- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat maakt de eerste ronde op dat EK straks ook uitermate interessant...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het wordt er niet beter op zo. Zowel de kwalificatie als het EK zelf.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zonde van de tijd. Beste nummers 3 mogen ook nog eens mee.
Inderdaad; ik zal ze wat tijd besparen:
A: Nederland - Turkije (Tsjechië)
B: België - Bosnie (Israel)
C: Spanje - Oekraïne (Slowakije)
D: Duitsland - Polen (Ierland)
E: Engeland - Zwitserland (Slovenië)
F: Griekenland - Hongarije (Roemenië)
G: Rusland - Zweden (Oostenrijk)
H: Italië - Kroatië (Bulgarije)
I: Portugal - Denemarken (Servië)
Sla de formaliteiten maar over en schrap de kwalificaties. Graag gedaan.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Gibraltar? Echt waar, zeg me ajb dat het een vroege 1-april grap is. Wat willen ze dan doen, elf apen opstellen?
Moeha, ik moest lachen om dit bericht op VZ: "Is het heel erg dat ik niet weet waar Gibraltar ligt????
" 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Ja, ik zie hier echt het punt niet van in. Zet dan gewoon de pot 1-landen en pot 2-landen bij elkaar in groepen en laat die strijden om de beste loting. Dan kunnen de toplanden zich tenminste testen tegen goede tegenstanders (en zo geld binnenhalen) in plaats van tijd, geld en mogelijk blessures te verspillen aan wedstrijden waarin de tegenstander kansloos is. De rest kan dan strijden om kwalificatieplaatsen.
Maar ja, volgens mij klaagt iedereen iedere keer over de kwalificatie, en er verandert nooit iets - ten goede althans, want het is er dit keer wel iets slechter op geworden. 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Dus de beste nummers 3 mogen mee. De slechtste hebben dan zelfs nog de kans om het tegen elkaar op de nemen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Wtf? Mis ik maar zo een complete loting?
En de Duitsers tegen Gibraltar? Lekker, kost ze heel wat Fifa-punten. Enfin, dat EK is nu al binnen zo ongeveer met 24 landen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat heb jij toch tegen Duitsers?
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Wat heb jij toch tegen Duitsers?
Niks, het was ook niet tegen de Duitsers als haat bedoeld maar eerder als medelijden, aangezien we als Nederland met de kwalificatie voor de WK hetzelfde euvel hadden. Nee, de Duitsers vind ik echt een prachtig volk met een mooie taal. Kom daar ook zeer graag voor vakantie. Maar inderdaad, je kan het net iets anders lezen al is dat zeker niet zo bedoeld.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Hé, Blind weer linksback. Helaas geen Duarte. 
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Die groep van Griekenland is werkelijk te lachwekkend voor woorden...
Ben ik met je eens. Het is alsof de Helleense Republiek al jaren in die makkelijke groepen wordt ingedeeld.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat geeft al wel aan hoe hoog het niveau in de groep van Nederland is. Of beter: hoe laag.
Iceland en Tjechië waren dichtbij. Turkije zat in de groep van Nederland.
Moet wel te doen zijn natuurlijk. 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ben ik met je eens. Het is alsof de Helleense Republiek al jaren in die makkelijke groepen wordt ingedeeld.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Het erge is wel dat De Boer nu waarschijnlijk de komende periode weer extra zekerheid gaat inbouwen met Poulsen, ergo: nog minder voetbal en toekomstgericht.

j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wij hadden voor de winterstop pech met blessures, maar dat Utrecht, da's echt ongelofelijk.
Vandaag missen ze gewoon Duplan, Janssen, Bulthuis, van der Maarel, van der Gun, Mulenga.
Ah, die Martensson zit weer op de bank. Die was ook erg lang geblesseerd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niks, het was ook niet tegen de Duitsers als haat bedoeld maar eerder als medelijden, aangezien we als Nederland met de kwalificatie voor de WK hetzelfde euvel hadden. Nee, de Duitsers vind ik echt een prachtig volk met een mooie taal. Kom daar ook zeer graag voor vakantie. Maar inderdaad, je kan het net iets anders lezen al is dat zeker niet zo bedoeld.
Duidelijk. Omdat je in het algemeen sporttopic het ook erg belangrijk vond bove nde Duitsers te eindigen kwam het zo over.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Iceland en Tjechië waren dichtbij. Turkije zat in de groep van Nederland.
Turkije was vierde, na Hongarije en Roemenië; Tsjechië was derde, na Denemarken; en IJsland was tweede, voor Slovenië en Noorwegen maar na Zwitserland (een pot 2-land). En over Letland en Kazachstan zullen we het al helemaal maar niet hebben. Onze groep is echt doodeenvoudig maw. Een verspilling van tijd, geld en moeite. Hoe kun je je nu voorbereiden op landen als Duitsland en Spanje door te spelen tegen Letland?
Als je dit kwalificatieformaat vergelijkt met dat van de Champions League, of zelfs dat van Zuid-Amerika (voor het WK althans, waarin de toplanden bij elkaar zitten in één groep), dan is dit echt doodsaai.
Maar ach, anderzijds kun je die kwalificatiewedstrijden ook gewoon negeren en pas inschakelen wanneer het EK begint - en dat is waarschijnlijk precies wat ik ga doen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
(op enkele wedstrijden na)
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Turkije was vierde, na Hongarije en Roemenië; Tsjechië was derde, na Denemarken; en IJsland was tweede, voor Slovenië en Noorwegen maar na Zwitserland (een pot 2-land). En over Letland en Kazachstan zullen we het al helemaal maar niet hebben. Onze groep is echt doodeenvoudig maw. Een verspilling van tijd, geld en moeite. Hoe kun je je nu voorbereiden op landen als Duitsland en Spanje door te spelen tegen Letland?
Als je dit kwalificatieformaat vergelijkt met dat van de Champions League, of zelfs dat van Zuid-Amerika (voor het WK althans, waarin de toplanden bij elkaar zitten in één groep), dan is dit echt doodsaai.
Maar ach, anderzijds kun je die kwalificatiewedstrijden ook gewoon negeren en pas inschakelen wanneer het EK begint - en dat is waarschijnlijk precies wat ik ga doen.
De poule is niet makkelijker dan voorgaande edities.
Behalve dan dat de eerste 3 (beste nummers 3) nu doorgaan. 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Een voordeel. Er wordt wel eens 'geklaagd' dat het voor toppers als Giggs en Litmanen zonde is dat ze nooit een E- of WK hebben meegemaakt. Die kans wordt in de toekomst steeds kleiner...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wij hadden voor de winterstop pech met blessures, maar dat Utrecht, da's echt ongelofelijk.
Vandaag missen ze gewoon Duplan, Janssen, Bulthuis, van der Maarel, van der Gun, Mulenga.
Ah, die Martensson zit weer op de bank. Die was ook erg lang geblesseerd.
En dan durven mensen ook nog (met zoveel geblesseerden en penalties die tegen de lat gesch8ten wordt) met witte zakdoekjes te zwaaien. *Insert j0enne smiley*
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Schiet die Martensson bij z'n rentree even de winnende binnen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
De poule is niet makkelijker dan voorgaande edities.
Nou ja, de vorige keer (voor het WK dan) hadden we drie landen die weerstand konden bieden (Hongarije, Roemenië en Turkije), en nu twee (Tsjechië en Turkije). Maar belangrijker: de nummer twee gaat nu ook automatisch door, en de nummer drie gaat naar play-offs. Nu is kwalificatie dus nog meer dan in het verleden een formaliteit. De kwalificatie is er verder inderdaad niet enorm op achteruit gegaan, maar wel een beetje (en hetzelfde geldt voor het toernooi zelf), en er was al geen donder aan (de kwalificatie dan).
Een voordeel. Er wordt wel eens 'geklaagd' dat het voor toppers als Giggs en Litmanen zonde is dat ze nooit een E- of WK hebben meegemaakt. Die kans wordt in de toekomst steeds kleiner...
Als spelers uit Wales, Schotland en Noord-Ierland zo graag een EK of een WK willen meemaken kunnen ze zich beter bij Engeland aansluiten (in "team Groot-Brittanië"). Dan maken ze nog kans op winst ook!
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
IJsland hoort daar ook wel bij w.m.b.
Al moet het een walk-over worden, natuurlijk. Wel is Oranje na het W.K. bezig aan een overgangsperiode qua selectie.
De opmerking over de eerste 2 direct door + de beste nummers 3 maakte ik al. Dat is het punt waardoor het nog een heel stuk makkelijker is geworden.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12877 stemmen
Tja, voor de "grote landen" misschien niet boeiend, maar die kleine landjes hebben er absoluut baat bij ook tegen wat sterkere tegenstanders te spelen. Anders blijft het een ons kent ons spelletje waar de kleine landjes nooit een opmars kunnen maken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die EK loting is echt een grap zeg. Zo belachelijk veel groepen en verdelingen dat ieder land dat minimaal 1 goede speler heeft wel het EK gaat spelen. Gaat nergens over. Lekker boeiend wie we dan loten.
Verder, nu Ajax-AZ. Gezien de opstelling die ik net zie ga ik niet van de winst uit. Hoop dat ze me verrassen. Poulsen in de ploeg, falers als van Rhijn en Fischer gewoon weer in de basis. Siem weer spits. Pff.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Van Gaal was als vertrekkend bondscoach een opvallende aanwezige in Nice. "Jammer dat ik hier moest zijn”, erkende hij.
“Ik heb vroeg genoeg aangegeven dat ik zou opstappen”, citeerde De Telegraaf. “Ze hebben dus tijd genoeg gehad. Ik had gehoopt dat mijn opvolger bij de loting aanwezig was geweest.”
![]()
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van Gaal en Feyenoord met elkaar in gesprek. Dat is wel zeer opvallend.
Zou ik als Ajacied toch pijnlijk vinden, als die man juist daar gaat werken. Al kan van Gaal er denk ik niet meer uithalen dan Koeman deed.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Hoe kan je die missen? Voor open doel. 
Moest gewoon al de 0-1 zijn voor AZ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.