- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja hij doet het heel goed, hij is alleen heel erg corrupt. Voor de rest...
Volgens mij is hij sarcastisch
.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Volgens mij is hij sarcastisch
.
Hoezo 
Corrupt? Ik kan me niet herinneren dat Blatter ooit ergens voor veroordeeld is.
Qatar? Een financiële opsteker van heb ik jou daar.
Blatter? Volgens ingewijden als Platini en Beckenbauer een prima voorzitter.
Beetje geroeptoeter van langs de lijn. Laat ome Sepp maar schuiven.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Wat is trouwens het beginpunt geweest bij het ter discussie stellen van de (praktijken van de) FIFA? De (positieve) ontwikkelingen van de eindtoernooien zouden hier geen aanleiding voor moeten zijn, zou je denken? Of kwam het door partijen die buiten de boot vielen of dreigden te vallen?
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
...Corrupt? Ik kan me niet herinneren dat Blatter ooit ergens voor veroordeeld is.
.....

dan ben jij erg naïve als je denkt dat je alleen corrupt kan zijn als je een keer veroordeeld bent.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Wat is trouwens het beginpunt geweest bij het ter discussie stellen van de (praktijken van de) FIFA? De (positieve) ontwikkelingen van de eindtoernooien zouden hier geen aanleiding voor moeten zijn, zou je denken? Of kwam het door partijen die buiten de boot vielen of dreigden te vallen?
misschien heeft het iets mee te maken dat Qatar was duidelijk gekocht?
Of dat Engeland meer stemmen hadden gekregen als ze geld of andere dingen hadden gegeven aan bepaalde mensen die stemmen te koop hadden?
Jack Warner van Trinidad wilde 2,5 miljoen pond voor zijn stem, en de eikel uit Paraguay wilde een ridder worden in GB
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Blatter doet het naar verluidt prima als voorzitter dus snap het probleem niet zo. De FIFA draait als een tierelier en de georganiseerde toernooien worden steeds mooier en grootser. Laat die man lekker declareren, hij staat aan de top van een bijzonder winstgevende miljardenorganisatie...
Pablo Escobar for President!
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
misschien heeft het iets mee te maken dat Qatar was duidelijk gekocht?
Of dat Engeland meer stemmen hadden gekregen als ze geld of andere dingen hadden gegeven aan bepaalde mensen die stemmen te koop hadden?
Jack Warner van Trinidad wilde 2,5 miljoen pond voor zijn stem, en de eikel uit Paraguay wilde een ridder worden in GB
Nee, dat gedonder begon al ruim vòòr dat WK-bid.
Waar ik naar benieuwd ben is of de oorsprong van geklaag haar oorsprong heeft in feitelijk aantoonbare misstanden (klokkenluider of zo) of gemopper en het napraten en opkloppen hiervan door partijen die niet in de winst mochten meedelen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hoezo 
Corrupt? Ik kan me niet herinneren dat Blatter ooit ergens voor veroordeeld is.
Qatar? Een financiële opsteker van heb ik jou daar.
Blatter? Volgens ingewijden als Platini en Beckenbauer een prima voorzitter.
Beetje geroeptoeter van langs de lijn. Laat ome Sepp maar schuiven.
Moet je maar eens meer in Sepp Blatter gaan verdiepen want de Britse onderzoeksjournalist David Yallop die een boek maakte over de corruptie onder het 24-jarige bewind van Blatters Braziliaanse voorganger Joao Havelange, schreef in 1999 al dat de Zwitser via omkoping aan de macht kwam.
Er zijn meer van zulke vage toestanden onder Blatter !
Ook behoorlijk appart dat Blatter de enige overgebleven kandidaat is, om er nog 4 jaar aan vast te plakken bij de Fifa !
Blatter wordt vaker beschuldigd van machtsmisbruik, omkoping en fraude.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Blatter doet het naar verluidt prima als voorzitter dus snap het probleem niet zo. De FIFA draait als een tierelier en de georganiseerde toernooien worden steeds mooier en grootser. Laat die man lekker declareren, hij staat aan de top van een bijzonder winstgevende miljardenorganisatie...
OF heb je hem die persconferentie zien geven recent? Hij zag eruit als een schlemiel en ontweek alle vragen die er toe deden en verviel telkens in hetzelfde riedeltje. Ik heb sterk het idee dat er een frisse wind door de FIFA moet gaan waaien. Ik ben het met je eens dat het financieel voor de wind gaat, maar het gezicht van de organisatie is aan vervanging toe.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
PS:
Neuer officieel naar Bayern evenals Rafinha!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
OF heb je hem die persconferentie zien geven recent? Hij zag eruit als een schlemiel en ontweek alle vragen die er toe deden en verviel telkens in hetzelfde riedeltje. Ik heb sterk het idee dat er een frisse wind door de FIFA moet gaan waaien. Ik ben het met je eens dat het financieel voor de wind gaat, maar het gezicht van de organisatie is aan vervanging toe.
Tja, de FIFA vindt zelf van niet want tegenkandidaten zijn er niet of nauwelijks, en ook de KNVB heeft gewoon op ome Sepp gestemd. Men is duidelijk tevreden over hem, en met reden. Natuurlijk kleven er altijd schandaaltjes aan zo'n organisatie maar dat hou je toch. Nee, lijkt me een prima vent voor die job, helaas al op bejaarde leeftijd dus het zal zijn laatste termijn worden ben ik bang.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Volgens mij gaat 75% van de opbrengsten van Wijnaldum naar de talentpools, van Fer weet ik het niet precies, maar vrees dat we ook daarvan weinig kunnen aanwenden voor andere spelers...
Valt nog mee, bij Wijnaldum gaat 70% naar de club, bij Fer 78%.
Spelers in de beloftenpool btw (zoals De Vrij, Mulder, Indi) 80%, en Mokotjo 100%
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, de FIFA vindt zelf van niet want tegenkandidaten zijn er niet of nauwelijks, en ook de KNVB heeft gewoon op ome Sepp gestemd. Men is duidelijk tevreden over hem, en met reden. Natuurlijk kleven er altijd schandaaltjes aan zo'n organisatie maar dat hou je toch. Nee, lijkt me een prima vent voor die job, helaas al op bejaarde leeftijd dus het zal zijn laatste termijn worden ben ik bang.
Dat komt mogelijk omdat als je jezelf als tegenkandidaad aanmeld je kansloos bent omdat het een corrupte boel is. Heeft dus weinig met tevredenheid over de organisatie, maar alles met smeergeld en het eigen levendje te maken. Ego vs organisatiebelang. Zou me ook niets verbazen als je plots een paardenkop in je bed aantreft als je je serieus tegenkandidaad zou stellen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Valt nog mee, bij Wijnaldum gaat 70% naar de club, bij Fer 78%.
Spelers in de beloftenpool btw (zoals De Vrij, Mulder, Indi) 80%, en Mokotjo 100%
En Swerts?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Iemand met een greintje mensenkennis kan zien dat Blatter is opgebouwd door corrupt bloed, corrupte botten en corrupt vel (spek).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
WTF? Willen ze nu al mensen als Edgar Davids in de raad van commissarissen bij AJax. Je kunt ook doorslaan in je drang om oud voetballers in een organisatie te krijgen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd toen ik de naam Davids zag dacht ik aan iedereen behalve Edgar, bleek het toch om die ex deliquent te gaan..... Maar ik ben natuurlijk wel voor. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dan krijgt de koper 80%
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Verkocht. Dan laat ik 'm iedere week 2 x mijn huis schoonmaken. Daar is-ie meer voor geschikt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als Ajax de Zeeuw voor 4 1/2 miljoen naar Moskou laat gaan zijn ze echt helemaal van de pot gerukt. Belangrijke speler in het kampioensschap, international, uit te onderhandelen tegen oliedollars. Het zoveelste brevet van onvermogen van het Ajax bestuur om je voor zo'n fooitje te laten afschepen.
Bestuur ouwe wijven. de Zeeuw moet blijven!
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Met Janssen hebben ze een betere speler in huis gehaald. Verkoop je de Zeeuw voor die prijs, dan hou je nog geld over ook.
Als bankzitter strijkt de Zeeuw een veel te hoog salaris op.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als Ajax de Zeeuw voor 4 1/2 miljoen naar Moskou laat gaan zijn ze echt helemaal van de pot gerukt. Belangrijke speler in het kampioensschap, international, uit te onderhandelen tegen oliedollars. Het zoveelste brevet van onvermogen van het Ajax bestuur om je voor zo'n fooitje te laten afschepen.
Ik zou zijn vertrek ook erg betreuren, ook al hebben we met Janssen een betere speler erbij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
WTF? Willen ze nu al mensen als Edgar Davids in de raad van commissarissen bij AJax. Je kunt ook doorslaan in je drang om oud voetballers in een organisatie te krijgen.
Heb je je wel eens verdiept in Davids na zijn voetballoopbaan?
Edgar Davids speelde als voetballer voor Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Juventus, Internazionale, Tottenham Hotspur en Crystal Palace FC. Ook speelde hij 74 interlandwedstrijden voor het Nederlands elftal, waarin hij zes keer scoorde. In november 2010 beëindigd hij zijn voetbalcarrière.
In 2008 richtte Davids de Straatvoetbalbond Nederland op om de integratie in wijken te bevorderen. Dit is uitgegroeid tot een evenement waaraan 230 wijken in Nederland meedoen. Daarnaast is hij oprichter en creatief directeur van het sportkledingmerk Monta, is hij ambassadeur van een aantal projecten van het Ministerie van Onderwijs en is hij bestuurslid van de Suriname Conservation Foundation Netherlands. Davids rondt momenteel zijn MBA-studie af.
Hij rond gewoon in Engeland een zeer hoog aangeslagen economische studie af en werkt voor meerdere opgerichte bedrijven.
Davids was ook niet iemand waar ik meteen aan dacht, maar achteraf misschien wel een briljante keuze. Hij kan een verbinding zijn tussen het voetbalgedeelte en het zakelijke gedeelte in zo'n RvC.
Davids heeft een verkeerd imago door zijn gedrag op het veld en wat privézaken, maar het is een behoorlijk ontwikkelde, intelligente gozer.
Hier trouwens alle kandidaten met een uitleg erbij:
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Kandidaten-RvC-Ajax.htm
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Met Janssen hebben ze een betere speler in huis gehaald. Verkoop je de Zeeuw voor die prijs, dan hou je nog geld over ook.
Als bankzitter strijkt de Zeeuw een veel te hoog salaris op.
Als je zoals Ajax ruim 50 wedstrijden per seizoen speelt, dan moet je toch minimaal 16 gelijkwaardige spelers in huis hebben. Dat ontbrak er dit seizoen juist aan. Bovendien kan de Zeeuw ook van de bank iets extra's brengen qua dinamiek en gif als een wedstrijd op slot zit.
Bij mij zou een goeie de Zeeuw overigens altijd in de basis staan.
Ik vond hem toen Ajax zo goed speelde, de tweede helft van vorig siezoen ook wekelijks bij de besten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het probleem is dat Ajax zonder de Zeeuw weinig in kan brengen om het middenveld weer te controleren in wedstrijden dat het minder gaat.
Als Janssen-Eriksen-Anita je basisploeg is en er moet er 1 uit, dan kom je bij Enoh uit. Hele nuttige speler, maar voetballend nog steeds beperkt. De Zeeuw is wat dat betreft veel beter. Voetballend sterker en in de laatste periode van afgelopen seizoen zag je ook weer dat hij fysiek sterk kan zijn.
4,5 miljoen vind ik ook geen gigantisch bedrag. Ajax heeft op dit moment toch zat geld, dus de noodzaak is er niet meer om iemand perse te verkopen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Verkocht. Dan laat ik 'm iedere week 2 x mijn huis schoonmaken. Daar is-ie meer voor geschikt.
Hm een olifant in je porseleinkast, zou het er niet op wagen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dan maken ze verlies volgens mij, is hij toen niet voor meer geld dan 4,5 aangekocht?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
4,5 miljoen vind ik ook geen gigantisch bedrag. Ajax heeft op dit moment toch zat geld, dus de noodzaak is er niet meer om iemand perse te verkopen.
Mee eens, bovendien vraag ik me af wie er op dit moment nog beslist bij Ajax omtrent transferzaken?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dan maken ze verlies volgens mij, is hij toen niet voor meer geld dan 4,5 aangekocht?
Klopt. Ik meen dat hij 6,5 miljoen heeft gekost.
Mee eens, bovendien vraag ik me af wie er op dit moment nog beslist bij Ajax omtrent transferzaken?
De Boer samen met interim-directeuren Slop en vd Aat lijkt me.
En tot gister Rik vd Boog. Die was nog knap druk de laatste weken met het bezoek aan Cape Town en transfers van Janssen en Boerrigter.
Maar beter wordt er snel een nieuwe directie aangesteld. Goddank dat de Boer een sterke persoonlijkheid heeft en weet wat hij wil. Als Jol nu op zijn plek had gezeten dan waren er gekke spelers gekomen denk ik.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
De Boer samen met interim-directeuren Slop en vd Aat lijkt me.
En tot gister Rik vd Boog. Die was nog knap druk de laatste weken met het bezoek aan Cape Town en transfers van Janssen en Boerrigter.
Maar beter wordt er snel een nieuwe directie aangesteld. Goddank dat de Boer een sterke persoonlijkheid heeft en weet wat hij wil. Als Jol nu op zijn plek had gezeten dan waren er gekke spelers gekomen denk ik.
Inderdaad, ik dacht ook al dat vd Boog inmiddels wel aan het tuinieren was, dus vandaar
Frank lijkt me in ieder geval niet iemand die zomaar allerlei rare transfers gaat goedkeuren nee, maar in het geval De Zeeuw is het ook de vraag wat hijzelf wil, al denk ik niet dat Demy nou zit te wachten op -20 en een fles Vodka..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.