- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
De NOS zendt dinsdag Manchester United - Bayern en woensdag Real Madrid - Dortmund uit (bron). Ik had eigenlijk liever de andere twee wedstrijden gezien, maar RM - BD zal ook wel een leuke wedstrijd worden.
Op Club RTL zenden ze PSG-Chelsea uit. Ik weet wel niet of hoe dat zit bij jullie in Nederland wat betreft het aanbieden van buitenlandse zenders.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Op Club RTL zenden ze PSG-Chelsea uit. Ik weet wel niet of hoe dat zit bij jullie in Nederland wat betreft het aanbieden van buitenlandse zenders.
Ik heb geen TV (of althans, ik heb wel een TV, maar daar ontvang ik geen zenders op), en op internet kan ik het niet streamen omdat ik in de verkeerde geografische zone zit. En het commentaar is Frans, en ik beheers die taal niet goed genoeg om dat te kunnen volgen. Maar toch bedankt, hehe. 
Edit: ik was helemaal vergeten dat Lewandowski ook afwezig is (vanwege een schorsing). Dat vermindert de aantrekkingskracht van die wedstrijd (RM - BD) ook meteen een hoop.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Al is het commentaar in het Japans, voetbal is toch voetbal?
In het stadion heb je ook geen commentaar 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
In het stadion heb je ook geen irritante Japanner die 90 minuten lang in je oren tettert.
De perfecte pot op tv zou er 1 zijn zonder commentaar, enkel met de stadiongeluiden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind een wedstrijd zonder commentator juist saai. Vind het wel prettig om naar een stem te kunnen luisteren. Maar het verschilt wel of het boeiend is of niet. Bij Leo Driessen krijg ik altijd de neiging mijn polsen door te snijden. Maar genoeg commentatoren die wel prettig zijn.
Ik keek (kijk) ook soms wel eens buitenlands voetbal via een buitenlandse stream, maar dat is echt vreselijk als je ze niet begrijpt. In het Engels of desnoods Duits is prima, maar niet in het Arabisch, Japans, Russisch of noem een stel van die talen die je bij voetbal vaak krijgt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Is dit programma nog serieus te nemen... Eerst Vermeer en nu Lex in Oranje...
Co Adriaanse gaat sowieso steeds meer onzin uitkramen. Ook moet hij altijd weer door laten schemeren met wat voor frustratie hij kennelijk nog richting Ajax zit. Bengtsson en Bjelland zijn volgens hem ook grote persoonlijkheden
Niet meer serieus te nemen die man.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Al is het commentaar in het Japans, voetbal is toch voetbal?
Uitleg bij wat er gebeurt en enige achtergrond maken een wedstrijd meestal wel iets leuker om te volgen imo. En verder vind ik het gewoon storend om iemand in een taal te horen spreken die ik niet goed begrijp. Engels of Nederlands is me om het even en Duits gaat nog wel ... maar Frans? Non, merci.
Ik ben nog nooit in een stadion geweest.
En: geen commentaar > onbegrijpelijk commentaar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Haha, arme otherfool. Heerenveen krijgt een Cambuur jasje aan met Lodeweges!
http://www.vi.nl/nieuws/lodeweges-verlaat-cambuur-voor-sc-heerenveen.htm
Whatwhatwhat???!!!! Juist het beste nieuws voor de enige Friesche profclub in jaaaaaaaren!!!! Weg met de Utrechtse mafketel, hartelijk welkom Dwight. Alleen Jan de Jonge had ik nog liever gehad, maar hier kan ik zeker wel mee leven. Eindelijk weer vaker dan 2x per jaar juichen voor De Pompeblêden!
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Engels of Nederlands is me om het even en Duits gaat nog wel ... maar Frans? Non, merci.
Je weet niet wat je mist. Zeker als je het vergelijkt met die zakelijke toon in Vlaams en het Nederlands. Bij de Fransen en de Walen is er chemie, zelfs bij een slechte match. Meestal met 2 commentatoren. Ze praatten niet langs elkaar heen, ze discussiëren en anticiperen, met vakkennis en een zekere bombast en amusement. Heel leuk om naar te luisteren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Co Adriaanse gaat sowieso steeds meer onzin uitkramen. Ook moet hij altijd weer door laten schemeren met wat voor frustratie hij kennelijk nog richting Ajax zit. Bengtsson en Bjelland zijn volgens hem ook grote persoonlijkheden
Niet meer serieus te nemen die man.
Co doet altijd wel zuur ja. Gister won Ajax met 3-0 en Co begint zijn betoog met dat hij van Twente heeft genoten
Nouja, hij doet maar. Co is antiek, zijn visie is antiek en zijn gedrag wat rancuneus. Maar ondanks dat nog wel een goede analist. De beste van SV, maar wat is met oa Waterreus, Hooijdonk en Arno (kots) Vermeulen geen echte kwaliteit.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Beerens en Van La Parra zijn transfervrij, Hupperts zal ook niet veel kosten bij degradatie. Alle drie wel betere opvolgers dan Castelen lijkt me toch. En dan heb je Manu dus ook nog. Al zijn het allemaal ook geen geweldige spelers natuurlijk.
Eerstgenoemde kom ik persoonlijk op de fiets brengen.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Typisch dat de prijzen gelden van alle jaren, maar Europees o.a. opeens de laatste 10 jaar gepakt is. Kwam beter uit zeker?
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
De NOS zendt dinsdag Manchester United - Bayern en woensdag Real Madrid - Dortmund uit (bron). Ik had eigenlijk liever de andere twee wedstrijden gezien, maar RM - BD zal ook wel een leuke wedstrijd worden.

Ook van Barça - Atletico verwacht ik weinig. Barça wil niet te veel risico nemen (zie je altijd in de eerste wedstrijd) en Atletico maakt het liever thuis af. Ik verwacht een saai rondtikpotje.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nouja, hij doet maar. Co is antiek, zijn visie is antiek en zijn gedrag wat rancuneus. Maar ondanks dat nog wel een goede analist. De beste van SV, maar wat is met oa Waterreus, Hooijdonk en Arno (kots) Vermeulen geen echte kwaliteit. Nou moet ik zeggen dat Arno gisteren verrassend objectief was en zijn anti ajax bril thuis had gelaten. Of hij durfde niet omdat de broer van Frank bij hem aan tafel zat. Als Arno Vermeulen Co al gaat corrigeren als het om Ajax gaat, dan weet je wel genoeg lijkt me.....
Wat je zegt: Co is verleden tijd. Een carricatuur van zichzelf, zonder dat ie het door heeft.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Supportersvereniging SC Cambuur wil acuut vertrek van Lodeweges - voetbalzone.nl
Heel goed. Zou hier ook meteen gebeuren. Wat denkt die kerel wel, opzouten.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Whatwhatwhat???!!!!
Ach, de slinkse praktijken van de boerenmaffia. Ja, otherfool, wie de klomp past, trekke hem aan. Maar niet getreurd alhier, dat zal slechts zijn indien enkele lieden het spoor van het verraad zullen volgen. Mochten de verachtelijke plattelanders de ware architect van het succes tot een krabbel verleiden, voorspel ik een oorlog die de strijd tussen de Schieringers en Vetkopers zal doen verbleken! Veel plezier met de Canadese judas. Die overigens vaker van club dan van schoenen wisselt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Latest Videos - Liverpool FC - liverpoolfc.com
Machtige sfeer!
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Pfoe, qua CL knijp ik in me handjes met sport 1. Al kan ik de keuzes an sich wel begrijpen, ik ben meer geïnteresseerd in de Spaanse clash (Bayern overklast United) en uiteraard Chelsea.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Supportersvereniging SC Cambuur wil acuut vertrek van Lodeweges - voetbalzone.nl
Heel goed. Zou hier ook meteen gebeuren. Wat denkt die kerel wel, opzouten.
Hij had zo'n held kunnen zijn en dan gaat ie naar de vijand. Wat een droplul. Zo zie je maar dat de mensen uit de voetballerij zich totaal niet kunnen inleven in wat er speelt onder supporters en/of ze geven er niks om.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lodeweges is natuurlijk geen Cambuur man, daarmee had kos vanmiddag wel een punt. Emotioneel heeft die man geen voorkeur denk ik en ziet hij Heerenveen gewoon als een betere club. Charisteas ging ook van Ajax naar Feyenoord, omdat hij emotioneel niet verbonden was.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Zo zie je maar dat de mensen uit de voetballerij zich totaal niet kunnen inleven in wat er speelt onder supporters en/of ze geven er niks om.
Als de resultaten jou (de supporter) om wat voor reden dan ook niet bevallen, geef jij ook geen flikker om die trainer. Idem voor de clubs waar ze onder contract staan. Waarom zouden zij dat omgekeerd dan wel moeten doen?
De sentimentjes gaan hier sowieso niet op. Lodeweges is een globetrotter, die een baantje bij Cambuur heeft geaccepteerd. Zoals van den Belt (AD) nuchter stelt, het is een passant.
Wat vervelend is, is de timing.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Lodeweges is natuurlijk geen Cambuur man, daarmee had kos vanmiddag wel een punt. Emotioneel heeft die man geen voorkeur denk ik en ziet hij Heerenveen gewoon als een betere club. Charisteas ging ook van Ajax naar Feyenoord, omdat hij emotioneel n iet verbonden was.
Idd, wat dat betreft was zijn trainerschap van Zwolle toentertijd opmerkelijker gezien zijn lange achtergrond bij de Eagles.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Serieus? PSG - Chelsea zal wel een saaie pot worden, omdat Chelsea vermoedelijk met 8 verdedigers gaat spelen.
Chelsea zal waarschijnlijk inderdaad op de counter gaan spelen (en geef ze eens ongelijk), maar die wedstrijd is wel enorm open en beide teams zullen alles moeten geven om de volgende ronde te halen. RM - BD zal misschien inderdaad aantrekkelijker voetbal opleveren, maar PSG - Chelsea is de interessantere wedstrijd van de twee imo omdat geen van beide ploegen de duidelijke favoriet is. PSG heeft een betere selectie, maar Chelsea heeft veel meer Europese ervaring en een trainer die uitblinkt in de CL.
Ik verwacht een wedstrijd waarin twee ploegen die enorm aan elkaar gewaagd zijn en zeer verschillende stijlen hebben alles zullen geven om het maximale uit de wedstrijd te slepen. Ik ben het met je eens dat de kans op weinig doelpunten groot is, maar dat zie ik toch liever dan een wedstrijd tussen het beste team van Europa en de nummer zeven van Engeland. Manchester United heeft geen schijn van kans.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Serieus? PSG - Chelsea zal wel een saaie pot worden, omdat Chelsea vermoedelijk met 8 verdedigers gaat spelen. Sowieso.. Real tegen Dortmund, dat leverde vorig jaar echt 4 heerlijke wedstrijden op!
Kom op joh!
Het gaat net een heerlijke wedstrijd worden. Zeker gezien de manier waarop beide ploegen spelen lijkt me dit de meest interessante pot om te bekijken. De andere affiche is ook wel "leuk" maar mede door de blessures en de schorsing van Lewa verwacht ik niet hetzelfde spektakelstuk.
http://i.imgur.com/I4T5MKK.jpg
Zegt toch genoeg niet? Mkhitaryan zal een goeie dag moeten hebben.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, de slinkse praktijken van de boerenmaffia. Ja, otherfool, wie de klomp past, trekke hem aan. Maar niet getreurd alhier, dat zal slechts zijn indien enkele lieden het spoor van het verraad zullen volgen. Mochten de verachtelijke plattelanders de ware architect van het succes tot een krabbel verleiden, voorspel ik een oorlog die de strijd tussen de Schieringers en Vetkopers zal doen verbleken! Veel plezier met de Canadese judas. Die overigens vaker van club dan van schoenen wisselt.
Ha, de ware architect achter het 'Cambuur succes'? Je kunt het slechts hebben over Beëlzebub, die middels list en bedrog op affreuze wijze het abjecte schoppersploegje uit de HaaTstêd vanuit de krochten van de Jupiler Liga naar de hoogste afdeling heeft geleid, een daad die de verschrikkingen van het rampjaar 1672 doet verbleken. Dat Dwight, ere zij hem, het vuige en vervuilde nest van Cammingha nu verlaat voor het schone Haagje van de sympathieke Friesche volksclub SC Heerenveen is dan ook het enige juiste wat een mensch, mits hij bij zijn volle verstand is, kan doen. Dat hierbij de abjecte Maffe Marco van het Friesche toneel verdwijnt is des te meer reden tot vreugde, al zou het perfecte scenario uiteraard zijn als deze Utrechtse patjepeeër in de ruil wordt ingezet. Een hernieuwde aftocht richting de krochten zou de even verwachte als terechte uitkomst zijn voor de perfide GeelBlauwen!
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Pak de popcorn erbij jongens. De Friezen gaan rellen! 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Costa wellicht afgehaakt voor de kraker in Camp Nou morgen. Zou me wat zijn zeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.