• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.379 stemmen

Cabaretiers

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Namen, namen, namen.... zelden onthoud ik er een. Op één uitzondering na:

Harrie Jekkers

Edit: wat een vervelende site... je moet inschrijven enzo

Een heel klein stukje dan:

Ik loop langs de Adriaan van Ostadelaan

En vraag me af: wat heeft die Adriaan gedaan

Dat hij hier met zijn naam op een bord kwam te staan

In de Adriaan van Ostadelaan

Jehe, yeahe, right on)

En dan komt het Jozef Israelplein

En vraag me af: wie zou die Israel zijn

Dat hij zomaar hier in Holland een plein staat te zijn

En zou er ook in Israel een Jozef Hollandplein zijn

refr.: Wie moet je zijn, wat moet je doen

Voor je naam op een straat, een plein of een plantsoen

Hoe groot moet je zijn, hoe dood moet je zijn

Voordat je naam op een straatnaambordje komt te staan.

Voor de elke geïnteresseerde: via pm wil ik wel mijn inloggegevens geven, zodat je zelf door de teksten kunt bladeren.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ok, nog een stukje dan, omdat het al ver na middernacht is, en voor wie het al ochtend is, scroll maar weg...

We gaan het wat gezelliger aanpakken, ik zou mijn lichtman willen vragen een gezellig lichtje op te zetten Kijk, daar komt het al, ja grandioos, hartstikke leuk, ja. We gaan het alleen maar gezellig aanpakken vanavond, we gaan beginnen over het leven, alleen nog maar uitsluitend over het leven. En we houden het vanavond chronologisch. Voor de Mavo'ers in de zaal; da's van't begin tot het eind. Nee, ik wil echt dat iedereen het kan volgen, dat vind ik belangrijk. Nou goed, dus we houden het chronologisch, we gaan van't begin tot het eind, dus we beginnen bij de geboorte, of misschien nog wel leuker: bij de bevruchting Dat komt, ik heb laatst zo'n film gezien over de bevruchting. Hadden ze opgenomen met zo'n microscoop, weet je, dat je het allemaal goed kon volgen. Dat is een klerebende jongen, die bevruchting joh! 'k Zal het 's precies helemaal vanaf het begin vertellen Het begint bij ons jongens, dan komt bij ons als wij ejaculeren, voor de Mavo'ers: klaarkomen. Dan komen d'r ineens DRIEHONDERDMILJOEN zaadjes uit zeg! Dat zie ik die wijven ons nog niet nadoen he, gozertjes! Dat ene lullige eitje van ze, he? Ik vind het ook iets sjieks hebben. Zo van: Zoek maar uit, schatje. Ja, en dan krijg je beelden van die zaadjes en dat is een zootje jongen; laten mekaar struikelen die zaadjes, met hun ellebogenwerk om als eerste bij dat eitje te komen. En dan daarna krijg je beelden van dat eitje. Dat ligt zo heel muffig onderuit in die baarmoeder. 'k Bedoel: Het ken nog een jongen worden, maar ik vind het al meteen een wijf eigenlijk. Zo van: laat die jongens maar sporten, de leukste komt wel om de hoek zeilen, zoiets. Nee, vin'k niks an, nee. Maar daarna he, ik heb dat dan door zitten kijken, dan heb je het idee, als je die beelden zie van die zaadjes, alsof het een eindspurt in de Tour de France is. Ik hoorde ook opeens Mart Smeets d'r bij. Dan moet je wat gezopen hebben, maar da's voor mij geen punt. Ik hoor ineens: "We staan hier in de baarmoeder en de zaadjes kunnen elk moment arriveren. Ik kijk nu over het laatste rechte eind, er is nog niets te zien. Goed eh, dan, o, ik hoor nu over mijn koptelefoon dat een kleine kopgroep zich heeft losgemaakt uit het peloton. O, da's een verheugende mededeling zeg, d'r zitten alleen maar Nederlanders bij... Ja, dat hoor je niet vaak meer... Straks in het verhaal worden het nog Marokkanen, kijk uit hoor... Ja, nee, maar er zitten alleen maar Nederlanders bij. Nou dan heb ik mooi even de tijd om de tijd nog vol te lullen. Nou goed, dan wil ik wat vertellen over het eitje. Het eitje ziet er goed uit. Het eitje hoopt op een gezond en sterk zaadje. Een jongen of een meisje maakt het eitje niet uit, als het zaadje maar goed kan tannassen. Nou goed, ik kijk nu over het laatste rechte eind en dames en heren, ik zie toch helemaal aankomen, 't is een heel groot peloton geworden, er wordt getrokken en geduwd, ik kan 't nie helemaal goed meer volgen, maar 'k geloof TeTeTeTeTeTe Het wachten is op de herhaling. En inderdaad zeg, het sterkste zaadje gaat als eerste over de finish. En terwijl het sterkste zaadje wordt omhelst door het eitje, kunnen de andere driehonderdmiljoen zaadjes, want zo gaat dat nou eenmaal bij topsport op dit niveau, doodvallen. Sorry, ik zou 't er niet meer over hebben, maar het schoot er ineens uit. Dat ik zat te kijken, ik dacht, ik werd er depressief van. Ik denk: Dat het leven nou begint al met de dood van driehonderdmiljoen zaadjes joh. Toen heb ik nog een pilsje genomen, ik denk: Jekkers, bekijk het nou 's wat positiever, en dat lukte. Ik kreeg ineens een positieve brainwave. Voor de Mavo'ers: een hersengolf. Ik kreeg echt het idee van: We zitten allemaal wel 's te kankeren, iedereen kankert wel 'es in het leven. Dan voel je je een loser; je krijgt geen opslag en iemand anders wel, je krijgt geen betere baan en een ander passeert je, of op school; je hebt weer een vijf, je hebt je rotgeleerd en een ander heb een tien, die heb geen flikker gedaan. Dan voel je je een zak. Ik heb dat vaak ook, dat ik denk: D'r zijn een aantal cabaretiers veel betere dan ik, ik weet effe geen namen, maar dat hebbie wel 'es, dat je een loser, een nitwit, als je zo'n moment 'es meemaakt in je leven, zo'n wanhopig moment, dat je jezelf niks vindt, troost je dan 'ns met de gedachte dat wij allemaal zoals we hier zitten een keer in ons leven hebben gewonnen van DRIEHONDERDMILJOEN ZAADJES jongen! We are the champions man! Je zou het niet altijd zeggen als je zo om je heenkijkt Nee, al ben je een beetje een Neanderthaler, weet je wel, dan heb je toch van die driehonderd van die klootviolen gewonnen, da's toch belangrijk he? Hou dat vast. Het Is natuurlijk maar een illusie, maar het hele leven, het mensenleven gaat om illusies.

Voor mij, het moge duidelijk zijn, gaat geen grappenmaker boven Harrie Jekkers

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Schrijft ook geweldige columns

.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Dustyfan schreef:

Ok, nog een stukje dan, omdat het al ver na middernacht is, en voor wie het al ochtend is, scroll maar weg...

(quote)

Voor mij, het moge duidelijk zijn, gaat geen grappenmaker boven Harrie Jekkers

Hele verhaal (idee) doet me anders enorm denken aan een oude conference van Urbanus.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Wat is eigenlijk de reden dat die cabaret-dvd's zo ongeloooflijke duur zijn

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vooral duur blijven. Zo goed als alle dvd's worden ooit wel in prijs verlaagd, behalve die...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Iemand de oudejaarsconverance van Youp van T'Hek gezien ?

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

mikoz schreef:

Jup, hij was geweldig bezig.

Heb de hele tijd bijna dubbel gelegen, alleen het einde was wat minder maar het middendeel was

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik weet niet echt wat ik ervan moet zeggen. Was gewoon leuk, maar jammer dat hij geen grappen maakte over zijn eigen vreemdgaan.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zelf vond ik hem erg grappig. Hij was wel erg hard , maar dat hoort toch wel bij de laatste tijd.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

al online te zien?

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Wouter schreef:

al online te zien?

Te 'zien' weet ik niet, maar wel te luisteren

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

mikoz schreef:

Heb 'm ook gezien. Prima oudejaarsshow van Youp. Zaten een paar grappen bij waar ik erg hard om heb moetenlachen

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Te 'zien' weet ik niet, maar wel te luisteren

waar?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Is hij niet gewoon te downloaden op Warez ofzo ?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

heb ik niet.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Strontvervelend is die Youp, al jaren, begint net zo treurig te worden als Freek de Jonge.

Ben sowieso redelijk uitgekeken om dat hele cabaret. Er zijn er veel te veel. Waarvan 90 procent totaal niet leuk is en de grappen worden steeds meer hetzelfde. We weten nu wel dat Verdonk een fout mens is en Miljonairs debielen zijn etc.

Geef mij maar heerlijke Britse humor, zoals Little Britain en The League of Gentlemen. Lekker absurdistisch en niet van die opgeheven vingertje.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Hij begon stroef, het middenstuk was erg leuk, en tegen het einde kakte het weer wat in. De conference van Lebbis & Jansen was leuker.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

online...?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

BoordAppel schreef:

De conference van Lebbis & Jansen was leuker.

Die was ook erg leuk ja. Zaten toch zeker sterke punten , en het ging wat meer over wat er het afgelopen jaar was gebeurd.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Vond de oudejaarsconference van Youp van 't Hek nogal matig: zijn shows zijn sowieso altijd al doorspekt met een zekere moraal, maar dit keer was het vooral veel moraal met tussendoor wat humor. En de humor die er was, uitte zich dan vooral in korte grappen (in plaats van een fatsoenlijk opgezet scenario), vaak zelfs makkelijke woordspelingen en ergens in het midden zelfs een al jaren oude mop. Ergens heeft Van 't Hek bijtende humor kennelijk verward met platvloerse pogingen om iets shockerends te zeggen ("ja, ik zei echt schar-re-len-de hon-ger-ne-gers"; de koningin voor geil wijf uitmaken, etc.). Dat zal in sommige kringen best voor humor door kunnen gaan, maar is toch echt ver beneden het niveau dat ik van Van 't Hek verwacht.

Daarnaast had ik ook van veel elementen van de show het idee dat ze rechtstreeks overgenomen waren uit eerdere shows, met name van de hele 'ik heb toen toch zo'n bijzondere ontmoeting gehad'-raamvertelling. Dat is niet om te zeggen dat er niets te lachen viel in de oudejaarsconference: er waren best een aantal geslaagde grappen waarom ik wel kon lachen, maar al met al vond ik het teleurstellend.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Wouter schreef:

online...?

Geduld is een schone zaak

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Ik was blij om te horen dat Youp weer de oudejaarsconference ging verzorgen, want Lebbis & Jansen of Freek de Jonge heb ik eigenlijk nooit echt leuk gevonden.

En tja, Youp deed het weer uitstekend, hoewel Het Zelfmoordcommando absoluut niet zijn sterkte show is. Af en toe was het hilarisch of gewoon leuk en heel af en toe was het wat aan de matige kant. Zeker als je bekend bent met al zijn shows, lijken sommige grappen nu eenmaal op een simpele herhalingsoefening. Maar desondanks hoor ik Van 't Hek erg graag vertellen en heb me uitstekend vermaakt met zijn oudejaarsshow 2005. Op naar de volgende, zou ik zeggen.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vond Van 't Hek erg matig (begin hem steeds minder te vinden overgens). Zoals Queto al zei: het leek wel een stoofpotje van meerdere van zijn vroegere shows.

L&J waren wel aardig, maar ik heb ze beter en scherper gezien...

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Vond de oudejaarsconference van Youp van 't Hek nogal matig: zijn shows zijn sowieso altijd al doorspekt met een zekere moraal, maar dit keer was het vooral veel moraal met tussendoor wat humor. En de humor die er was, uitte zich dan vooral in korte grappen (in plaats van een fatsoenlijk opgezet scenario), vaak zelfs makkelijke woordspelingen en ergens in het midden zelfs een al jaren oude mop. Ergens heeft Van 't Hek bijtende humor kennelijk verward met platvloerse pogingen om iets shockerends te zeggen ("ja, ik zei echt schar-re-len-de hon-ger-ne-gers"; de koningin voor geil wijf uitmaken, etc.). Dat zal in sommige kringen best voor humor door kunnen gaan, maar is toch echt ver beneden het niveau dat ik van Van 't Hek verwacht.

Daarnaast had ik ook van veel elementen van de show het idee dat ze rechtstreeks overgenomen waren uit eerdere shows, met name van de hele 'ik heb toen toch zo'n bijzondere ontmoeting gehad'-raamvertelling. Dat is niet om te zeggen dat er niets te lachen viel in de oudejaarsconference: er waren best een aantal geslaagde grappen waarom ik wel kon lachen, maar al met al vond ik het teleurstellend.

Inderdaad, hij viel vies tegen. Ik heb 'em ook niet helemaal uitgekeken, geloofde het op een gegeven moment wel.

Met zijn moralisme heb ik nooit echt een probleem gehad, het is niet mijn straatje maar OK, omdat het altijd gerelativeerd werd door zijn eens zo treffende zelfspot. Nu is dat meer een meer weggeëbt en is er IMO een prekende zuurpruim met flauwe grapjes (zéér repetitief en ééndimensionaal geworden) en een pijnlijk dubbele moraal overgebleven.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Macmanus schreef:

Geef mij maar heerlijke Britse humor, zoals Little Britain .

Little Britain is inderdaad briljant. Wordt tijd dat bijv. de VPRO of NPS deze serie eens gaat uitzenden! Tot nu toe helaas alleen een paar afleveringen via Ketnet kunnen zien.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Macmanus schreef:

Ben sowieso redelijk uitgekeken om dat hele cabaret. Er zijn er veel te veel. Waarvan 90 procent totaal niet leuk is en de grappen worden steeds meer hetzelfde. We weten nu wel dat Verdonk een fout mens is en Miljonairs debielen zijn etc.

Geef mij maar heerlijke Britse humor, zoals Little Britain en The League of Gentlemen. Lekker absurdistisch en niet van die opgeheven vingertje.

Wat hebben Nederlands Caberet en Britse comedy series met elkaar te maken?

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

voor de brabanders onder ons: Heeft iemand toevallig Mark van de Veerdonk op Omroep Brabant gezien. Hij is heel het afgelopen weekend herhaald, maar vanwege feest"perikelen" heb ik 'm gemist.

Heeft toevallig iemand deze opgenomen?! En kan ik op een of andere manier aan een kopietje komen.... Er wordt van deze man nl. niks op dvd uitgebracht.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Niet opgenomen en maar een klein stukje van gezien. Was wel aardig maar niet veel meer dat dat.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Gizzmann schreef:

Wat hebben Nederlands Caberet en Britse comedy series met elkaar te maken?

Niet zoveel kennelijk. Maar was meer om even laten horen wat ik wel leuk vind.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.