• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.903 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik houd van mooi voetbal. En als je Barcelona ziet spelen, is het gek wanneer je niet onder de indruk raakt.

Was getekend, Jeroen Grueter.

Messi's Tellen In Bed | NUsport - Altijd Sport

Het meest hilarische moment dit seizoen met Grueter was nog wel toen Kompany scoorde tegen Barcelona en Jeroentje ook na 10 herhalingen gilde dat er vier man (!) van City buitenspel zouden hebben gestaan, wat uiteraard helemaal niet het geval was. Ze kennen gewoon geen schaamte daar.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Voor mij is het heikele punt niet eens dat de commentators (en tafelheren) een vrij duidelijke voorkeur van club(s) hebben, maar dat de afkeer jegens andere clubs en een andere manier van voetballen zo ontzettend benadrukt wordt. In plaats van degelijk analyseren wat de verschillende speelstijlen opleveren en waarom er bepaalde keuzes worden gemaakt is het meer een onderbuik kwestie zonder degelijke argumentatie. Iets wat ik verwacht bij een publieke omroep, die in principe voor iedereen is. Als ik bijvoorbeeld naar Chelsea - of Barca TV kijk weet ik wat ik kan verwachten. Helaas is het bij de NOS (en sport1) niet anders.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Juist'em, je mag je favoriet hebben, maar als je serieus wil analyseren en verslag geven moet je dat neutraal doen. En natuurlijk mag je als reporter enthousiast reageren als iemand een wereldgoal maakt.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

De mensen zeggen alleen wat de massa wil horen, en dat is aanvallend(totaal) voetbal. Maar goed vanavond Chelsea- Atleti. Veel leuker om het over te hebben.

Lekker geslapen NW?

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Van de afgelopen pakhembeet 25 jaar bedoel ik dan. Voor Pluisje zal ik altijd een zwak houden, maar dat was eigenlijk 'voor mijn tijd'. Zidane was daarna altijd de grootste, maar Ronaldo is er echt langs imo. Die jongen brengt zoveel plezier bij de kijker, als je hem vandaag ook weer zag huilen, lachen, schieten, boos zijn, scoren... wat een passie, wat een speler, wat een records. Eén brok genialiteit, die jongen heeft alles.

Pluisje is fantastisch alleen niet zijn hele loopbaan (wat ik ook wel vrees voor Messi), wat CR wel in zich heeft hoewel ik hem nooit als de allerbeste zou beschouwen, Zidane vind ik al stukken beter, of een Cantona, Romario en die andere Ronaldo. Maar goed smaken verschillen.

De allerbeste is trouwens seniele Jopie, die man kon alles, van spits tot linksback, toevallig oude beelden laatst van gezien en dat is echt niet te geloven.

Als er elf Cruyffs waren kan je het sterkste elftal opstellen dat je maar wilt daar kan je niet van winnen. ook niet met elf special one's op de bank.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Cantona was weliswaar een icoon en een goede voetballer maar behoort niet tot de allerbeste voetballers m.i..

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Ach een pluisje wil het niet noemen maar als je eigenhandig Leeds en daarna MU kampioen maakt ben je voor mij 1 van de grootste buiten dat het ook fantastisch is om hem bezig te zien.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

stfuympos schreef:

Als er elf Cruyffs waren kan je het sterkste elftal opstellen dat je maar wilt daar kan je niet van winnen.

Hij kon alleen niet bij de lat.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Misschien kan Robben ook bij de NOS gaan werken?

I don't really care [who wins] [of Chelsea and Atletico]. I watched the 90 minutes last week and I couldn't watch it. The match had nothing to do with football.

Toch vreemd. Hij heeft nota bene bij Chelsea gespeeld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

Lekker geslapen NW?

Gelukkig gaat slapen me altijd wel goed af maar de wedstrijdspanning is enorm.

Kaartje voor Atleti - Malaga ook binnen.

http://gathering.tweakers.net/global/smileys/pompom.gif

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Je gaat tegenwoordig vaker naar Atletico dan naar Feyenoord.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het scheelt niet veel .

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Hart in het doel? Cech verdient het een stuk meer, en De Gea ook. Azpilicueta verdient het ook meer dan Shaw imo, en Kompany was dit jaar niet op zijn best (Terry? Skrtel? Koscielny?). En David Silva verdient waarschijnlijk eerder een plaats dan Lallana. Aguëro en Ramsey waren te lang geblesseerd.

Op goal.com staat trouwens een interessant artikel over Atletico Madrid:

The capital club have come to represent, in recent years, much which is troubling about the modern game: third-party ownership, spiralling debts and an abdication of responsibility. (Bron)

Wat uiteraard niet wegneemt dat de huidige prestatie van Simeone en zijn spelers ongelooflijk knap is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ongelofelijk knap is een understatement. Simeone doet het onmogelijke. Mocht ie kampioen worden.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Yep, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar strikt genomen - en dat is het punt van dat artikel - zou Atletico niet eens in de huidige positie moeten kunnen zitten. Daar hebben ze het geld niet voor.

Maar opnieuw: niets dan lof voor Simeone en de spelers van Atletico. Dat staat hier los van.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

stfuympos schreef:

De allerbeste is trouwens seniele Jopie, die man kon alles, van spits tot linksback, toevallig oude beelden laatst van gezien en dat is echt niet te geloven.

Ik zal ook eens het plaatselijke Archeologisch Museum bezoeken voor de beelden. Al geloof ik best dat Jopie goed kon ballen, daar doen zijn latere bizarre strapatsen niets aan af.

Naomi Watts schreef:

Gelukkig gaat slapen me altijd wel goed af maar de wedstrijdspanning is enorm.

Hoe vaak maak je nu ook een Wedstrijd van de Eeuw mee... Het gaat nageltjesbijten worden, mijn eerdere slechte gevoel is helaas niet verbeterd, teruggekeerde Hazard of niet. Het gaat hoe dan ook beesten worden vanavond, als er na afloop nog 22 op het veld staan eet ik m'n schoen op.

Al ben ik bang dat we in Lissabon uiteindelijk beide kansloos zijn tegen het ontketende Real.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/het-gaat-om-kansen-en-doelpunten-niet-om-balbezit.htm

Maffe Marco is weer tussen de mensen, het eerste verstandige dat hij in 10 jaar heeft gezegd. De wonderen zijn de wereld dus toch nog niet uit! Lang leve Marco van Basten!

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

otherfool schreef:

Al ben ik bang dat we in Lissabon uiteindelijk beide kansloos zijn tegen het ontketende Real.

Nah. Real Madrid is een geweldig team en zo, maar de tactiek van Bayern werkte ze ook precies in de hand: een hoge verdediginslijn, balbezit zonder tanden, kwetsbaar bij counters en standaardsituaties. Zulke dingen hoef je van Chelsea en Atletico Madrid niet te verwachten. Plus, in één wedstrijd kan er van alles gebeuren. Probeer Chelsea of Atletico maar eens te verslaan als ze een vroege goal scoren.

Edit: en ik heb nog wat mooi voer voor je van Guardiola:

De reden dat we vandaag verloren hebben en de eerste helft slecht speelden, is dat we te weinig balbezit hadden.

Hij heeft wel een punt: Bayern wist de bal niet snel genoeg te heroveren en verloor de bal te makkelijk. Maar het belangrijkste probleem lijkt me toch dat ze te weinig met hun balbezit deden en enorm kwetsbaar waren wanneer ze de bal niet hadden. En daarvoor draagt hij (deels) verantwoordelijkheid.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

otherfool schreef:

http://www.vi.nl/nieuws/het-gaat-om-kansen-en-doelpunten-niet-om-balbezit.htm

Maffe Marco is weer tussen de mensen, het eerste verstandige dat hij in 10 jaar heeft gezegd. De wonderen zijn de wereld dus toch nog niet uit! Lang leve Marco van Basten!

Nogal een open deur, als je het mij vraagt.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Chelsea is idd een zware dobber. Nooit zo'n sterk verdedigend team gezien. Bijna Milan ten tijde van de topjaren met Baresi, Costacurta, Maldini etc.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Dus je hebt toch wel ooit een sterker verdedigend team gezien?

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

kos schreef:

PFA team van het jaar.

(afbeelding)

Suarez als beste speler gekozen. Hazard als beste jonge speler.

zwakste 11:

(afbeelding)

Waar haal je die vandaan? Want bij mijn weten is Cech toch echt de doelman. Doet toch pijn om een Stekelenburg en Van Wolfswinkel in het zwakste team te zien 'shinen'.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En dan Altidore er ook nog bij...

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nogal een open deur, als je het mij vraagt.

Van 'Nicky Hofs is beter dan Clarence Seedorf' naar open deuren intrappen is al een hele vooruitgang, je moet ook niet teveel in 1 keer willen natuurlijk. Daarnaast is het misschien een open deur in de rest van de wereld, maar hier nog niet bepaald.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Nah. Real Madrid is een geweldig team en zo, maar de tactiek van Bayern werkte ze ook precies in de hand: een hoge verdediginslijn, balbezit zonder tanden, kwetsbaar bij counters en standaardsituaties. Zulke dingen hoef je van Chelsea en Atletico Madrid niet te verwachten. Plus, in één wedstrijd kan er van alles gebeuren. Probeer Chelsea of Atletico maar eens te verslaan als ze een vroege goal scoren.

Allemaal waar maar als Ronnie het ouderwets op z'n heupen krijgt is er geen kruit tegen gewassen. Kansloos was niet het juiste woord, maar de kans dat la Décima dit jaar wordt behaald acht ik 80%.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

otherfool schreef:

Allemaal waar maar als Ronnie het ouderwets op z'n heupen krijgt is er geen kruit tegen gewassen.

Tuurlijk wel. Ronaldo is vooral briljant op de counter, maar die ruimte geven Chelsea en Atletico hem echt niet. Met diepe verdedigingen heeft hij moeite, net zoals Messi en (eh) iedere andere aanvaller. Ja, hij kan er ook een doelpunt vanaf een afstand in schieten, of er een bal inkoppen vanuit een corner of een vrije trap (en anders doet Bale dat wel - of Ramos!), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Kansloos was niet het juiste woord, maar de kans dat la Décima dit jaar wordt behaald acht ik 80%.

Chelsea terzijde geschoven vind ik dat enigszins respectloos tegenover Atletico. Die hebben dit jaar vier punten behaald tegen Real Madrid en staan verdiend bovenaan in La Liga. Maar ook tegen Chelsea lijkt 80% me overdreven. Real Madrid is niet zo naïef als Liverpool, en zal dus niet zo snel in Mourinho's mes lopen, maar opportunistische, verdedigende ploegen van een hoog niveau zijn heel moeilijk te verslaan.

Edit: de doelpunten tegen Bayern zijn hiervan trouwens een goed voorbeeld. Drie kwamen er vanuit zeer slecht verdedige standaardsituaties (een directe vrije trap, een indirecte vrije trap en een corner), en de andere twee kwamen vanuit counters. Op het moment dat Bayern zich iets terugtrok (zoals in beide tweede helften, vooral van de eerste wedstrijd) wist RM echter weinig te creëren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hup Atletico. Doe het me alsjeblieft niet aan om voor Mourinho in de finale te gaan cheeren

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Die opmerking over Modric ook, briljant.

Zou toch geweldig zijn als dit echt was.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hup Atletico. Doe het me alsjeblieft niet aan om voor Mourinho in de finale te gaan cheeren

Hoop het ook niet. Zou overigens ook wel een dikke fuck you naar Mourinho zijn wanneer Real nu wel opeens de finale wint.... Het gaat daadwerkelijk stukken beter met een club sinds hij daar weg is Al is Real nu iig al wel een stuk verder gekomen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die man is weg met zijn anti-voetbal en Real haalt plots de finale ja. Sowieso is Ancelotti op elk vlak prettiger. Leuker mens, leuker persoonlijkheid, leuker voetbal en minimaal zulke goede resultaten met prijzen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.