• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.734 films
  • 12.538 series
  • 34.680 seizoenen
  • 654.659 acteurs
  • 200.281 gebruikers
  • 9.454.045 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb hier mijn complimenten voor die prestaties gegeven. Maar de EL is met alle respect wel een treedje lager dan de CL.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bremen-Twente 0-2, Ajax-Milan 1-1, Milan-Ajax 0-2, Twente-Spurs 3-3, Twente-Bremen 1-1, Twente-Inter 2-2.

Genoeg goede uitslagen van Ajax en Twente in de CL dit seizoen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Omdat anders de drank bevriest.
Het blijft Theo Janssen vervolgen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

De nr 3 van Nederland wint bij de nr 1 van Belgie en de nr 2 van Nederland wint bij de kampioen van Rusland.

Zo kan je het ook omschrijven.

Je gebruikt wel de huidige posities van Nederland, maar bij Rusland ga je voor het gemak uit van een seizoen geleden? Consequent. De nummer 3 van Rusland dus.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

De nr 3 van Nederland wint bij de nr 1 van Belgie en de nr 2 van Nederland wint bij de kampioen van Rusland.

Zo kan je het ook omschrijven.

De belgische competitie is kleiner dan de Franse. Dat van Twente is buitengewoon knap, maar het gaat ook om de competitie overall. Je heb zwaardere wedstrijden tegen Lens, Montpellier en Toulouse, dan tegen Roda, Heerenveen en AZ.

Verder heeft de nr 3 van Nederland ook uit verloren bij de nummer 17 van Frankrijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Even nagekeken:

Lyon zat in de CL bij Schalke, Benfica en Happoel tel Aviv

Marseille zat in de CL bij Chelsea, Spartak Moskou en Zelina

Beiden werden 2e, maar is dat nou zo verrassend? Ajax of Twente was in die 2e groep ook wel 2e geworden denk ik.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Bremen-Twente 0-2, Ajax-Milan 1-1, Milan-Ajax 0-2, Twente-Spurs 3-3, Twente-Bremen 1-1, Twente-Inter 2-2.

Genoeg goede uitslagen van Ajax en Twente in de CL dit seizoen.

Er zit inderdaad progressie in. Hopelijk trekt die zich volgend seizoen nog verder door. Zo lang Nederlandse clubs niet tegen Inter uitkomen gun ik ze namelijk het aller beste.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Even nagekeken:

Lyon zat in de CL bij Schalke, Benfica en Happoel tel Aviv

Marseille zat in de CL bij Chelsea, Spartak Moskou en Zelina

Beiden werden 2e, maar is dat nou zo verrassend? Ajax of Twente was in die 2e groep ook wel 2e geworden denk ik.

Bij de poule van Lyon word dat wel moeilijk met Schalke en Lyon. Bij Chelsea en Spartak is het ook geen uitgemaakte zaak.

maar ze hebben het gewoon behoorlijk gedaan. Boven verwachting zelfs.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Schalke is anders behoorlijk ruk, hoor. Voetballen echt slecht.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Geen uitgemaakte zaak nee, maar wel een haalbare kaart.

Real & Milan

Inter en Spurs

Dat is gewoon niet te doen, ondanks dat Ajax en PSV dichtbij zijn gekomen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Vooral Twente heeft zichzelf tekort gedaan tegen Bremen en Spurs thuis (en tegen Inter misschien ook wel).

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Eerlijk is eerlijk. Thuis tegen Inter had FC Twente met iets meer geluk kunnen winnen. Inter liet het toen echt afweten. Onderschatting neem ik aan. Dat had nooit mogen gebeuren.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

Nounou, ik weet niet of jullie die 2e helft tegen Inter nog herinneren in Enschede. Toen hebben ze de bal ongeveer 3 keer aangeraakt. Als Twente had willen winnen hadden ze het in de eerste helft moeten afmaken.

Bremen thuis had wel meer ingezeten.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Giggs tekent voor 21e jaar bij ManU

(Novum) - Ryan Giggs heeft zijn contract bij Manchester United opnieuw met een jaar verlengd. Dat melden de Engelsen op hun website. De Welshman gaat na de zomer zijn 21e seizoen in op Old Trafford. De 37-jarige vleugelspits spreekt van een droom. "Ik heb altijd al voor Manchester willen spelen en nu maak ik al ruim twintig jaar deel uit van het team."

Manager Alex Ferguson komt woorden te kort om zijn waardering voor Giggs uit te drukken. "Hij is een prachtige speler en een geweldig mens. Het is speciaal als iemand de wil heeft om op zijn leeftijd op de top van zijn kunnen te spelen", zegt de trainer onder wie Giggs destijds debuteerde.

"Hij wordt nog steeds man of the match in bepaalde duels en zijn ervaring is erg belangrijk voor de jongere spelers", vervolgt Ferguson. Giggs noteerde in maart 1991 zijn eerste wedstrijd in de hoofdmacht van United en speelde al 862 officiële duels.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Geen uitgemaakte zaak nee, maar wel een haalbare kaart.

Real & Milan

Inter en Spurs

Dat is gewoon niet te doen, ondanks dat Ajax en PSV dichtbij zijn gekomen.

Mee eens. Maar ik neem aan dat je niet PSV maar FC Twente bedoelt.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4142 stemmen

speranza schreef:

Giggs tekent voor 21e jaar bij ManU

(Novum) - Ryan Giggs heeft zijn contract bij Manchester United opnieuw met een jaar verlengd. Dat melden de Engelsen op hun website. De Welshman gaat na de zomer zijn 21e seizoen in op Old Trafford. De 37-jarige vleugelspits spreekt van een droom. "Ik heb altijd al voor Manchester willen spelen en nu maak ik al ruim twintig jaar deel uit van het team."

Manager Alex Ferguson komt woorden te kort om zijn waardering voor Giggs uit te drukken. "Hij is een prachtige speler en een geweldig mens. Het is speciaal als iemand de wil heeft om op zijn leeftijd op de top van zijn kunnen te spelen", zegt de trainer onder wie Giggs destijds debuteerde.

"Hij wordt nog steeds man of the match in bepaalde duels en zijn ervaring is erg belangrijk voor de jongere spelers", vervolgt Ferguson. Giggs noteerde in maart 1991 zijn eerste wedstrijd in de hoofdmacht van United en speelde al 862 officiële duels.

Wel erg makkelijk om bij zo'n grote club te blijven. Zal wel miljoenen op de bank hebben van Man U.

Desalniettemin wel respect dat ie het zo lang volhoudt onder de kauwgom kauwer

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Onder die vreselijk zelfingenomen kauwgom kauwer zou ik het ook alleen uithouden als er jaarlijks een heel leuk bedrag op mijn bankrekening zou worden bijgeschreven. Maar dit soort voetballers die zo lang hun club trouw blijven is natuurlijk wel een uitstervend ras.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Mee eens. Maar ik neem aan dat je niet PSV maar FC Twente bedoelt.

Jup, bedoelde Twente.

PS: Giggs

Ongelooflijke held en vreselijk prettig mens.

Laat United maar de titel winnen en de CL finale tegen Barcelona halen. Giggs en Sar zijn iconen!

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

speranza schreef:

Onder die vreselijk zelfingenomen kauwgom kauwer zou ik het ook alleen uithouden als er jaarlijks een heel leuk bedrag op mijn bankrekening zou worden bijgeschreven. Maar dit soort voetballers die zo lang hun club trouw blijven is natuurlijk wel een uitstervend ras.

Klopt. Hoewel ik nog best een aardig rijtje kan opnoemen. Xavi, Iniesta en Messi zie ik bijvoorbeeld Barcelona niet meer verlaten. Ook een Gerrard of een Casillas zullen waarschijnlijk wel hun carriëre lang bij dezelfde club blijven. Het zelfde geld voor Lampard en Terry. In Nederland is het door de beperkte financiële mogelijkheden en het lagere niveau van de nationale competitie wel een vrijwel volledig uitgestorven ras. Spelers die hier hun gehele carriëre bij dezelfde club blijven zijn nooit echte toppers.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Vroeger waren er in Nederland wel spelers die bestand waren tegen de financiële verlokkingen van een overgang naar een buitenlandse club.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Yep, vroeger voordat het gat tussen Nederland en de rest van Europa zo belachelijk groot werd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

speranza schreef:

Vroeger waren er in Nederland wel spelers die bestand waren tegen de financiële verlokkingen van een overgang naar een buitenlandse club.

Vroeger waren de verschillen ook weer niet zo extreem als nu.

Overigens, spelers ging toen ook weg voor positieverbetering, zeker ook financieel. Cruijff naar Barcelona bv. Ajax was toen echt een stuk beter dan Barcelona.

Moulein wilde Feyenoord ook verlaten las ik voor een club die hem goed wilde gaan betalen, maar dat liet Feyenoord weer niet toe.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Sneijder opnieuw in lappenmand bij Inter

(jhedmedia) Wesley Sneijder blijft dit jaar sukkelen met fysieke problemen. Nadat hij eerder al anderhalve maand uit de roulatie was met een dijbeenblessure, heeft de Nederlandse international nu een spierblessure in zijn been opgelopen.

Hij mist sowieso het competitieduel van zaterdag tegen Cagliari. Of hij op tijd hersteld is voor de Champions League-wedstrijd van woensdag tegen Bayern München is bovendien twijfelachtig. Coach Leonardo heeft ook Lucio buiten zijn selectie gelaten voor de wedstrijd tegen Cagliari. Maar hij doet wel mee tegen Bayern München. "Die wedstrijd is te belangrijk. Daar ben ik absoluut bij", zei de verdediger vrijdag.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moulein wilde Feyenoord ook verlaten las ik voor een club die hem goed wilde gaan betalen, maar dat liet Feyenoord weer niet toe.

Hij kon zich toen helaas voor zijn portemonnee nog niet beroepen op het Bosman arrest.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nicholas123 schreef:

(quote)

Klopt. Hoewel ik nog best een aardig rijtje kan opnoemen. Xavi, Iniesta en Messi zie ik bijvoorbeeld Barcelona niet meer verlaten. Ook een Gerrard of een Casillas zullen waarschijnlijk wel hun carriëre lang bij dezelfde club blijven. Het zelfde geld voor Lampard en Terry. In Nederland is het door de beperkte financiële mogelijkheden en het lagere niveau van de nationale competitie wel een vrijwel volledig uitgestorven ras. Spelers die hier hun gehele carriëre bij dezelfde club blijven zijn nooit echte toppers.

Puyol loopt toch ook al een aardig tijdje mee niet? Messi had trouwens gezegd dat hij voor de rest van zijn carriere bij Barcelona wil blijven, of hij zich daar gaat aan houden weet ik niet.

Gattuso, Totti, Nesta (?),...

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bij Puyol speelt Catalaanse trots een belangrijke rol bij zijn eeuwige trouw aan Barcelona. De voormalige club van de verlosser zal er alles aan doen om Messi zijn woord te laten houden. Hij moet wel een dief van zijn eigen portemonnee zijn om zich daar niet aan te houden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nesta en Gattuso zijn niet hun hele carriere bij AC Milan in dienst hoor.

Ook jammer dat Raul Real heeft verlaten. Staat toch wat triest. 15 jaar Real en dan 1 of 2 jaar Schalke 04, met alle respect.

Maldini, Gerrard, Totti, Scholes, Giggs...dat soort jongens. Erg mooi hoor.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nesta en Gattuso zijn niet hun hele carriere bij AC Milan in dienst hoor.

Van Nesta wist ik het niet zeker, Gattuso dacht ik van wel. Blijkbaar niet.

Buffon dacht ik ook?

Erg spijtig van Raul ja. Ik zal hem altijd als een speler van Real beschouwen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ook jammer dat Raul Real heeft verlaten. Staat toch wat triest. 15 jaar Real en dan 1 of 2 jaar Schalke 04, met alle respect.

Ben ik met je eens. Maar daar staat tegenover dat hij met zijn doelpunt in en tegen Valencia de club uit het Ruhrgebied wellicht voor het eerst in hun historie naar de kwartfinales van het belangrijkste Europese toernooi voor clubs heeft geschoten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Atléti heeft Raúl gevormd. Zonder die verdome Gil y Gil was hij een Roji Blanco legende geweest .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.