- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De Boer zei al dat hij DdZ wilde houden, maar dat hij de directie kon begrijpen als ze hem zouden verkopen voor een leuk bedrag. Tsja, nu Janssen er is, is DdZ natuurlijk niet onmisbaar. Maar dan nog zou ik hem graag houden. Met een brede bank pak je prijzen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tscheu La Ling moet algemeen directeur worden bij Ajax. Dat meldt De Telegraaf.
'We zijn inderdaad in gesprek, maar meer wil ik er niet over kwijt', bevestigde de voormalig rechtsbuiten van de Amsterdamse club.
La Ling is eigenaar van de Slowaakse voetbalclub AS Trencín. Ze zijn na vier jaar kampioen geworden, schrijven zwarte cijfers en staan bekend om de goede jeugdopleiding.
De voormalig aanvaller van Ajax had in november 2011 'nog geen tijd voor Ajax'. Het ging toen om een functie in de ledenraad.
Ajax zoekt per 1 juni een nieuwe directeur als opvolger van de vertrokken Rik Van den Boog.
Verrassend...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ieder geval veel voedingssupplementen met een fikse korting voor de spelers 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Heb je je wel eens verdiept in Davids na zijn voetballoopbaan?
Hij rond gewoon in Engeland een zeer hoog aangeslagen economische studie af en werkt voor meerdere opgerichte bedrijven.
Davids heeft een verkeerd imago door zijn gedrag op het veld en wat privézaken, maar het is een behoorlijk ontwikkelde, intelligente gozer.
Ik heb Davids in mijn leven zeer regelmatig geinterviewd zien worden en ook nog na zijn loopbaan. Die man zal best goed kunnen leren maar fatsoenlijk praten kan die in ieder geval niet. Zelfs niet over bijvoorbeeld die door hem opgerichte Straatvoetbalbond. Nee ik heb er weinig vertrouwen in dat Edgar Davids ook maar iets gaat toevoegen aan Ajax.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De Zeeuw heeft max. 6,5 miljoen gekost. Ajax heeft niet bekend gemaakt hoeveel ze voor De Zeeuw hebben betaald. Als beursgenoteerd bedrijf moet je het bedrag bekend maken wanneer het hoger was dan 6,5 miljoen. Dat betekent dus dat hij minder dan 6,5 miljoen heeft gekost. Hoeveel is dus niet duidelijk.
Daarnaast ben ik wel tevreden met de namen. Als ik het stukje over de drie onbekende mensen lees, zie ik dat ze erg ervaren zijn op bestuurlijk gebied en Davids die heeft verstand van voetbal en is na z'n carriere maatschappelijk bezig. En Cruijff lijkt me wel duidelijk 
La Ling doet het heel erg goed bij Trencin dus waar niet bij Ajax? Als ik dat stukje lees lijkt hij mij een prima directeur.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
ik was een zeer groot fan van de voetballer Davids. Een dergelijke functie lijkt me echter volstrekt ongepast. Het lijkt er op dat ze Johan weinig tegengas willen gaan geven. Een zwaktebod als je het mij vraagt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Eden Hazard zal starten tegen Turkije. Ongelooflijk dat daar nog discussie over moest zijn en schandalig dat die de vorige wedstrijden op de bank werd gehouden. Met grote afstand de beste aanvallend ingestelde speler die België heeft.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ja, Eden kan wel wat creativiteit in het spel van de belgen brengen, ik kijk er naar uit. Ik hoop ook dat Vertongen mag starten, desnoods in het middenveld.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Geweldige voorhoede hebben de Belgen Eden-Lukaku-Chadli/De bruyne
Zeker in potentie is dit een wereldtop voorhoede 
Lomboards/Boyata - Kompany-Vertongen/Vermealen
Achterhoede ook absoluut niet slecht. ( ik weet niet zeker of boyata rechts of links speelt )
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
België zal in de toekomst eindelijk weer op eindtoernooien spelen. Heb ze best gemist.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ruud van Nistelrooy is gepresenteerd bij zijn nieuwe werkgever Málaga. De 34-jarige Oranje-international sprak in de Andalusische stad vijftienduizend uitzinnige fans toe.
'Ik denk dat dit een mooie kroon op mijn loopbaan is', vertelde Van Nistelrooy. 'Ik heb altijd met goede mensen en met goede spelers willen werken. Dat kan bij Málaga. Deze club verschilt niet van de grote teams waar ik voor gespeeld heb in het verleden. Ik zal hier mijn carrière afsluiten.'
De spits wilde geen beloftes maken over het aantal doelpunten dat hij komend seizoen zal gaan maken. 'Ik ben een spits en zoals bij iedere aanvaller zal ook ik afgerekend worden op het aantal doelpunten. Overal werd mij gevraagd hoeveel doelpunten ik zou gaan maken. Maar ik ga iedere dag naar de training en dan zien we wel waar het eindigt.'
De Nederlander moet bij Málaga een aanvalsduo gaan vormen met de revelatie van dit seizoen: de Venezulaan Salomón Róndon. Van Nistelrooy reserveerde lovende woorden voor zijn toekomstig kompaan. 'In je eerste jaar als 21-jarige al veertien keer scoren is een zeer knappe prestatie.'
Over blessureleed hoeven de fans van de ambitieuze Spaanse club zich geen zorgen te maken. 'Fysiek ben ik helemaal in orde', stelt Van Nistelrooy. 'Ik ben erg enthousiast en hoop de ploeg met veel doelpunten te gaan helpen.'
Van Nistelrooy zette zijn handtekening onder een contract voor één jaar. Op basis van het aantal te spelen wedstrijden kan hij er een jaar extra bij verdienen. Málaga is na FC Den Bosch, SC Heerenveen, PSV, Manchester United, Real Madrid en Hamburger SV de zevende werkgever van Van Nistelrooy.
Overigens is de komst van Van Nistelrooy voor Málaga pas het begin. De rijke eigenaar, sjeik Abdullah Bin Nasser Al-Thani, heeft ook zijn zinnen gezet op Lucho González (Olympique Marseille) en Jérémy Toulalan (Olympique Lyon).

The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Met grote verrassing kijkt het bestuur van Ajax naar de interesse van Chelsea en Liverpool voor Vurnon Anita. Volgens The Sun lijkt een bod van één van deze clubs aanstaande. Anita speelde tot dusver 106 officiële duels voor Ajax en scoorde vijf keer.
Onder Frank de Boer wordt Anita met name als verdedigende middenvelder ingezet. De middenvelder kwam met Ajax tot een nieuwe en verbeterde verbintenis overeen die loopt tot en met 30 juni 2014. In dit contract staat een vertrek clausule van 14 miljoen.
Anita begon op vierjarige leeftijd bij v.v. Maarssen te voetballen. Als zevenjarige jongen keerde Anita, samen met zijn familie, terug naar Curaçao, zijn geboorteland. Daar voetbalde de middenvelder voor CVV Willemstad. Een jaar later verhuisde de familie terug naar Nederland en Anita trok het shirt van v.v. Maarssen aan. In 1999 probeerde Anita via de talentendagen bij Ajax te komen. Zijn droom slaagde. De controlerende middenvelder kwam in de E-junioren van Ajax terecht. Op 19 maart 2006 debuteerde Anita, op zestienjarig talent, in het eerste elftal van Ajax.
Ik zie het al voor me, Anita in de Engelse competitie
.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vrouwenmepper Davids heeft Economie gestudeerd aan Oxford en de Vlecht kan zogenaamd naar Sjelsie. Morgen zal de transfer van Sjakie Polak naar Barcelona wel bekend worden gemaakt, formuleert Seniele Jopie zowaar een vloeiende zin en gaat Bange Bert vol op de aanval spelen tegen de Brazilianen. Pinksteren komt er ook weer aan, of moet ik zeggen Pasen?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vrouwenmepper Davids heeft Economie gestudeerd aan Oxford en de Vlecht kan zogenaamd naar Sjelsie. Morgen zal de transfer van Sjakie Polak naar Barcelona wel bekend worden gemaakt, formuleert Seniele Jopie zowaar een vloeiende zin en gaat Bange Bert vol op de aanval spelen tegen de Brazilianen. Pinksteren komt er ook weer aan, of moet ik zeggen Pasen?
Het zal je wel pijn doen hé, dat Anita eindelijk de waardering krijgt waar hij recht op heeft? Heerlijke speler, maar blijf jij hem maar vooral veroordelen op zijn lengte en uiterlijk.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Davids een echte MBA studie kan ik me ook maar heeel moeilijk iets bij voorstellen.
rep_robert
-
- 27545 berichten
- 4146 stemmen
Wij hopen dan ook dat alle organisaties die ooit nog mogen overwegen om de KNVB te belonen wegens hun fantastische organisatieskills eens goed kijken naar de ‘geslaagde’ bekerfinale bij de B-junioren. Beloftes aan de Fifa waren geen enkel probleem. Maar 2 elftallen van een jaar of 16/17 als afsluiting van het seizoen een bekerfinale te laten spelen kan opeens niet? Jongens die het hele seizoen hun stinkende best hebben gedaan om het mooiste affiche in Nederland (Ajax - Feyenoord) te mogen spelen in een wedstrijd die om een tastbare prijs gaat. Mooier krijg je ze niet, behalve in Nederland. Nadat de wedstrijd eerst een flink aantal keer werd verplaatst werd de kleine klassieker uiteindelijk maar helemaal afgelast. Volgens de KNVB is de reden hiervoor: dat het niet mogelijk is gebleken om deze wedstrijd onder normale omstandigheden te organiseren.
En dit komt uit de monden van een bond die wel durft te beloven een WK te organiseren, KNVB: schaam je kapot!
Toch vreemd, je kan wel competitieduels tussen de beide teams afwerken, maar geen bekerfinale(niet eens 1 zonder publiek). Ben het hier wel mee eens.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Davids een echte MBA studie kan ik me ook maar heeel moeilijk iets bij voorstellen.
Dat hebben de meeste mensen denk ik wel 
Zijn imago werkt hem wat tegen. Hij hield er niet van om met de pers te praten na voetbal. Maar daarom kan hij wel intelligent zijn.
Ik zou het wel mooi vinden als een clubman als Davids bij Ajax betrokken gaat worden. Samen met Cruijff is hij het voetbalverstand van de RvC.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Het zal je wel pijn doen hé, dat Anita eindelijk de waardering krijgt waar hij recht op heeft? Heerlijke speler, maar blijf jij hem maar vooral veroordelen op zijn lengte en uiterlijk.
Haha, hoe vaak heb ik wel niet op dit forum gehoord hoe slecht Anita was, speelt hij een goede wedstrijd tegen Twente en het is meteen een wereldtalent?
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Ach als Cruijf en Co Davids geschikt vinden om in de RvC te zetten. Dan zullen ze daar wel goed over nagedacht hebben. Ze gaan hem niet erin zetten, als het volslagen nitwit is.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ach als Cruijf en Co Davids geschikt vinden om in de RvC te zetten. Dan zullen ze daar wel goed over nagedacht hebben. Ze gaan hem niet erin zetten, als het volslagen nitwit is.
Ik vind hem helemaal niet geschikt om in zo'n raad te zitten. Misschien heeft hij wel de brains, maar zo'n jongen moet op het veld staan en niet op een vergadering.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Vind ik moeilijk om te oordelen. Je maakt hem verder niet mee, als hij op zo'n vergadering zit. We kennen ook allemaal de voetballler Davids. Ik ken hem verder niet in zo'n functie, dus dat maakt het nog moeilijker om te oordelen. Dat is hetzelfde als je een voetballer, die trainer word, bij voorbaat al gaat afschieten, omdat hij onbekwaam lijkt. Mensen als voetballer of als zakelijk iemand moet je totaal van elkaar scheiden. Dat kunnen hele andere personen zijn.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Lionel Messi is zijn vakantie in Argentinië niet lekker begonnen. De sterspeler van FC Barcelona werd na een etentje in een restaurant in Rosario in zijn gezicht geslagen.
Dat zou zijn gebeurd door een fan van Rosario Central, de aartsrivaal van Messi's oude club Newell's Old Boys. De jongen rende na het uitdelen van de klap hard weg, Messi trok zich ongedeerd terug.
Toen inwoners van Rosario hoorden dat Messi zich in het restaurant zou bevinden, verzamelden meerdere schoolkinderen zich voor het pand om een glimp van de Argentijn op te vangen. De dader zag zijn kans toen Messi enkele handtekeningen uitdeelde.
Wat een gek
.
rep_robert
-
- 27545 berichten
- 4146 stemmen
Nou, kijken of het goed gaat
Hoop zelf natuurlijk van wel, zou mooi zijn als we allemaal een dikke middelvinger naar die zeikerds in de media&politiek kunnen opsteken en er een mooi feestje van kunnen maken. Gemoedelijkheid ligt sowieso altijd wel hoog bij dit soort duels.
De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal wordt gespeeld op zaterdag 30 juli om 20.00 uur in de Amsterdam ArenA. Deze traditionele openingswedstrijd van het seizoen wordt gespeeld tussen bekerwinnaar FC Twente en landskampioen Ajax. De kaartverkoop voor (seizoen)clubkaarthouders van beide clubs start binnenkort. Supporters wordt aangeraden de websites van beide clubs in de gaten te houden. In beginsel zijn er per club 12.500 kaarten beschikbaar.
In de vorige editie van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal stonden FC Twente en Ajax voor het eerst in de geschiedenis tegenover elkaar tijdens dit traditionele openingsduel. De wedstrijd eindigde in een 1- 0 overwinning voor FC Twente.
Naar aanleiding van de goede ervaringen bij de laatste onderlinge wedstrijden – de KNVB bekerfinale d.d. 8 mei 2011 en de competitiewedstrijd Ajax – FC Twente d.d. 15 mei 2011 - zijn beide clubs, de gemeente Amsterdam, politie Amsterdam/Amstelland, de Amsterdam ArenA en de KNVB tot een regeling gekomen waarbij er geen beperkende maatregelen opgelegd worden met betrekking tot vervoer.
Het is voor het eerst sinds lange tijd dat een dergelijke regeling getroffen wordt; de betrokken partijen willen hiermee laten zien dat ‘goed gedrag loont’. De gemaakte afspraken zijn bovendien geheel in lijn met de ambitie van de bond om te komen tot normalisatie van de voetbalbeleving, en het nieuwe ‘Kader voor beleid Voetbal en Veiligheid’ dat door minister Opstelten naar de Tweede Kamer is gestuurd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, hoe vaak heb ik wel niet op dit forum gehoord hoe slecht Anita was, speelt hij een goede wedstrijd tegen Twente en het is meteen een wereldtalent?
Anita speelt al een hele periode uitstekend voor Ajax, zeker als middenvelder. Behoort op die plek gewoon tot de 3 beste controlerende middenvelders van de Eredivisie.
Zou wel hilarisch zijn als Chelsea er echt ruim 10 miljoen voor gaat betalen. Lachen we jullie allemaal hard uit.
Laatst zei ik al dat Ajax dankzij haar naam spelers voor veel meer geld kan verkopen. Dat blijkt maar weer eens voor de zoveelste keer.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind hem helemaal niet geschikt om in zo'n raad te zitten. Misschien heeft hij wel de brains, maar zo'n jongen moet op het veld staan en niet op een vergadering.
Want? Net of je hem maar 1 keer nog hebt gevolgd na zijn spelerscarrière...
Apollinisch
-
- 21301 berichten
- 0 stemmen
Anita speelt al een hele periode uitstekend voor Ajax, zeker als middenvelder. Behoort op die plek gewoon tot de 3 beste controlerende middenvelders van de Eredivisie.
rep_robert
-
- 27545 berichten
- 4146 stemmen
Die vooroordelen over Davids zijn echt lachwekkend ja. Mensen hebben geen flauw benul hoe zijn karakter in elkaar zit. Hij heeft al veel goede dingen gedaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.