• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.904 acteurs
  • 199.797 gebruikers
  • 9.424.661 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Daar zijn ook regels voor. Bijv. Douglas kon Nederlander worden omdat hij minstens 5 jaar in Nederland woonde en minstens 3 jaar met een Nederlandse was getrouwd. Iemand die jonger dan 4 jaar naar Nederland komt kan als meerderjarige Nederlander worden. Elk land heeft daar eigen regels voor.

Gudelj zou volgens jouw regels zelfs niet voor Servië kunnen spelen. Dat zou ook wel een beetje vreemd zijn. Ik denk dat we er maar mee moeten leren leven dat er soms sporters zijn die hier gebruik van kunnen maken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Klopt. Ik zou het aantal keuzes voor iemand beperken. Gudelj zou wat dat betreft Nederlander zijn en meer niet. Ik vind het ook nog altijd apart dat mensen (en dus ook sporters) een dubbele nationaliteit aan kunnen nemen.

Wat mij betreft komen daar algemene Fifa regels voor, met bv die 10 jaar regel. Dat weerhoudt goudzoekers of landen als Qatar die alles maar naturaliseren dat ze hun zin krijgen.

En Diego Costa wordt net ook genoemd. Net zo bizar verhaal.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Waarom is Gudelj dan meer Nederlander dan Servier? Omdat zijn vader lang in Nederland heeft gewerkt?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha, geniaal!

@ Montorsi, omdat die jongen al vele, vele jaren hier toch woont en leeft? Wat maakt hem nog een Serviër dan? Buiten dat, er moet gewoon maar eens een logische keuze gemaakt worden aangezien al die lui met dubbele nationaliteiten het zelf schijnbaar niet kunnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erg vreemd weer A&L. Wat betreft Costa eens maar Gudelj snap ik idd niet zo. Als mijn ouders in Amerika gaan wonen ben ik dan eindelijk Amerikaan? Costa's naturalisering is niet veel anders dan die van De Guzman bvb.

j0enne

• 9614 berichten
  • 3802 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja, ik weet dat het een lastig onderwerp is en dat een figuurlijke grens bepalen lastig is, maar de huidige wijze stoort me. In jouw voorbeeld kan je nog zeggen dat er gekozen moet worden voor het land waar de ouders ingeschreven staan als vaste inwoners. Of laat ouders voor de bevalling een keuze maken welke nationaliteit ze het kind geven als de ouders uit 2 verschillende landen komen. Dan staat de keuze meteen vast en heb je die ellende met dubbele nationaliteiten niet. Die Gudelj kan uit 3 nationale ploegen kiezen. Die Belg van Man Utd is nog erger, die kon er geloof ik uit 4 kiezen. Dat gaat nergens meer over.

Geen 4 maar 6 landen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Erg vreemd weer A&L. Wat betreft Costa eens maar Gudelj snap ik idd niet zo. Als mijn ouders in Amerika gaan wonen ben ik dan eindelijk Amerikaan? Costa's naturalisering is niet veel anders dan die van De Guzman bvb.

Dat ligt eraan. Als ze jou als 1 jarige meenemen naar Amerika en je kan 15 jaar later in een nationale ploeg spelen, terwijl je nog in Amerika woont, dan zie ik jou als Amerikaan ja. Dan heb je geen enkele band met een ander land. Maar ik zeg ook, het is een lastige kwestie waar ik ook geen echte oplossing voor heb. Maar ik heb het niet eens met de huidige regels.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat ligt eraan. Als ze jou als 1 jarige meenemen naar Amerika en je kan 15 jaar later in een nationale ploeg spelen, terwijl je nog in Amerika woont, dan zie ik jou als Amerikaan ja. Dan heb je geen enkele band met een ander land. Maar ik zeg ook, het is een lastige kwestie waar ik ook geen echte oplossing voor heb. Maar ik heb het niet eens met de huidige regels.

Ik ook niet hoor. Dit is veredeld transferbeleid en daar is in nationaal voetbal geen plek voor. Je zou wmb echt moeten kijken naar de nationaliteit van de ouders, en dubbele nationaliteiten bij voorbaat afschaffen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, geniaal!

@ Montorsi, omdat die jongen al vele, vele jaren hier toch woont en leeft? Wat maakt hem nog een Serviër dan? Buiten dat, er moet gewoon maar eens een logische keuze gemaakt worden aangezien al die lui met dubbele nationaliteiten het zelf schijnbaar niet kunnen.

Nouja hij heeft er tot zijn 7e gewoond geloof ik, is opgevoed als Serviër, heeft er familie. Dan is het niet zo heel vreemd dat hij voor Servie wil voetballen lijkt me toch.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik ook niet hoor. Dit is veredeld transferbeleid en daar is in nationaal voetbal geen plek voor. Je zou wmb echt moeten kijken naar de nationaliteit van de ouders, en dubbele nationaliteiten bij voorbaat afschaffen.

Dat kan ook ja. Zoals ik al zei, ik heb de oplossing ook niet, maar de huidige gang van zaken stoort me.

SDG030

• 136 berichten
  • 0 stemmen

A&L charcheert een beetje en daardoor zijn niet al zijn voorbeelden even sterk, maar dat neemt niet weg dat hij een goed punt heeft. Een speler die bijvoorbeeld uit zes verschillende nationale elftallen kan kiezen lijkt mij niet de bedoeling en daar mogen wat mij betreft vanuit de FIFA ook wat duidelijkere richtlijnen over komen. Het is een lastige kwestie, maar daar horen dan ook kritische vragen bij. Niets mis mee, lijkt mij.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heerlijk programma vanavond! Eerst RODA-Feyenoord en vervolgens Vitesse-AZ. Zo lust ik mijn dinsdagen graag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pfffrt. Derde wedstrijd van Feyenoord die ik verstek moet laten gaan. Manmanman.

Vitesse - Az kan ik de tweede helft nog wel van meepikken hoop ik.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Misschien maar beter ook, denk dat het de avond van Guus 'Geluk' Hupperts gaat worden.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Overschat spelertje.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1339 stemmen

Materny schreef:

Heerlijk programma vanavond! Eerst RODA-Feyenoord en vervolgens Vitesse-AZ. Zo lust ik mijn dinsdagen graag.

Geef mij maar die van volgende week.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Overschat spelertje.

Zou hem graag een niveau hoger zijn spelen, wie weet wat er nog voor rek in zit. Momenteel doet hij het prima bij Roda, ook tegen de betere tegenstanders. Laat hem volgend seizoen maar naar Rotterdam vertrekken om opa Schaken op te volgen. Gezien zijn drive en werklust bezit hij al de twee belangrijkste voorwaarden om daar te slagen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Nou nee. Is totaal geen speler voor een team dat het spel moet maken.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Toen tegen Ajax had hij er nog wel 2 of 3 meer kunnen maken of voorbereiden met een klein beetje overzicht en rust.

Denk ook niet echt iets voor de top, maar hij heeft wel aardige specifieke kwaliteiten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hij is 21, daar zit nog genoeg groeipotentie in. Ik ben het met Materny eens, ik zou hem wel bij een betere club willen zien. AZ of Heerenveen ofzo. En wie weet daarna de nationale top.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Die stap moet hij inderdaad wel kunnen maken. Maar om nou te zeggen dat hij nu al naar Feyenoord of Ajax kan...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het niveau van PSV zou hij wel aan moeten kunnen .

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Zit daar prima op zn plek, is echt niet beter dan een Beerens of zo. Integendeel.

j0enne

• 9614 berichten
  • 3802 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het niveau van PSV zou hij wel aan moeten kunnen .

Niet weer een speler voor op de flank... Die hebben we inmiddels al genoeg.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Vermeer vervangt Cillessen: titelstrijd ligt weer helemaal open | De Speld

"Het tweede artikel van De Speld ooit die niet leuk is" - rep_robert

j0enne

• 9614 berichten
  • 3802 stemmen

@RikElfrink 13m

Vanmorgen is er op de training van #PSV een woordenwisseling geweest tussen supporters van #PSV en enkele spelers.

@RikElfrink 11m

Tussen spelers en supporters van #PSV zijn harde woorden gevallen na de teleurstellingen in de afgelopen maanden.

‏@thijsslegers 10m

PSV roept Bruma/Brenet op matje. Tweetal zou vanochtend na training 5 fans van PSV gekleineerd hebben. Donderdag gesprek, Brands er ook bij

@RikElfrink 8m

De #PSV-fans hadden lof voor Wijnaldum, Depay en Willems, die wel op een normale manier het gesprek aangingen.

@RikElfrink 1m

Eigen supporters uitschelden is onacceptabel, #PSV-supporters hebben het recht na een teleurstelling kritisch te zijn. Moet je tegen kunnen.

Wat zijn 't toch ook een stelletje kleuters zeg. Ongelofelijk.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Handig is het niet, maar dat elke supporter tegenwoordig meent 'verhaal te moeten halen' is zowaar nog vervelender.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Die Bruma blijft toch wel de grootste frusti op de Nederlandse velden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Willems ging op normale manier het gesprek aan? Ik heb altijd het gevoel dat die jongen laagbegaafd is.

Domme move van de PSV spelers, maar de irritatiegrens zal wel bereikt zijn aan beide kanten. Maar de supporters hebben alle recht om te mogen zeiken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.