- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9614 berichten
- 3802 stemmen
Je ziet nu echt zo'n enorm verschil op het middenveld zonder Fernandinho maar nu die vreselijk trage staart die 't gewoon niet kan belopen.
En dan natuurlijk het verlies van Aguero.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Vanwaar opeens die City rukkerij de laatste weken j0enne? Wordt psv je teveel? 
j0enne
-
- 9614 berichten
- 3802 stemmen
Ik support City al zo'n kleine 3 jaar. 
PSV gaat een enorme lijdensweg worden dit seizoen...
Maar wat doe je er als fan aan, die lamzakken op 't veld moeten het doen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Serieus, wanneer gaat City eens in de mandekking spelen? Telkens staan er Chelsea spelers op 15 meter van de goal helemaal vrij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik support City al zo'n kleine 3 jaar. 
PSV gaat een enorme lijdensweg worden dit seizoen...
Maar wat doe je er als fan aan, die lamzakken op 't veld moeten het doen.
Al 3 jaar? Je bedoelt vanaf er geld kwam en dus succes?
Ik vind in Engeland Man Utd mooier, hoop ook dat ze het goed doen, maar support ze nou niet ofzo. Zo'n City was ooit leuk als arme volksclub, nu zijn ze bijna zo sneu als Chelsea. Allemaal opgekocht en alle glans vanaf gehaald.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Chelsea is inmiddels al bijna oud geld...
Jong PSV vanavond onderuit tegen Sparta. Redelijk gespeeld, Matavz onzichtbaar en de nieuwe man Boljevic met enkele leuke acties.
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1339 stemmen
Je ziet nu echt zo'n enorm verschil op het middenveld zonder Fernandinho maar nu die vreselijk trage staart die 't gewoon niet kan belopen.
En dan natuurlijk het verlies van Aguero.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Manmanman het had allang 1-5 ofzo moeten staan...
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Jeez, kom net thuis, 0-1 Chelsea. Niet verwacht.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die Willian is wel een hele goede speler zeg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wordt die Nastasic even gespaard 
j0enne
-
- 9614 berichten
- 3802 stemmen
Nee. Het was vandaag helemaal niets. Zelfs geen goal. Er was gewoon geen door komen aan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mourinho Masterclass 
Heerlijk potje, was nog spannend op het eind maar wat hebben we goed gespeeld. Super!
j0enne
-
- 9614 berichten
- 3802 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
City wordt ook gewoon kampioen. Al wil de Arsenal fanboy dat niet horen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Top of the league (swingende smiley)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die Willian is wel een hele goede speler zeg.
Dat zag je bij Shakhtar toch al wel mag ik hopen?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hazard was voor mij MOTM. Wat een heerlijk handenbindertje, die Zabaleta heeft de hele week nog een kater, zo dronken is-ie gespeeld. Ook Matic deed het erg goed, sowieso het hele middenveld, ik zag Luiz, verdediger of niet, een stuk of 7 potentiële (voor)assists geven. Sammy was helaas toch weer dissonant.
mjk87 (moderator films)
-
- 14700 berichten
- 4599 stemmen
Wedstrijdje hoor. Beetje pubquiz meedoen en voetbal kijken tegelijk, heerlijke avond. Al was bij City het beste er wel af de tweede helft.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zeker. Nou ja die paar x per jaar dat ik Shakhtar kon zien voetballen, maar dat hij zich zo snel kon aanpassen had ik niet verwacht. Het zou niet de eerste speler uit het Oostblok zijn die in Europa faliekant mislukt.
Voor mij vandaag de allerbeste.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Een verdiende overwinning voor Chelsea. Een paar goeie kansen vooral voor Silva maar het kwam niet. Matic, Luiz en Willian ( heeft bij Shaktar vorig jaar Chelsea flink doen zweten) waren uitstekend. Hazard was niet te stoppen. Onder Mourinho is hij terug het ettertje van Lille maar beter. De nonchalance, het spelplezier. Heerlijke wedstrijd.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Hopen dat Hazard deze vorm aanhoudt en op het WK kan knallen. Wat een speler!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Altijd al geweten dat de succesen van billy kwamen en niet van mourinho
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Serviër Gudelj wil naar WK: 'Spelen voor Bosnië zou ook mooi zijn' - voetbalzone.nl
Dit is nou de reden waarom ik er op tegen ben dat een speler überhaupt een keuze heeft om te mogen spelen voor meer dan 1 nationale ploeg. Gaat nergens over. Gewoon spelers verplichten te spelen voor het land waar de ouders op dat moment woonachtig zijn (en dan doel ik niet op een vakantie van 2 weken).
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Serviër Gudelj wil naar WK: 'Spelen voor Bosnië zou ook mooi zijn' - voetbalzone.nl
Dit is nou de reden waarom ik er op tegen ben dat een speler überhaupt een keuze heeft om te mogen spelen voor meer dan 1 nationale ploeg. Gaat nergens over. Gewoon spelers verplichten te spelen voor het land waar de ouders op dat moment woonachtig zijn (en dan doel ik niet op een vakantie van 2 weken).
Dus als je vader profvoetballer is en 1 seizoen in een of ander land speelt, waar je dan net wordt geboren, moet je maar voor dat land gaan spelen...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dus als je vader profvoetballer is en 1 seizoen in een of ander land speelt, waar je dan net wordt geboren, moet je maar voor dat land gaan spelen...
Ja, ik weet dat het een lastig onderwerp is en dat een figuurlijke grens bepalen lastig is, maar de huidige wijze stoort me. In jouw voorbeeld kan je nog zeggen dat er gekozen moet worden voor het land waar de ouders ingeschreven staan als vaste inwoners. Of laat ouders voor de bevalling een keuze maken welke nationaliteit ze het kind geven als de ouders uit 2 verschillende landen komen. Dan staat de keuze meteen vast en heb je die ellende met dubbele nationaliteiten niet. Die Gudelj kan uit 3 nationale ploegen kiezen. Die Belg van Man Utd is nog erger, die kon er geloof ik uit 4 kiezen. Dat gaat nergens meer over.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Nouja in mijn voorbeeld staat het gezin natuurlijk in Nederland ingeschreven als 'vaste inwoners' he...
Ik vind het een betrekkelijk klein probleem eerlijk gezegd. Niet iets waar we voor de sport een uitzondering voor moeten gaan bedenken. Dat is een nationaliteitskwestie.
Kun je bijvoorbeeld wel 'kiezen' dat je kind de Oegandese nationaliteit krijgt. Vlucht je vervolgens op je 2e naar Nederland omdat je familie wordt uitgemoord, om in de Achterhoek op te groeien met boerenkool en drop en wordt je vervolgens de beste voetballer van het land, maar dan mag je alleen maar voor Oeganda voetballen... Bovendien kiezen mensen zelden zelf hun nationaliteit, vaak heb je heel weinig te kiezen (wordt je bijv. in Canada geboren, dan ben je automatisch Canadees, of wordt je uit Marokkaanse of Turkse ouders geboren, waar dan ook, ben je Marokkaan of Turk).
De Balkan is wat dat betreft een lastige regio met enorm veel etniciteit, maar om nou de sport daar boven te plaatsen...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik beweer ook niet de waarheid in pacht te hebben, maar ik stoor me wel aan de huidige regels icm sport. Misschien kan je dan een regel stellen dat iemand bv 10 jaar in het land moet wonen waar ze voor de nationale ploeg willen gaan spelen. Dat voorkomt Salomon Kalou verhalen, maar een De Guzman zou het uiteindelijk wel kunnen. Neem bv Aissati, die woont zijn hele leven in Nederland, maar gaat voor Marokko voetballen. Vind ik gewoon vreemd (ongeacht dat hij niet goed genoeg voor Oranje is). Jouw Oeganda verhaal zou dan ook beter passen. Als je als 5 jarige hier heen komt, dan kan je na je 15e voor Oranje spelen. Dan heb je ook wel aangetoond wat met dit land te hebben. Maar zo'n Gudelj kiest nu gewoon voor een nationale ploeg om maar een WK of EK te mogen spelen. Dat hij niks met zo'n land heeft is dan maar bijzaak geloof ik.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat van Gudelj vind ik niet zo'n probleem. Zo'n Diego Costa is veel erger.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.