• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.950 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.951 acteurs
  • 200.329 gebruikers
  • 9.457.405 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Eriksen of Vertonghen zal komend weekend wel na 5 minuten rood krijgen dan...

Het valt mij ook op hoevaak PSV opponenten rood krijgen, vaak om erg lullige dingen.

Mooiste blijft dacht ik die van onze Raffie, die een bal naar achteren gooide en per ongeluk op een PSV hoofd belandde. Rood

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bilbao zou ik nog niet zo snel afschrijven.

edit: dat bedoel ik.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Buitenspel weer natuurlijk van Puta Barca.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Lol, hij simuleert het weldegelijk. Als iemand mij met 3 vingers op de schouders tikt maak ik toch ook geen koprol? Die Toivonen moet gewoon normaal doen, van dat wat die Gudelj deed ga je echt niet zo neer.

Nee hij simuleert heen overtreding. Hooguit maakt hij de overtreding zwaarder dan die is. Maar term schwalbe is dan twijfelachtig.

AjaxRulezzz schreef:

als je het daar niet mee eens bent, wil ik je een voorstel geven om even de psychiater te bezoeken voor wat onderzoek. Komop zeg gewoon ordinair gedrag, schorsen die vent.

Heb nooit beweerd dat Toivonen de overtreding niet overdrijft dus als deze onzin had je best voor je kunnen laten. En schorsen? Straf voor een schwalbe is nog altijd geel dus voor die val kan die nooit geschorst worden. Dan zou het moeten voor het op de tenen staan. Maar kans lijkt me klein. Gebeurt tientallen keren per wedstrijd.

En nogmaals vraag blijft wanneer iets een schwalbe is. Je kunt Toivonen moeilijk geel geven voor een schwalbe als die technisch gezien geen schwalbe maakt. Maar het zou misschien kunnen onder de kop onsportief gedrag.

AjaxRulezzz schreef:

Wat mij opviel is dat het nu al de 10de keer is dat een tegenstander van PSV rood krijgt. Wel erg verdacht, al zeg ik het zelf. Maarja, Ajax moet gewoon winnen volgende week dan doen we weer volop mee.

Kan altijd prima leven met al die onvrede over de beslissingen maar op momenten als deze haak ik altijd af. Vorig jaar was het volgens enkelen hier Twente dat door Kesler bewust bevoordeeld werd en nu zouden er hogere machten aan het werk zijn om PSV een overtalsituatie te bezorgen.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3628 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Jeetje, Twente wordt ook eens 1 weekje niet gematst

Lul eens niet zo dom. Noem eens voorbeelden dan waarbij Twente gematst is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Haha sorry, ik heb nog wat dingen te doen. Dan blijf ik typen. Je wil niet weten hoeveel arbitrage voordeeltjes Twente de laatste 1,5 jaar al heeft gehad. Prachtig als het nu eens een keertje tegen zit.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Helaas was Roda-Twente in 0-0 geëindigd. Mats was lief voor jullie

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Helaas was Roda-Twente in 0-0 geëindigd. Mats was lief voor jullie

Da's wel de slechtste grap die ik in dit topic voorbij heb zien komen....

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Koopt PSV soms de KNVB om ofzo? Oa Willem II ook al in Eindhoven enorm genaaid met 2 onterechte rode kaarten. Wat een bullshit weer zeg.

Jaaaaaaaaa volle Bingokaart en het is pas volgende week PSV - Ajax!

Kijken of het wereldrecord huilie huilie dan verbeterd gaat worden

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je wil niet weten hoeveel arbitrage voordeeltjes Twente de laatste 1,5 jaar al heeft gehad. Prachtig als het nu eens een keertje tegen zit.

Een dubbele Bingooooooooooo voor de jongeman in de rood/wit gestreepte pyama!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Inderdaad maar daardoor niet minder leuk. Echt mijn soort humor .

Vascago

• 4798 berichten
  • 3628 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha sorry, ik heb nog wat dingen te doen. Dan blijf ik typen. Je wil niet weten hoeveel arbitrage voordeeltjes Twente de laatste 1,5 jaar al heeft gehad. Prachtig als het nu eens een keertje tegen zit.

Je kunt er waarschijnlijk nog geen 2 noemen. Je lult nu net zo'n eind in de ruimte als dat je tegen Otherfool doet

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

huilie huilie

Ik hoop dat jij dat bent.

HJ

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Jaaaaaaaaa volle Bingokaart en het is pas volgende week PSV - Ajax!

Kijken of het wereldrecord huilie huilie dan verbeterd gaat worden

Vind je je grapjes nog steeds enorm leuk ofzo? Zoveel fans heb je volgens mij niet. Je overschat jezelf weer eens enorm.

Verder blijft het opvallend hoevaak ploegen die tegen PSV spelen een rode kaart krijgen. Daar mag je best eens wat van zeggen lijkt me.

Als PSV zondag verdiend van Ajax wint, dan zal je me niet horen. Maar het zal wel weer anderhalf uur naaierij worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Je kunt er waarschijnlijk nog geen 2 noemen. Je lult nu net zo'n eind in de ruimte als dat je tegen Otherfool doet

Sorry, ik sla de momenten niet elke week op in een Word document. Twente heeft genoeg voordeel met scheidsrechters en geluk in wedstrijden gehad dat het prima is dat het nu eens niet lukte. Komende week graag opnieuw als het kan.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nee hij simuleert heen overtreding. Hooguit maakt hij de overtreding zwaarder dan die is. Maar term schwalbe is dan twijfelachtig.

(quote)

Heb nooit beweerd dat Toivonen de overtreding niet overdrijft dus als deze onzin had je best voor je kunnen laten. En schorsen? Straf voor een schwalbe is nog altijd geel dus voor die val kan die nooit geschorst worden. Dan zou het moeten voor het op de tenen staan. Maar kans lijkt me klein. Gebeurt tientallen keren per wedstrijd.

En nogmaals vraag blijft wanneer iets een schwalbe is. Je kunt Toivonen moeilijk geel geven voor een schwalbe als die technisch gezien geen schwalbe maakt. Maar het zou misschien kunnen onder de kop onsportief gedrag.

(quote)

Kan altijd prima leven met al die onvrede over de beslissingen maar op momenten als deze haak ik altijd af. Vorig jaar was het volgens enkelen hier Twente dat door Kesler bewust bevoordeeld werd en nu zouden er hogere machten aan het werk zijn om PSV een overtalsituatie te bezorgen.

Al is het geen schwalbe, het is gewoon smerig. Hij moet daar gewoon geel voor krijgen. Daarnaast gaat hij ook lopen provoceren door op de tenen te staan van Guldej en laat dit niet de eerste keer zijn geweest dat Toivonen iemand provoceerd. Het moet toch een keer afgelopen zijn? Aissati is ook geschorst omdat hij iemand op de tenen ging staan, dan moet Toivonen dat ook worden. Want volgens de KNVB zijn ze objectief, voor zover dat nu nog geloofwaardig is.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vind je je grapjes nog steeds enorm leuk ofzo? .

Ik moet bij jou vaak aan pacman denken.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zie dit als een groot compliment

Vascago

• 4798 berichten
  • 3628 stemmen

Geluk dwing je af. Twente heeft gewoon een conditioneel sterke groep. En ze blijven tot het laatst vechten voor een overwinning. Zal wel onze Duitse mentaliteit zijn En Twente zal vast wel eens een vrije trap of penalty kado hebben gekregen, net als Ajax dat heeft. En PSV, en NAC, Roda en Heracles vast ook. Maar ook net zo vaak tegen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

timbo_ schreef:

Dan zou het moeten voor het op de tenen staan. Maar kans lijkt me klein. Gebeurt tientallen keren per wedstrijd.

Ook echt op deze wijze ja ... Bovendien werd Aissati er eerder deze week voor geschorst, dus als de KNVB consequent is - wat ze toch niet zijn, dus hij zal wel gewoon mogen spelen komend weekend - schorsen ze Toivonen ook voor drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk.

nu zouden er hogere machten aan het werk zijn om PSV een overtalsituatie te bezorgen.
Over hogere machten heb ik hier niemand horen spreken, maar het is op zijn minst dubieus dat er in een aantal (thuis)wedstrijden van PSV wel erg makkelijk met rode kaarten is gezwaaid.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Er wordt wel heel snel gerept over samenzwerings theorieën. Nogal overroepen imho.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een save van Pinto .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Geluk dwing je af. Twente heeft gewoon een conditioneel sterke groep. En ze blijven tot het laatst vechten voor een overwinning. Zal wel onze Duitse mentaliteit zijn En Twente zal vast wel eens een vrije trap of penalty kado hebben gekregen, net als Ajax dat heeft. En PSV, en NAC, Roda en Heracles vast ook. Maar ook net zo vaak tegen.

Haha, duidelijk dat je een hoop momenten graag door de vingers ziet.

Denk alleen al aan het feit dat scheidsrechter Vink vorig seizoen na AZ-Twente persoonlijk door Zeist uit de competitie is gehaald, maar dat je niemand dat zag doen nadat die man 2 topduels van Ajax door persoonlijke fouten om zeep hielp.

Het dubbeltje valt voor Twente al 1,5 jaar heel vaak net de goede kant op. Niks ten nadele van een knap gewonnen titel, maar Twente is wel de laatste ploeg in Nederland die over pech of benadeeld worden mag klagen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Heeft-ie al 2 prijzen gaat-ie gewoon weer meespelen he...

stfuympos schreef:

Ik hoop dat jij dat bent.

HJ

Niks van, ik ben een gracieus verliezer als het er op aankomt

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

Lopen hier nu twee dingen door elkaar. Dat die jongen voor die duw geel krijgt is redelijk logisch. Dat Toivonen overdreven doet ook maar maakt de gele kaart nog niet meteen onterecht.

En nogmaals wanneer is iets een schwalbe?

Volgens Wikipedia: Schwalbe is een uit het Duits afkomstige voetbalterm. Met de term wordt een actie aangeduid waarbij een speler simuleert het slachtoffer te zijn van een overtreding.

Volgens die definitie is actie van Toivonen geen schwalbe. Want hij simuleert niets. Er wordt een overtreding gemaakt

Of het nou wel of niet een schwalbe is, het blijft matennaaierij.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik zie dit als een groot compliment

Ik vond ´m wel wat hebben .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Simuleert niets? Hij krijgt een tikje met een vinger en doet alsof ie een rechtse gekregen heeft (of een stevige duw). Gewoon toneel natuurlijk. En helaas flikt ie dit elke wedstrijd weer.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Vascago schreef:

Als een club kampioen wordt met 9+ punten voor dan heeft het met geluk niks te maken, in situaties waarin het verschil maar 1 doelpunt of een enkel puntje is heb je gewoon geluk nodig.

Geluk met de scheidsrechter is daar een onderdeel van, net als het net wel of niet net meezitten van schoten op doel (net wel erin/paal/wie pakt rebound/eenmalige fenomenale redding van keeper) en de houding van je tegenstanders ten opzichte van je eigen club (komen ze om te verliezen of strijden ze zelfs bij 2-0 nog of laten ze zich vernederen tot een 4/5-0).

De titel pakken heb je niet zo erg in je eigen handen als men denkt.

Denk ook maar eens aan een wedstrijd als voorbeeld waar je tegen een club die nou net die speelronde de 2 belangrijkste spelers mist met een schorsing en nog enkele blessures heeft. Dan kan bijvoorbeeld Ajax winnen. Komt Twente echter 2maanden later langs is iedereen terug en fit en wordt het nog gelijk ook..

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Vascago schreef:

En Twente zal vast wel eens een vrije trap of penalty kado hebben gekregen, net als Ajax dat heeft. En PSV, en NAC, Roda en Heracles vast ook. Maar ook net zo vaak tegen.

Onzin. Het kan nooit dat iedere ploeg in de eredivisie evenveel arbitrale beslissingen voor heeft als tegen. Statistisch onmogelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Denk aan Ajax-Roda vorig seizoen gefloten door Bas Nijhuis. De week erna moest Ajax tegen Twente. Al die Ajacieden op voorhand aan't klagen dat Tukker Nijhuis weleens Ajax zou kunnen benadelen. Nijhuis kon op voorhand al niets meer juist doen. Elke beslissing in het nadeel van Ajax zou onder het vergrootglas worden gelegd. Want er moest maar eens een Ajacied geel krijgen, dan was ie misschien wel de week erna geschorst tegen Twente. Daar had de KNVB Nijhuis gewoon een andere wedstrijd moeten toewijzen, dat zou de enige juiste beslissing zijn geweest.

Roda kreeg rood en Ajax kreeg 2 heel makkelijk gegeven strafschoppen.

Nijhuis knokt zich zo uit een moeilijke situatie, Ajax tevreden en Roda benadeeld.

En zo zijn er tal van situaties waarin Ajax bevoordeeld wordt. Maarja, dit soort zaken worden snel vergeten. Maar wel gaan huilen als Twente eens het geluk aan zijn zijde heeft.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

En zo zijn er tal van situaties waarin Ajax bevoordeeld wordt.

Ik ben een en al oor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.