• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.589 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.374 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Insignificance schreef:

Ah, vrind otherfool. Het zijn teksten als deze die mij doen overtuigen dat u het levende uitvloeisel bent van de zwoel stomende nacht die stoute Ria en de Mart doorbrachten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je collectie truien.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Aai dienaai evriesing, senk joe

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Christopher 'Froompie' FroomeFroome die 27 seconden moet goedmaken op Alberto 'El Pistolero' Contador en dan op de flanken van de Alto de Allanadas precies 28 seconden wegstampt van zijn rivaal...

Dat belooft nog wat dit jaar

D-pulse

• 147 berichten
  • 344 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Ah, vrind otherfool. Het zijn teksten als deze die mij doen overtuigen dat u het levende uitvloeisel bent van de zwoel stomende nacht die stoute Ria en de Mart doorbrachten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je collectie truien. Enfin, na al die aandacht voor indoor folklore op bevroren water, nu tijd voor echte sport. Daar gaan we, D-pulse:

The world finally gets to see Floyd Mayweather and Manny Pacquiao fight | For The Win - ftw.usatoday.com

Yes! Na vijf jaar wachten en een heleboel roddels, onzin en politiek verder...it is happening! Ga jij het live kijken?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rose

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zuur man... Die knieën zullen nooit meer top zijn, vrees dat we de oude Rose alleen nog maar op DVD'tjes zullen zien.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja echt zonde voor iedere basketballiefhebber, dat Rose niet meer van die blessures af lijkt te komen.

Hoe is het eigenlijk met Paul George? Die heb ik ook het hele seizoen niet meer gezien. Kobe lijkt zich ook niet neer te kunnen leggen, dat zijn carrière toch wel ten einde lijkt.

Wel lekker dat OKC zich toch richting een Play-off spot heeft kunnen werken. Wel zuur voor Golden State, als zij ze dan treffen in de eerste ronde.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

happie schreef:

Ja echt zonde voor iedere basketballiefhebber, dat Rose niet meer van die blessures af lijkt te komen.

Hoe is het eigenlijk met Paul George? Die heb ik ook het hele seizoen niet meer gezien. Kobe lijkt zich ook niet neer te kunnen leggen, dat zijn carrière toch wel ten einde lijkt.

Wel lekker dat OKC zich toch richting een Play-off spot heeft kunnen werken. Wel zuur voor Golden State, als zij ze dan treffen in de eerste ronde.

Timetable staat op mid March!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Verdikke, het is vanavond al: Recordpoging Thomas Dekker | NOS

Net begonnen! Helaas moet ik straks weg, ben wel benieuwd eigenlijk!

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

271 meter

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tja, misschien had-ie het voor Dennis moeten organiseren...

Hoe dan ook, ik denk dat dit het laatste was wat we van de wielrenner Thomas Dekker hebben gehoord.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

UCI wil WT licentie Astana ...

Hmm ben benieuwd hoe dat uitpakt. Niet in de minste plaats voor de MM CC 2015.

Denk eigenlijk dat het met een sisser afloopt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En Ballan (35) heeft vijf maand 'korting' gekregen in zijn dopingstraf. Hals augustus mag hij opnieuw aan wedstrijden deelnemen. Ballan heeft nog geen ploeg.

bron: hln.be

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tear van Rose viel mee, speelt over 4 tot 6 weken weer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Gebruiker otherfool zal toch niet vergeten om vandaag het wielerjaar te openen met de fameuze uitspraak:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Amai, het ongeduld spat er vanaf, we wachten niet eens meer op Jose en Michel, we doen het gewoon:

Het is koers!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Juist!

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

D-pulse schreef:

Ga jij het live kijken?

Als ik dat enigszins acceptabel op een of ander scherm kan krijgen wel, ja. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de mogelijkheden zijn. Jij?

Manny Pacquiao is singing his own entrance song for the Mayweather fight | For The Win - ftw.usatoday.com

Het is geen Eye of the Tiger.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Niet al te slim van Vandenbergh zeg maar...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Jawadde, wat een laatste 5 kilometer en wat een winnaar

Montorsi schreef:

Niet al te slim van Vandenbergh zeg maar...

Nou, zeg dat wel

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Haha, Stannard zet Quick-Step compleet voor lul! Wat een afgang van Boonen. Meer van dit de rest van het voorjaar graag.

Jammer van Vanmarcke. Hoop toch echt dat hij dit seizoen een klassieker pakt.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Ook niet slim van Terpstra. Had gewoon langer moeten wachten met z'n sprint.

Stannard echt wel sterk vooraan, al heeft hij natuurlijk lang in het wiel kunnen zitten toen de QS'ers bleven knallen.

Leuke koers en erg leuk (en onverwacht) einde. Boonen zal de Omloop niet meer winnen denk ik...

De QS'ers hadden beter gewoon gegokt op een sprint van Boonen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Finisterra schreef:

Ook niet slim van Terpstra. Had gewoon langer moeten wachten met z'n sprint.

Stannard echt wel sterk vooraan, al heeft hij natuurlijk lang in het wiel kunnen zitten toen de QS'ers bleven knallen.

Leuke koers en erg leuk (en onverwacht) einde. Boonen zal de Omloop niet meer winnen denk ik...

De QS'ers hadden beter gewoon gegokt op een sprint van Boonen.

Terpstra won zelfs nog bijna de sprint, waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven. Snap niet dat daar dan over geklaagd wordt, want Stannard werd er nog bijna mee verrast

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Terpstra won zelfs nog bijna de sprint, waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven. Snap niet dat daar dan over geklaagd wordt, want Stannard werd er nog bijna mee verrast

Wel, ik zei in ieder geval meteen 'hij gaat vroeg'. En werd inderdaad dus nog ingehaald door Stannard. Had daarvoor toch 2km in het wiel van Stannard gezeten. Wacht hij iets langer met die jump komt Stannard niet meer terug denk ik. VDB die als wipplank dient voor Stannard was ook niet slim en best vreemd.

Maar toch niet onderschatten hoe ze met 3 man 35km hebben gereden terwijl Stannard gewoon kon 'volgen'. Anders valt dit toch moeilijk te verklaren. Achteraf gezien gewoon met 4 naar de meet moeten gaan met Boonen in het wiel van Stannard. Wegrijden leek me dan ook quasi-onmogelijk voor Stannard. Nu reden ze elkaar eigenlijk kapot met een frissere man als 4e hond erbij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zelfs na een paar uur slapen nog flabbergasted. Ronda Rousey, what the actual fuck. Oh my god.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Maar toch niet onderschatten hoe ze met 3 man 35km hebben gereden terwijl Stannard gewoon kon 'volgen'. Anders valt dit toch moeilijk te verklaren. Achteraf gezien gewoon met 4 naar de meet moeten gaan met Boonen in het wiel van Stannard. Wegrijden leek me dan ook quasi-onmogelijk voor Stannard. Nu reden ze elkaar eigenlijk kapot met een frissere man als 4e hond erbij.

Je vergeet één belangrijke zaak, namelijk dat de drie zeer snel moesten rijden want met enkele kleppers achter hen die altijd op een 20-tal seconden hingen.... En dat was een droomscenario voor Stannard.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Je vergeet één belangrijke zaak, namelijk dat de drie zeer snel moesten rijden want met enkele kleppers achter hen die altijd op een 20-tal seconden hingen.... En dat was een droomscenario voor Stannard.

Dat zit toch wel impliciet verwerkt in mijn eerste zin ("35km lang gereden"). Ongeacht eventueel mindere tactische keuzes van zowel VDB, Boonen als Terpstra, was Stannard inderdaad gewoon de frissere man. En dat valt best te begrijpen...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Toch hadden de Quick-Steps er ook voor kunnen kiezen een man uit het voorste groepje (Terpstra) veel eerder weg te laten rijden (zeg op 30 km).

Als het tweede groepje dan terug zou komen, konden ze alsnog met drie man in de wielen gaan zitten, waaronder de rapste van het stel (Boonen).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Klopt hoor, eRCee. Tactisch was er vanalles mis bij EQS en dat was wellicht een betere oplossing geweest, maar denk dat ze zich met 3 tegen 1 eigenlijk wel zegezeker voelden (en ze hadden teveel schrik van een terugkerende Sep).

Eén van de meest vreemde beslissingen vond ik ook nog om net Boonen als eerste te laten aanvallen. Denk dat het een beetje overmoed was en hij reed zichzelf daardoor kapot. Gewoon Terpstra en VDB om beurten laten demarreren en Boonen die op het wiel van Stannard plakt. En het daarna wellicht wél gewoon afmaakt in de sprint. Dat leek mij de te volgen tactiek op 5km van de aankomst. Wellicht wou Boonen zelf graag winnen en vermoedde hij dat Terpstra en VDB bij een aanval gewonnen spel hadden. Daardoor was er geen plaats voor perfect ploegenspel. Integendeel.

Misschien is het gebrek aan oortjes ook wel een verklaring? Toch wat moeilijker om alles te regisseren...

In ieder geval een redelijk uniek wielermoment in tijden van redelijk voorspelbaar koersverloop. Zelfs als Nederlander of Belg, denk dat velen voor Stannard aan het juichen waren zaterdag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.