• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.366 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.770 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat mjk87 al zegt, die grafiek op zich zegt me vrij weinig, aangezien elke ploeg anders speelt. Alle ballen op Pelle levert inderdaad flink wat meters op.

Enne, Apollinisch....effectiever? Ajax staat 7 punten los van Feyenoord en heeft maar liefst 2x minder gescoord in de competitie vergeleken met onze vrienden uit Rotterdam. Plus, Ajax won beide Klassiekers dit seizoen. Dus wat is effectiever? Het spelletje van Ajax levert rendement en resultaten op. Na Ajax-Barcelona hoorde ik niemand hier klagen over hetzelfde spelletje wat Ajax speelt. Ik hoop dat ze gewoon zo doorgaan, maar wel met meer scherpte en iets snellere voortgang naar de flankspelers.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Baas hè die Boskamp.

(embed)

Van Boskamp kan ik het goed hebben. Schitterende kerel. In tegenstelling tot Willem de Zure.

Zat hij gister bij de Belgen Ajax-Salzburg te analyseren ofzo?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

The Oceanic Six schreef:

. Ik hoop dat ze gewoon zo doorgaan, maar wel met meer scherpte en iets snellere voortgang naar de flankspelers.

Inderdaad. Dit is gewoon een fundament die is gelegd, het is nu zaak om het eigenlijk effectiever/directer te krijgen. Alleen of dat met deze spelersgroep lukt...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Inderdaad. Dit is gewoon een fundament die is gelegd, het is nu zaak om het eigenlijk effectiever/directer te krijgen. Alleen of dat met deze spelersgroep lukt...

Doorselecteren in de zomer. Je geld gebruiken om de toptalenten naar Ajax te halen. Gevestigde aankopen doen we toch niet meer.

-------------Cillessen-----------------------

???-Veltman-Moisander-Boilesen

--------------Blind-------------------------

------Klaassen---???------------------

----Schone---???---???-------------------

Voor de toekomst zou ik met deze jongens verder gaan. Waarbij ik aan moet geven dat Serero op zich ook in de ploeg kan blijven, tenzij we een duidelijk betere speler vinden. Zo makkelijk is dat niet denk ik. En Schone rechtsbuiten totdat we eens een rechtsbuiten vinden met snelheid, een actie, onvoorspelbaarheid en een voorzet. Mocht Moisander vertrekken, dan probleemloos Denswil erin zetten.

Spelers als De Jong en Sigthorsson lekker laten gaan. Dat wordt niks meer.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Boilesen ook geen zekerheidje, die is nog nooit langer dan 5 wedstrijden fit geweest. Ik weet niet of Riedewald een blijvertje zal zijn en geen typetje van Rhijn/v.d. Wiel..

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Urby erbij zou ik ook niet erg vinden. Die kan je overal opstellen. Nooit een 8, maar wel bijna altijd een 6je.

Bedoel je het niet andersom?

Een 8 of een 4 bijna nooit een 6.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Effectiever omdat?

Omdat ze met veel minder balbezit de bal veel meer vooruit spelen.
Zoveel mogelijk de bal vooruit krijgen is geen doel. Het doel is doelpunten maken, hoe maakt de facto niets uit.
Doelpunten maken zonder de bal vooruit te spelen is onmogelijk dus het maakt wel degelijk uit.

The Oceanic Six schreef:

Na Ajax-Barcelona hoorde ik niemand hier klagen over hetzelfde spelletje wat Ajax speelt.

Die wedstrijd was dan ook weinig representatief voor het spel van Ajax.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Plus, Ajax won beide Klassiekers dit seizoen. Dus wat is effectiever?

Beiden thuis...

Die cijfers zijn veelzeggend. Uiterst saai wat Ajax laat zien, op een uitzondering na.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4542 stemmen

Apollinisch schreef:

Doelpunten maken zonder de bal vooruit te spelen is onmogelijk dus het maakt wel degelijk uit.

Voetbal bestaat in essentie eruit één goal meer te maken dan de tegenstander. Dat houdt dus in dat er gescoord moet worden, alsmede, even belangrijk, geen goal tegen te krijgen. Ajax bouwt meer zekerheid in en speelt achterin meer rond (ja, dat zou in wezen moeten zorgen dat de tegenstander achter de bal aan loopt en moe wordt) en weet met die veel mindere meters naar voren toch verdacht vaak te scoren, verder te komen in de beker en verder te komen in Europa dan veel teams die daarboven staan. Effectiever dus, de goals vergeleken met het aantal meters voorwaarts spelen van de bal. Of je het nu leuk vindt, dat spelletje, is een heel andere discussie.

Maar prima, als mensen blij worden de meeste meters vooruit te maken in een wedstrijd moeten ze dat vooral doen, ik hou je niet tegen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Beiden thuis...

Die cijfers zijn veelzeggend. Uiterst saai wat Ajax laat zien, op een uitzondering na.

Ja, ik vind het niet saai. Soms. Zoals de laatste weken. Voor de winter enkele maanden best genoten van het spel. Met een goede afmaker als Pelle erbij hadden we veel vaker gewonnen. Ben het wel eens dat je niet balbezit om balbezit moet hebben en er wel wat mee moet doen. Daarom zijn de laatste weken ook zo kut.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Apollinisch schreef:

Die wedstrijd was dan ook weinig representatief voor het spel van Ajax.

De 0-3 vernedering ook niet. Dat was de eerste ploeg dit seizoen die ons weg heeft gespeeld. 90 minuten nog wel.

In de laatste maanden voor de winter won Ajax heel gemakkelijk de meeste potjes. Tot aan Utrecht uit 9 competitieduels achter elkaar gewonnen waarvan een stel met prima voetbal.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Mijn bezwaar is vooral dat Ajax altijd hetzelfde speelt, ongeacht de stand. Bij een voorsprong vind ik balbezit om het balbezit begrijpelijk, zeker als het de tegenstander vermoeit, maar bij een achterstand of gelijke stand dien je te scoren en dat kan alleen als je de bal vooruit speelt. Ajax komt gemiddeld laat tot scoren en veel wedstrijden verlopen daardoor moeizaam. Ik ben ervan overtuigd dat als Ajax bij een achterstand of gelijke stand de bal vaker vooruit zou spelen het nog meer punten zou pakken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Apollinisch schreef:

Mijn bezwaar is vooral dat Ajax altijd hetzelfde speelt, ongeacht de stand. Bij een voorsprong vind ik balbezit om het balbezit begrijpelijk, zeker als het de tegenstander vermoeit, maar bij een achterstand of gelijke stand dien je te scoren en dat kan alleen als je de bal vooruit speelt. Ajax komt gemiddeld laat tot scoren en veel wedstrijden verlopen daardoor moeizaam. Ik ben ervan overtuigd dat als Ajax bij een achterstand of gelijke stand de bal vaker vooruit zou spelen het nog meer punten zou pakken.

En dan? De bal naar voren poffen terwijl wij geen type Pelle hebben? Terwijl wij buitenspelers hebben die geen bal voorgeven. Wat heeft het voor nut om dan zo direct te gaan spelen? Dan heb je wel ander materiaal nodig.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Alsof de lange bal de enige manier is om naar voren te spelen. Ajax verspilt nu gewoon veel tijd met tikkies terug en breed.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Haha, alsof naar voren spelen direct betekent dat je maar de lange bal moet hanteren. Ajax moet gewoon niet standaard naar achteren gericht zijn bij elke ingooi, elke vrije trap en elke balaanname, maar het lef en de durf hebben mensen tussen de linies aan te spelen, soms ook gewoon eens een linie over te slaan, of eens een persoonlijk duel aan te gaan (en vooral eens te winnen). Hoe vaak zie je een Ajacied iemand uitspelen? Inderdaad, zelden tot nooit.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1327 stemmen

Alleen Bojan speelt nog regelmatig mensen uit. Fischer lukt het hooguit twee keer per wedstrijd. Ik vermoed dat na Bojan Veltman de meeste man uitspeelt.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Quido schreef:

Haha, alsof naar voren spelen direct betekent dat je maar de lange bal moet hanteren. Ajax moet gewoon niet standaard naar achteren gericht zijn bij elke ingooi, elke vrije trap en elke balaanname, maar het lef en de durf hebben mensen tussen de linies aan te spelen, soms ook gewoon eens een linie over te slaan, of eens een persoonlijk duel aan te gaan (en vooral eens te winnen). Hoe vaak zie je een Ajacied iemand uitspelen? Inderdaad, zelden tot nooit.

Blind speelde tot een paar weken geleden ook vaak de bal tussen de linies door, dat viel me heel erg op. Helaas zakt dat nu ook wat in.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En dan? De bal naar voren poffen terwijl wij geen type Pelle hebben? Terwijl wij buitenspelers hebben die geen bal voorgeven. Wat heeft het voor nut om dan zo direct te gaan spelen? Dan heb je wel ander materiaal nodig.

Die spelers hebben jullie zelf gekocht natuurlijk. Evenals sterren Hoorn en Duarte.

Trouwens wel grappig dat je het voetbal van Arsenal 'Barca-light' noemt. Wat is dat van Ajax dan? 'Barca-Zero' ?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4542 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Die spelers hebben jullie zelf gekocht natuurlijk. Evenals sterren Hoorn en Duarte.

Trouwens wel grappig dat je het voetbal van Arsenal 'Barca-light' noemt. Wat is dat van Ajax dan? 'Barca-Zero' ?

Ondanks dat zero ook rotzooi is smaakt het me nog altijd beter dan light. Dat laatste is echt niet te harden en mag de naam cola eigenlijk niet hebben.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Light is sowieso het slechtste dat Cola ooit is overkomen. Het smaakt nergens naar en daarbij durf ik nog wel te stellen dat er weinig dingen ongezonder zijn dan die chemische prul die in het blikje zit. Het zou dus geen compliment voor Arsenal zijn.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Apollinisch schreef:

Ik vind dat juist wel passen bij Ajax, want die ploeg raakt zelden in paniek bij een achterstand. Er worden weinig doelloze ballen naar voren gegeven. Het probleem bij Ajax is, is dat zij geen knokker in de ploeg heeft. Wanneer een ploeg echt er op knalt, kan Ajax zich alleen redden d.m.v. het eerdergenoemde getik. In de Nederlandse competitie red jij je nog wel, maar wanneer het niveau enigszins wat hoger is (zoals tegen Salzburg) dan raakt die ploeg in de problemen. Een knokker als Bulthuis of Van den Berg doet echt wonderen. Misschien moet Ajax zich daar eens op focussen in plaats van die voetballend begaafde maar iele jongetjes zoals Veltman op te blijven leiden. Krijg je een veel evenwichtiger elftal van en dan mag je pas dromen over Europees succes.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1327 stemmen

schram101 schreef:

Volgens mij was er laatst een onderzoek dat Arsenal juist zo'n beetje het minste balbezit nodig heeft om tot een goal te komen. Was dat niet hier dat zo'n plaatje gepost werd? Arsenal had gemiddeld minder dan de helft de bal, geloof ik.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Ik heb het eens opgezocht, en Arsenal is wat betreft balbezit het vierde team van Engeland. Swansea heeft het meeste balbezit (60%), daarna Southampton (58%) en Manchester City (57.8%), en dan dus Arsenal (57%). En Arsenal heeft 48 doelpunten tegenover de 68 van Manchester City en de 66 van Liverpool, dus die laatste twee teams hebben sowieso minder balbezit nodig om tot een doelpunt te komen.

Edit: in de eredivisie staat Ajax (63.3%) trouwens vier procent voor op de tweede plaats (Vitesse: 59.4%).

Edit2: en PSG (64.9%), Barcelona (66.5%) en Bayern (70.4%) hebben nog een stuk meer balbezit.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Zulke dingen gebeuren helaas. Geef die man een levenslange stadionboete en dan kunnen wij weer verder met het leven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Torres, zucht... de EPL winnen zonder spits zal een illusie blijken ben ik bang.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Walgelijk. 1-0. 93e. Nog een own goal van Howard ook nog...

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

+W

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Pffffff... niks aan 't handje

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

WWWWWDWWWW

WDWWWDWWWD

WWDWWWDWWW

DWWWDDWWWW

DWWDWWWWDW

WDWWDWWWWW

WWWWWDWWWW

DWW

Mourinho EPL Home Record

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.