- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Warming up of ice-colding up ?
Ik denk dat je jezelf kunt warming uppen, totdat je een ons weegt daar.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3422 stemmen
Geen bijzondere wedstrijd. Rubin is sterker en zal ook wel gaan winnen denk ik.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3422 stemmen
Waar wordt het uitgezonden?
Eredivisie Live.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
0-0 is inderdaad een gevaarlijke uitslag, maar hier aanvallen en dan alsnog de bietenbrug op gaan met 1 of 2 - nul is al helemaal niet lekker.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Ja dat gaat lastig worden. Overigens is 0-0 niet slecht bij een ploeg waar Barca al met moeite van wint. Zeker met deze omstandigheden.
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4140 stemmen
-15 kan geen enkele ploeg goed voetballen heb ik zo het idee. Je zou maar een Rus zijn
En waar begint Roberto Carlos in godsnaam aan in zn carriere.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nog rijker worden. Iets anders kan ik me niet voorstellen.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Ja ik las dat ie naar een ploeg ging met één of andere onuitspreekbare naam. Ik weet wel waar ie aan begint, waarschijnlijk aan het nog verder opkrikken van zijn banksaldo en dat op 37 jarige leeftijd. Hij hoeft niet te doen denk ik voor het geld en dan was ik lekker in Brazilië gebleven.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
EK en WK mogen niet achter decoder
(Novum/AP) - WK's en EK's voetbal mogen niet achter de decoder verdwijnen. Dat heeft het Europese Hof bepaald. Voetbalbonden FIFA en UEFA wilden de toernooien per wedstrijd aan de hoogste bieder kunnen verkopen. Het Hof vindt echter dat een toernooi één geheel vormt en voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Landen in de EU kunnen bepalen dat sommige sportevenementen sociaal en cultureel zo belangrijk zijn dat de rechten alleen aan gratis zenders mogen worden verkocht. De UEFA en FIFA hadden al een knieval gemaakt door te stellen dat de belangrijkste wedstrijden, zoals de openingswedstrijd en de finale, te belangrijk zijn om aan betaalzenders te verkopen.
Het Europese Hof vindt de redenering van de voetbalbonden echter te beperkt. Volgens de rechters kan niet worden voorzien welke wedstrijden voor welk land belangrijk zijn omdat dat door het verloop van het toernooi bepaald wordt. Daarom mogen landen het hele EK of WK als belangrijk aanmerken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Twente 1-0. Luuk de Jong. En verdiend op moment
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
-15 kan geen enkele ploeg goed voetballen heb ik zo het idee. Je zou maar een Rus zijn
En waar begint Roberto Carlos in godsnaam aan in zn carriere.
Vind niveau anders prima. Zie aan beide kanten weinig mensen uitglijden. Het is dan wel koud er valt prima te voetballen op deze (Kunst???)grasmat heb ik het idee.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Rubin Kazan verloor om 14 september 2006 voor het laatst een thuiswedstrijd (Al kun je daar in dit geval over discussieren). Zou toch wel erg knap zijn als ze dit volhielden.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
0-1, 1-1 en zelfs 2-1 is een prima uitgangspositie voor FCT. Erg netjes dit. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Wisgerof 2-0. Geweldig dit. Weer geweldig gedaan van Luuk de Jong.
Wereldprestatie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Mooi afgelopen. 0-2 in en tegen Rubin Kazan. Daar kun je internationaal mee thuiskomen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3422 stemmen
Op basis van de eerste helft totaal niet verwacht, wat een geweldig resultaat! Het moet raar lopen wil Twente uitgeschakeld worden want ik zie ze thuis ook wel winnen. Met een beetje pech mogen ze daarna weer naar Rusland tegen Zenit, dat een serieuze titelkandidaat is.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Netjes van Twente. Het is voor ze te hopen dat het weer flink gaat vriezen in Nederland.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Goed van Twente. Dit zijn toch de tegenstanders, waarmee de nederlandse ploegen moeten strijden om een overwinning. In de subtop van Europa.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bijzonder knappe prestatie van FC Twente 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Robben mogelijk absent tegen FSV Mainz
(jhedmedia) Bayern München moet het dit weekend tegen FSV Mainz 05, een concurrent in de strijd om de tweede plaats, mogelijk stellen zonder Arjen Robben. De aanvaller van der Rekordmeister stapte woensdag al na twintig minuten van het trainingsveld.
“Maar dat was puur uit voorzorg. We hopen dat hij kan spelen tegen Mainz, want we hebben hem hard nodig”, aldus directeur Christian Nerlinger in Bild. Robben is pas enkele weken hersteld van zijn zware hamstringblessure en toonde zich meteen belangrijk voor Bayern. Hij hielp de ploeg zaterdag bijvoorbeeld langs Hoffenheim.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2194 stemmen
Sparta-legende Tonny van Ede (86) overleden
Share | Vanmorgen bereikte Sparta Rotterdam het bericht dat Tonny van Ede op 86-jarige leeftijd is overleden. De Kasteelclub is geschokt door het plotselinge bericht dat één van de grootste voetballers uit het roemrijke verleden van Sparta Rotterdam ons is ontvallen.
Tonny van Ede
Tonny van Ede, geboren op 22 december 1924, werd op 11-jarige leeftijd lid van Sparta. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog werd Tonny van Ede te werk gesteld in Duitsland. Tonny van Ede wist te vluchten en werd lid van de in Engeland gevestigde Prinses Irene-brigade. Na de oorlog, in 1946, keerde Van Ede terug naar Rotterdam. Vanaf 1947 speelt Tonny van Ede in het eerste elftal van Sparta. Tevens kwam hij tweemaal uit voor het Nederlands Elftal.
Twee onvergetelijke doelpunten
Tonny van Ede speelde 455 competitiewedstrijden voor Sparta en scoorde ook vele (belangrijke) doelpunten. Echter twee doelpunten springen er bovenuit.
Sparta blijft in de Eerste Klasse
Het is 1949. Sparta dreigt te degraderen naar de Tweede Klasse. In Zaandam zal de beslissing vallen of Sparta gaat degraderen. Meer dan 2.000 Rotterdammers steunen de rood-witten in Zaandam. Een kwartier voor tijd valt er één doelpunt. Tonny van Ede zorgt ervoor dat Sparta behouden blijft voor de Eerste Klasse. Bij terugkomst in Rotterdam staat de Coolsingel vol met duizenden aanhangers om het team toe te juichen.
Sparta wint op Ibrox Park
Kwartfinale Europa Cup 1, 1960. Voor het eerst in de historie van het clubvoetbal staat een Nederlandse club in de kwartfinale van de Europa Cup 1. Sparta had thuis (in De Kuip) met 2-3 verloren van Glasgow Rangers. De terugwedstrijd werd gespeeld voor het oog van 83.000 toeschouwers op Ibrox Park. Er werd één doelpunt gemaakt deze wedstrijd. Tonny van Ede zorgde ervoor dat Sparta een beslissingswedstrijd uit het vuur sleepte.
Van Ede is Sparta en vice versa
Na zijn actieve voetballoopbaan werd Tonny van Ede in 1963 benoemd tot Erelid van Sparta. De ‘oude schicht’ zoals zijn bijnaam luidde vanwege zijn snelle rushes op de rechtervleugel werd door Rotterdam tevens geëerd met een tegel op de Walk of Fame. Zijn 80e verjaardag werd groots gevierd in de Ridderzaal van Het Kasteel met ruim 100 genodigden.
Tonny van Ede-tribune
In 2008, bij het 120-jarig jubileum van Sparta, kreeg Tonny van Ede alsnog de kampioensschaal van 1959 uitgereikt door Gerard Bouwer van de KNVB. Een uitverkocht Sparta Stadion gaf het kampioensteam van 1959 nog éénmaal een staande ovatie.
Vorig jaar werd de Hoofdtribune van het Sparta Stadion omgedoopt in de Tonny van Ede-tribune. De legende van Sparta was zeer vereerd.
Op haar beurt is Sparta Rotterdam zeer vereerd zo’n groot voetballer en mens bij de club te hebben gehad. Iedereen die betrokken is bij Sparta zal Tonny van Ede missen. Namens Sparta Rotterdam wensen wij zijn vrouw Gonny, familie, vrienden en kennissen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
Sparta Rotterdam zal morgen voorafgaand aan de wedstrijd tegen Telstar een minuut stilte in acht nemen en met rouwbanden spelen. Verdere informatie over de uitvaart van Tonny van Ede is op dit moment nog niet bekend.
Rust in vrede held!
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Mijn felicitaties aan de Tukkers, fijne prestatie en heerlijke uitslag voor de return.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
R.I.P. Tonny van Ede. De Coen Moulijn van Sparta.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Fantastische prestatie van Twente! Als ze niet te gek doen (en gewoon gaan voor de onverwinning thuis), moet het wel goed komen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Geweldige prestatie van Twente!
Heel knap dat ze in deze omstandigheden met 2-0 winnen.
Nu nog hopen dat PSV en Ajax een goed resultaat boeken.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat is inderdaad heel belangrijk voor onze ranking.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.