- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Da's al 1-0... Staat ook lekker vrij zeg, ook heerlijk er overheen gedoken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Siem de Prutser maakt hem! 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
falers als van Rhijn en Fischer gewoon weer in de basis. Siem weer spits. Pff.
Falers!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Benieuwd wanneer Poulsen de 2-0 gaat maken op aangeven van Fischer 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Goed doelpunt, zo moet het. Nu in een lekker tempo gaan komen, en niet weer gaan rondpielen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Zo'n beetje de eerste fatsoenlijke voorzet van het seizoen van van Rhijn. De backs moeten echt meer brengen met deze buitenspelers.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Die faler ben je een tijdje kwijt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Da's mooi klote. Na schone nu ook Fisher kwijt. Zitten we weer met de sa opgescheept.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dat hoeft nou ook weer niet, zo'n blessure. Zucht.
Zijn dit onze kutweken? Salzburg verloren, Schone tijd eruit, nu Fischer. Zucht.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Wat een slappe hap bij AZ. Leveren alles gelijk in.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ja, dat hoeft nou ook weer niet, zo'n blessure. Zucht.
Zijn dit onze kutweken? Salzburg verloren, Schone tijd eruit, nu Fischer. Zucht.
Hij bakt er werkelijk helemaal niets van. Oké, De Sa is dan nog slechter...
Wat is dat AZ trouwens aan 't doen? Wat een ellende.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom De Sa? Kischna heeft in z'n teennagel nog meer talent en potentie dan deze Lukoki 2.0.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hij bakt er werkelijk helemaal niets van. Oké, De Sa is dan nog slechter...
Wat is dat AZ trouwens aan 't doen? Wat een ellende.
Zoveel alternatieven hebben we niet. Liever Fischer dan De Sa ja. Maar we hebben Hare Kishna. Hoop dat hij veel gaat spelen, groot talent.
Ajax speelt vandaag trouwens erg goed. Valt me echt heel erg mee na dat drama van donderdag.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
RKC voor bij Vitesse, haha. Joenne kan zich in de handjes wrijven. PSV schopt Vitesse echt nog wel uit de top 4.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
RKC! Hup! 
Bovendien spelen we nog tegen Vitesse, wel uit.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Wel is Oranje na het W.K. bezig met een overgangsperiode qua selectie.
Ja, maar dat was het nu ook al - en nu won Nederland de groep ook zeer ruim. Maar dat is inderdaad de enige reden om het Nederlands elftal te volgen tijdens de kwalificatieperiode (niet om de wedstrijden te kijken, maar toch): om bij te houden welke spelers een plaats in het elftal weten te veroveren.
Tja, voor de "grote landen" misschien niet boeiend, maar die kleine landjes hebben er absoluut baat bij ook tegen wat sterkere tegenstanders te spelen.
Hoezo? Wat hebben landen als Letland en Kazachstan er aan om in wedstrijden tegen Nederland met 4-0 weggeblazen te worden? Zulke landen kunnen het mijns inziens beter onderling uitvechten om een aantal kwalificatieplaatsen. Als ze dan boven zichzelf uitstijgen kunnen ze alsnog uitkomen tegen de grote landen.
Dat blijft het toch wel totdat die landen het geld hebben om veel in voetbal te kunnen investeren (of een "gouden generatie" hebben). Daar staan die kwalificatiewedstrijden volgens mij grotendeels los van.
Wat trouwens ook nog kan is met meerdere rondes werken. Of met een systeem waarbij sommige landen zich voor de groepsfase moeten kwalificeren en andere niet (zoals in de Champions League).
Maar soit, het zij zo dat het formaat niet is zoals ik het zou willen zien. Uiteindelijk gaat het toch om het toernooi, en niemand verplicht mij om die betekenisloze kwalificatiewedstrijdjes te gaan kijken.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Van Gaal en Feyenoord met elkaar in gesprek. Dat is wel zeer opvallend.
Zou ik als Ajacied toch pijnlijk vinden, als die man juist daar gaat werken. Al kan van Gaal er denk ik niet meer uithalen dan Koeman deed.
Ligt er natuurlijk aan welke selectie hij voor handen krijgt.
Daarnaast, juist hij kan dat laatste beetje er nog uithalen. Dit seizoen zat er tot dusver namelijk veel meer in.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik krijg de indruk dat AZ er vanmiddag weinig zin in heeft om er een leuke wedstrijd van te maken.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik krijg de indruk dat AZ er vanmiddag weinig zin in heeft om er een leuke wedstrijd van te maken.
Net terug van het Verre Oosten.
Maar dan nog...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Siem heeft er weer eens zin in vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een domme overtreding van De Sa. Zo onnodig. Rood vind ik het niet, maar wel geel +.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Het is dat die net niet gestrekt is maar nog gebogen.
Liverpool van 2-0 voor naar 2-2!
Bony!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Mijn hemel bojan, dramatisch uitgespeeld weer. Hij heeft een geweldige techniek, maar voor een goeie voetballer is toch echt meer nodig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat een kans weer voor Siem …
Zo maak je het jezelf weer moeilijk.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wat een drama dat AZ, ze doen werkelijk geen ene flikker.
Ze mogen blij zijn dat 't nog 1-0 staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax speelt best goed, kansen zat en toch maar weer slechts 1-0. Zal wel weer 1-1 in de 43e minuut worden. Lekker chagrijnig de rust in dan. Benut je kansen toch eens zeg.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het gebeurd wel erg vaak dit jaar dat we dikke kansen krijgen op 2-0 maar die tweede simpelweg niet maken. Dan is het toch een stuk makkelijker voetballen allemaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.