- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zou ook veel beter voor hem zijn. Zie de meerwaarde van Ajax niet zo, behalve dan financieel. Duitsland lijkt me een mooie competitie voor hem.
Ik vind het een prima gast en goede voetballer, maar betwijfel of hij wel in de Ajaxcultuur gaat passen.. lijkt me een risico. Maar dat Twente hem zo graag kwijt wil vind ik nog steeds raar, met afstand hun beste speler.. vind daar nog maar eens een van.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hij is zelf helemaal klaar met Twente hoor. Tijd voor een nieuwe uitdaging. Van mij mag die komen naar Ajax. Zo'n middenvelder erbij die goals uit standaard situaties kan maken zou een perfecte meerwaarde zijn.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1593 stemmen
En wat denk je van Derk Boerrigter, ook een versterking?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat ik erover hoor wel, schijnt de beste voetballer van de JL te zijn geweest dit jaar.. maar heb totaal geen voetballend beeld van die jongen verder.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Prima voetballer, maar echt een meerwaarde boven wat ze al hebben lijkt me niet.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik vind Boerrigter een typische speler die mislukt bij Ajax. Goede speler, maar komt nog wat tekort, denk ik.
Als Ajax Sigthórsson, Janssen, Boerrigter en Matthijssen ipv Vertonghen inkoopt, dan doen ze het erg goed.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord moet dit seizoen 3 gerichte aankopen doen en ervoor zorgen dat (zeker) Vlaar en Fer, en ook Wijnaldum blijven.
3 aankopen:
- een spits (Dost is op dit moment de beste optie)
- middenvelder die het vuile werk opknapt en er iedere wedstrijd staat (Vormer)
- een linksback
Daarnaast zou een nieuwe keeper (Tyton) en een aanvallende middenvelder (Schöne/Roorda/Hadaouir) ook meer dan welkom zijn. Maar het zal al lastig genoeg worden om de 3 bovenstaande aankopen waar te maken.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ik vind Boerrigter een typische speler die mislukt bij Ajax. Goede speler, maar komt nog wat tekort, denk ik.
Als Ajax Sigthórsson, Janssen, Boerrigter en Matthijssen ipv Vertonghen inkoopt, dan doen ze het erg goed.
Sigthórsson is juist geen speler voor Ajax, net als Sulejmani een speler voor op de counter, in thuiswedstrijden hebben ze niks aan hem.
Boerrigter is nog de vraag of hij kan vlammen bij Ajax, Janssen kan heel vaak slechte wedstrijden spelen, dus ik weet niet of Ajax het geduld heeft voor hem.
Mathijssen maakt Ajax niet beter.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1593 stemmen
@ Sjoerdow
Welke spelers zou je dan aanraden?
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ze kunnen het proberen. Straks haalt een ploeg als Twente of Groningen hem binnen en dan slaagt hij daar wel. Dan kunnen we hem straks weer ophalen voor een miljoen of zeven. Het is een risico, maar geen duur risico.
Met Sigthórson haal je natuurlijk een prima spits binnen, die wellicht nog kan groeien. Janssen is natuurlijk een kwaliteitsverbetering.
Matthijsen ipv Vertonghen zou ook een goede zet zijn. Een goede ervaren verdediger, die nog makkelijk kan uitblinken in de eredivisie. Misschien dat Alderweireld ook nog beter kan worden met zijn ervaring naast hem.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Een fysiek sterke middenvelder. Ik zou zeggen scout naast Nederland eens in Scandinavië of Oost-europa waar de spelers betaalbaar zijn.
Misschien is Roorda een mogelijkheid voor Ajax, omdat hij voetballend ook sterk is. Verder vind ik Matavz geschikt voor in de spits, al vind ik het geen prioriteit, omdat Siem de Jong best een aardig alternatief is voorlopig.
Verliezen ze Verthongen, dan zou ik iemand als Granqvist voor een redelijke prijs weg proberen te plukken bij FC Groningen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Granqvist en Roorda zijn echt niks voor Ajax.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Granqvist en Roorda zijn echt niks voor Ajax.
Waarom niet?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Granqvist omdat hij lomp, traag en opbouwend slecht is. Dat maakt Granqvist niet per se een slechte verdediger, maar wel ongeschikt als verdediger van Ajax. Van Roorda zou ik niet weten op welke positie die van toegevoegde waarde is voor Ajax.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Granqvist is een ander soort verdediger dan Ajax nodig heeft. Wordt niets als ie meevoetballen in dat tempo. Roorda is een prima speler, maar ik denk niet dat je met zo iemand op nr. 10 de CL in moet... Zet dan Eriksen daar neer.
-edit- wat Kai zegt dus.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
We hebben toch nog een prijs gewonnen. 
--
Charlene is door het publiek als Voetbalmodel 2010-2011 gekozen op Voetbalmodel.nl. Charlene (Feyenoord) (5292 punten) kreeg 44 punten meer dan Kristel (Ajax) (5248 punten). In de top 12 staan nog twee Feyenoordmodellen; op de derde plaats staat Helena met 1482 punten en tiende Rowena met 1215 punten.
We feliciteren Charlene met haar overwinning. Met artikelen in diverse landelijke dagbladen, een fanatieke social media campagne, filmpjes met de Feyenoord selectie en trainer en diverse radio interviews wist zij net genoeg stemmen binnen te halen om Kristel te verslaan.
Charlene wordt hét gezicht van een nieuw te ontwikkelen poulewebsite in het seizoen 2011-2012. Haar foto komt tevens op de kaft te staan van de Voetbalmodel.nl kalender die wordt ontwikkeld als de winnaars bekend zijn.
De definitieve top 12 ziet er dus als volgt uit:
1: Charlene, Feyenoord
2: Kristel, Ajax
3: Helena, Feyenoord
4: Patricia, Ado Den Haag
5: Lobke, Nac Breda
6: Silvana, Psv
7: Carmen, Heracles Almelo
8: Joy, Fc Twente
9: Natalia, RBC Roosendaal
10: Rowena, Feyenoord
11: July-Ann, Nac Breda
12: Anouk, Psv
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Worthless without pics.
Je hebt gelijk. Kijk zelf maar: http://www.voetbalmodel.nl/
Vind het niet veel soeps allemaal eigenlijk... 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Overigens wie heeft het telefoonnummer van Jordania? Ik wil e'm opbellen om een deal te sluiten. Wanneer Jordania mij € 60 miljoen geeft, word ik binnen 2 jaar kampioen en het geld wat er dan nog over is mag ik aan mezelf uitkeren als salaris.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ze moeten het doen met maar 55 miljoen...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
lol @ die klassering van Natalia
. Is Nederland gek geworden ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toch leuk voor Janssen; mag hij misschien nog eens voor een echte topclub voetballen.
Janssen-Eriksen-Anita
Het kan slechter 
Bijzonder prettig dat de Boer alweer bezig is met komend jaar. Hopelijk is alles komende maand alweer rond, dan kan Ajax zich goed voorbereiden op het nieuwe seizoen zonder hele late mutaties.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Matthijsen ipv Vertonghen zou ook een goede zet zijn. Een goede ervaren verdediger, die nog makkelijk kan uitblinken in de eredivisie. Misschien dat Alderweireld ook nog beter kan worden met zijn ervaring naast hem.
Not. Ajax moet Vertonghen smeken of hij wil blijven. Zou echt heerlijk zijn om met wat extra aankopen EN Vertonghen/Stekelenburg de CL in te gaan. Als de ploeg van nu bij elkaar blijft en Ajax haalt Boerrigter/Janssen/Sigthorsson dan ben je denk ik de grote favoriet voor komend seizoen. Vertonghen is zo vreselijk goed en is tevens ons boegbeeld. Absoluut een ramp als hij gaat. Liever Stekelenburg weg als Vertonghen als ik echt moet kiezen. Ik sluit ook niet uit dat Jan blijft. Zijn hart ligt bij Ajax en hij vertrekt pas als er een aansprekende topclub komt.
Ik ga er ook vanuit dat Ruiz bij Twente vertrekt en ik denk niet dat Twente 2 vedetten succesvol kan vervangen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Vertonghen is zo vreselijk goed en is tevens ons boegbeeld.
Je zou maar zo'n boegbeeld hebben. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ze moeten het doen met maar 55 miljoen...
Ook genoeg, ik heb er over nagedacht en volgens mij moet 50+ miljoen genoeg zijn om een kampioenschap te kopen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Direct van de KNVB, bedoel je?
Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Met zoveel geld moet je minstens in de top van Nederland mee kunnen doen. Als de spelers willen komen, natuurlijk. Maar voor een paar miljoen per jaar, komt bijna iedereen wel...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nee daarvoor heb je een elftal dat kampioen wordt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je zou maar zo'n boegbeeld hebben.
Inderdaad. Elke Ajacied is ongelooflijk trots op hem.
Maar bij jullie is Swerts ook wel een leuk boegbeeld hoor. Het boegbeeld van het beleid van Rotterdam 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ook genoeg, ik heb er over nagedacht en volgens mij moet 50+ miljoen genoeg zijn om een kampioenschap te kopen.
Welke aansprekende namen willen nou naar Vitesse komen? Ze zullen het dan toch met afdankertjes van topclubs moeten doen. Aissati enzo.
Net of Ruiz plots naar Arnhem wil komen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.