- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
@ Naomi Watts:
Agência News claims Atlético Madrid have closed €17M signing of Rakitić. IMO the best midfielder in La Liga since 2012. Would be a steal!
Het is uiteraard slechts een gerucht, maar het zou wel een topaankoop zijn imo.
Edit: maar een tijd terug had Sevilla nog veel vertrouwen in contractverlenging. Het zou een zeer goede aankoop zijn - zeker voor 17 miljoen - maar meer dan een gerucht is het helaas niet.
Het gaat daadwerkelijk stukken beter met een club sinds hij daar weg is
Ze kunnen dit seizoen maximaal 94 punten halen (zes minder dan Mourinho's record) en worden zeer waarschijnlijk geen kampioen. In de CL hebben ze de finale gehaald, maar komt dat doordat Real Madrid zo briljant speelde of doordat Bayern zo futloos en ongeïnspireerd speelde? Tegen een verzwakt Dortmund ontsnapte Real Madrid nota bene op het nippertje aan uitschakeling. Ik ben het overigens wel met jullie eens dat Ancelotti minder de confrontatie opzoekt (media en spelers), en dat past uitstekend bij RM. En Ancelotti heeft ook wat meer balans aangebracht in dit team (tussen counteren en bezitsvoetbal). Maar je moet ook het voorwerk van Mourinho erkennen. Voor een belangrijk deel is dit nog steeds zijn team.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die ene titel in 3 jaar zal Ancelotti ook vast wel pakken. En dan vergeten we nog dat je dit seizoen 3 titelkandidaten had. Dus voor Ancelotti is het zelfs een moeilijker seizoen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Moeilijker? Barcelona is een schim van het team dat het een paar jaar geleden was - en Ancelotti heeft er nog steeds tweemaal van verloren! Atletico is dit seizoen enorm constant, maar Real Madrid had gewoon kampioen moeten worden. Één punt tegen Atletico en nul tegen Barcelona is veel te weinig. Hetzelfde geldt voor Chelsea overigens (maar dan omgekeerd: de kleintjes zijn voor hen het probleem).
En vergeet ook niet dat Ancelotti gewoon een beter team heeft. Mourinho had geen beschikking over Bale, Carvajal, Isco en een volledig aan La Liga aangepaste Modric. De verkoop van Özil was trouwens wel een slimme zet van Ancelotti. Dat heeft het team meer balans gegeven heb ik zo het idee.
Maar Ancelotti is ook een geweldige trainer, hoor. Ik vind alleen dat jullie Mourinho te weinig krediet geven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook al is het een gerucht wel een hele fijne. Zou echt een geweldige aankoop zijn, Rakitic is echt briljant de laatste tijd. Zie 'm graag komen, vooral als je een Koke kwijt raakt.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ja, en ik hoop dat jullie de groep enigszins bij elkaar weten te houden. Costa lijkt in ieder geval tevreden te zijn, en Koke is nog vrij jong, dus die zie ik ook nog wel blijven. Courtois vertrekt mogelijk naar Chelsea, maar verder zie ik (naast Costa en Koke) alleen Arda Turan mogelijk weggaan.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Het lijkt erop dat Courtois volgend seizoen voor Chelsea zal spelen, Atletico zou Krul willen overnemen van Newcastle.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik was me er al over aan het verbazen dat Azpilicueta niet speelt, maar hij blijkt in het middenveld te zijn opgesteld.
Chelsea heeft weer een erg verdedigende opstelling:
Chelsea team v Atletico: Schwarzer, Ivanovic, Cahill, Terry (c), Cole, Ramires, David Luiz, Azpilicueta, Hazard, Willian, Torres. #CFC
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
The Chelsea starting XI. Tactics unclear, so we've had a guess at the formation
#CFC
https://pbs.twimg.com/media/BmfMWMfCcAE8P5O.png:large
Zoiets?
Heel veel zin in deze pot, trouwens.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Atletico zou Krul willen overnemen van Newcastle.
Dat betwijfel ik. Er zijn veel betere keepers beschikbaar (Navas, Guaita, Leno, Baumann, Schmeichel, Perin, Begovic, etc.). Of nu ja, ze bestaan.
Of ze allemaal weg willen en mogen weet ik niet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik dacht dat het een grap was maar dit worden echt de 11 namen. 
Gewoon 6 verdedigers...
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Animosh heeft natuurlijk compleet gelijk over Mourinho en Real
Heb overigens Engelse analysten nog nooit zo lyrisch over 'tactical genius' horen praten als over Mourinhos Chelsea afgelopen weekend
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Je moet je toch kapot schamen, uit oké, maar thuis...
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Dat je überhaupt met Torres in de halve finale van de CL kan komen toont al aan dat je erg goed moet kunnen verdedigen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Die ene titel in 3 jaar zal Ancelotti ook vast wel pakken. En dan vergeten we nog dat je dit seizoen 3 titelkandidaten had. Dus voor Ancelotti is het zelfs een moeilijker seizoen.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Barcelona zit net op 75% van het briljante team van 2 - 6 jaar geleden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Barcelona zit net op 75% van het briljante team van 2 - 6 jaar geleden.
Europees misschien, nationaal doen ze het natuurlijk niet zo beroerd. 27-3-5. Doelsaldo 97-30. Dat is op iets teveel tegengoals na niet eens slecht.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik zit er klaar voor. Kom maar op met die Madrileense finale.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kut, Atletico op de lat ipv met 0-1.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Mislukte voorzet, zo wil je niet scoren...
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
Die omhaal had een beter lot verdiend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Respect voor zijn terughoudendheid, dat wel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Torres. 
Eén van de sympathiekste spelers die ik ken. Courtois stond trouwens verkeerd opgesteld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Precies wat je verwacht, oud speler scoort tegen oude club. Geen verlenging dus. Op zich voor Atletico nog geen drama, 1 goal is zat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.