- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Vond Gedoog, Hoop & Liefde eigenlijk niet zo best. Er was nog een redelijke grappenkwaliteit maar ik vond 't een geforceerd format waarbij ik Erik van Muiswinkel niet de juiste persoon vind als presentator/leidraad. Imitaties van hem vind ik overigens prima. Vond ook dat er wel heel veel herhaald werd, alleen van Muiswinkel kwam al wel drie tot vier keer terug over 2010-sportjaar met daarbinnen nog veelal dezelfde aandachtspunten (om nog maar te zwijgen over het pijnlijke Griekenland-liedje waarin ook drie tot vier keer de grap wordt gemaakt dat "de anale seks uit Griekenland zou komen"). Goedemondt's imitatie was erg sterk en dat vind ik dan ook het grootste talent van 't gezelschap. Ik heb liever voor oudejaarsavond gewoon een volle cabaretshow van één cabaretier zonder dat experimentele geneuzel wat de VARA afgelopen maand met haar cabaret deed.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Is er iemand die weet of, waar en wanneer Ronald Goedmondt: Dedication is terug te kijken? We hebben het hele internet afgespeurd en niet meer gevonden dan wat losse scènes. Ook op Twitter wordt er flink rondgevraagd, maar nog geen antwoord gegeven. Dus wie oh wie?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vind Freek de Jonge (nu bezig op NED2) nog niet bepaald geweldig...maar het is leuk achtergrond vermaak op de tv.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou, net Freek de Jonge afgekeken. Vond er maar weinig aan. Best jammer, vorig jaar was hij begin januari en net na de verkiezingen wel grappig.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2569 stemmen
Ik vraag me echt af of Freek de Jonge wel cabaretier genoemd mag worden. Vorig jaar ging het nog wel, maar dit was echt slecht geen 1x kunnen lachen ZELFS NIET met moeite.
cinema.rex
-
- 307 berichten
- 232 stemmen
Ach, ook een mindere voorstelling van Freek (deze zat overigens, zoals gewoonlijk, bijzonder goed in elkaar en ik moest af en toe wel lachen) is aanzienlijk beter dan een goeie van Goedemondt of Van Muiswinkel.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2569 stemmen
ieder zijn smaak, maar deze was gewoon weg niet komisch. En ik neem aan dat dat de bedoeling was.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
De show van Freek..Tja het is gewoon Freek! Ik vond het zoals altijd toch wel weer vermakelijk. Goed geschreven, zat weer prima in elkaar ook. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik het goed kan voorstellen dat mensen het niks vinden. Ik hou wel van zijn stijl.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2569 stemmen
Goed in elkaar zitten misschien wel, maar heb jij kunnen lachen, ik in ieders geval niet. Het is tenslotte cabaret.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ja hoor ik heb gelachen! Sorry 
(Al lig ik bij Freek nooit met tranen in mijn ogen over de grond te rollen.)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vanmiddag Guido even opgezocht, prima show.... zoals verwacht. Niet bijzonder of echt memorabel maar absoluut érg vermakelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat vond je zo vermakelijk dan? Die man heeft een slecht gevoel voor timing. Vaak komt de grap niet leuk over of gaat hij gewoon veel te lang door met een bepaalde grap (bv over Oh oh Cherso en dan vooral Barbie) en daarbij zijn zijn grappen vaak wel erg goedkoop en makkelijk.
Laat ik het zo zeggen, het is wel typisch dat SBS6 zijn conference jaarlijks uitzendt 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Over Barbie ging hij inderdaad te lang door (sowieso geen leuke grap). Maar hij houdt het straight forward en goedkoop + makkelijk is sowieso m'n ding. Met films, vrouwen en dus ook met humor
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bah, ik zie je nu in gedachte dat je kwijlend de winkel uitloopt met de Playboy met Patrica Paay erin van vorig jaar

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik ben even helemaal into Ronald Goedemondt.. combineert het beste van een heleboel cabaretiers ineen! Misschien wel mijn favoriete cabaretier ooit!
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik heb zijn laatste show niet gezien, maar voorheen vond ik 'm maar redelijk matig.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Mijn favoriete cabaretier ooit zeker niet, maar met gemak de beste cabaretier van dit moment! Dedication (laatste show) was erg goed. Eindelijk weer eens iemand met een unieke stijl.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik ben even helemaal into Ronald Goedemondt.. combineert het beste van een heleboel cabaretiers ineen! Misschien wel mijn favoriete cabaretier ooit!
Helemaal mee eens.
Dedication is al uit op DVD, hoop dat hij binnekort dan ergens online staat.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Waarschijnlijk is het uitbrengen op DVD ook een reden om de uitzending niet op Uitzending Gemist te zetten.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
En hij speelt nog steeds in het theater deze maand.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik heb toch maar kaartjes gekocht vandaag. Hij was bijna overal uitverkocht. Dan maar naar Schiedam... of all places.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
En hij speelt nog steeds in het theater deze maand.
Maar dat zijn toch al try outs voor zijn nieuwe show? Althans die in Den Haag (Pepijn) wel, weet ik.
Wij hebben kaartjes voor Ronald Goedemondt: Binnen de lijntjes op 9 april in Diligentia Den Haag. 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
O zijn dat try outs alweer voor zijn nieuwe show? Vond het al zo raar, maar ik ging er vanuit dat dat nog van zijn oude show was omdat alleen de maand januari ingevuld was op zijn site. Maar niet dus!
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ik heb toch maar kaartjes gekocht vandaag. Hij was bijna overal uitverkocht. Dan maar naar Schiedam... of all places.
Ik moet ook naar Schiedam
hehe.
Wordt een feestje daar op het balkon Rico!
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik moet ook naar Schiedam
hehe.
Wordt een feestje daar op het balkon Rico!
Achtervolg je me ofzo? Eerst al naar Hans Teeuwen in Groningen en nu weer Goedemondt in Schiedam. 
Wordt gezellig. Balkon, dat is toch bij de bar?
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ja man die Goedemondt kan me verder gestolen worden, ik kom natuurlijk voor jou 
@SelmaDuim: Dedication is inmiddels te downloaden hoor. Heb hem net binnengehaald.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Merijn, dat is hopelijk een meisjesnaam dan...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Zal ik ook maar komen dan, om wat échte sfeer te maken?
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ja Eline maak ons gek.
En Rico je moest eens weten hoevaak ik dat ECHT hoor in mijn leven