- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Jans: 'We kunnen het eigenlijk niet veel slechter doen dan Feyenoord' - voetbalzone.nl
Lekkere counter van Jans. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Jans: 'We kunnen het eigenlijk niet veel slechter doen dan Feyenoord' - voetbalzone.nl
Lekkere counter van Jans.

Enn..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Met zo'n elftal kun je onmogelijk nogmaals kampioen worden, idd. Maar die Gruninger is alvast een goede aankoop.
Het is ook gelukt met figuren als Bulykin, Lodeiro, Cvitanich en Ebecilio, dus misschien moet je die woorden terug nemen 
Overigens moeten we ook weer niet overdrijven. Spelers als Cillessen, Moisander, Blind, Klaassen, Schone en noem er nog 1 a 2 zijn gewoon bovengemiddeld Eredivisie niveau. Jongens als Kishna, Fischer, Boilesen, Veltman en Denswil zijn erg getalenteerd. Zo'n beroerd elftal in vergelijking met de concurrentie is het ook weer niet.
Het enige wat ik echt knap vind is dat we met een weinig scorende voorhoede toch steeds tot goals komen die belangrijk zijn. De Boer heeft er echt een sterk collectief van gesmeed dat goed ingespeeld is en een hoop zwakke punten weet te compenseren.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Is dit programma nog serieus te nemen...
Eerst Vermeer en nu Lex in Oranje...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Hebben ze 't daar serieus over bij Studio Voetbal? 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Het is ook gelukt met figuren als Bulykin, Lodeiro, Cvitanich en Ebecilio, dus misschien moet je die woorden terug nemen 
Maar toen hadden ze ook nog goede spelers. Overigens vond jij Lodeiro toen ook errug goed.
Overigens moeten we ook weer niet overdrijven. Spelers als Cillessen, Moisander, Blind, Klaassen, Schone en noem er nog 1 a 2 zijn gewoon bovengemiddeld Eredivisie niveau. Jongens als Kishna, Fischer, Boilesen, Veltman en Denswil zijn erg getalenteerd. Zo'n beroerd elftal in vergelijking met de concurrentie is het ook weer niet.
Wel bovengemiddeld voor de Eredivisie, uiteraard. Maar deze spelers zouden eigenlijk op de bank moeten zitten bij Ajax. Tien jaar geleden dan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord trouwens plots de grootste kanshebber voor plek 2 zie ik, dat had ik niet meer verwacht na het wegvallen van Ezio. Woensdag winnen en ze hebben een gat van vijf. Spannend slot van de competitie toch weer.
Kunnen die verhalen van "Feyenoord is niets zonder Pellè" ook meteen de prullenmand in. 
Wat ik al dacht en heb aangegeven komt wel redelijk uit. Zonder Pelle zijn ze eigenlijk beter...
Wat ook niet waar is, uiteraard. Met Pellè had Feyenoord deze wedstrijden normaal gesproken ook wel gewonnen. Hij had het iig beter gedaan dan Te Vrede... Begrijp dat je de spelwijze bedoelt, maar Feyenoord heeft ook met Pellè genoeg goede wedstrijden gespeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik neem aan dat je niet helemaal serieus bent... 
Immers was goed vandaag, maar is normaal gesproken niet eens goed genoeg voor Feyenoord. Laat staan voor Oranje.
Ik ben ook tegenstander geweest maar niet meer. Vooral heel goed all round, jaagt goed af, sublieme positionering, slimme loopacties, goede balafpakker, zet druk, scoort veel (toegegeven haalt flink wat kansen om zeep) maar is misschien niet de beste speler van Feyenoord maar wel de meest waardevolle. Ik denk niet of de vraag is of ie goed genoeg is voor Feyenoord maar of hij wel te goed is voor Feyenoord. Een speler met gebreken maar met kwaliteiten die van onschatbare waarde zijn.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Mertens scoort in een grote wedstrijd!
101 Great Goals - 2-0! Dries Mertens great goal (Napoli) v Juventus [Vine] - m.101greatgoals.com
Napoli - Juve 2-0.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Goed goaltje hoor van Mertens. Daar gaan de Rode Duivels op het WK nog veel plezier aan beleven.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik ben ook tegenstander geweest maar niet meer. Vooral heel goed all round, jaagt goed af, sublieme positionering, slimme loopacties, goede balafpakker, zet druk, scoort veel (toegegeven haalt flink wat kansen om zeep) maar is misschien niet de beste speler van Feyenoord maar wel de meest waardevolle. Ik denk niet of de vraag is of ie goed genoeg is voor Feyenoord maar of hij wel te goed is voor Feyenoord. Een speler met gebreken maar met kwaliteiten die van onschatbare waarde zijn.
Die kwaliteiten heeft hij zeker. Maar was toch mooi geweest als hij ook kon voetballen. Tegen tegenstanders als GAE doet hij voetballend nog best aardig, omdat hij veel tijd krijgt. Tijd heeft hij ook absoluut nodig, krijgt hij dat niet, dan is hij aan de bal waardeloos. Hij haalt helaas ook altijd de snelheid uit een aanval, als hij de bal aan moet/wil nemen.
En, zoals je zelf al aangeeft, hij mist veel te veel kansen. Komt meestal door zijn beperkte techniek.
Ben niet echt een tegenstander van hem verder. Hij is sowieso een stuk beter geworden bij Feyenoord.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij is geen grootse voetballer, schiet voetballend te kort, al moet je een systeem kunnen bedenken dat ie voetballend minder hindert. Te beginnen hem niet op 10 te zetten, daar heb je gewoon een voetballend type nodig. Daarom liggen zijn missers ook onder een vergrootglas maar heb Immers wel in mijn armen gesloten, onderschatte voetballer. Eigenlijk zou je 'm eens weg moeten halen uit de basis zodat je ziet hoe belangrijk hij is, net als dat je nu ziet dat Feyenoord zonder Pelle gewoon zeer behoorlijk kan voetballen. Mag van mij op de bank, en van de bank af komen als "breekijzer".
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
http://www.isfeyenoordalkampioen.nl
Interessante site met leuke statistieken, vooral voor de feyenoord fans 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Niets anders dan een opsomming van wat iedereen al weet. Al blijft het vermakelijk leesvoer.
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1436 stemmen
Die voltooide deelwoorden waren blijkbaar ook niet evident...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ben geen fan van die zure zult die voor het AD columns schrijft, maar hij heeft op zich wel een punt over Castelen.
Van Hanegem ziet mogelijke opvolger Schaken: 'Ik zou Castelen halen' - voetbalzone.nl
Ik denk dat die jongen bij veel clubs van waarde nog kan zijn. Hij kost natuurlijk ook geen drol. Castelen valt het hele seizoen al op met mooie acties, mooie goals, beslissende goals en veel strijdlust.
En op korte termijn lijken van Rhijn, Veltman, Denswil en Klaassen voor jaren bij te tekenen 
Nou wel zorgen dat de routiniers (Schone, Moisander en eventueel voor 1 jaar Poulsen) ook gaan tekenen, want het moet geen A juniorenploeg worden waar we de CL mee in gaan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
http://www.isfeyenoordalkampioen.nl
Interessante site met leuke statistieken, vooral voor de feyenoord fans
Typisch dat de prijzen gelden van alle jaren, maar Europees o.a. opeens de laatste 10 jaar gepakt is. Kwam beter uit zeker? 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ben geen fan van die zure zult die voor het AD columns schrijft, maar hij heeft op zich wel een punt over Castelen.
Van Hanegem ziet mogelijke opvolger Schaken: 'Ik zou Castelen halen' - voetbalzone.nl
Ik denk dat die jongen bij veel clubs van waarde nog kan zijn. Hij kost natuurlijk ook geen drol. Castelen valt het hele seizoen al op met mooie acties, mooie goals, beslissende goals en veel strijdlust.
Mja maar om nou nog iemand van 30+ aan te trekken die het nu bij RKC een seizoen redelijk doet (maar ook weer niet heel erg opvalt), maar daarvoor 5 jaar lang geblesseerd is geweest.... Het is niet dat Manu het veel slechter doet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mja maar om nou nog iemand van 30+ aan te trekken die het nu bij RKC een seizoen redelijk doet (maar ook weer niet heel erg opvalt), maar daarvoor 5 jaar lang geblesseerd is geweest.... Het is niet dat Manu het veel slechter doet.
Mhow, Castelen valt me serieus wel vaak op dit seizoen. Dat RKC is sowieso een leuke club om opgegeven spelers weer glans te geven. Lukte ook al met Sno.
Ik zeg ook niet dat Castelen perse naar Feyenoord moet, maar ik zou het niet eens heel vreemd vinden. Castelen of Schaken, dan ga ik echt voor die eerste op dit moment. Maar ook bij bv AZ of Heerenveen zou ik het niet gek vinden, clubs net onder de nationale top.
PS: Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Morgen en woensdag CL voetbal. Vergeet je toto niet!
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Castelen is vooral goed op de counter. Feyenoord speelt voornamelijk op de helft van de tegenstander. Daarnaast is presteren bij een club als RKC iets heel anders dan bij Feyenoord. Hij was in z'n jongere jongeren al niet goed genoeg.
Maar misschien willen ze hem wel ruilen voor Verhoek...
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Castelen doet het absoluut beter dan Schaken dit seizoen (alhoewel Schaken gisteren voor het eerst in tijden weer eens een krappe voldoende haalde), maar zulke transfers hebben totaal geen zin. Dan sta je er financieel en sportief weer een beetje goed bij en dan zou je dit soort extreem blessuregevoelige oude spelers halen.
Beerens en Van La Parra zijn transfervrij, Hupperts zal ook niet veel kosten bij degradatie. Alle drie wel betere opvolgers dan Castelen lijkt me toch. En dan heb je Manu dus ook nog. Al zijn het allemaal ook geen geweldige spelers natuurlijk.
Dacht trouwens laatst aan Djuricic, die speelt toch nooit bij Benfica?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Djuricic zou top zijn, maar lijkt me niet dat hij voor "niks" weg mag.
Castelen doet het beter dan Schaken, inderdaad. Maar daar is niet heel veel voor nodig. Gelukkig doet Schaken soms nog wat goed. In de Kuip gaat hij zijn tegenstander nog redelijk vaak voorbij. Jammer dat het heel vaak geen vervolg heeft - toch wel zijn grootste mankement.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Djuricic zou top zijn, maar lijkt me niet dat hij voor "niks" weg mag.
Allicht niet, maar meer dan de helft van het aankoopbedrag zal het ook wel niet worden. Vraag me eerder af of hij zelf weer terug wil naar Nederland.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
En z'n salaris zal Feyenoord ook niet kunnen/willen ophoesten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, arme otherfool. Heerenveen krijgt een Cambuur jasje aan met Lodeweges!
http://www.vi.nl/nieuws/lodeweges-verlaat-cambuur-voor-sc-heerenveen.htm
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Mwa, cambuur-jasje na 1 seizoentje? Eerder Go Ahead jasje.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je snapt me wel denk ik. Komt niet vaak voor, een directe overstap tussen die 2 clubs. Helemaal van de trainer. Dat Lodeweges geen echte Cambuur man is weet ik. Werkte ooit ook nog voor Groningen, dus hij kent het hoge noorden wel.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Lijkt me sowieso niet dat Heerenveen supporters hierom staan te juichen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.