• 17.014 nieuwsartikelen
  • 181.669 films
  • 12.529 series
  • 34.667 seizoenen
  • 654.408 acteurs
  • 200.253 gebruikers
  • 9.451.694 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Nomak schreef:

En ik heb mijn clubs die ik graag zie spelen en clubs die ik minder graag zie spelen. Engelse ploegen hebben over het algemeen meestal wel mijn sympathie in Europese wedstrijden.

Dat prachtige Barça heeft volgens mij trouwens nog nooit gewonnen tegen 11 man van Chelsea. Tenzij ik me vergis, maar ik vergis me niet snel.

Ze hebben ook nog niet van het grote AFC Ajax gewonnen

Maar dit is wel topnotch, ik ben voor Barca. maar als Arsenal goed voetbal speelt dan kan ik ook genieten, mijn favoriete Engelse ploeg. Jammer dat ze elkaar zo vroeg treffen.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Poeff, die aanval van Arsenal is ook om te smullen hoor. Nasri, Fabregas, Walcott en van Persie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Het mooie is dat Inter vooraf zwaar underdog was. Niemand gaf een stuiver voor hun kansen tegen het onverslaanbaar geachte Barcelona.

Inderdaad. Dat "dreamteam" van Barça had maar weinig in te brengen. Ik kan eerlijk gezegd meer genieten van het verdedigen van Inter dan van dat getikketak van Barcelona. En dan ben ik niet eens een supporter van Inter, al heb ik het wel altijd een hele mooie club gevonden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Poeff, die aanval van Arsenal is ook om te smullen hoor. Nasri, Fabregas, Walcott en van Persie.

Wilshere speelt toch ook wel?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

mooi voetbal

Voor mij kan mooi voetbal iets anders zijn dan voor jou. Dat getikketak van Barcelona zegt me maar weinig. Ik kan bijvoorbeeld wel echt genieten van een goede verdedigende actie of bijvoorbeeld een op het middenveld zwoegende Gerrard.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wilshere speelt toch ook wel?

Ja, volgens mij wel, grote speler in wording.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Iedereen heeft inderdaad recht op zijn eigen mening over wat mooi voetbal is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

Ja, volgens mij wel, grote speler in wording.

heerlijke speler. Ik ga vooral kijken naar Nasri, Wilshere, Iniesta en Xavi. Ook gelijk mijn top 4 favo spelers van dit moment.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Nomak schreef:

of bijvoorbeeld een op het middenveld zwoegende Gerrard.

Daar heeft Barca (in de verdediging dan) Puyol voor.

Verder is het bijzonder knap van Barcelona doet. Steekballen, individuele acties, etc.

Moelijk te vergelijken met teams van 30 a 40 jaar geleden, maar het voetbal is momenteel een stuk verder, vandaar dat dit gewoon het beste team is dat er ooit is geweest.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

heerlijke speler. Ik ga vooral kijken naar Nasri, Wilshere, Iniesta en Xavi. Ook gelijk mijn top 4 favo spelers van dit moment.

Hmmm ik vind Van Persie net iets leuker om te zien voetballen dan Nasri, maar goed dit is echt millimeter werk

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Inderdaad. Dat "dreamteam" van Barça had maar weinig in te brengen. Ik kan eerlijk gezegd meer genieten van het verdedigen van Inter dan van dat getikketak van Barcelona. En dan ben ik niet eens een supporter van Inter, al heb ik het wel altijd een hele mooie club gevonden.

Maar voetbal is normaal gesproken toch de mooie goals, mooie acties en proberen het balbezit zo effectief mogelijk uit te spelen? Bovenal is voetbal voor mij uitgaan van je eigen krachten, verdedigend voetbal is aanpassen aan de tegenstander. Zie ik toch als een zwakte eigenlijk.

Tuurlijk is goed verdedigen ook een vak en noodzakelijk(als je tegen Barca speelt), maar kan me persoonlijk niet voorstellen dat je echt een bak popcorn erbij pakt en dat je willie gaat stijgeren van een extreem verdedigende ploeg.

En ja, ik houd ook van de emotie, in de blessuretijd o.i.d. winnen of een handsbal van Suarez in de 120e minuut voor Uruguay en vervolgens de penalty mis zien gaan.

Maar met goed, aanvallend voetbal kan je gewoon veel meer en dan heb je ook veel meer zekerheid. Kijk maar naar het schommelende Inter. Het ene moment de nummer 1 in Italie en Europa, het andere moment bakken ze er niks van. Wisselvalligheid. Heb je met een extreem voetballende ploeg toch meer zekerheid voor de toekomst.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Iedereen schijnt te zijn vergeten dat vorig seizoen Inter thuis voetballend heeft gewonnen van Barcelona. In Camp Nou stonden ze al snel met tien man op het veld en moesten toen voor een andere strategie kiezen.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

speranza schreef:

Iedereen schijnt te zijn vergeten dat vorig seizoen Inter thuis voetballend heeft gewonnen van Barcelona. In Camp Nou stonden ze al snel met tien man op het veld en moesten toen voor een andere strategie kiezen.

Voor die rode kaart speelden ze niet veel anders hoor. Maar Inter heeft ook terecht de CL gewonnen vorig jaar hoor. Als je met dat ding in je handen staat aan het einde van de rit ben je gewoon verdiend kampioen.

Ging meer om de discussie wat nou echt mooi voetbal is. Wat verder voor iedereen ook weer een andere definitie heeft blijkbaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het gaat beginnen . Even snel een schone slip aantrekken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Tuurlijk is goed verdedigen ook een vak en noodzakelijk(als je tegen Barca speelt), maar kan me persoonlijk niet voorstellen dat je echt een bak popcorn erbij pakt en dat je willie gaat stijgeren van een extreem verdedigende ploeg.

Als je geen doelpunt tegen krijgt kan je ook niet verliezen, en je krijgt meestal wel een kans om er eentje binnen te prikken. En de spanning als jouw ploeg onder druk staat is niet te beschrijven. Prachtig is dat als de tegenstander dan nog extra gaat doordrukken en als je dan nog die overwinning erdoor weet te slepen. Mag wel niet elke wedstrijd gebeuren, dat is slecht voor je hart.

rep_robert schreef:

En ja, ik houd ook van de emotie, in de blessuretijd o.i.d. winnen of een handsbal van Suarez in de 120e minuut voor Uruguay en vervolgens de penalty mis zien gaan.

Ik ook, emotie is het belangrijkste. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zo fanatiek ben en me ook bewust niet meer zo emotioneel laat meeslepen door het voetbal. Het moet leuk blijven.

Dat van Suarez vond ik wel schandalig, dat had niets meer met voetbal te maken.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Als je geen doelpunt tegen krijgt kan je ook niet verliezen. En de spanning als jouw ploeg onder druk staat is niet te beschrijven. Prachtig is dat als de tegenstander dan nog extra gaat doordrukken en als je dan nog die overwinning erdoor weet te slepen. Mag wel niet elke wedstrijd gebeuren, dat is slecht voor je hart.

(quote)
Ik ook, emotie is het belangrijkste. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zo fanatiek ben en me ook bewust niet meer zo emotioneel laat meeslepen door het voetbal. Het moet leuk blijven.

Dat van Suarez vond ik wel schandalig, dat had niets meer met voetbal te maken.

Maar dat bedoel ik, als je supporter bent van een club of lang is het voetbal zelf niet meer het allerbelangrijkst. Als het je geen hol interesseert wie er wint, maar puur alleen voor het spelletje kijkt ga je toch sneller voor het voetballende elftal toch?

Voor de rest kan je over Suarez zeggen wat je wilt, maar in Uruguay was hij een nationale held na die actie Ook puur de emotie, maar met voetbal heeft het weinig meer te maken.

Nou, ik ga de bank op met een bord macaroni op mn schoot en hopelijk een prachtige wedstrijd tussen twee voetballende ploegen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dan ben je geen voetballiefhebber, makkelijk zat voor mij.

En ook al geen kenner, gezien zijn lovende woorden over psychopaat Kah

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

vreemde beslissing van de scheids, voordeelregel leek me beter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Haha hilarisch. Barcelona verliest ook eens 1x een confrontatie en daar moet nog jaren aan gerefereerd worden als excuus dat ze eigenlijk best wel te verslaan zijn

Barca is praktisch onverslaanbaar. Ik snap overigens niet hoe je niet kan genieten van dit Barcelona. Dit is DE manier hoe voetbal gespeeld hoort te worden vind ik. Barcelona perfectioneert wat ploegen als Ajax, Nederland, Brazilie, Milan jaren 80, Arsenal etc speelden.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Heerlijke wedstrijd nu al!Niks verdedigen, gewoon het doel bestormen met prachtige combinaties!

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Arsenal C'mon

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Barcelona in het begin iniedergeval wel wat slordiger dan Arsenal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lekker potje tot nu toe. Goede 1e minuten ook van Arsenal

Wel jammer dat die achterhoede van Arsenal verre van wereldniveau is. Anders hadden ze Barcelona echt aangekund. Nu denk ik dat het over 2 duels niet kan.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Wat een heerlijke schijnbeweging

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Messi . Dit verdiende een bekroning.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Messi, wat een fenomeen blijft het toch

Beste voetballer ter wereld.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ook al geen kenner, gezien zijn lovende woorden over psychopaat Kah

Jouw mooie smileys doen me er weer aan herinneren waarom ik dit topic niet meer de moeite waard vond om in te reageren. Welk recht van spreken heb jij eigenlijk als Nigel De Jong fanboy? Dat is pas een psychopaat.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha hilarisch. Barcelona verliest ook eens 1x een confrontatie en daar moet nog jaren aan gerefereerd worden als excuus dat ze eigenlijk best wel te verslaan zijn

Barca is praktisch onverslaanbaar. Ik snap overigens niet hoe je niet kan genieten van dit Barcelona. Dit is DE manier hoe voetbal gespeeld hoort te worden vind ik. Barcelona perfectioneert wat ploegen als Ajax, Nederland, Brazilie, Milan jaren 80, Arsenal etc speelden.

Niets hilarisch aan. En lachen om eigen "humor"?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Omdat Nigel tenminste nog wel kan voetballen buiten zijn domme acties

Kah kan niet fatsoenlijk voetballen op profniveau.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

wow wat een zeikwijf die scheids, even laten zien dat hij de baas is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.