- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het is wel een iets lastigere kwestie dan sommigen het willen voordoen...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Het is wel een iets lastigere kwestie dan sommigen het willen voordoen...
Aangezien er weinig tot niks in het reglement over staat is het helemaal zo lastig niet. Toch niet als je sterk genoeg bent. Voor allemansvriendjes en renners die graag overal een helpende hand verwachten zal het wel wat lastiger zijn.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Nee maar een peloton zit vol ongeschreven regels 
Als een leider valt/crasht zullen de meeste ploegen even wachten bijvoorbeeld.
Ikzelf vind trouwens gewoon dat er mag worden doorgereden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als het niet lastig was zou er niet zo over gebept worden.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Als het niet lastig was zou er niet zo over gebept worden.
Vocal minorities hé ... die bloeien helemaal open op het internet.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Kwiatkowski en Mollema zie ik morgen gewoon niet echt een top 5 rijden. Voor Kwiat is het te heuvelachtig en Mollema is gewoon geen goede tijdrijder.
'te heuvelachtig' voor Kwiatkowski? Vreemde opmerking, dit is nou juist zijn terrein. Ook Mollema verwacht ik wel in de top 10.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Laatste nieuws: Peraud uit de Tour na een val bij de verkenning vanochtend. Sleutelbeen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
En nog meer nieuws: Martin gaat een fietswissel doen. Als dat net zo uitpakt als met Bernard op de Ventoux destijds...
Lieuwe Westra heeft het denk ik erg goed gedaan. Als de winnende tijd onder de 50 minuten gaat dan wordt het voor de laatsten lastig om binnen tijd te finishen, maar een winnende tijd meer dan 4 minuten sneller dan Westra zal haast wel niet.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Volgens de Sporza website:
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Westra heeft voorlopig de beste tijd.
Iedereen loopt op 'm in bij de eerste afdaling (of loopt zelfs op 'm voor), maar bij de volgende klim en laatst afdaling bouwt hij het verschil ineens sterk uit. Paulinho is eerst langzamer, bij meetpunt 2 sneller en finisht uiteindelijk op bijna twee-en-halve minuut... Duidelijk anders ingedeeld.
Martin is net gestart, de beste graadmeter tot nu toe.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
En nog meer nieuws: Martin gaat een fietswissel doen. Als dat net zo uitpakt als met Bernard op de Ventoux destijds...
Lieuwe Westra heeft het denk ik erg goed gedaan. Als de winnende tijd onder de 50 minuten gaat dan wordt het voor de laatsten lastig om binnen tijd te finishen, maar een winnende tijd meer dan 4 minuten sneller dan Westra zal haast wel niet.
Onder de 50 minuten zal wel niet. Zou me al verbazen als Westra met deze tijd niet in de top 10 eindig. Heel veel sneller dan dit lijkt me uitgesloten. En dan is er ook nog kans op regen in de namiddag.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt heeft net de tijd van Westra verbeterd bij het eerste tussenpunt.
Had zijn voorganger (Arashiro) daar al bijna ingehaald.
Als er vanaf 14u effectief regen begint te vallen, dan kan hij misschien de tijdrit winnen? (vorige keer: 3de!)
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Westra is vooral in het laatste stuk erg snel gegaan, dus dat hoeft niet veel te zeggen. Al is De Gendt wel iemand die er voorbij zou moeten kunnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
De Marchi gaat zo finishen. Die heeft als enige sneller gereden dan Westra dat tweede klimmetje op. Dus dat is ook een graadmeter. Van Martin gaat het niet komen. De Gendt is goed gestart - blijft het in elk geval voorlopig binnen de ploeg.
edit: ook De marchi is aan de finish langzamer, 13 seconden slechts, maar langzamer is langzamer.
En De Gendt is bij het tweede tussenpunt niet uitgelopen...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt doet 0'35 beter dan De Marchi op tussenpunt 2! (En dus 0'44 voor op Westra)
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
hmm toch al dichter dan verwacht voor een niet al te erkend tijdrijder. Kan wel aardig klimmen, maartoch.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
@AGE-41: Hij is dus niet uitgelopen op De Marchi en ook niet op Moser (nummers 2 en 3 aan de finish). Zoals Montorsi en ik al opmerkten is Westra met name het tweede deel snel geweest - dus het vertekent. Maar De Gendt moet het wel kunnen vasthouden, al lijkt me het geen zekerheid.
Tony Martin heeft een heel sterk laatste deel gereden - voorlopig 3e. Waar heeft hij gewisseld?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt moet op tussenpunt 3 wat toegeven op zijn tegenstanders... Benieuwd wat het aan de finish zal geven.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Derde tussenpunt De Gendt nog 30s voor op Westra. M.a.w. verliest dus op de tweede klim tijd op Westra, dat is opvallend, en nu nog Westra's snelste stuk te gaan.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Toch jammer dat De Gendt zich gisteren niet wat meer gespaard heeft. Al had hij vooraf wel duidelijk meer kans op winst in de rit van gisteren.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ah Moser doet dus toch mee aan de Tour...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
En De Gendt haalt het niet. Heeft Westra toch echt een dijk van een tweede deel gereden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
En voilà De Gendt langzamer.
Grappig is dat Westra bij Punt 2 bijna al uit de Top 10 valt (terwijl de helft die voor 'm staat al gefinisht is), maar er zijn snelle(re) mannen onderweg blijkbaar , Rein, Izaguirre en El Fares. Alleen Tony Martin doet voorlopig op het laatste stuk beter, maar die heeft in het begin teveel toegegeven.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Westra voorspelt na zijn finish dat het niet top 15 zal worden maar het ziet er nu toch wel aardig uit...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
En De Gendt haalt het niet. Heeft Westra toch echt een dijk van een tweede deel gereden.
Als Froome in de regen moet rijden, dan kan Westra deze tijdrit op zijn naam schrijven.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Westra voorspelt na zijn finish dat het niet top 15 zal worden maar het ziet er nu toch wel aardig uit...
Hangt blijkbaar van het weer af ook? Westra heeft het ook over (mogelijke) regen die de afdaling zeer gevaarlijk zal maken. Heeft iemand beeld, ik zie alleen tussentijden - uitzendingen beginnen zo direct, toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.