- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zet toch weer de prestaties van b.v. MvG in een ander daglicht . Taylor
wat een gemiddelde voor de zoveelste keer!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Uitslag van het gisteren bij ons in Ninove gereden Natour Criterium:
82,500 km - in 1u37'22" - 34 deelnemers - Gemiddelde 50,839
1. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander COL
2. FROOME Christopher GBR
3. CLERCQ Bart BEL
4. CHAVANEL Sylvain FRA
5. FARIA DA COSTA Rui Alberto POR
6. ROELANDTS Jurgen BEL
7. DEVOLDER Stijn BEL
8. BAKELANTS Jan BEL
9. MONFORT Maxime BEL
10. BOUCHER David FRA
11. QUINTANA ROJAS Dayer COL
12. STEEGMANS Gert BEL
13. DE HAES Kenny BE
28. AMADOR BAKKAZAKOVA Andrey
30. HULSMANS Kevin BEL.
31. NUYENS Nick BEL
32. NYS Sven BEL
33. CASTROVIEJO NICOLAS JONATHAN ESP
mjk87 (moderator films)
-
- 14557 berichten
- 4535 stemmen
De lokale held mocht ook op het podium 
In Surhuisterveen mocht Pieter Weening daar regelmatig op het podium als Fries. Die criteriums zijn leuk oom eens mee te maken maar gaan verder helemaal nergens over natuurlijk.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik ga morgen denkelijk even koekeloeren in Surhuisterveen, ik verwacht een epische strijd tussen Bauke en Froompie!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Die criteriums zijn leuk oom eens mee te maken maar gaan verder helemaal nergens over natuurlijk.
Bwaah, je ziet nog eens wat. Vooraf moesten de deelnemers aan het criterium ook een tijdrit afwerken van 1,5 km, gewonnen door Froome voor Chavanel.
Daarvoor was er ook het Belgische Kampioenschap Eerstejaar Nieuwelingen;
Er was ook het eerste Kampioenschap voor renners van Groot- Ninove.
Tel daar nog eens 40.000 man, gratis toegang en een stad die bruist van de zomerse activiteiten bij en men kan er een echt leuke dag van maken.

Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Wat een negativiteit zeg... Jullie zijn overduidelijk niet bekend met dit stukje Almere.
mjk87 (moderator films)
-
- 14557 berichten
- 4535 stemmen
Knap van d'r. Ze heeft alleen zo een rare naam om uit te spreken. (En voor 16-jarige ziet ze d'r niet uit natuurlijk met zulk een schouderpartij, maar dat ter zijde.)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Oh nee, ze is niet Chinees, dus geen nergens op gebaseerde verdachtmakingen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Zij zorgde voor misschien wel hét kippenvel-moment van de Olympische Spelen 2012 in Londen.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik ga morgen denkelijk even koekeloeren in Surhuisterveen, ik verwacht een epische strijd tussen Bauke en Froompie!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nope. Wilde op het fietsje gaan maar al te veel natte pakken gepakt de afgelopen dagen en de voorspellingen waren bar en boos. Het zal voor een volgende keer zijn.
Mollema - Froome - Westra, het perfecte podium 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Toch bizar dat ze dan Quintana laten winnen en niet Froome.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dodgers 27-6 in hun laatste 33 wedstrijden. Van dik laatste naar nu de eerste plaats in de divisie. Indrukwekkend.
Dat andere team uit L.A. bakt er nog steeds bijzonder weinig van en de achterstand op de A's wordt groter en groter. Eigenlijk schandalig, gezien het materiaal.
Yankees zakken nu ook weg, maar hebben wel heel veel blessureleed en weinig power in de ploeg. Hopen dat de Orioles de Red Sox nog weten te passeren. Rays erg goed momenteel.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wielrenner Lieuwe Westra fietst de komende twee jaar voor de Kazachse formatie Astana, schrijft De Telegraaf. De Fries reed de afgelopen seizoenen voor de Nederlandse ploeg Vacansoleil-DCM. Volgens de krant kan Westra zich op de kleine rondes richten, maar behoort hij ook tot de kern van de ploeg die kopman Vincenzo Nibali volgend jaar moet bijstaan om de Tour de France te winnen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen

Interessant. En dan zeggen dat wielrennen een rotte sport is 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Wat wil je hiermee zeggen, Pitakaas? Bovenstaande cijfers zeggen niets over het aantal positieve gevallen, louter het aantal testen. of leg ik het verkeerd uit?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Wat een negativiteit zeg... Jullie zijn overduidelijk niet bekend met dit stukje Almere.
De tering, wat een inspiratieloze namen zeg. Vooral die stedenwijk er vlak naast 
Enschedepad, Nijmegenweg, Zutphenstraat, Zeistbrug, Boxtelplein etc. etc. 
Of de literatuurwijk met de poëzieweg....
De kruidenwijk ziet er ook wel leuk uit met de Basilicumweg, de Foeliestraat, het Tuinkruidenpad, de Gipskruidweg, de Fluitekruitstaat en uiteraard de Sesamstraat 
Nooit dat je hier in deze stad zou willen wonen haha. Ik heb dan nog niets gezegd over de Danswijk 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Almere heeft ook het Groningenplein. Dat moet jou toch aanspreken. 
Almere heeft ook veel allochtonen. Dat moet jou toch aanspreken 
En tegenover de poëzieweg ligt de prozastraat. Is over nagedacht. 
Ik heb jarenlang in Almere gewoond. Eerst in Kruidenwijk (mijn zusje heeft nog op school gezeten aan de Sesamstraat), later in Muziekwijk.
Zo erg als je vaak hoort, is Almere echt niet.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen

Je bent in 20 minuten in Amsterdam (waar ik nu weer woon), moet je maar denken.
Ik heb nog veel familie en vrienden in Almere wonen, dus ik kom er vrij regelmatig.
Ook veel Ajacieden. Ik geef vast een voorzetje.....
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
De snelst groeiende gemeente van Europa heb ik laatst meegekregen, dus dan zal er wel iets leuks aan vast geplakt zijn, toch?
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ik ben geloof ik een keer in Almere geweest meer dan 10 jaar terug, dus heb totaal geen beeld van de stad, maar het heeft het natuurlijk vooral het imago tegen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Klopt en van dat imago zullen ze nooit afkomen.
Maar altijd nog liever Almere dan Rotterdam. 
Ik schaak slecht, maar ik weet dat ik nog Rotterdam.
mjk87 (moderator films)
-
- 14557 berichten
- 4535 stemmen
Wat wil je hiermee zeggen, Pitakaas? Bovenstaande cijfers zeggen niets over het aantal positieve gevallen, louter het aantal testen. of leg ik het verkeerd uit?
Dat bedoelt Pitakaas ook neem ik aan. Als je duizendmaal vaker controleert kis de kans aanzienlijk dat er wel iemand positief test. Schande eigenlijk hoe weinig de andere sporten worden gecontroleerd. Alsof zij zeggen: wij willen geen doping, dus vinden we dat ook maar niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14557 berichten
- 4535 stemmen
Klopt en van dat imago zullen ze nooit afkomen.
Maar altijd nog liever Almere dan Rotterdam. 
Dat is serieus een lastige, maar dan zal ik als stad nog voor R kiezen denk ik, al is de ligging daarvan ook niet optimaal.
Een paar jaar terug werd ik door een gemeentewoordvoerder uitgenodigd op het stadhuis daar (zus van een goede vriend). Zij altijd heel positief over Almere ("het kan in") terwijl ze gewoon in Utrecht blijft wonen. Dat zegt genoeg dunkt me. Maar goed, ik had dus gezegd dat Almere niets meer is dan een buitenwijk van Amsterdam (ook zo bedoeld natuurlijk) maar daar was ze het niet mee eens. Ik dus langs daar. Tot nu toe het enige station ooit waar beveiligers liepen en ik zonder kaartje het perron niet opkwam, met verder een spuuglelijk stadhuis en een doodsaaie binnenstad. Te modern, te gemaakt en elk besef van historie mis je daar, wat toch wel bij een stad hoort. Ze heeft me verder niet kunnen overtuigen dat Almere iets anders is dan een buitenwijk.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Als vrijgezel of met z'n tweeën wil je niet in Almere wonen nee, maar het is wel een ideale gezinsstad. Van alle grote steden in Nederland zou ik m'n kinderen het liefst in Almere zien opgroeien.
Ik was laatst in Zaandam, dat is pas een pauperstad...
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ligt eraan waar. Almere-Haven word ik niet vrolijk van. Mijn oudste zus woont in Almere-Buiten, de stripheldenbuurt (ja, die hebben ze ook
) en dat is wel een mooie wijk. Literatuurwijk in Stad vind ik zeer fijn, muziekwijk ook wel. Kruidenwijk is al erg verpauperd de laatste jaren. Jij woont dus in Almere?
M.b.t. ideale gezinsstad. Mee eens. Veel groen. Veel parken. Veel fietspaden. Aparte busbanen, veel speeltuintjes, etc.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Dat is serieus een lastige, maar dan zal ik als stad nog voor R kiezen denk ik, al is de ligging daarvan ook niet optimaal.
[...]
Haha, en er dan zo'n verhaal achteraan.. Blijkt wel dat een hele hoop mensen Rotterdam totaal niet kennen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.