- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Grote steden? En we hebben het niet over 100 jaar geleden, toen het voetbal en topclubs nog gevormd werden.
Manchester United, Arsenal, Liverpool zijn al tientallen decennia zo niet een eeuw de top van Engeland.
En Sparta was voor zover ik weet altijd de tweede club van Rotterdam. In ieder geval toen het betaald voetbal werd geïntroduceerd.
Hoe het ook went of keert, de traditionele topclubs hebben zich al decennia gevestigd.
Apollinisch
-
- 21301 berichten
- 0 stemmen
Biertjes in de tas, krantje erbij en zometeen lekker zuipen in de trein
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Arsenal heeft een goede band met Feyenoord, Chelsea destijds met PSV (nu nog?), maar met welke Engelse ploeg heeft Ajax eigenlijk een soort samenwerking?
Niet gek. Niet voor niets dat ploegen als Inter en Arsenal samen willen werken met Feyenoord, aangezien Feyenoord één van de beste jeugdopleidingen van Europa heeft momenteel. Daarnaast mogen verscheidene spelers nog niet in de PL voetballen, zoals Ryo, dus kunnen ze die spelers makkelijk uitlenen.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Heb wel zin in vanavond 
Effe die Belgen voor een 2e keer een portie smeer geven.
Hopelijk na vanavond Ajax, PSV en Twente in de volgende ronde.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Niet gek. Niet voor niets dat ploegen als Inter en Arsenal samen willen werken met Feyenoord, aangezien Feyenoord één van de beste jeugdopleidingen van Europa heeft momenteel..
Waar haal je die ''wijsheid'' vandaan?
Volgens mij is nota bene Ajax vorig jaar door een zeer belangrijk Italiaans instituut aangewezen als 1 van de, of de beste jeugdopleiding van Europa. (weet niet exact meer welke van de 2 het was).
Weet je waarom clubs als Arsenal bij Feyenoord komen? Die weten ook dat jullie financieel niks te willen hebben en kunnen zo voor een geringe samenwerking wel op de 1e rij zitten als Feyenoord een talentvolle speler heeft. Of als ze een club zoeken waar een speler een tijdje kan spelen, zoals Ryo.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Weet je waarom clubs als Arsenal bij Feyenoord komen? Die weten ook dat jullie financieel niks te willen hebben en kunnen zo voor een geringe samenwerking wel op de 1e rij zitten als Feyenoord een talentvolle speler heeft. Of als ze een club zoeken waar een speler een tijdje kan spelen, zoals Ryo.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Moet je Ajax er nou altijd weer bijhalen?
Wel lachen altijd, nu Ajax goed uit de bus komt, is dat Italiaans instituut - waar je nog nooit van gehoord had - zeer belangrijk. 
Lijkt me een understatement dat Arsenal wil samenwerken met Feyenoord om er zelf beter van te worden.
Feyenoord is ongeveer bij iedere jeugdelftal van Oranje hofleverancier. Lijkt me een goed criterium voor topclubs om te scouten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is het nog steeds. Leuk die prijzen die Ajax krijgt maar Feyenoord is hofleverancier van de internationale squads van oranje. Feyenoord heeft super talentvolle jongens als een Ake, Bruma, Ebecilio, al op vroege leeftijd naar Engeland laten gaan. Tuurlijk wil Arsenal op de eerste rij zitten. Heeft weinig met de financiële malaise van Feyenoord te maken. Die mailaise is ook al grotendeels weg. En tuurlijk is Feyenoord ook aantrekkelijk om spelers te stallen die niet in aanmerking komen voor een werkvergunning.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Arsenal zou er niets aan hebben als Feyenoord geen legio talenten had.
En als we het over prijzen gaan hebben: In Nederland heeft Feyenoord de prijs voor beste jeugdopleiding gewonnen.
Ajax heeft die Italiaanse prijs gewonnen, omdat ze spelers als Cruijf, van Basten, Sneijder en v/d Vaart hebben opgeleid. Lijkt me niet van dit moment. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Wel lachen altijd, nu Ajax goed uit de bus komt, is dat Italiaans instituut - waar je nog nooit van gehoord had - zeer belangrijk.
Niet alleen in dit geval maar valt me wel vaker op dat mensen graag woorden als zeer belangrijk aan zo'n onderzoek koppelen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik wil Ajax niet ophemelen, ook die club heeft al flaters begaan in het verleden. Maar Feyenoord snijdt zichzelf wel in de vingers door al die jonge talenten naar het buitenland te laten gaan. Laat ze een paar jaar langer onder contract en ze brengen een veelvoud op van de prijs die je er nu voor krijgt. Dat doet een club als Ajax tegenwoordig toch stukken beter als je ziet wat ze verdienen als hun spelers vertrekken.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Feyenoord zit de laatste jaren nou niet echt in de positie om spelers voor veel geld te verkopen. Clubs weten dat Feyenoord geen geld te makken heeft, dus staat Feyenoord zo'n beetje machteloos. Alleen als talenten als Fer, Vlaar, de Vrij en Wijnaldum bijtekenen, kan er in de toekomst veel geld voor gevangen worden. Als ze niet bijtekenen, moet Feyenoord ze nu al laten gaan voor een schijntje. Anders leveren ze helemaal niks op.
Feyenoord heeft best veel fouten gemaakt wat talenten betreft. Vooral in de begeleiding van de talenten kwam Feyenoord tekort.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jij zegt dus eigenlijk hetzelfde als Ajax&Litmanen1 en ikzelf. De grote clubs weten dat er bij Feyenoord wat te rapen is voor weinig geld. En Feyenoord is tevreden als ze een talentje van zo een club kunnen huren.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ik wil Ajax niet ophemelen, ook die club heeft al flaters begaan in het verleden. Maar Feyenoord snijdt zichzelf wel in de vingers door al die jonge talenten naar het buitenland te laten gaan. Laat ze een paar jaar langer onder contract en ze brengen een veelvoud op van de prijs die je er nu voor krijgt. Dat doet een club als Ajax tegenwoordig toch stukken beter als je ziet wat ze verdienen als hun spelers vertrekken.
Dit heeft niks met geld te maken maar de leeftijd waarop je zo'n jongen een contract aan kan bieden.
Bruma was 15 toen die een contract tekende bij Chelsea dat mag nog niet in Nederland, het is aan de Fifa er wat aan te doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De regels hier liggen gewoon anders. In Engeland mag je gewoon veel eerder een prof contract aan bieden. Doe je niets aan.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Jij zegt dus eigenlijk hetzelfde als Ajax&Litmanen1 en ikzelf. De grote clubs weten dat er bij Feyenoord wat te rapen is voor weinig geld. En Feyenoord is tevreden als ze een talentje van zo een club kunnen huren.
En omdat Feyenoord gewoon heel veel talenten heeft, zoals ik aangaf.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Moet je Ajax er nou altijd weer bijhalen?
Lijkt me een understatement dat Arsenal wil samenwerken met Feyenoord om er zelf beter van te worden.
Feyenoord is ongeveer bij iedere jeugdelftal van Oranje hofleverancier. Lijkt me een goed criterium voor topclubs om te scouten.
Ofwel, je hebt Feyenoord zelf dus maar benoemd als 1 der beste in Europa op gebied van opleiden? 
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Waar haal je die ''wijsheid'' vandaan?
.
Volg je uberhaupt wel voetbal buiten Ajax?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3434 stemmen
Young Boys 1-0 voor! Zenit moet er nu 3 maken, wat een geluk voor Twente! 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Aangezien A&L de Eredivisie de 5e competitie van Europa vindt, zit Feyenoord sowieso al goed. 
De jeugdopleiding van Feyenoord is continue zeer lovend in de media, ook de buitenlandse. Daarom zei ik al: niet gek dat clubs als Inter en Arsenal met Feyenoord willen samenwerken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Italie is dan wel weer erg gecharmeerd van Ajax. Althans in mei 2010 kreeg Ajax hiervoor nog een prijs. Gewoon beiden goed. http://www.nusport.nl/voetb...
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Daar hebben ze Ajax mee betaald om op dat toernooi te komen. 
Maar goed, het is wel een zeeeeer belangrijk instituut. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Feit blijft dat Ajax de beste spelers uit de jeugd heeft voortgebracht. Namen die ze in het buitenland nu nog kennen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Ik heb ook nooit gezegd dat Ajax geen goede jeugdopleiding heeft of in het verleden had. Ik had het erover dat Feyenoord op dit moment een erg goede jeugopleiding heeft en dat het niet gek is dat Inter en Arsenal nu met Feyenoord willen samenwerken. Uiteraard om er zelf beter van te worden, daarom zet ik mijn vraagtekens er ook bij. Leuk dat Feyenoord talenten als Ryo krijgt, maar het moet niet ten koste gaan van de eigen talenten en/of de verkoop daarvan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Zenith 1-1. Leuke wedstrijd. Spelen allebei vol op de aanval.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als Feyenoord er gezond voor zou staan zouden ze echt heel veel poen voor die talenten kunnen vragen. Nu gaan ze bijna gratis de deur uit. Parasieten zijn het, maar ja zo werkt het in de voetbalwereld helaas.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Young Boys 1-0 voor! Zenit moet er nu 3 maken, wat een geluk voor Twente!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Zie nu trouwens pas dat het onze grote vriend Lazovich was die de 1-1 binnenprikte. Inmiddels rust. Zie Zenith hier niet zomaar doorgaan. Daarvoor is Young Boys te gevaarlijk en één goaltje is genoeg voor die ploeg. Zou mooi zijn voor Twente (Al heb ik nog het gevoel dat die het vanavond nog veel lastiger gaan krijgen dan iedereen denkt). Kunt toch beter Young Boys hebben denk ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb ook nooit gezegd dat Ajax geen goede jeugdopleiding heeft of in het verleden had. Ik had het erover dat Feyenoord op dit moment een erg goede jeugopleiding heeft en dat het niet gek is dat Inter en Arsenal nu met Feyenoord willen samenwerken. Uiteraard om er zelf beter van te worden, daarom zet ik mijn vraagtekens er ook bij. Leuk dat Feyenoord talenten als Ryo krijgt, maar het moet niet ten koste gaan van de eigen talenten en/of de verkoop daarvan.
Lijkt me logisch dat die club er beter van willen worden. That's business. Maar wat niet goed genoeg is voor Arsenal kunnen wel prima krachten voor Feyenoord zijn. Het is allemaal niet zo negatief als veel het stellen. Alsof die van buitenaf even kunnen beoordelen hoe de verhoudingen liggen, en of Feyenoord zelf niet door zou hebben als ze gebruikt zouden worden. Sommigen hier denken dan ook nog eens veel slimmer zijn dan de mensen op de commerciële afdeling. Hoe erg kan je jezelf overschatten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou. Ik geloof niet dat ik mezelf overschat als ik denk slimmer te zijn dan sommige directieleden van Feyenoord. Geef wel toe dat ik minder goed kan tennissen en weinig connecties op het Stadhuis heb. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.