- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
...
2. Boblsee 2 mans (geen jury)
3. Bobslee 4 mans (geen jury)
...
Dus je geklaag is kul.
Geloof wel dat die Russische stuurman de enige was die veelvuldig op die bobsleebaan heeft mogen trainen. Weet niet hoe dat met de vorige Spelen zat, maar heel erg eerlijk is dat bij zo'n sport niet. Ben het overigens met je eens dat de rest van de medailles gewoon fair gewonnen is. Wat betreft de nationalisatie kwestie kunnen we beter direct ophouden, want dat gebeurd echt altijd en overal (zie het gemiddelde landen voetbalteam en velen atletiek nummers).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Die halve Nederlandse skiër waarvan ik de naam niet eens ken kwam ook elke avond op de NOS trouwens.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja die ja. Als hij goud had gehaald had Nederland die medaille bijna willen meetellen geloof ik 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Van mij mogen ze hem kopen zoals de Russen met Ahn deden. 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Morgen begint de NHL alweer. Aangezien ik nogal besmet ben geraakt met het ijshockey-virus, probeer ik vanaf nu elke week 1 of 2 wedstrijden integraal mee te pakken, het liefst uiteraard van mijn favoriete team: Anaheim Ducks, waarvan de spelers op de OS 2 gouden, 1 zilveren en 2 bronzen medailles wisten te veroveren.
Shit, nog 4 jaar wachten op de volgende Winterspelen..... 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Jammer jammer jammer dat het er weer op zit, twee geweldige weken met heldendaden te over. Eén dezer dagen nog even tijd vinden de sluitingsceremonie in te halen. Mijn top drietje deze Spelen:
1. Koningin Domracheva. Mijn nieuwe sportheldin.
2. De 5K met de eerste sweeeep.
3. Het Oekraïense biatlongoud op de estafette.
Met nog een bijzondere vermeldingen voor opa Bjorndalen, beest Bjorgen, mooie Maze, bokito Groothuis en eigenlijk teamNL in het algemeen. Schone sport gezien, prachtig!
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Ah volgende week begint het wielerseizoen
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Haha ja voor mij voelt Parijs-Nice altijd een beetje als de officiële opening, maar we hebben toch al wat leuke tochtjes gezien. Ruta del Sol bv. Binnenkort ook direct één van de mooiste tochten allertijden: Strade Bianche.
Mijn dark horse voor dit wielerseizoen: Modolo!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Ja, het wordt weer eens tijd... Modolo doet het verbazend goed dit seizoen. Benieuwd of hij dat kan verder zetten. Toch zie je vaak mannen in vorm in deze fase (januari/februari) om daarna eigenlijk nauwelijks in het stuk voor te komen. Kijk naar Slagter vorig jaar of Moser na de Strade Bianche.
Heb net m'n (voorlopig) wielerprono team klaar gezet voor de voorjaarsklassiekers. De échte opening vind ik echter ook Parijs-Nice. Mooi aanloop dit weekend met de Omloop en Kuurne. Verder nog geen minuut beelden gezien van al die kleinere rondjes in deze weken, dus moet nog eens uitslagen doorlopen op zoek naar de mannen in vorm.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja ik moet echt vaker mee doen met die pronootjes van MM. Ik vergat het steeds.
Maar heb er weer zin in. Ga zelf ook 3e week van juli naar de Alp om hem zelf op te fietsen. Dus moet ook maar weer beginnen met trainen!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
De Omloop is natuurlijk de officiele opening van het wielerseizoen.
Die rondjes daarvoor laat ik altijd bewust liggen, om extra zin te hebben in de echt mooie koersen. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Voorstel voor een MM-wielerjaarspel in het prono-topic!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Edit: en dit stond een tijd geleden blijkbaar ook al in The Economist.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Pfff, het wordt al 10 jaar gebruikt en nu pas gaan ze vergaderen of het op de dopinglijst moet. Daar wordt je toch treurig van.
Komt verder helaas zeer geloofwaardig over dat artikel. Het enige wat je zou kunnen doen twijfelen is dat het blijkbaar ook door Russische langebaanschaatsers gebruikt zou worden. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Met de OS achter de rug is weer de mogelijkheid om het over andere topsport te hebben. UFC 170.
Thompson vs Whittaker was echt een zeer overtuigende bout van Thompson, was ook niet voor niets gedeeltelijk performance of the night. Als het gaat om punch storms is Thompson toch echt heel erg sterk. Erg onvoorspelbaar.
Pyle vs Waldburger was zeer aardig maar op elk vlak zag je dat Pyle's ervaring enorm doorslaggevend was, erg doorgewinterd in de sport. Hier zag je wel weer dat ervaring in the octagon een enorm voordeel is.
Hele sterke bout tussen MacDonald en Maia, eerste ronde duidelijk voor Maia die op de grond gewoon veel superieurder is dan MacDonald en daar ook flink wat punten scoorde, overige twee rondes was vooral standup, en op de grond counterde MacDonald gewoon heel goed. Terechte winst voor MacDonald.
Cormier vs Cummings was wat je op voorhand al verwachtte, Cormier is zo'n fighter die als het persoonlijk is dat in zijn voordeel gebruikt. Al de lofuitingen voor Cummings ten spijt, Cormier is een beest en beter hem te vriend te houden. Zeer overtuigende win. Eén van de meest opwindende fighters in de division.
Rousey vs McMann niet wat ik er van hoopte wel verwachtte, want wat was Rousey toch weer verpletterend goed. Ik kon de stoppage wel begrijpen, maar zoals McMann ook aangeeft is dat niet te trainen. Dit geeft het verschil tussen Rousey en McMann niet goed weer, die rematch komt er wel. McMann is een groot gevaar voor Rousey, en als Cris Cyborg nog komt en Rousey is nog on top staat haar onttroning vast. Neem dat maar van mij aan. Desalniettemin, magistrale performance van Rousey.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Het succes van de Russische sporters in Sotsji is zeer waarschijnlijk mede te danken aan het gebruik van xenon-gas. Dat onthult het programma Sport Inside van de Duitse zender WDR maandagavond. Edit: en dit stond een tijd geleden blijkbaar ook al in The Economist.
En het zal vast ook niet tot Russische sporters beperkt zijn gebleven.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Pfff, het wordt al 10 jaar gebruikt en nu pas gaan ze vergaderen of het op de dopinglijst moet. Daar wordt je toch treurig van.
Komt verder helaas zeer geloofwaardig over dat artikel. Het enige wat je zou kunnen doen twijfelen is dat het blijkbaar ook door Russische langebaanschaatsers gebruikt zou worden.
Het waren de (oranje) pakken - De Standaard
Ook een 'interessant' artikel. Ok, ook hier straalt natuurlijk de nodige jaloezië uit van onze zuiderburen, maar in een sport wat wordt beslist op 3 duizendsten, vind ik de discussie over technologische voordelen steeds interessanter. Zelfde geldt voor bv. bobsleeën.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Is inderdaad goed dat daar ook aandacht voor is, maar het gaat me te ver om dit 'technologische doping' te noemen. In vrijwel elke sport heb je techniekverschillen (denk aan de fietsen in het wielrennen, maar bijvoorbeeld ook aan de wax-keuze bij het snowboarden, de boot in het roeien e.d.) en het is de vraag of je dit allemaal moet egaliseren of dat je dit als een onderdeel ziet van de sport.
Verder moet de 3% voordeel die de fabrikant van die pakken noemt denk ik met een korrel zout worden genomen. Het is de fabrikant die dit beweert, niet een onafhankelijk onderzoek. De Amerikaanse fabrikant beweerde ook de snelste pakken ooit te hebben gemaakt...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En het zal vast ook niet tot Russische sporters beperkt zijn gebleven.
Geen idee (wat het gebruik van xenon-gas betreft), maar het zal inderdaad niet het enige land zijn dat de grenzen van / mazen in de doping-regels opzoekt. Maar het blijft toch opmerkelijk nieuws imo.
Ook een 'interessant' artikel. Ok, ook hier straalt natuurlijk de nodige jaloezië uit van onze zuiderburen, maar in een sport wat wordt beslist op 3 duizendsten, vind ik de discussie over technologische voordelen steeds interessanter. Zelfde geldt voor bv. bobsleeën.
Interessant inderdaad, maar ik denk dat je bij schaatsen wel kan verdedigen dat technologie gewoon een legitiem onderdeel is van de sport. Als je dat als sport niet wil (de sporter moet het verschil maken, niet technologie) dan moet je iedereen in dezelfde pakken laten rijden.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Interessant inderdaad, maar ik denk dat je bij schaatsen wel kan verdedigen dat technologie gewoon een legitiem onderdeel is van de sport. Als je dat als sport niet wil (de sporter moet het verschil maken, niet technologie) dan moet je iedereen in dezelfde pakken laten rijden.
Ja dat is dus het hele ijkpunt...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Deze al gepost. Erg leuk!
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Mwa, beetje flauw. Maar ik zag dat filmpje van die Anema (had er nog nooit van gehoord) pas paar dagen geleden en mijn hemel wat een gênant gedoe. Wie is die mafkees?
Sloeg werkelijk compleet nergens op wat hij allemaal riep.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Haha, geweldig, Anema heeft lekker naam gemaakt 
Baasje hoor 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ach had wel wat geinige zij het wat opportunistische punten. Maar zo serieus was het allemaal niet bedoeld. Vandaar ik deze reactie wel komisch vond.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Colbert zou hem eigenlijk uit moeten nodigen 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het niveau van de gemiddelde Amerikaan. Onwetend en dom.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het niveau van de gemiddelde Amerikaan. Onwetend en dom.
Euh, dan snap je niks van de Colbert Report (of hebt het nog nooit gezien)...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Je moet wel Colbert kennen voor je wat roept Litmanen. Dit is een typetje zoals we dat in NL zouden zeggen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lol zulke dingen over Colbert roepen.
Wie is hier onwetend?
Colbert staat er om bekend om half Amerika belachelijk te maken trouwens. Maar misschien moet je gewoon eens kijken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.