- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Dit wordt een beetje een Maik de Boer discussie, maar die baard staat hem niet. Komt vrij onverzorgd over. Zo'n look had hij tijdens zijn carrière ook niet. Keertje scheren en naar de kapper gaan zou op zich niet verkeerd zijn.
Maar goed, waar hebben we het over. Als Flipje het prettig vind, vooral blijven doen. Eigenlijk wel grappig dat we over zoiets onzinnigs hier praten
We hebben het hier over Mike Havenaar
.
Bij Cocu vind ik het overigens ook wel meevallen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Pelle zou ik voetballend toch niet beperkt willen noemen...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We hebben het hier over Mike Havenaar
.
Bij Cocu vind ik het overigens ook wel meevallen.
Ow, haha. Ik dacht dat dit nog die Cocu discussie was 
Ja, die Jap loopt er ook wel wat onverzorgd bij.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Chelsea - Arsenal al om kwart voor twee. Mooie pot om de dag mee te beginnen zeg. Hoewel ik altijd een fan van Ramires ben geweest denk ik dat we vandaag Willian meer gaan missen. Matic en Lampard zullen wel verdedigend staan en Schürrle op rechts. En ik bid voor Eto'o..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Als je basis techniek maar zeer goed is, samen met goede eigenschappen zoals inzicht, loopvermogen, wegsprinten, lichaam gebruiken, agressie of mentaal sterk. Kun je makkelijk de top
mee bereiken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Chelsea - Arsenal al om kwart voor twee. Mooie pot om de dag mee te beginnen zeg. Hoewel ik altijd een fan van Ramires ben geweest denk ik dat we vandaag Willian meer gaan missen. Matic en Lampard zullen wel verdedigend staan en Schürrle op rechts. En ik bid voor Eto'o..
Is wedstrijd nr 1000 van de Voyeur net tegen de ploeg van Mourinho?
Haha, wist ik niet. Pikant potje. Chelsea gaat hem winnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nouja, in Feyenoords voordeel moet ik wel zeggen dat ze al jaren goed gokken met spitsen. Een onbekende Zweed uit Jong-Manchester City werd een Rotterdams volksidool en een volledig in Nederland mislukte en totaal niet scorende Italiaan werd plots een goalgetter eerste klas en kon zelfs een eigen boek uitbrengen. Dus tsja...die Havenaar zal ook wel weer dan plots 20 goals maken. Al is het een beperkte speler, maar dat is Pelle voetballend ook.
Pellè is statisch maar absoluut een goede voetballer, met aardig wat techniek. Heeft daarbij het overzicht om een bal direct door te spelen, en is enorm sterk om ballen op het juiste moment bij zich te houden.
Bij AZ waren de meningen destijds over hem verdeeld. Scoorde nog vrij aardig als je naar speelminuten kijkt.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Is wedstrijd nr 1000 van de Voyeur net tegen de ploeg van Mourinho?
Haha, wist ik niet. Pikant potje. Chelsea gaat hem winnen.
Ja, heeft die flink wat pech mee. En al helemaal omdat het op The Bridge is, waar Mourinho in competitieverband nog nooit verloren heeft. Ben toch wel een tikkeltje nerveus, maar ik geloof er in dat we van Arsenal gaan winnen. Destijds wel zwaar teleurgesteld in de spelopvatting toen we in het Emirates speelde, maar ik geloof niet dat Mourinho nu denkt dat te kunnen gaan maken. Er moet immers gewonnen worden om City niet de kans te geven een grotere voorsprong te pakken qua verliespunten.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Van Ginkel overigens expliciet genoemd door Mourinho in de persconferentie. Gister 45 min gespeeld en lijkt klaar om echt fit te gaan worden. Zal moeilijk worden voor hem om nog veel minuten te gaan pakken, maar ik geloof dat onze José wel degelijk vertrouwen in hem heeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van Ginkel overigens expliciet genoemd door Mourinho in de persconferentie. Gister 45 min gespeeld en lijkt klaar om echt fit te gaan worden. Zal moeilijk worden voor hem om nog veel minuten te gaan pakken, maar ik geloof dat onze José wel degelijk vertrouwen in hem heeft.
Grappig, kan me nog een recente discussie herinneren waarin otherfool uitsloot dat Van Ginkel nog aan spelen zou komen dit seizoen. Maar Mourinho schijnt inderdaad veel vertrouwen in hem te hebben. Als hij wedstrijdfit raakt zou hij best wel eens mee naar het WK kunnen. Er is zonder Strootman een plekje vrij.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Hoop echt dat deze jongen nog fit wordt voor het WK. IMO de perfecte vervanger van Strootman.
----------------de Jong---------------
--de Guzman--van Ginkel--
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou, geloof me nou maar, zolang Chelsea meedoet om de prijzen mag Ginkeltje blij zijn eens een kwartiertje in te vallen. Zou ook wel gek zijn de ploeg om te gooien voor een verkapte jeugdspeler die er net 8 maanden uit heeft gelegen en daarvoor ook al geen basisspeler was, denk je ook niet...
Dat The Special One ook dit veulentje de volgende seizoenen in wil passen, dat zou kunnen. Maar niet nu.
En zo is het.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ramires beest dan wel 90 minuten maar irriteert me vooral de laatste weken mateloos in zijn passing. Zo slordig vaak, niet meer te filmen. Inderdaad is Willian een groter gemis.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hoop echt dat deze jongen nog fit wordt voor het WK. IMO de perfecte vervanger van Strootman.
----------------de Jong---------------
--de Guzman--van Ginkel--
Louis moet eens af met een opstelling met 2 aanvallende middenvelders. Daar is Oranje veel te kwetsbaar voor. Verder gaat Sneijder OF vd Vaart toch wel een basisplaats krijgen. Ook terecht. Zou sowieso onzin zijn van Ginkel een basisplaats te geven.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Louis moet eens af met een opstelling met 2 aanvallende middenvelders. Daar is Oranje veel te kwetsbaar voor. Verder gaat Sneijder OF vd Vaart toch wel een basisplaats krijgen. Ook terecht. Zou sowieso onzin zijn van Ginkel een basisplaats te geven.
Van der Vaart kan het allemaal niet meer belopen. Die wordt overlopen tegen de jongens van Chili. En als Sneijder speelt, dan kan Nederland beter zonder spits spelen. Deze man haalt de bal op bij de verdedigers, waardoor de afstand tussen Sneijder en de spits te groot wordt. Daarnaast schiet hij elke keer vanaf 20 meter, conclusie; met Sneijder heeft Oranje niks aan Huntelaar of van Persie.
Fer of van Ginkel zijn jongens (net als Strootman) die het hele veld overlopen. Fer is echter nog geblesseerd en van Ginkel (mits wedstrijdfit) zou ik graag in Oranje zien. Daarnaast de Guzman, waar ik altijd een fan van ben geweest als voetballer.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
En als Sneijder speelt, dan kan Nederland beter zonder spits spelen.
Als ik Van Persie steeds zo zie prutsen denk ik dat ook regelmatig. Persie lekker op 10, Sneijder verder naar achter en op links, samen met Guzman/Fer/Van Ginkel/Wie dan ook op rechts en De Jong vlak voor de verdediging. Voorin twee snelle spelers als verste mensen die naar binnen kunnen trekken (Robben en Lens) en dan twee backs die eroverheen kunnen. Zo speel je compact met veel mensen op het middenveld (scheelt voor spelers als Sneijder) en veel voetbalballend vermogen daar en twee solisten voorin die een actie hebben.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Ramires beest dan wel 90 minuten maar irriteert me vooral de laatste weken mateloos in zijn passing. Zo slordig vaak, niet meer te filmen. Inderdaad is Willian een groter gemis.
Dat is precies mijn probleem de laatste tijd met hem, daarnaast maakt die meer onnodige overtredingen met vaak domme kaarten. Kan ook zo zijn dat hij vroeger gewoon minder snel geel kreeg, maar nu moet die vaak een halve wedstrijd met de spreekwoordelijke rem er op spelen. Ben overigens ook geen fan van Lampard, past qua spel simpelweg niet bij hetgeen je voorin hebt rondlopen.
Edit: David Luiz speelt naast Matic. Verrassend.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Als ik Van Persie steeds zo zie prutsen denk ik dat ook regelmatig. Persie lekker op 10, Sneijder verder naar achter en op links, samen met Guzman/Fer/Van Ginkel/Wie dan ook op rechts en De Jong vlak voor de verdediging. Voorin twee snelle spelers als verste mensen die naar binnen kunnen trekken (Robben en Lens) en dan twee backs die eroverheen kunnen. Zo speel je compact met veel mensen op het middenveld (scheelt voor spelers als Sneijder) en veel voetbalballend vermogen daar en twee solisten voorin die een actie hebben.
Je kunt niet zeggen dat van Persie aan het prutsen is, hij is topscoorder van Oranje. Daarnaast krijgt hij bijna geen bruikbare ballen. Sneijder kan het niet meer en heeft volgens mij nog nooit een bruikbare bal aan van Persie gegeven en Robben geeft geen voorzet. Daarnaast hebben wij op links Lens die ik in Oranje niks vind.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Edit: David Luiz speelt naast Matic. Verrassend.
Laatste keer Luiz op het middenveld was-ie geweldig... we gaan het meemaken!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Sammyyyyyyyyy 
Jose heeft hem wel op scherp gezet met z'n opmerkingen 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Vliegende start van de wedstrijd zeg. Schürrle net aan offside/onside, Giroud die hem er in kan leggen en dan direct Eto'o. Fantastisch!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
10 10 10!!!
Andreeeeeeeee Schurrle 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hahahaha The Wenger 1000 Party is binnen 10 minuten al beslist. 2-0.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Mourinho maakt korte metten met de jarige job van vandaag. Laat gelijk ff zien wie de kampioen van Engeland gaat worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oei, Torres voor Sammy, de 10 mogen we vergeten... de 3 ook 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.