- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Mjk had er laatst een tour gedaan en een uitgebreid oordeel geveld, helaas
Kijk maar in het vakantietopic.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Oja dat was hij. Was nog best positief, al had ie een hoop spots gemist, maar dat kan gebeuren. Dan begrijp ik niet dat je nog twijfelt tussen Almere en Rotterdam als je die verhalen naast elkaar legt, maar a la..
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Haha, en er dan zo'n verhaal achteraan.. Blijkt wel dat een hele hoop mensen Rotterdam totaal niet kennen.
Ik ken alleen het centrum. Ook dat vond ik niet heel bijzonder, op een enkel gebouw na. En inderdaad, Stads is het zeker zoals ik eens zei. Maar ook de ligging van de stad in Nederland die wat ver weg ligt, dat zal gevoel zijn aangezien ik in die contreien nauwelijks kom.
En nee, twijfel zou er echt niet zijn. In de polder wil ik echt niet wonen. Enkel Lelystad is nog erger dan Almere.
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Apeldoorn. Tussen de bossen en Veluwe en de IJsselvallei in. Beide kanten op kan je mooi fietsen in ieder geval. Nu word ik van de bossen ook niet enthousiast maar dat zal vooral de gewenning zijn.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Apeldoorn is mooi. Lijkt mij inderdaad fijn wonen. Qua oppervlakte toch de grootste gemeente van Nederland? In ieder geval een van de grootste.
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Nee, dat is de Noordoostpolder inmiddels. Wel de op een na grootste ja. Kan makkelijk, veel bos en weiland met weinig stad in de buurt. Al is het nietige Voorst ook een gemeente.
En veel groen en echt dorps. Het centrum wordt wel half verbouwd, maar al snel daarbuiten staan de vrijstaande huuskes al en geen grote boulevards of rijen aan herenhuizen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Wat wil je hiermee zeggen, Pitakaas? Bovenstaande cijfers zeggen niets over het aantal positieve gevallen, louter het aantal testen. of leg ik het verkeerd uit?
Klopt. En sommige sporten lijken te denken 'als je niet test, test je ook nooit positief en dus is de sport schoon.'
Dat is toch jammer als je bv. naar gewichtheffen kijkt. Daar schrik ik wel van.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ja, opvallend. Dat er bij het skiën zoveel getest wordt, valt mij ook op.
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Ja, opvallend. Dat er bij het skiën zoveel getest wordt, valt mij ook op.
Ga maar eens met 100 per uur naar beneden of op topsnelheid door de stangen heen. Zeer fysieke sport. Mijn broertje kan goed skiën dus die ging op een gegeven moment ook over op stijvere schoenen. Zelfs voor hem echt wennen. En de toppers hebben nog wat stijver materiaal. Dan ga je sneller, maar maakt het al zwaarder. Dat heb je inderdaad niet door. Net als formule 1 trouwens, ook op en top fit dat soort.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ik had eerlijk gezegd nog verwacht dat Wielrennen dik boven de 50% uit zou komen.
Cijfers als bij het tennis zijn natuurlijk schrikbarend als zijnde een van de grootste en meest lucratieve sporten ter wereld.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Jij woont dus in Almere?
Amsterdam woon ik.
In de polder wil ik echt niet wonen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ga maar eens met 100 per uur naar beneden of op topsnelheid door de stangen heen. Zeer fysieke sport. Mijn broertje kan goed skiën dus die ging op een gegeven moment ook over op stijvere schoenen. Zelfs voor hem echt wennen. En de toppers hebben nog wat stijver materiaal. Dan ga je sneller, maar maakt het al zwaarder. Dat heb je inderdaad niet door. Net als formule 1 trouwens, ook op en top fit dat soort.
Zijn die andere sporten niet fysiek dan?
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Die ook, maar dat er bij Skiën zoveel wordt gecontroleerd is derhalve niet vreemd. Dat bij andere nauwelijks wordt gecontroleerd weer wel.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat is toch jammer als je bv. naar gewichtheffen kijkt. Daar schrik ik wel van.
Gewichtheffen vind ik ook de grootste jaw-dropper...
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Ik wist dat er bij wielrennen het vaakst werd gecontroleerd, maar dat het verschil zó groot was wist ik niet. Vind het verschil echt enorm. Voor een sport die niet eens zo groot is. Alleen skiën (vooral), roeien en atletiek komen er nog redelijk vanaf. De rest is echt dramatisch.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
OMG Haase... Zonde dit!
Die ook, maar dat er bij Skiën zoveel wordt gecontroleerd is derhalve niet vreemd. Dat bij andere nauwelijks wordt gecontroleerd weer wel.
Als de andere sporten te weinig worden gecontroleerd kun je ook gewoon zeggen dat skiën relatief veel gecontroleerd wordt, zo'n rare uitspraak is dat niet.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
De Giro d'Italia wil graag dat de renners volgend jaar twee keer de Zoncolon gaan beklimmen. in dezelfde rit voor de duidelijkheid
Lijkt me een leuk experiment om alle renners die levend en op tijd aankomen een plasje te laten doen. Zonder doping (lees op een bruine boterham en water) is dit ondenkbaar en onmenselijk, zeker voor de sprinters.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Snap de lol ook niet van het 2x oprijden van dezelfde berg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Snap de lol ook niet van het 2x oprijden van dezelfde berg.
Laat staan zes maal, en dat is nog gesponsord ook door velen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Voor de supporters ter plaatse is het natuurlijk wel fijn. Scheelt ook in kilometers parcours die moeten worden afgezet. Kan me best voorstellen dat plaatselijke rondjes of meermaals dezelfde berg deels de toekomst is van het wegwielrennen.
Bij Alpe d'Huez vond ik het eigenlijk nog wel geslaagd, vooral door de beklimming die na de eerste keer Alp kwam, die nemen ze normaal nooit in het parcours op. Twee keer Zoncolan zit ik ook niet direct op te wachten overigens.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat zijn idd goede argumenten om rondjes te rijden maar met (mythische) beklimmingen hou ik er niet zo van, ook niet bij de Alpe deze Tour.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Machida weer genaaid door de judges. Bah. Come on Aldo!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aldo doet het weer. Tegenvallende Korean Zombie, en Aldo geen moment in de problemen geweest. Dankzij de passieve taktiek van Korean Zombie (dat die dag nog mocht komen). Dislocated shoulder voor KZ, en toen Aldo het eenmaal zag was het all over. Blij dat Aldo zijn titel weer succesvol verdedigd heeft. Nu naar bed.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Pieter Weening wint gewoon de ronde van Polen.
De man voor wie de uitdrukking 'harken op het buitenblad' is uitgevonden. Held!
En Kelderman op weg de ronde van Denemarken te winnen
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het palmares van ús Pieter begint impressionante vormen aan te nemen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14556 berichten
- 4534 stemmen
Pieter Weening wint gewoon de ronde van Polen.
De man voor wie de uitdrukking 'harken op het buitenblad' is uitgevonden. Held!
En Kelderman op weg de ronde van Denemarken te winnen
Harken ja. Hij komt ook immers uit Harkema.
Dus winnaar Polen, laatste roze trui en laatste etappezege's in zowel Giro als Tour namens Nederland. Respect inderdaad.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
De harkende Harrekiet. Geen gekke bijnaam. Kelderman heeft ondertussen Denemarken gewonnen. In drievoud.
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Kromo!
Een mooie sportdag voor Nederland vandaag zeg.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Een mooie sportdag voor Nederland vandaag zeg.
En dan hadden gisteren nog de gewonnen halve finale van onze korfballers 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.