• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.301 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die Kongolo's lijken wel erg talentvol te zijn. Ken ze niet goed, ben benieuwd. We kunnen voor Oranje wel wat goede verdedigers gebruiken.

Die Bazoer en Mirani komen er toch ook wel aan bij jullie?

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Dat laatste zeggen ze helemaal niet. Aan de jeugdopleiding wordt veel meer waarde gehecht dan bij Real Madrid, maar Barcelona zal de eerste zijn om toe te geven dat ze nieuwe spelers kopen als dat nodig is. Barcelona is een topclub, en topclubs moeten spelers kopen: de jeugdopleiding kan niet altijd in alle behoeften voorzien. Maar Barcelona is wat betreft transfers wel een stuk minder extreem dan Real Madrid.

Overigens is dat niet noodzakelijk negatief: het kopen van "Galacticos" is gewoon het beleid van Real Madrid, en een belangrijk deel van de verklaring waarom Real Madrid zo populair is (en dus zoveel inkomsten heeft), dus het is misschien niet onverstandig om dat beleid door te zetten. Al brengt het sportief gezien wel een stuk minder resultaten dan je gezien de uitgaven zou mogen verwachten.

Dan verschillen wij gewoon in mening gok ik. Met een motto 'meer dan een club' en het gedrag in de media van de club, spelers en fans vind ik dat Barcelona zich wel degelijk probeert te onderscheiden van andere topclubs.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Enorme lol trouwens met die Gravenberch. Janssen zet die jongen nu al 2 keer als invaller op middenveld en dat is erg leuk om te zien.

Heeft een enorme pegel in zn voeten en is met zijn onwijze fysiek grappig om te volgen.

Kan een leuke cultspeler worden. Maar ik neem aan dat Ajax hem niet terughaalt, dat niveau kan hij zeker niet aan.

Hoop dat ie binnenkort een keer in de basis begint nu Palsson toch geschorst is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wie volgt deze 2 nog?

2 weken terug:

'PSV heeft nu zelfs nog een kansje op de eerste plaats' - voetbalzone.nl

vandaag:

PSV vestigt hoop op 'sportieve plicht Ajax' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Ja, wat willen ze nou?

Overigens, ''sportieve plicht''? Ajax is nog niet eens kampioen en heeft die punten sowieso hard nodig. Ik ben nog steeds een beetje nerveus, aangezien Ajax met dit spel nog genoeg uitglijders kan maken als het tegen zit.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Pitakaas schreef:

Met een motto 'meer dan een club' en het gedrag in de media van de club, spelers en fans vind ik dat Barcelona zich wel degelijk probeert te onderscheiden van andere topclubs.

Vooral van Real Madrid en de "sugardaddy"-clubs (Chelsea, Manchester City, PSG) denk ik. Tegen clubs als Arsenal, Manchester United, Liverpool, Dortmund, Juventus en Ajax hebben ze volgens mij niet zoveel. Al ben ik het met je eens dat hun moreel superieure houding op forums soms behoorlijk irritant is. Je ziet Barcelona-fans bijvoorbeeld regelmatig naar Bayern verwijzen als "Buyern" ... alsof zij dat niet doen. Maar dat zal waarschijnlijk vooral voortkomen uit jaloezie en ressentiment over de nederlaag van vorig jaar.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

[quote]Naomi Watts schreef:

(quote)

Neejoh. Toen De Vrij debuteerde speelde Rekik nog in de C'tjes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

[quote]Montorsi schreef:

(quote)

Heb het meer over de potentie qua talent, Rekik was veel verder dan de Vrij op zijn leeftijd.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

'WK in Qatar: de alles overtreffende trap van hebzucht en arrogantie' - opinie - VK - volkskrant.nl

Ik hoop dat er binnenkort ook nog een paar grote voetballers of coaches opstaan om het WK in Qatar te boycotten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Kai schreef:

'De voetballerij: de alles overtreffende trap van hebzucht en arrogantie' - opinie - VK - volkskrant.nl

Ik hoop dat er binnenkort ook nog een paar grote voetballers of coaches opstaan om het WK in Qatar te boycotten.

Correctie.

En dat komt dan van Bange Bertje, de man die laatst nog een flinke zak met geld heeft gekregen omdat ie niet genoeg vaardigheden bezat om HSV op de rails te krijgen. Overigens wel goed dat ie het aankaart.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Enorme lol trouwens met die Gravenberch. Janssen zet die jongen nu al 2 keer als invaller op middenveld en dat is erg leuk om te zien.

Heeft een enorme pegel in zn voeten en is met zijn onwijze fysiek grappig om te volgen.

Kan een leuke cultspeler worden. Maar ik neem aan dat Ajax hem niet terughaalt, dat niveau kan hij zeker niet aan.

Hoop dat ie binnenkort een keer in de basis begint nu Palsson toch geschorst is.

En toen hij gehaald werd door NEC was het forum te klein voor je

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Welnee, vroeg me alleen af wat zn meerwaarde zou zijn. Met name omdat hij als verdediger was gehaald. Vrij nutteloos.

Overigens vind ik nog steeds dat je alleen maar spelers moet huren die meteen een team sterker maken. Anders complete onzin. (over die Castillion zal ik maar zwijgen).

Laatst nota bene nog met Edo Ophof zelf over gehad.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

AZ verlengt contract Haye - AZ

Dit is goed nieuws. Het is een groot talent ! Nu hopen dat Hoedt ook zijn contract verlengd.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Animosh schreef:

Die opmerking begrijp ik niet. Waarom zou Ronaldo vaker een eigen kans moeten creëren? Volgens mij is het vrij onomstreden dat Messi een veel betere passer en dribbelaar is dan Ronaldo. Ronaldo heeft andere sterktepunten (hij is sterker, beter met het hoofd, iets sneller), maar wat voorzetten betreft is Messi beter.

Messi heeft een veel beter voetballend team om zich heen en zodoende is het wellicht makkelijker om zichzelf vrij te spelen. Messi is misschien afhankelijker van ploeggenoten dan Ronaldo. Of anders gezegd: Barcelona scoort vaker door een teamprestatie, Real Madrid vaker door individuele klasse.

De statistieken van WhoScored voor La Liga en de Champions League sinds 2009/10 zijn trouwens als volgt:

Messi: 191 starts (18 invalbeurten): 232 doelpunten en 76 assists, met een gemiddelde rating van 8.7.

Ronaldo: 203 starts (9 invalbeurten): 223 doelpunten en 58 assists, met een gemiddelde rating van 8.24.

Ik ben niet bekend met deze site, maar is zo'n rating niet erg abitrair?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

%%%%%% schreef:

AZ verlengt contract Haye - AZ

Dit is goed nieuws. Het is een groot talent ! Nu hopen dat Hoedt ook zijn contract verlengd.

Zeer goed nieuws!

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

chevy93 schreef:

Barcelona scoort vaker door een teamprestatie, Real Madrid vaker door individuele klasse.

Dat lijkt me stug. Messi noch Ronaldo kan alles alleen doen, en beide spelers zijn dus afhankelijk van hun teamgenoten. Messi krijgt geweldige ballen voorgelegd van Neymar, Iniesta, Fabregas, etc., Ronaldo krijgt geweldige ballen van Bale, Benzema, Di Maria, etc., en beide spelers maken een hoop makkelijke doelpunten die gebaseerd zijn op het harde werk van hun teamgenoten. En beide spelers maken ook regelmatig geweldige individuele acties. De stijl van Real Madrid verschilt aanzienlijk van die van Barcelona (minder dan onder Mourinho, maar toch), maar ook dat is gewoon een (fantastisch) team, niet slechts een verzameling van individuen die niet weten hoe ze met elkaar moeten samenwerken.

Waar ik het wel mee eens ben is dat statistieken die zo statisch zijn als doelpunten en assists een discussie niet kunnen beslechten omdat de context waarin die doelpunten en assists gemaakt zijn ook meegenomen moet worden. Maar ja, het zijn de enige statistieken die we nu hebben, en het is beter dan brute meningen.

Ook buiten statistieken gaat mijn voorkeur overigens uit naar Messi, simpelweg omdat ik het idee heb dat Messi meer invloed op het spel van Barcelona heeft dan Ronaldo invloed heeft op het spel van Real Madrid. Ronaldo is een zeer belangrijke speler, maar hij staat vooral aan het einde van de aanval. Bij Barcelona heb ik het idee dat de aanval echt door Messi heen gaat: als "valse 9" scoort hij een heleboel doelpunten maar helpt hij ze ook op te zetten door terug te zakken in het middenveld. Dat is vrij uniek.

Ik ben niet bekend met deze site, maar is zo'n rating niet erg abitrair?

Ik vind ze over het algemeen wel een redelijk beeld schetsen van de prestaties van spelers (ze worden trouwens statistisch bepaald geloof ik), maar perfect zijn ze uiteraard niet. Er liggen aannames ten gronde aan de wijze waarop die beoordelingen worden bepaald, en daar kun je het wel of niet mee eens zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Toon Gerbrands eventueel naar PSV.

Die afkeer bij AZ-ers tegenover Ajax kan onderhand worden verlegd naar PSV

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Koevermans, Lens, Maher.

Jullie Perez, De Zeeuw, Sigthorsson, El Hamdaoui en Moisander.

Maar wij gaven hun tenminste nog Beerens en Marcellis.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Ja, één hele speler van AZ hebben we namelijk gehaald...

Jullie Perez, De Zeeuw, Sigthorsson, El Hamdaoui en Moisander.

Ehm, (oud)-AZers.....Dick Advocaat, Marcel Brands, Maher, Lens, er is oa geboden op Moreno en Altidore.

Verder, als je terug terug gaat in de tijd: oa Koevermans...

Ik vergeet vast nog wel iets. Maar het valt gewoon op dat sinds Brands er werkt, er constant aan AZ spelers en andere personen wordt getrokken.

Edit: Joenne past nu zijn post aan....

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Goh. Waar kennen we dat toch van?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ehm, (oud)-AZers.....Dick Advocaat, Marcel Brands, Maher, Lens, er is oa geboden op Moreno en Altidore.

Verder, als je terug terug gaat in de tijd: oa Koevermans...

Ik vergeet vast nog wel iets. Maar het valt gewoon op dat sinds Brands er werkt, er constant aan AZ spelers en andere personen wordt getrokken.

Te snel gepost, daarna schoten me die nog te binnen. Niet gerefresht, zodoende je reactie niet gezien.

En oud-AZ'ers is nog altijd wat anders dan standaard elk jaar er één te halen bij AZ...

Zo kon je ook nog Waterman noemen. Speelde ook nog bij AZ.

Uiteraard ook nog Kenneth 'kankerneger' Perez.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Jongejonge, ik mis nu toch echt een bepaalde smiley:

(afbeelding)

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

(afbeelding)

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Derksen die gisteren zit te zeuren dat Sierd de Vos onsmakelijke grappen maakt. Veel gekker moet het toch niet worden..

(afbeelding)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nu nog wachten op de verklaring

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tja, een hypocriet is het wel maar zijn ongenoegen jegens De Vos is er altijd geweest bij hem. Levert wel zeer aangename tv op.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Mja ik snap best dat je Sierd niet zo kunt pruimen, het is natuurlijk dik over de rand en het is inderdaad nogal een one-man show, met een wedstrijd verslaan heeft het weinig te maken.. ik kan er wel om lachen maar dat zal natuurlijk niet iedereen waarderen.

Maar dat nou uitgerekend Derksen daar over loopt te zeiken? Precies wat ik hier boven schreef gaat op voor hun eigen programma. En dan zitten zeuren over onsmakelijke grappen terwijl je 10 minuten later begint over het IQ van de SBS6 kijker en je zelf de hele avond soortgelijke grappen zit te maken. Daar aan tafel zijn ze wel de laatste die wat mogen zeggen over onsmakelijke grappen lijkt me

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Derksen zat er gisteravond wel naast ja. Sierd zijn opmerking over de BBC onsmakelijk noemen, maar eind vorige week hadden ze in de VI uitzending bv nog een opmerking over Mein Kampf, speler van Salzburg. Tsja. En de opmerking van de BBC schandalig vinden vanwege misbruik, maar wel zelf een oude foto van Kees Jansma in VI tonen waarin ze hem vergelijken met Benno L. qua gezicht. Kijk, als je zulke dingen doet (kan ik trouwens om lachen), dan moet je niet zeuren dat Sierd het ook durft.

Maar bij Derksen is het persoonlijke aversie tegenover Sierd, die te aanwezig bij wedstrijden is.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Montorsi schreef:

Mja ik snap best dat je Sierd niet zo kunt pruimen, het is natuurlijk dik over de rand en het is inderdaad nogal een one-man show, met een wedstrijd verslaan heeft het weinig te maken.. ik kan er wel om lachen maar dat zal natuurlijk niet iedereen waarderen.

Wat een verschrikking, inderdaad.

Maar zo´n opmerking als "hij heeft de uitstraling van een automonteur" kan ik dan wel weer waarderen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Skoda monteur zelfs. Juist dat detail maakt Sierd een genie.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

O ja, Skoda monteur is inderdaad leuker. Maar Sierd een genie... vindt hij zelf.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.