- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Gok dat Mollema het podium niet kan vast houden. Zal wel 1. Froome 2. Quintana 3. Contador 4. Kreuziger (toch wel de grootste verrassing) 5. Mollema ofzoiets worden.
@Pitakaas: Froome is toch ook meer dan een jaar op de sukkel geweest met een nare parasiet? Niet zo verwonderlijk dat hij voor 2011 geen topper was. Vind hem in ieder geval sinds 2011 een logische evolutie doormaken. Wordt beetje bij beetje sterker om nu de beste ronderenner te zijn. Vorig jaar in de Vuelta bijvoorbeeld werd hij nog gewoon op 10 minuten gereden door Contador, Valverde en Rodri. Menselijk, met een Tour in de benen. Ook in de Tirreno 2013 kreeg hij een soort van inzinking en moest hij zelfs passen voor Sagan bergop.
Moeilijke discussie hoor maar die speciale trainingsmethodes van Sky zou ik toch niet volledig uitvlakken. Hyperprofessioneel en ook qua materiaal lopen ze ver voor op de concurrentie.
Mogen we nog van geluk spreken dat Porte een inzinking had in die 2e bergrit. Anders reed die ook wel podium. Oogt erg sterk, zelfs al werkt hij vooral hard voor Froome.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik ben eerder verrast door het feit dat zoveel mensen Kreuziger als zo'n grote verrassing zien.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Kreuziger kwam ooit binnen als een groot talent maar z'n beste resultaten dateren toch al van 2010. 2012 was zelfs een redelijk rampzalig jaar. Als kopman in de Giro 2012 zakte hij gewoon door het ijs. Toch typisch zo een renner die in elke grote ronde wel eens een mindere dag had waardoor een echt goed klassement niet mogelijk was.
Dit jaar werd hij toch ook vooral binnen gehaald als knecht van Contador dus het geloof in Kreuziger als kopman was toch wat gekelderd (getuige ook z'n aanwezigheid in de Tour en niet bijvoorbeeld als kopman in de Giro). Had weliswaar een uitschieter in de Amstel maar daar was hij gewoon een vluchtende outsider. Dan vind ik deze prestatie tot nu toe wel verrassend ja. Als hij z'n slechte dag achterwege kan laten, is dit zonder twijfel z'n sterkste grote ronde ooit. Krijg soms zelfs de indruk dat hij beter is dan Contador. En oogt gewoon sterker dan mannen als Valverde, Rodriguez en Mollema. Die indruk heb ik in het verleden van Kreuziger nooit gehad.
Dus jij had Kreuz hier bij de beste 5 klimmers verwacht (mijn gevoel zegt zelfs 3e-4e beste)? Dan ben ik benieuwd op basis van wat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Attent koersen, waarde volgers, dat is waar het vandaag om draaide in de verschroeiende hitte van de uitlopers van de Alpen. Terwijl het peloton pas in de slotfase op hol sloeg was Rui Costa er allang van tussen: hij was veruit de sterkste van een uitgebreide kopgroep van liefst 26 man. En dan hoor ik u denken: Rui Costa, dat is toch een naam van formaat, die is toch menigmaal gespeeld door de MoMeKenners? Maar nee: slechts 1 maal vinden we de kloeke Portugees terug, het was derhalve El Loco die het podium op mocht:
1 El Loco 32
2 Justus18 22
3 II Grillo 21
. Sir Tinus 21
5 Powerman 15
6 LuukRamaker 14
7 Speedy23 8
8 AHWA 7
. mjk87 7
10 VivaLaHop 5
. Spetie 5
. Le maillot vert 5
. Paap 5
De grote meneren van het algemeen klassement lieten de slotklim en -afdaling voor wat het was: zij hielden hun kruit droog voor de tijdrit van morgen. Derhalve geen wijzigingen in de top, citybird mag morgen met ruime voorsprong in het geel de strijd tegen de chrono aanvangen:
1 citybird 710
2 jeroen dn urste 625
3 McSavah 610
4 Finisterra 606
5 lucdecoster 599
6 Sir Tinus 549
7 Paap 531
8 Powerman 526
9 Speedy23 517
10 stinissen 502
. Le maillot vert 502
De subleague steeg zowaar een plekje naar 4, de lanterne rouge is nog steeds in handen van boemsjakalala met 230 punten, 5 minder dan SnakeDoc. Morgen een serieuze afspraak met een klimtijdrit waar niemand zich kan verstoppen: graag à demain!
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Toe maar, Cameron Meyer levert ook eens wat op. Het was of hem, of Kwiatkowski. Verkeerde gok gemaakt 
Goed werk weer Otherfool.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Gokje voor morgen?
Is er iemand die effectief denkt dat er iemand anders dan Froome de rit kan winnen?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Nog even het profiel van de rit. Voor de tijdrijders die ook bergop kunnen.

moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Gokje voor morgen?
Is er iemand die effectief denkt dat er iemand anders dan Froome de rit kan winnen?
Volgens de laatste berichten kunnen we later op de middag wat regen verwachten. Als Tony Martin op een droog parcours blijft en Froome krijgt natte wegen gok ik op Martin. Maar dat kan ook gelden voor De Gendt, Castroviejo, Chavanel, Navardauskas en Westra. Mocht de regen uitblijven is Froome de grote favoriet met daarachter Quintana, Kwiatkowski, Contador, Peraud, Kreuziger, Talansky en vooruit, Mollema.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
En Porte top vijfje (ben ik bang
)
Die geeft aan zichzelf te sparen voor de laatste drie ritten en dus niet heel veel energie in de tijdrit te leggen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
In normale omstandigheden verwacht ik Martin hier zeker geen top-10.
1. Froome
2. Kwiatkowski
3. Mollema
4. Talansky
5. Peraud
Porte nestelt zich wel in de top-3 als hij voluit gaat. Hij gaf alleen aan niets meer voor zichzelf te rijden dus dat laatste is nog maar de vraag. Fuglsang verwacht ik hier ook sterk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die geeft aan zichzelf te sparen voor de laatste drie ritten en dus niet heel veel energie in de tijdrit te leggen.
Ah, dat had ik gemist. Had-ie wel eerder mee mogen beginnen dan 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Zonder z'n (onverklaarbare) inzinking had Porte er wel een 150-tal gepakt, otherfool.
Je komt nog goed weg!
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
In normale omstandigheden verwacht ik Martin hier zeker geen top-10.
1. Froome
2. Kwiatkowski
3. Mollema
4. Talansky
5. Peraud
?? dit gaat over de tijdrit?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Bergen.
(Tijdrit ja).
Contador verwacht ik wel in de top 5.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zonder z'n (onverklaarbare) inzinking had Porte er wel een 150-tal gepakt, otherfool.
Je komt nog goed weg!
Het Ventoux scenario (aan kop sleuren en 15e worden) was wel precies zoals ik het me had voorgesteld. Maar idd, het had minder kunnen aflopen 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
TJ Van Garderen staat ook nog op 0 punten bij Sportpools
. Toch wel een fijne kluns voor 2 zwarte punten. Evans (-15) en Goss (-6) zijn voorlopig de beste keuzes denk ik. Van de 1-punters hebben Zubeldia, Hesjedal, Rolland, Cunego, Gadret en jawel Gesink nog geen strafpunten opgeleverd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
TJ staat wel op 14 witte trui puntjes dus ja Goss is de beste keuze.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
1. Froome
2. Contador
3. Talansky
4. Porte
5. Fuglsang
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
1. Froome.
2. Porte.
3. Kwiatkowski.
4. Mollema.
5. Quintana.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ik vind Mollema weer niet sterk ogen, rijd zo lijkt het (wederom) puur op karakter, maar dat gaat een keer te weinig zijn komende dagen....
Hij verklaarde achteraf dat hij geen moment in de problemen is geweest.
In de rit in de Ronde van Zwitserland waar Mollema indrukwekkend won leek hij halverwege ook helemaal niet zo goed te zitten. Komt vooral door zijn stijl.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Grappig. Je eigen top-5 wijkt er toch niet zoveel vanaf. Op 2 zet je zelfs Contador. Die rijdt sinds z'n schorsing gewoon helemaal geen goede tijdritten meer. Ik zet er tenminste nog Kwiat bij, ook een goede tijdrijder op het vlakke. Mollema reed al een sterke vlakke tijdrit vorig week en deze halve klimtijdrit moet 'em nog beter liggen. Bovendien durft hij vaak risico's nemen in de afdaling. Talansky en Peraud staan verder toch bekend om hun goede (heuvelachtige) tijdrit.
En zoals gezegd, als Porte voluit gaat, verwacht ik hem top-3. En ook Fuglsang noemde ik al. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Het Ventoux scenario (aan kop sleuren en 15e worden) was wel precies zoals ik het me had voorgesteld. Maar idd, het had minder kunnen aflopen
Porte leek wel nog over te hebben maar vooral niet onnodig te willen forseren. Denk dat hij best bij Contador en Nieve kon aanpikken als hij een klassement verdedigde.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Grappig. Je eigen top-5 wijkt er toch niet zoveel vanaf. Op 2 zet je zelfs Contador. Die rijdt sinds z'n schorsing gewoon helemaal geen goede tijdritten meer. Ik zet er tenminste nog Kwiat bij, ook een goede tijdrijder op het vlakke. Mollema reed al een sterke vlakke tijdrit vorig week en deze halve klimtijdrit moet 'em nog beter liggen. Bovendien durft hij vaak risico's nemen in de afdaling. Talansky en Peraud staan verder toch bekend om hun goede (heuvelachtige) tijdrit.
En zoals gezegd, als Porte voluit gaat, verwacht ik hem top-3. En ook Fuglsang noemde ik al.
Kwiatkowski en Mollema zie ik morgen gewoon niet echt een top 5 rijden. Voor Kwiat is het te heuvelachtig en Mollema is gewoon geen goede tijdrijder.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Mollema was al 11e in de vlakke tijdrit en is toch wel goed in heuvelachtige tijdritten. Hier bijvoorbeeld 2e in het Baskenland.
Kwiat kan toch wel een heuveltje aan? Rijdt zelfs met de beste 20 mee naar boven in de bergen. Verwacht hem zeker sterk morgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Haha, Kees en Mart
Kees met z'n 'WE zijn er in een paar minuten' was nog de meest subtiele.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
TJ staat wel op 14 witte trui puntjes dus ja Goss is de beste keuze.
14 maar?
Pff, het wordt steeds gekker...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Op Sporza staat vandaag trouwens een poll rond "doorrijden na pech van een concurrent". Totdusver vindt 76.67% dat dit bij de koers hoort. Om maar te zeggen ...
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Lijkt me niet meer dan normaal. Snap dat geboehoe wanneer het gebeurt ook nooit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.