• 15.812 nieuwsartikelen
  • 178.349 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.100 gebruikers
  • 9.377.538 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

happie schreef:

Telegraaf - m.telegraaf.nl

Prima line up lijkt me. Volgend jaar word ook Nederland toegevoegd aan de PL kalender. Om hoe vaak en welke steden het gaat is niet bekend.

Lekker in het VK houden zou ik zeggen. Uit het verhaal van Barry Hearn kun je al opmaken dat het om meer dan één avond op het Europese vasteland zal gaan en dat vooral de nieuwe markt Duitsland als interessant wordt ervaren. Zolang het maar blijft bij maximaal één speelronde per week vind ik het prima maar ik vrees dat het te duur gaat zijn voor de PDC. Eigenlijk is het alleen rendabel als ze een soort driedaagse door Nederland, België en Duitsland doen.

Wat betreft de line-up voor 2015. De terugkeer van Wade vind ik een prima ontwikkeling, hopelijk heeft hij geleerd van afgelopen jaar. Chisnall had een slecht WK maar had voor de rest toch een prima jaar dus leuk dat hij er weer bij is. Bunting was te verwachten en is natuurlijk terecht. Huybrechts moest er van komen en gelukkig durven ze het aan. Voor de laatste plaats had liever Michael Smith of Robert Thornton gezien maar ik kan er eigenlijk ook wel mee leven dat het Wright is geworden.

Ik heb er weer zin in.

Naar het schijnt is trouwens Lakeside ook begonnen...

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Bunting is zeker terecht inderdaad. Ook de terugkeer van Wade is logisch, want hij heeft dit jaar ook een major gepakt en een finale gehaald. Vind het goed dat Huybrechts erbij zit. Die kan denk ik nog wel iets beter. Michael Smith komt in de toekomst ook nog wel in de PL terecht, maar hij moet in zijn hoofd nog iets sterker worden.

Lakeside is ook begonnen inderdaad. Dat word op Eurosport uit gezonden, maar dat is echt de Jupiler League van darten geworden. Daar worden lage gemiddeldes gegooid zeg, als je 92 tot 94 dan ben je daar al een bovengemiddelde darter.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Maar het niveau van de PL is bij vlagen ook niet normaal meer. Dat boe-geroep ook als een 9 darter niet lukt . Zegt genoeg. Ik ga mezelf niet "pijnigen" door naar Lakeside te kijken. Vorig jaar wel een keertje geprobeerd maar snel weer weggezapt.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja dat is het mooie bij die 9 darter. Dat zul je bij de Lakeside niet zo snel zien. Na het vertrek van Chisnall, Bunting, Whitlock en in mindere mate Webster, Kist en Winstanley, is het niveau alleen maar verder gedevalueerd.

Het niveau is inderdaad niet om aan te gluren. Wel weer een mooie stap terug, als je je bij de PDC nergens meer voor kan plaatsen, zoals Co.

Op wiki worden gemiddelden vrij snel vermeld trouwens. Toch een verschil.

2015 BDO World Darts Championship - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Maar het niveau van de PL is bij vlagen ook niet normaal meer. Dat boe-geroep ook als een 9 darter niet lukt . Zegt genoeg. Ik ga mezelf niet "pijnigen" door naar Lakeside te kijken. Vorig jaar wel een keertje geprobeerd maar snel weer weggezapt.

Dat voelt wel sneu aan ja. Komt op Eurosport, zapte er vorig jaar nog eens heen, maar dat voelt echt heel sneu aan na het gigantische PDC niveau. Kan me er niet voor opladen. Beetje als Europa League kijken na 2 avonden CL voetbal.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ze blijven in elk geval wel volhouden met dat vrouwendarten. Onze eigen Anneke Kuijten ging naar Lakeside om het Nederlandse vrouwendarten op de kaart te zetten. Omroep Brabant kwam dan ook met de kop : Dartster Anneke Kuijten wil vlammen op Lakeside 'Het is tijd voor de vrouwelijke Michael van Gerwen' .

Twee dagen later : Trina Gulliver (66.30) - Anneke Kuijten (48.63) 2-0

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

48 punten met 3 pijlen

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(66.30)[...] (48.63)

Darten lijkt me nu net een sport waar je als vrouw niet veel hoeft onder te doen. Maar als je dit (48,63) gemiddeld gooit, dan kun je er dus gewoon helemaal niks van. Overigens is 66,30 ook niet iets waar je de handen voor op elkaar krijgt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Geen bierbuik he, mis je toch stabiliteit.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die Gulliver wordt geloof ik gezien als de Phil Taylor van het vrouwendarten. Zij speelde meestal de finale tegen de Nederlandse Francis Hoeselaar als ik het me goed herinner. Als je dan 66 als gemiddelde hebt, dan kan je wel stellen dat darts voor vrouwen gewoon een amateursport moet blijven. Vraag me ook af of er vrouwen zijn die net als de mannen van fulltime darten kunnen leven of dat ze er allemaal een andere baan bij hebben.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Vroeger gooide Gulliver ook nog wel gemiddeldes, waarmee ze menig man bij de BDO dit jaar wel kan verslaan. Als je tegenstander 48 gemiddeld gooit, dan kan ik mij voorstellen, dat jouw gemiddelde ook niet indrukwekkend gaat zijn. Die spant zich dan niet in.

Overigens liggen alle Nederlanders er in de eerste ronde uit.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Finisterra schreef:

Ik stel voor dat we beginnen te kiezen in het weekend van 21-22 februari. Dan hebben we 2 volle weken om klaar te zijn voor Parijs-Nice op zondag 8 maart. Lijkt me zeker voldoende.

Tot dan mogen anderen zich ook aanmelden natuurlijk. En we zullen zien op hoeveel we uitkomen om te beslissen of we 2 divisies gaan maken. 2x 10 deelnemers zal wel niet lukken dus we zullen even afwachten wat er nog bij komt. Voorlopig een potentieel 11e of 12e man lijkt me nog niet teveel voor 1 divisie. En bij minder ploegen per divisie (dan 10) gaat er weinig plaats zijn voor de talentjes...

We zijn voorlopig dus met 7 (met Teunnis erbij). AHWA, Montorsi en Pitakaas moeten nog even bevestigen of ze opnieuw willen meedoen.

Edit: Huh, AHWA is weg? Ik lees het nu inderdaad in het afscheidstopic. Jammer. Vond al vreemd dat david bohm hem niet getagged had.

Aangezien ik niet meer actief ben doe ik niet mee. Sorry maar veel plezier!!!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

happie schreef:

Vroeger gooide Gulliver ook nog wel gemiddeldes, waarmee ze menig man bij de BDO dit jaar wel kan verslaan.

Lisa Ashton (90.18) - Trina Gulliver (56.58) 2-0

Dan ben je 9 keer wereldkampioen en gooi je een gemiddelde van 56,58 per beurt.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

999 zeges al, morgen allicht zijn 1000e

Federer één zege verwijderd van mijlpaal | NOS

Ataloona

• 734 berichten
  • 4263 stemmen

Dat was me een match tussen de Pats en de Ravens, simpelweg een heerlijke shootout!

En de QB's maakten het echt volledig waar! Flacco briljant in de eerste helft en dan die comeback van Brady, damn. Gotta love NFL divisionals

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Verweij gaat de strijd aan met Kramer | NOS

Kwalletje Koen vs Sventastic, het gaat episch worden!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En jawel

Wat kan die Raonic meppen trouwens, oioioi...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Groots sportman, die Federer. Daar moet iedereen voor buigen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

BOOM baby!

Daarom is Sven Kramer de grootste sportman van de 21e eeuw! Dag Koentje

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Vette samenvatting van nfl playoffs via foxsports. In de kleedkamer, en alles horen wat iedereen zegt

Ataloona

• 734 berichten
  • 4263 stemmen

Zo over 50 minuten weer een heerlijke pot. Dallas Cowboys vs. GB Packers. Haast gegarandeerd vuurwerk.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4263 stemmen

Nog andere mensen die kijken? Damn, die touchdown van Dez Bryant

Edit: incomplete

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bullshit call. Touchdown of niet is misschien debatable maar dit was gewoon een catch. Plain and simple.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Groots sportman, die Federer. Daar moet iedereen voor buigen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een NFL weekend weer. Begon al lekker met de Ravens die de Patriots tot het uiterste dreven maar helaas net tekort schoten.

Daarna mijn sympathy team de Seahawks, die maar weer eens benadrukten dat niemand kans maakt tegen hun en wat een game van mijn favoriete speler op dit moment, Bam Bam Kam Chancellor. Hier zie ik niemand van winnen, onmogelijk. Wat een team. Benaderd het niveau van de 1985 Bears.

Cowboys - Packers was eigenlijk een herhaling van Ravens - Patriots, waar ook nu weer het team waar ik niet voor rootte aan het langste eind trok. Dallas defense was op na 3 kwarten en moest eigenlijk aan een onmogelijke missie beginnen om te winnen. Vooral na de call op de Bryant catch.

Colts - Broncos was vooral een saaie bedoening, ook omdat ik ze altijd verre van aantrekkelijk vind spelen maar ook vooral omdat de Colts op elk gebied sterker waren. Ook erg pijnlijk om te zien dat een legende als Manning zo pijnlijk ten onder gaat. Zijn supporters die zich tegen hem keren, Sanders die hem de huid vol scheldt. Ouch. Ik zie hem niet graag gaan maar het lijkt me verstandig met pensioen te gaan.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Packers - Cowboys werd niet het spektakel waarop ik gehoopt had, maar gelukkig wel met de juiste winnaar. Rodgers (verre van fit) niet groots, wel goed genoeg, maar Adams was de grote man gister aan de kant van Green Bay met een aantal belangrijke catches.

De 'belangrijkste catch' van de dag bleek na review geen catch te zijn: ik zie nog steeds niet (na talloze herhalingen) waarom de beslissing werd 'overturned'. Anyway, uiteraard wel blij met de call.

Pats - Ravens was dé wedstrijd van het weekend, met hier helaas wel de verkeerde winnaar.

Volgende week hopen op een stunt van Rodgers en zijn mannen in Seattle, maar veel kans geef ik ze eerlijk gezegd (ook) niet.

Seahawks - Patriots begin februari zal het wel worden....

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Federer is geen sportgigant?

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Federer is geen sportgigant?

Dat valt moeilijk te ontkennen. Maar deze neger buigt voor niemand.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Dat valt moeilijk te ontkennen. Maar deze neger buigt voor niemand.

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Doe is lief

Ik weet dat A&L het niet zo bedoelt maar ik word altijd een beetje eng van uitspraken dat iedereen voor iemand moet buigen. 1000 wedstrijden is absoluut top maar Connors staat nog altijd op 1200+. Daarnaast vind ik Federer een bijzonder onsympathieke vent. Maar goed, de eerste sympathieke Zwitser moet ik nog tegenkomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.