- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Er is een verschil tussen hoop en feiten. En de feiten waren zo verschrikkelijk in het voordeel van Twente, dat kan gewoon niemand ontkennen. Natuurlijk had ik hoop, dat hadden al die 100.000 die zich lieten zien zondag. Maar na 7 jaar hopen, en enkele keren op de slotdag zo'n klap in gezicht krijgen waar je een week K.O van ligt: daar had ik gewoon geen zin meer in.
- Twente had de meeste ervaring.
- Twente stond er in lastigste uitwedstrijden: Bremen/Rubin/Zenith/PSV.
- Twente had in de drie eerdere ontmoetingen met Ajax dit seizoen 2x verdiend gewonnen, 1 gelijk.
- Ajax speelde afschuwelijk slecht de laatste wedstrijden. Ado - Nec - Excelsior - Heerenveen.
- Ajax moest persé winnen.
En je kunt zeggen wat je wilt, maar als jij verplicht € 200 moest inzetten op een evt. kampioen, dan had je ook Twente gekozen. Op die momenten is je verstand bovenliggende partij ipv. je gevoel.
Dus ja: het is inderdaad wat laf van me. Maar zo wilde ik mijn zondag beleven.
Ajax speelde thuis en had aan een winst genoeg. Dat was voor mij voldoende om er blind in te geloven.
Ik zou ook nooit geld inzetten op een andere ploeg als Ajax. Nooit.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ook mijn felicitaties dan maar. Heb gisteren de wedstrijd gevolgd... op de radio. Ik moet toegeven dat ik voor Twente was (Preud'homme) maar als Belg kon de uitslag me weinig boeien. Wel de stekker moeten uittrekken na dat 3de doelpunt. Wat een ontlading man. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het is niet alleen hoop, gewoon puur vertrouwen. Vind dat we beschikken over geweldige jonge jongens en dat is er nu eindelijk uitgekomen. Daar geloofde ik wel in, thuiswedstrijd + belangen. De strijdkracht was duidelijk aan onze zijde, en dat wist je (ik iig) wel van tevoren.
Dan respect daarvoor. Maar ik zag weinig aanknopingspunten voor een succes zondag. Dat 50.000 zouden schreeuwen voor succes, dat wist ik van tevoren wel. Maar ik was bang dat het niet voldoende zou zijn tegen dit Twente.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zou ook nooit geld inzetten op een andere ploeg als Ajax. Nooit.
Zou ik ook nooit doen, puur omdat je belangen dan soms verstrengeld raken. Maar 9 uit 10 objectieve kijkers zouden natuurlijk op Twente inzetten. Dat valt niet te ontkennen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een absoluut genot om de supporter in Jan Vertonghen los te zien komen 
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Het-feestje-van-Vertonghen.htm
Deze beelden zijn zo ongelooflijk gaaf!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En je kunt zeggen wat je wilt, maar als jij verplicht € 200 moest inzetten op een evt. kampioen, dan had je ook Twente gekozen. Op die momenten is je verstand bovenliggende partij ipv. je gevoel.
Vind ik maar onzin. Als anti-ajacied was ik er zelfs nog van overtuigd dat Ajax zou winnen. Dus waarom de Ajax fans massaal iets anders zouden denken zie ik niet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
(goede) Beslissingen maak je op basis van feiten en kennis uit eerdere ervaringen. En eerdere ervaringen spreken totaal niet in het voordeel van Ajax. Als je dan een overwinning van Ajax ergens op wil baseren, dan ben ik wel een benieuwd waarop.
Jij was er van overtuigd dat Ajax zou gaan winnen: waar baseer je dat in hemelsnaam op?
Thuisvoordeel?: Heeft ze begin dit seizoen ook niet geholpen tegen Twente.
Belangen?: Die zijn er al 7 jaar, maar altijd onvervuld gebleven.
Eerdere ervaringen?: Ajax had in 3 wedstrijden dit seizoen geen enkele maal gewonnen tegen Twente.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Jij was er van overtuigd dat Ajax zou gaan winnen: waar baseer je dat in hemelsnaam op?
Statistieken zijn er altijd te vinden voor bijna iedere stelling. Een paar op een rijtje dan maar.
Ajax had laatste 2 thuisduels met FC Twente gewonnen zonder een goal te incasseren: 1-0 in 2008/2009 en 3-0 in 2009/2010.
Van de 14 Eredivisie-uitduels die FC Twente speelde in de ArenA verloor het er 10. Twente won 2x en speelde ook 2x gelijk.
Onder Frank de Boer had Ajax alle 7 thuisduels gewonnen en daarbij incasseerden de Amsterdammers slechts 1 treffer (4-1 tegen Excelsior). Het doelsaldo in die duels was 18-1.
Ajax had in elk van de laatste 8 Eredivisieduels minimaal twee keer gescoord
Maar niet puur op basis van dit statistieken hoor. Had gewoon het idee dat Ajax nog meer wilde dan Twente.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ben het volledig met timbo eens. Vond de overdreven Twente zal zeker de titel pakken hype enorm overdreven. Ze hadden een goede kans, maar Ajax ook. Thuisvoordeel in de ArenA is altijd gigantisch. Was deze wedstrijd in Enschede geweest, dan had ik wat minder vertrouwen gehad.
Vind Twente weinig beter over het hele seizoen. Ze hebben alleen met Janssen een speler in supervorm en met Ruiz normaal een man die geniaal is op het veld. Ajax was meer een goed collectief met een betere achterhoede en met een geweldige Eriksen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jong Vitesse wint de KNVB beker van Jong Feyenoord 
Nu is het seizoen compleet haha.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
NEC zou contracten van Schone en Goossens gaan verlengen aldus de Snor. Geloof er geen kont van.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Volgend jaar flink opruimen bij PSV; Engelaar opzouten, Manolev, Berg, Rutten. Haal Adriaanse of McClaren maar.
Enige lichtpuntje van de laatste tijden is dat het contract van Reis verlengd wordt.. ook al is het nog niet eens zeker dat hij z'n oude niveau bereikt.
Wat een ellendig seizoen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Adriaanse zou een erg goede keuze zijn voor PSV.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Trouwens, AC Milaan en Ajax zitten nu in hetzelfde schuitje. Beide sinds 2004 geen titel meer gewonnen en nu weer kampioen. 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
In Rusland was het ook weer raak, holy shit...
Maandag, 16 mei 2011 om 20:15
Spartak Moskou sloot zondag de uitwedstrijd bij Krylya Sovetov Samara winnend af (0-1), maar het duel werd voor rust stilgelegd door arbiter Sergey Lapochkin. Reden was het supportersgeweld in het Metallurg Stadion. De ‘fans’ van het bezoek vielen eerst Krylya-aanhangers aan, waarna de politie zich in het geraas mengde. Er werd traangas gebruikt om de gemoederen te bedaren.
“Eerst begonnen de Spartak-fans onderling een gevecht”, zegt Sergey Goldshtei namens de persdienst van de politie tegen RIA Novosti. “Sommigen probeerden door de bewakingslinie te komen om naar de Krylya-zijde te rennen. Enkele mensen zijn getraumatiseerd, hebben hoofdletsel of gezichtletsel.” Ongeveer 1500 stoeltjes zijn afgebroken en circa twintig mensen zitten nog in het ziekenhuis. “Het is zeker niet het eerste incident van Spartak-hooligans”, zegt Alu Alkhanov van de ethische commissie.
“We hebben hen reeds sancties en boetes opgelegd, keer op keer”, vervolgt hij. “Misschien moeten we strengere maatregelen nemen. Bijvoorbeeld dat wedstrijden zonder fans moeten worden afgewerkt of een ‘technische nederlaag’ invullen voor Spartak.” Politieofficier Yuri Sterlikov weet mogelijk waar het probleem lag: “Toen de wedstrijd al begonnen was, werden er nog tickets verkocht.” Er zijn inmiddels 121 personen opgepakt, waaronder vier minderjarigen. 118 personen zijn aangeklaagd wegens ‘administratieve overtredingen’
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgend jaar flink opruimen bij PSV; Engelaar opzouten, Manolev, Berg, Rutten. Haal Adriaanse of Mclaren maar.
Enige lichtpuntje van de laatste tijden is dat het contract van Reis verlengd wordt.. ook al is het nog niet eens zeker dat hij z'n oude niveau bereikt.
Wat een ellendig seizoen.
De naam is McClaren, voor de 89e keer.
Zou wel een uitstekende optie voor PSV zijn. McClaren wil ook graag weer in Nederland werken en aangezien Twente Preud'homme zal houden en Ajax de Boer, heeft hij bij PSV de beste kans. Leuke man ook.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Zou wel een uitstekende optie voor PSV zijn. McClaren wil ook graag weer in Nederland werken en aangezien Twente Preud'homme zal houden en Ajax de Boer, heeft hij bij PSV de beste kans. Leuke man ook.
Mijn excuses, aangepast.
Ik denk dat het ook de beste en meest realistische oplossing zou zijn voor PSV. Hopelijk volgend jaar niet van dat angsthazen voetbal..
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
92e keer toch?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Schijnt trouwens aardig gereld te zijn bij de beloftenfinale.
Voor iedereen die gister op een paar verdwaalde Ajax rellerds zat te zeuren:
De bekerfinale op het Kasteel tussen de beloftenelftallen van Feyenoord/Excelsior en Vitesse/AGOVV verloopt onrustig. Rotterdamse supporters hebben vuurwerk in de vakken afgestoken, waardoor de ME na een waarschuwing besloot het vak te betreden.
Enkele supporters liepen bij de actie van de ME rake klappen op. Ook vlogen er enkele stoeltjes van de Bok de Korver-tribune van het Sparta-stadion richting de ME.
De bekerfinale is beladen omdat burgemeester Nol Kleijngeld van Waalwijk het uit oogpunt van veiligheid onverantwoord vond om het duel in zijn stad te laten spelen. Hij vreesde voor ongeregeldheden.
Bij de finale zijn zo'n 7000 toeschouwers aanwezig, waarvan 5000 fans van Feyenoord.
RTV Rijnmond
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Komt omdat Cissé niet meedeed.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
VI: "El Ahmadi terug naar Feyenoord"
Johan Derksen meldde vanavond in het programma Voetbal International dat Karim El Ahmadi terugkeert bij Feyenoord. Zijn club Al Ahly zou wel interesse hebben om hem te behouden, maar de middenvelder zelf ziet daar van af. Hij zou het niveau te laag vinden en staat op een terugkeer bij Feyenoord. Hij heeft nog een tweejarig contract in Rotterdam.
----
Weg met die kerel.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zal Bottleneck wel leuk vinden 
Schijnt trouwens aardig gereld te zijn bij de beloftenfinale.
Voor iedereen die gister op een paar verdwaalde Ajax rellerds zat te zeuren:
Klinkt weer als een provocatie van de ME. Poeff, vuurwerk...zullen wellicht een paar fakkeltjes zijn geweest.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zou ik ook nooit doen, puur omdat je belangen dan soms verstrengeld raken. Maar 9 uit 10 objectieve kijkers zouden natuurlijk op Twente inzetten. Dat valt niet te ontkennen.
Wat een negatieve instelling zeg. Ajax hoeft in eigen huis voor niemand bang te zijn, ook voor Twente niet. De afgelopen 3 jaar hebben we van elk goed Twente elftal gewonnen. Beetje schijterig gedrag hoor
Ik heb in ieder geval niet mee gedaan aan die zwaar overdreven René vd Gijp en Johan Derksen hype. Met mij vele anderen ook niet, zoals je al merkt 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
CR9 38 goals. Niet te geloven gewoon.
Wat heb je eraan als je er in de doorslaggevende wedstrijden niet staat? Even de bekerfinale die het minst belangrijk was uitgezonderd...
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
daar kan hij nogal weinig aan doen. Moet ie er 60 inschieten?
Dit is gewoon onvoorstelbaar veel in zo'n topcompetitie, wie haalt dat nou?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
daar kan hij nogal weinig aan doen. Moet ie er 60 inschieten?
Dit is gewoon onvoorstelbaar veel in zo'n topcompetitie, wie haalt dat nou?
Nou, hij zou ook in de Clasico's in de competitie bepalend kunnen zijn. Of in de halve finale CL?
Ik vind hem echt een klasse speler, maar wel 1 die het vooral tegen de wat mindere ploegen doet, waar Messi wel die allergrootste wedstrijden beslist.
Maar het is zonder twijfel wel een geweldig aantal wat hij heeft gescoord.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Die rijmpjes bij Barend en Barend aan het begin zijn echt ZO tenenkrommend! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.