- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Operating Systems
Operating Systems
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
in het Site Problemen-topic:
Zeker reuzefijn dus, zo'n mac.
Je weet niet wat je mist, blabla!
Dus..... Nee, er is GEEN software te krijgen voor een mac. Ja, een mac is veel langzamer. Ja, een mac is veel duurder dan een pc. Allemaal waar 
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Zeker reuzefijn dus, zo'n mac.
Zo dat staat beter...;-)
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Zo dat staat beter...;-)
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Je weet niet wat je mist, blabla!
Denk je ? 
Zit intussen al meer als 20 achter van die dozen met een toetsenbord en een beeldscherm er aan, heb ieder OSie en machientje wel een keer onder m'n vingers gehad.
Ze hebben allemaal d'r voor en nadelen.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Dat is waar, maar toch heeft de mac de meeste voordelen! 
Maar als je ieder OS kent verbaast het me dat je zo'n opmerking maakt over mac... de meeste mensen die zoiets zeggen weten namelijk inderdaad niet wat ze missen. 
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Maar als je ieder OS kent verbaast het me dat je zo'n opmerking maakt over mac
Omdat de meeste mac gebruikers die ik ken zo ontzettend snobbistisch zijn over hun machientje en het altijd maar hebben over hoe goed die dingen wel niet zijn. Ze vergeten dan dus eigenlijk dat al die putters maar een hulpmiddel zijn om iets voor elkaar te krijgen ongeacht wat voor merk of OS.
Het enige verschil tegenwoordig is een knopje met een ander icon en een iets andere user interface, ze zijn allemaal even goed (of slecht)
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Nou nou... macgebruikers mogen misschien snobistisch op je overkomen, maar naïef zijn ze heus niet. Natuurlijk blijft het een hulpmiddel, maar wat is er mis mee daar enthousiast over te zijn? Denk dat dat enthousiasme ligt in het feit dat macs nou eenmaal vaker doen wat van ze verwacht wordt dan de gemiddelde windhoos pc, en daarbij zien ze er gewoon mooier uit (niet alleen het apparaat zelf... ook wat het systeem betreft is Apple qua vormgeving nou eenmaal veel sterker... alle andere interfaces zijn niet voor niets een afgeleide van het Mac OS). Alleen al daarom kan je niet alle systemen over een kam scheren vind ik, de een is wel degelijk beter dan de ander (subjectief gezien dan, maar dat maakt het niet minder waar
).
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Vin' ik 'ok...;-).
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
alle andere interfaces zijn niet voor niets een afgeleide van het Mac OS.
Microsoft heeft toch wel het recht om MacOS te plagiëren, vind ik, want ze hebben MacOS samen met Apple ontworpen. Los daarvan is een Mac in alle opzichten superieur, mee eens.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
dat macs nou eenmaal vaker doen wat van ze verwacht wordt dan de gemiddelde windhoos pc
Los daarvan is een Mac in alle opzichten superieur
Yeah right, deze reakties zijn nu precies waar ik het over had.
Geef mij eens 1 voorbeeld van wat ze beter/superieur doen in vergelijking met een andere putter ?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ga jij es videobewerking doen op een PC, en op een MAC 
en de MAC is idd superieur.
Alleen jammer dat je er helemaal NIKS voor kunt krijgen 
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Die laatste opmerking van Hobbes is natuurlijk uitermate sarcastisch. 
Overigens had ik al 1 voorbeeld gegeven... maar je wil nog meer horen?
- Pc's hebben regelmatig vastlopers, macs die OS X draaien niet of nauwelijks meer (UNIX, wat wil je
)
- Mac's zijn gebruiksvriendelijker
etc. etc. etc. :evil
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Die laatste opmerking van Hobbes is natuurlijk uitermate sarcastisch. 
Overigens had ik al 1 voorbeeld gegeven... maar je wil nog meer horen?
- Pc's hebben regelmatig vastlopers, macs die OS X draaien niet of nauwelijks meer (UNIX, wat wil je
)
etc. etc. etc. :evil
OS/2, Windows (2000, XP, 98, 95, 3.11), Linux (redhat, suse, mandrake), MACos, WindowsCE, Unix (met of zonder KDE).
weet je wat de overeenkomst is? ze zijn allen K*T. niet vriendelijk, niet logisch. Allen troep.
En ik heb ze allemaal al es vast gekregen. stuk voor stuk 
DOS. dat deed tenminste wat je wou.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Gelul, is maar net wat je gewend bent en waar je mee hebt leren werken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het was lange tijd overigens wel het geval. Sinds Windows 98 vind ik dat de gebruiksvriendelijkheid van Windows prima in orde is. (look&feel/interface)
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Jammer alleen dat windows 98 zo vaak vastloopt. Daar gaat je gebruiksvriendelijkheid... :evil
Overigens vind ik DOS ophemelen net zoiets als de fiets de hemel in prijzen als je eigenlijk een auto nodig hebt. Goed, het deed wat het moest doen, maar het probleem met die computertaal is dat de meeste mensen het óf niet begrijpen óf geen zin hebben om dat allemaal te leren. De logica en gebruiksvriendelijkheid ervan zijn ver te zoeken.
Wat het meest gebruiksvriendelijk is hangt bovendien zeker niet altijd af van wat je gewend bent. Het gros van alle mensen die overstappen van pc's naar mac vindt mac prettiger werken, ook omdat je je minder in de computer hoeft te verdiepen om dingen voor elkaar te krijgen. Ik ken een hoop mensen voor wie dat laatste zeker een belangrijke rol speelt. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik zou nu ook kunnen gaan zeuren dat dit eigenlijk niets meer met het topic te maken heeft, maar dit doe ik niet...:P
Ik wil zelfs even zeggen dat het onzin is dat Win98 vaak vastloopt. Als dat bij jou wel het geval was, ligt het waarschijnlijk aan andere onderdelen van je pc.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik noem een duidelijk verschil tussen windows en mac gebruikers... Mac gebruikers houden van hun computer. Daar ligt voor mij het punt. Het is gewoon een genot om mee te werken, ipv een ergenis.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik wil zelfs even zeggen dat het onzin is dat Win98 vaak vastloopt. Als dat bij jou wel het geval was, ligt het waarschijnlijk aan andere onderdelen van je pc.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Neem gewoon windows XP dat loopt nooit vast.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Neem gewoon windows XP dat loopt nooit vast.
Mij zul je ook niet horen zeggen dat een mac niet vastloopt, maar zoiets kun je zeker niet van windows zeggen...
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Mac gebruikers houden van hun computer.
Dat is net zo iets als houden van een hamer en een beitel, het is maar gereedschap hoor, geen afgod.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Dat is net zo iets als houden van een hamer en een beitel, het is maar gereedschap hoor, geen afgod.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Ik vind het wel een goeie, Phooze! 
Maak er maar meervoud van, ik heb inmiddels vele tientallen pc's draaiend op Win98 meegemaakt die allemaal om de haverklap vastliepen. Onderdelen zei je? 
Het is maar gereedschap hoor...
Ook gereedschap moet goed functioneren! 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
kijk eens, nieuwe topicnaam, 't is weer ontopic 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
- Pc's hebben regelmatig vastlopers
NT4sp6Win2K?
Dat was 6 jaar geleden nog waar. Inmiddels ontloopt elkaar dat niet veel.
Ik draai beide platforms, naast elkaar, en durf te stellen dat er thans weinig reden is om voorkeur voor de een of de ander te hebben. Hooguit kun je zeggen dat Win (en zeker XP) wel heel lelijk is, al vind ik OSX ook niet heel mooi.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Jammer alleen dat windows 98 zo vaak vastloopt.
En dan met een OS uit de vorige eeuw komen. OS9 was ook niet echt je-dat, hoor. En zeker 8.0 niet.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Wie zegt dat ik het over OS 9 heb... Apple is tegenwoordig aan OS X toe, en dat is andere koek! 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
ga jij es videobewerking doen op een PC, en op een MAC 
Heb beide gedaan. Wat beter werkt is veel meer afhankelijk van software en hardware dan van OS.