- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
huh?
anyhoe, niks trollerigs aan hoor, is geen provocatie maar gewoon een mening.
Of mag dat niet meer?
Ja hoor, van mij mag je alles opschrijven wat je wilt, het is tenslotte jouw mening. Het valt alleen nog altijd op dat 70% van je posts een anti Ajax / anti Barca gehalte hebben.
Zelden kies je daarbij voor nuance.
Ik geef alleen aan dat ik zo niet in elkaar zit. Ik kan ook genieten als Wijnaldum commentaar geeft na zijn twee goals tegen PSV, het knap vinden dat Velminckx er zoveel in schiet, of applaudiseren als CR9 bijna 40 goals maakt.
Zo kun je m.i. ook objectief beoordelen dat Vertonghen een van de beste spelers van de eredivisie was en daarin een belangerijke factor voor dit kampioenschap. Of je dat omschrijft met het woord boegbeeld is dan de discussie niet meer waard volgens mij, maar nogmaals: Doe vooral je ding als je je daartoe geroepen voelt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Hij komt uit de jeugd van Ajax en is volledig vergroeid met Amsterdam en Ajax. Heeft ook nog in Amsterdam gestudeerd en heeft hier ook zijn vriendin gevonden. Is dat nou voor jullie zo moeilijk om te erkennen? Jullie hebben Tomasson als echte Rotterdammer/Feyenoorder en Ajax heeft zo op die manier Jan Vertonghen.
En nee, hij zal niet naar Man City gaan. Dat liet hij afgelopen week nog duidelijk weten. Hij wil alleen naar een echte topclub van naam en faam en waar hij een goede kans heeft om te spelen en wat te winnen. Zo niet, dan blijft hij.
Ik ben ieder geval blij met de beste centrale verdediger van de Eredivisie bij Ajax.
Ik vind het allemaal maar nep/krampachtig overkomen, zeker na zn vertoning op dat podium vorig jaar.
Wel grappig trouwens dat jullie altijd denken dat onze haat groter is dan de eigen liefde zodra er kritiek is op Ajax, dat praat je echt jezelf aan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het allemaal maar nep/krampachtig overkomen, zeker na zn vertoning op dat podium vorig jaar.
Wel grappig trouwens dat jullie altijd denken dat onze haat groter is dan de eigen liefde zodra er kritiek is op Ajax, dat praat je echt jezelf aan.
Je mag het nep vinden, maar de emotie spat er bij die jongen vanaf. Niet gek aangezien hij al zolang bij Ajax komt. Vind je Heitinga's emotie ook nep? Is exact hetzelfde.
Waarom zou het bij bv Tomasson oprecht zijn en bij Vertonghen nep?
Op het podium vorig jaar was hij gewoon aangeschoten en deed hij wat doms. Al meende hij het wel denk ik.
En over je laatste punt, bij veel mensen, ook hier, wordt er wel veel over Ajax gepraat en dan altijd in negatieve zin. Zelden hoor je ze over hun eigen club, maar je hoort ze wel als er wat over Ajax te klagen valt. Ach, het zal ook wel. We zijn tenminste een seizoen lang gewoon de kampioen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Zo kun je m.i. ook objectief beoordelen dat Vertonghen een van de beste spelers van de eredivisie was en daarin een belangerijke factor voor dit kampioenschap. Of je dat omschrijft met het woord boegbeeld is dan de discussie niet meer waard volgens mij, maar nogmaals: Doe vooral je ding als je je daartoe geroepen voelt.
O ja hoor, heb zovaak bijvoorbeeld de kwaliteiten van Suarez bewierookt om maar wat te noemen. Maar Vertonghen vind ik ten eerste niet zo'n geweldige verdediger, maar met name een irritant sukkeltje. Het is niet anders.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
En over je laatste punt, bij veel mensen, ook hier, wordt er wel veel over Ajax gepraat en dan altijd in negatieve zin. Zelden hoor je ze over hun eigen club, maar je hoort ze wel als er wat over Ajax te klagen valt. Ach, het zal ook wel. We zijn tenminste een seizoen lang gewoon de kampioen.
Dit is zo'n gelul. Het gaat hier nu eenmaal altijd over dat Ajax. Wat mij betreft hebben we het de hele dag over NEC hoor, geen enkel probleem.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dit is zo'n gelul. Het gaat hier nu eenmaal altijd over dat Ajax. Wat mij betreft hebben we het de hele dag over NEC hoor, geen enkel probleem.
Geef dan eens een aanzetje tot discussie over NEC. Zou weer eens wat anders zijn dan de drie dingen die je standaard roept (Ajax is kut, Barca is kut en Cristiano Ronaldo en Mourinho zijn tof).
Laatst had ik het nog uitgebreid over Schone en en zijn klasse, maar jij doet alles dan af als onzin. Niemand die wat van NEC snapt buiten jij. Sja, dan houdt het ook snel op.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nou, mijn hele tribune is het er anders mee eens...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, mijn hele tribune is het er anders mee eens...
Mijn hele tribune niet.
Dit is toch geen discussie voeren zeg?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
O ik snap nu wat je bedoelt, hier op de site bedoel je
.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Niemand dwingt je te reageren, toch? En niemend verbiedt je een interessante discussie over NEC op te starten.
Je reacties over Messi zijn wat dat betreft misschien nog wel het meest tekenend. Je kan toch objectief beoordelen dat Messi bij de beste drie spelers ter wereld hoort (al is ie in mijn optiek onomstreden en met voorsprong de beste). Jij lijkt moeite te hebben dat uit je strot te krijgen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Maar NEC is nu eenmaal ook niet iets wat mensen goed volgen die niks met NEC hebben, de media-aandacht is er ook niet naar dus hebben ze er uiteraard ook veel minder verstand van.
Ik kan met bijvoorbeeld redlop, ook van deze site, altijd uitgebreid ouwehoeren over NEC hoor.
.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Je reacties over Messi zijn wat dat betreft misschien nog wel het meest tekenend. Je kan toch objectief beoordelen dat Messi bij de beste drie spelers ter wereld hoort (al is ie in mijn optiek onomstreden en met voorsprong de beste). Jij lijkt moeite te hebben dat uit je strot te krijgen.
Tuurlijk is ie dat. Nou en? Ik vind het tevens een vervelende trol.
.
Maar ik zal ook< als 1 van de weinigen hier kennelijk, nooit zeggen dat ik helemaal objectief ben hoor. Ik moet er niet aan denken zelfs.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach, dit zal als een schok voor velen komen gezien mijn objectieve bijdragen, maar ik ben ook niet altijd objectief 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Tuurlijk is ie dat. Nou en? Ik vind het tevens een vervelende trol.
.
Maar ik zal ook< als 1 van de weinigen hier kennelijk, nooit zeggen dat ik helemaal objectief ben hoor. Ik moet er niet aan denken zelfs.
Maar dat puur gebaseerd op het feit dat ie voor Barca speelt. Hij ie bij Real gespeeld had je het een geweldenaar gevonden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ik zie City niet snel de Premier League de komende 2 jaar winnen...maar dat is mijn mening.
Ik zie liever spelers verkocht worden aan traditionele grootmachten.
Oh excuus. Was helemaal vergeten dat de FA Cup, Leugue Cup, Champions League en Europa League afgeschaft waren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oh excuus. Was helemaal vergeten dat de FA Cup, Leugue Cup, Champions League en Europa League afgeschaft waren.
City speelt komend seizoen geen Europa League waarschijnlijk en de League Cup boeit niemand wat.
Vertonghen gaat natuurlijk naar een club die de landstitel kan winnen en in de CL een eind mee kan doen. Ik snap bv Suarez ook niet met Liverpool.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar NEC is nu eenmaal ook niet iets wat mensen goed volgen die niks met NEC hebben, de media-aandacht is er ook niet naar dus hebben ze er uiteraard ook veel minder verstand van.
Ik kan met bijvoorbeeld redlop, ook van deze site, altijd uitgebreid ouwehoeren over NEC hoor.
.
Heeft Kluivert invloed gehad op de opvallende productiviteit van Vleminckx?
Heeft NEC hem niet te makkelijk weg gedaan?
Is Pastoor een goeie opvolger voor Vloet?
Heeft Vloet het goed gedaan bij NEC?
Wanneer gaat het eindelijk eens lukken om Marcel Boekhorn over te halen echt geld in NEC te steken, zodat Jordania van schrik in een hoekje gaat zitten huilen.
Genoeg aardigs te verzinnen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Je mag het nep vinden, maar de emotie spat er bij die jongen vanaf. Niet gek aangezien hij al zolang bij Ajax komt. Vind je Heitinga's emotie ook nep? Is exact hetzelfde.
Waarom zou het bij bv Tomasson oprecht zijn en bij Vertonghen nep?
Op het podium vorig jaar was hij gewoon aangeschoten en deed hij wat doms. Al meende hij het wel denk ik.
Tomasson is niet zo'n aandachtstrekkertje. Heeft er verder ook niet mee te maken dat jullie kampioen zijn, als je 3e of 6e was geworden had ik het ook een lulletje gevonden die graag wil worden opgenomen in het grote boze Amsterdam
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Blijft de beste eigenschap van de meeste ajacieden. Gewoon lekker naar jezelf kijken en van je eigen kracht uit gaan in plaats van je druk maken om anderen.
Aye dit is wel een fikse beledigingen voor de Ajax fans in dit topic.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kan zeggen wat je wil over ''ons'', maar we praten bijna alleen maar over Ajax. Uiteraard gaat het wel op zijn tijd over anderen, maar de hoofdmoot blijft Ajax.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Maar Vertonghen vind ik ten eerste niet zo'n geweldige verdediger, maar met name een irritant sukkeltje. Het is niet anders.
Wat?! Die jongen is verreweg de beste verdediger van Ajax, zoniet van de Eredivisie. En dat heeft hij zondag maar al te goed laten zien, net op het moment waar het erom ging, speelde hij grandioos. Alle ballen waren voor hem en alle passen kwamen goed aan. Wat speelde die jongen toch goed. Sorry hoor, maar als je Vertonghen geen geweldige verdediger vindt dan kan ik je niet meer serieus nemen. Die jongen wint elk duel, kan geweldig opbouwen, heeft een fenomenale crosspass en is nog een leider-type ook nog. Wat wil je nog meer?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die jongen wint elk duel, kan geweldig opbouwen, heeft een fenomenale crosspass en is nog een leider-type ook nog. Wat wil je nog meer?
20 goals van hem per seizoen zou nog wel een leuke eis zijn 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik zie liever spelers verkocht worden aan traditionele grootmachten.
Ik snap bv Suarez ook niet met Liverpool.
Je spreekt jezelf weer eens tegen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik zou niet weten waarom. Dat zal jij toch ook wel gedaan hebben in je beslissingswedstrijd van afgelopen weekend? (wat is het trouwens geworden?)
In Nederland is zelfvertrouwen te vaak een vies woord. Terwijl ik denk dat een hoop mensen beter af zouden zijn als ze er wat meer van hadden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Jullie hebben Tomasson als echte Rotterdammer/Feyenoorder
Over irritante kuthuilie gesproken
Gelukkig speelt die lijer niet meer, veruit de vervelendste kutkop van de eredivisie in het afgelopen decennium..
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
City speelt komend seizoen geen Europa League waarschijnlijk.
Vertonghen gaat natuurlijk naar een club die de landstitel kan winnen en in de CL een eind mee kan doen. Ik snap bv Suarez ook niet met Liverpool.
Dat is eerste is natuurlijk maar de vraag. De nummer drie van CL poule gaat ook volgend jaar naar EL.
En wat Vertonghen betreft. Dan blijft hij dus zijn hele leven bij Ajax want er zijn op het moment maar vier a vijf clubs die een eind mee kunnen doen in CL en die hebben vermoed ik Vertonghen nu niet per se nodig.
En raar dat je Suarez niet snapt. Je beweert hier regelmatig dat je het begrijpt dat spelers nog op de status van Ajax afkomen maar bij Liverpool begrijp je dat niet. Wat is het verschil? Prachtclub met een rijke historie die het toevallig op het moment iets minder doet.
Zit echter geld genoeg om er weer bovenop te komen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Liverpool is sportief geen grootmacht meer.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Natuurlijk wel, en zeker een traditionele grootmacht.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Heeft Kluivert invloed gehad op de opvallende productiviteit van Vleminckx?
Heeft NEC hem niet te makkelijk weg gedaan?
Is Pastoor een goeie opvolger voor Vloet?
Heeft Vloet het goed gedaan bij NEC?
Wanneer gaat het eindelijk eens lukken om Marcel Boekhorn over te halen echt geld in NEC te steken, zodat Jordania van schrik in een hoekje gaat zitten huilen.
Genoeg aardigs te verzinnen.
Kom ik morgen op terug!!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En raar dat je Suarez niet snapt. Je beweert hier regelmatig dat je het begrijpt dat spelers nog op de status van Ajax afkomen maar bij Liverpool begrijp je dat niet. Wat is het verschil? Prachtclub met een rijke historie die het toevallig op het moment iets minder doet.
Het verschil is dat Ajax in mindere jaren nog altijd nationale top is en om de prijzen speelt. Liverpool is door vele clubs al gepasseerd. Ik betwijfel zelfs of Liverpool de komende jaren nog CL voetbal speelt.
Je hebt 4 tickets en probeer maar eens Man Utd, Arsenal, Chelsea en Man City de komende jaren te passeren. En dan heb je ook nog rising star Tottenham.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.