracht in dit team (tussen counteren en bezitsvoetbal). Maar je moet ook het voorwerk van Mourinho erkennen. Voor een belangrijk deel is dit nog steeds zijn team.

Nietszeggende cijfers natuurlijk he. Zo wordt Frank de Boer al vier keer op rij kampioen met telkens een puntentotaal van in de 70, terwijl Jol met 85 punten geen kampioen werd.

Zoals A&L ook al zegt is het in de Spaanse competitie eigenlijk gewoon stuivertje wisselen met Barca en dit jaar toevallig een Atletico dat ook geen punten morst. Wat dat betreft is 1x in die drie jaar kampioen worden eigenlijk slecht.

Europees telt nog meer voor een club als Real en daar hebben ze gewoon jarenlang gefaald. Het is dan ook geen toeval dat direct nadat Mourinho weg is ze gelijk wel de finale halen en hem wellicht ook winnen.

Je hoeft iig niet alles recht te lullen wat krom. Je ziet het nu ook, dat walgelijke spel van vorige week wordt nu keihard afgestraft... Daarom zei ik ook al dat ik het onbegrijpelijk vond dat ze blij waren met die 0-0, terwijl ze de ronde ervoor nog hebben bewezen hoe waardevol een uitdoelpunt kan zijn. Echt bizar, maar tegelijkertijd ook genieten nu

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Ik verwacht geen topscores in de CL Pool

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou dar lijkt mij niet. Wordt een mooie pot.

Qua sfeer ja. Voetballend zal het matig worden. Real is een counterploeg, Atletico speelt meestal behoudend in grote wedstrijden. Ik zie geen favoriet, helemaal als je dit hele seizoen erbij pakt.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

otherfool zit momenteel huilend in een hoekje.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Tegendeel is gebleken dit seizoen.

I know. En idd alles kan. En je miet je avond hebben etc

Maar vind Real in toch werkelijk elk opzicht beter dan Atletico. Alleen de keeper niet.

Maar gevaarlijk, sneller, meer geslepen en ervaring op dit niveau, meer individuele kwaliteit. Etc.

Maar goed. We zullen zien.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Qua sfeer ja. Voetballend zal het matig worden. Real is een counterploeg, Atletico speelt meestal behoudend in grote wedstrijden. Ik zie geen favoriet, helemaal als je dit hele seizoen erbij pakt.

Resl speelt alleen tegen ploegen als Barca en Bayern op de counter.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Felicitaties aan Los Colchoneros en natuurlijk onze eigen NW, mijn voorgevoel heeft me wederom niet in de steek gelaten. De Veulens gaan we volgend jaar als Renpaarden terug zien, hopelijk dan met Costa en misschien wel Koke (voor dat duo zou ik wel 100 miljoen veil hebben).

Gelukkig hebben we wel meer dan 50% balbezit dus wij zijn volgens de NOS de morele winnaar...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Resl speelt alleen tegen ploegen als Barca en Bayern op de counter.

En tegen Atletico. Weet zeker dat Ancelotti het spel niet gaat maken in de finale. Daar blijft de man een Italiaan voor. En in dit geval terecht.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Zo geweldig is die verdediging van Chelsea niet, kos

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Was wel nuttig trouwens, B ploegje tegen Liverpool opstellen. Alles voor die CL finale...

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

otherfool schreef:

Felicitaties aan Los Colchoneros en natuurlijk onze eigen NW, mijn voorgevoel heeft me wederom niet in de steek gelaten. De Veulens gaan we volgend jaar als Renpaarden terug zien, hopelijk dan met Costa en misschien wel Koke (voor dat duo zou ik wel 100 miljoen veil hebben).

Gelukkig hebben we wel meer dan 50% balbezit dus wij zijn volgens de NOS de morele winnaar...

Ligt het niet aan de scheids dit keer?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Was wel nuttig trouwens, B ploegje tegen Liverpool opstellen. Alles voor die CL finale...

Maar wel nuttig tegen Liverpool.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En tegen Atletico. Weet zeker dat Ancelotti het spel niet gaat maken in de finale. Daar blijft de man een Italiaan voor. En in dit geval terecht.

Atletico gaat t spel zeker niet maken. Eerder Real denk ik. Real speelt alleen tegen ploegen die per se op balbezit spelen op de counter. Beetje zoals Liverpool. Maar die doen t ook tegen kleinere voetballende ploegen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

rep_robert schreef:

Wat dat betreft is 1x in die drie jaar kampioen worden eigenlijk slecht.

Voor Ajax wel, voor een club die met één van de beste teams allertijden strijdt niet. Mourinho's derde seizoen in La Liga was overigens wel ondermaats. Dat heb ik nooit ontkend.

Europees telt nog meer voor een club als Real en daar hebben ze gewoon jarenlang gefaald.

Yep, voordat Mourinho kwam zijn ze zes jaar niet voorbij de achtste finales gekomen. Dát is falen.

Het is dan ook geen toeval dat direct nadat Mourinho weg is ze gelijk wel de finale halen en hem wellicht ook winnen.

Dat klopt. Hij heeft een uitstekend team opgebouwd, dus het is geen wonder dat ze het goed doen. Voeg daar wat mazzel in de loting en een ondermaats spelende tegenstander aan toe, en je haalt de finale. Ze hebben het verdiend, hoor, maar Mourinho had met deze loting en spelers ook de finale gehaald.

Edit: de conflicten met zijn spelers terzijde geschoven dan.

Je ziet het nu ook, dat walgelijke spel van vorige week wordt nu keihard afgestraft...

Nee, de invididuele fouten van Chelsea worden afgestraft. En gelijkspelen met 1-1, 2-2 of wat dan ook zou ook niet genoeg geweest zijn, dus dat "walgelijke spel van vorige week" staat los van deze uitslag. Er zijn maar weinig teams die uit bij Atletico gelijkspelen, dus ik blijf erbij: die uitslag was prima.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Dit jaar won Atlético voor het eerst sinds 99/00 van Real. Iets wat ze hoogstwaarschijnlijk de titel op gaat leveren. Ik kan me niet voorstellen dat Real zich hun 10e CL laat ontzeggen, nota bene tegen hun stadsrivaal. En zeker niet als ze deze vorm vast kunnen houden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Dit jaar won Atlético voor het eerst sinds 99/00 van Real. Iets wat ze hoogstwaarschijnlijk de titel op gaat leveren. Ik kan me niet voorstellen dat Real zich hun 10e CL laat ontzeggen, nota bene tegen hun stadsrivaal. En zeker niet als ze deze vorm vast kunnen houden.

Welke vorm? Recent nog 3-4 van Barcelona verloren, het duel waarmee ze waarschijnlijk La Liga hebben verspeeld. Wat overdrijven mensen soms zeg. Indrukwekkende prestatie van Real tegen Bayern, maar zo extreem goed zijn ze helemaal niet dit jaar.

En net of Atletico de finale wil verliezen. En waarom zouden ze? Aan kop in Spanje, ploegen als Barcelona en Chelsea uitgeschakeld en nog niet van Real verloren dit seizoen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

chevy93 schreef:

Dit jaar won Atlético voor het eerst sinds 99/00 van Real.

De Copa del Rey-finale vorig jaar?

Ik kan me niet voorstellen dat Real zich hun 10e CL laat ontzeggen, nota bene tegen hun stadsrivaal.

Dat zullen ze ook vast niet vrijwillig doen. Maar Atletico maakt een goede kans.

The Oceanic Six schreef:

en nog niet van Real verloren dit seizoen.

Jawel, hoor - twee keer zelfs, in de Copa del Rey. Maar toen zat Atletico wel in een zeldzame dip.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

In alle 4 onderlinge wedstrijden was Real echt een stuk beter. Ben dan ook blijer met Atletico als tegenstander dan Chelsea.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welke vorm? Recent nog 3-4 van Barcelona verloren, het duel waarmee ze waarschijnlijk La Liga hebben verspeeld. Wat overdrijven mensen soms zeg. Indrukwekkende prestatie van Real tegen Bayern, maar zo extreem goed zijn ze helemaal niet dit jaar.

Recent? Sinds die wedstrijd hebben ze al alweer 5 wedstrijden gespeeld. Van Sevilla verloren ze met 2-1. Daarna 4 keer gewonnen met doelcijfers 17 voor en 0(!) tegen. Tel daar nog een 5-0 overwinning op Bayern bij over 2 wedstrijden.

Dus, hoezo niet in vorm?

Vergelijk dat met die kleine, moeizame overwinningen van Atlético.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ahja. Klopt trouwens van de copa.

Anyway, Real is op basis van klasse een klein beetje dan favoriet, maar een zege voor AM zou me niet verbazen. Typisch toernooiploeg, al vele jaren. Eerder altijd in de EL, nu zelfs op dit niveau. Het Dortmund van vorig seizoen, zo uit het niets. Ieder geval prettig dat er eens wat nieuwe finalisten komen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Recent? Sinds die wedstrijd hebben ze al alweer 5 wedstrijden gespeeld. Van Sevilla verloren ze met 2-1. Daarna 4 keer gewonnen met doelcijfers 17 voor en 0(!) tegen. Tel daar nog een 5-0 overwinning op Bayern bij over 2 wedstrijden.

Dus, hoezo niet in vorm?

Ik vind het prima joh. Real verloor dit seizoen vaak genoeg potjes die ze echt hadden moeten winnen om bij te blijven. Maar sla lekker door omdat ze Bayern verslagen hebben.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

De Copa del Rey-finale vorig jaar?

1-1? 1-2 na verlenging.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Jammer, had Hazard graag zien spelen in de CL-finale. Knap seizoen van Chelsea, halve finales gehaald, minstens top 3 en geen enkele topwedstrijd verloren in de competitie. Nu focussen op volgend seizoen, je kan geen 2x met zo'n selectie de halve finales halen. 2 spitsen erbij, misschien nog een offensieve middenvelder en Courtois natuurlijk. Kan niet wachten op volgend seizoen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.