- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wilde het net al posten, al staat Spurs weer schandalig te spelen in eigen huis. Wat vallen die dit seizoen tegen zeg, ik had er veel meer van verwacht. Slaag krijgen van een City of Chelsea is tot daar aan toe, maar ook tegen de lager geklasseerde clubs verspelen ze teveel punten (of winnen nipt). Soldado is de absolute dissonant dit seizoen, wat een dra-ma-ti-sche voetballer.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Intikker van Eriksen.
Vilas-Boas ontslaan is het domste wat ze gedaan hebben. Sherwood heeft even kunnen teren op de wraakgevoelens van Adebayor maar ze spelen al heel lang heel matig.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Villas-Boas bakt er natuurlijk nergens iets van na zijn vertrek bij Porto. Lijkt me een mooie nieuwe klus voor Van Gaal. Spurs moet eens stoppen met al die houthakkers op te stellen en gewoon pure voetballers erin te zetten. Neem een voorbeeld aan Rodgers Liverpool. Wat speelden zij gister leuk zeg. Die ploeg gun je ook de titel.
PS: Eriksen met de 2-2 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Zo groeit Boer uit tot penalty-killer maar zowel die van de Eagles als van Johansson vandaag belachelijk slecht ingeschoten.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
PS: Eriksen met de 2-2
Nog een intikker 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die moeten ook worden gemaakt. Ik wou dat wij spelers hadden die eens intikkers erin schoten de laatste weken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Met een assist voor Chris. Mooi mooi.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Helaas, geen punten. Maar op basis van de eerste helft kan je met deze eindstand niet ontevreden zijn. Opvallend hoe vaak PEC een donderspeech van Jans nodig heeft om in de wedstrijd te komen. AZ vergat het af te maken door niet die penalty te benutten, maar alles bij elkaar hebben wij niet dat punt verdiend. De tweede helft drukten wij wel, maar omdat je voorin teveel creativiteit miste (met name Fernandez, ik kreeg ook te horen dat wedstrijden met hem ons 33 punten hebben opgeleverd en wedstrijden zonder hem 4 punten, als ik die koekenbakker van een Benson zie voetballen begrijp ik ook waarom) kon je het AZ niet echt lastig maken. Verlies was al ingecalculeerd, het enige wat je hiermee misschien misloopt is de play-offs voor Europees voetbal, maar als wij aankomende woensdag weten te winnen zijn die play-offs ook niet nodig.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Pec vindt ik zelf een van de sympathiekere clubs uit de Eredivisie. Maar in de eerste helft hadden we het natuurlijk al af moeten maken, dan hadden we de wedstrijd rustiger uit kunnen spelen.
Nu bleef het toch opletten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weer maar eens een zuivere goal afgekeurd. Godver.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Rood en gooooooooooool Gabi. 0-1
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk wel eens echt uit naar Real Madrid-Barcelona vanavond. Sport 1 is deze maand gratis, dus ik hoef niet eens een stream te zoeken. Real duidelijk favoriet, maar het zou me ook weer niet verbazen als het een geniale Messi avond wordt.
Om 21.00 uur dus.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Uitstekende pot weer van Pieters (+ assist op de 1-2 van Crouch), helaas kwartier voor tijd gewisseld tgv blessure.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geukkig gedaan wat we moesten doen. Winnen en dan achteroverleunend Real - Barca kijken. Visca el Barca.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Visca el Barca.
Is Barcelona je tweede club of hoop je gewoon dat Barcelona gaat winnen omdat dat beter is voor Atletico? Ik verwacht trouwens een gelijkspel. Beide teams moeten winnen, en geen van beide teams mag verliezen. Ik zie eerder Real Madrid winnen dan Barcelona, maar een gelijkspel lijkt me het meest waarschijnlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is Barcelona je tweede club of hoop je gewoon dat Barcelona gaat winnen omdat dat beter is voor Atletico? Ik verwacht trouwens een gelijkspel. Beide teams moeten winnen, en geen van beide teams mag verliezen. Ik zie eerder Real Madrid winnen dan Barcelona, maar een gelijkspel lijkt me het meest waarschijnlijk.
Nee (al heb ik wel een zwak voor Barcelona omdat de held van Spanje Iniesta daar speelt). Puur om het feit dat dat het meest gunstig is voor Atletico. Zie Real ook verder niet veel punten meer morsen waar ik Barcelona dat wel zie doen, en bovendien moet Atletico ook nog naar Cap Nou toe waardoor je dat nog wel in eigen hand hebt. Ik sta er hetzelfde in als jou. Ik verwacht een gelijkspel (waar ik ook zeer content mee ben) en als ik een team zie winnen dan is het Real.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Red Bull Salzburg kampioen van Oostenrijk
Die zijn dus zelfs nog eerder kampioen dan Bayern! En dat terwijl ze vorig jaar tweede werden. Knap.
Barcelona heeft trouwens weer de "grote wedstrijden"-opstelling, met vier middenvelders (Busquets, Xavi, Iniesta en Fabregas), om de controle over de wedstrijd veilig te stellen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Barcelona heeft trouwens weer de "grote wedstrijden"-opstelling, met vier middenvelders (Busquets, Xavi, Iniesta en Fabregas), om de controle over de wedstrijd veilig te stellen.
Je brengt het alsof het iets negatiefs zou zijn....
Barcelona heeft van de zomer een grote fout gemaakt door Neymar te halen. Helemaal geen beroerde speler, maar 2 absolute vedettes voorin lijkt me te veel. Neymar is ook nooit zo dominant als wanneer hij voor Brazilië speelt, waar hij echt de grote vedette is.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Je brengt het alsof het iets negatiefs zou zijn....
Serieus? Dat was niet mijn bedoeling, hoor. Ik vind het wel verstandig.
Oneens. Hij is nu uit vorm, maar in de eerste helft van het seizoen speelde hij uitstekend, ook met Messi in het team. Hij scoorde nog te weinig, maar hij gaf wel een heleboel voorzetten en scoorde in belangrijke wedstrijden. Plus, hij bezorgt Barcelona enorm veel populariteit in Zuid-Amerika (in het bijzonder Brazilië), en daarmee nieuwe fans en dus inkomsten. En als het goed is gaat hij alleen maar beter worden.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Drie punten in de pocket. Kon wel merken dat beide teams (vooral Zwolle) met het hoofd al bij woensdag/donderdag zaten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk even naar het sportieve. Het commerciele bij Barcelona boeit me niet zo. Daar zal hij ongetwijfeld handig mee zijn ja.
Maar voorheen wist je gewoon dat een heel elftal in dienst van Messi speelde. Nu heb je Neymar erbij, speelt soms goed, soms matig en soms slecht, maar hij is zichzelf niet. Speelt in dienst van Messi, heeft gewoon nog weinig status onder zijn nieuwe ploeggenoten en zal daar nooit de ster worden. Dit gaat gewoon niet werken. Real Madrid heeft ook geen 2e supervedette voorin naast Ronaldo nodig. Werkt niet. Er is maar 1 ploeg waar het momenteel werkt en dat is bij Bayern met Robben en Ribery. En ook dat is niet echt een groot succes, beiden mogen elkaar ook niet zo. Maar zij werken wel in teambelang goed samen. Messi zal niet snel Neymar belangrijker laten worden en Neymar mist de status (en is natuurlijk minder in niveau vergeleken met Messi) om dat te veranderen. Nogmaals, Neymar is een goede speler, maar speelt bij de verkeerde club.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Maar voorheen wist je gewoon dat een heel elftal in dienst van Messi speelde.
Maar dat was nu juist precies het probleem. Schakel Messi uit, en je schakelde Barcelona uit (kort door de bocht, maar toch). Nu kan dat niet meer omdat Neymar ook niet vrijgelaten kan worden. Doordat Neymar ook in het team zit krijgt Messi dus een stuk meer ruimte, en daar profiteert Barcelona enorm van. Plus, Messi speelt de laatste tijd schijnbaar verder terug (meer als een nummer 10), en als die trend zich doorzet creëert dat ruimte voor spelers als Neymar om meer doelpunten te scoren.
Die conclusie is veel te snel gemaakt. De eerste helft van het seizoen was welzeker een succes, en dat voor een speler die net verhuisd is naar een andere competitie op een ander continent. Messi zie ik hem inderdaad niet zo snel overschaduwen, maar dat hoeft toch ook niet? Zolang hij maar goed speelt.
Bale? Ronaldo en Bale raken steeds beter op elkaar ingespeeld.
Het is geen groot succes omdat ze elkaar niet mogen?
Of hun samenwerking een succes is wordt bepaald door hoe ze samen spelen, niet door hun onderlinge gevoelens. En dat samenspel is geweldig.
Gefeliciteerd trouwens, Finisterra! Rode kaart of niet, uit winnen bij Napoli is gewoon knap. Al zit een Champions League-positie er voor Fiorentina ondertussen niet meer in denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Bale is natuurlijk geen concurrentie voor Ronaldo qua status en niveau. Bale is gewoon een best goede speler die voor veel te veel geld is gehaald.
Maar nogmaals, jij kijkt nu naar individuele prestaties van Neymar, maar het valt toch wel op hoe stroef Barcelona nu speelt en dat Messi ook gewoon minder is gaan functioneren (buiten blessures)?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Gefeliciteerd trouwens, Finisterra! Rode kaart of niet, uit winnen bij Napoli is gewoon knap. Al zit een Champions League-positie er voor Fiorentina ondertussen niet meer in denk ik.
Een onverwachte zege, dus zeker een meevaller. In de CL geloof ik niet meer. Daarvoor laten de eerste 3 ook te weinig punten liggen. Die 4e stek zou al mooi zijn en waarschijnlijk terecht over het hele seizoen bekeken. De laatste weken waren Parma en Inter wat sterker bezig dan Fiorentina dus deze zege komt op het juiste moment.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.