menu

Overig / Televisie / Glee

zoeken in:
Eerst Marley en derest niet laten terugkeren en dan toch lekker gewoon 5 nieuwe casten? WAUW

ben sowieso wel blij dat seizoen 6 niet geheel in NY speelt, maar dat er nog teruggekeerd wordt naar McKinley

Daarnaast hoop ik op een goede muziekkeuze in dit laatste seizoen

Ondertussen zijn er al spoilers van de eerste 4 afleveringen. Er staan een paar goede dingen te gebeuren maar ook een paar waar ik niet echt mee kan leven.

De premiere is op 9 januari en er zullen dan 2 afleveringen uitgezonden worden. De finale is op 20 maart, dan zullen er ook 2 afleveringen uitgezonden worden.

Het ware 2 zeer goede afleveringen!

Ik ga ze ook zsm kijken. Ben benieuwd. Een aantal aangekondigde plotlijnen vond ik veelbelovend.

Dit seizoen is tot nu toe al zeer goed geweest.

Ik heb de eerste 5 afleveringen gezien. De muziek is leuk en goed. Verhaallijnen vind ik vaak toch wat flauwtjes, en dat zorgt dan toch ook al snel voor mindere afleveringen. Positief eruit sprong aflevering 2 (Homecoming). Ben benieuwd hoe ze er nu een eind aan gaan breien, daar de serie nog niet echt de indruk wekt naar een duidelijk einde aan het toewerken te zijn

Gina Gershon in de recente episode!

Dit laatste seizoen is zeer goed momenteel.

Film Pegasus (moderator)
Ik ben nu aan het laatste seizoen bezig en dat is een verfrissing tegenover het ietwat rommelige 5e seizoen. Dat had wel z'n momenten, maar voelde echt aan als een noodoplossing na het wegvallen van Finn. Bovendien was de stap naar NY niet echt geslaagd. Seizoen 6 is terug naar de roots. Vooral met The Hurt Locker part two was ik terug in de hoogdagen van de reeks. Emoties, goeie verhaallijn, mooie uitwerking en vooral sterke songs. Benieuwd of ze dat niveau kunnen vasthouden en zo de reeks in schoonheid afronden.

Geweldige laatste episode over de downfall van Sue!

Ik vind Season 6 helaas wel het minste seizoen tot nu toe. Je merkt wel dat de inspiratie een beetje op is en veel wordt een beetje afgeraffeld (Klaine's wedding, Rachel's return naar New York, Blaine's mom introduceren maar haar geen enkele scene met haar zoon laten hebben) en dat is zonde.

Wel een aantal mooie hoogtepunten in het seizoen en daar doen we het voor bij Glee. Nog 3 episodes te gaan. Ik ben benieuwd wat de dubbele finale ons zal voorschotelen. Het wordt deels een flashback naar 2009 en deels een flashforward naar 2020. Interessant.

Ik ben ook vooral benieuwd naar de wijze waarop het verhaal afgerond gaat worden. Het ideale einde zat er na Cory's dood al niet meer in. Ik heb nu echter 8 afl gezien, en heb niet echt het idee dat het einde nadert, afgezien van de double wedding, die er wel aan zat te komen. Vind seizoen 6 juist qua verhaallijnen wat matig. Muziek vind ik wel erg gaaf, nog steeds, maar qua plot en emotie verlang ik toch vaak terug naar de eerste 3 seizoenen.

Ik vond persoonlijk het vierde seizoen erg sterk, het was hier en daar wat druk, maar het was in een soort "herstart fase" die helaas verviel toen Monteith overleed, waardoor de "teacher" verhaallijn niet door kon gaan en er gelijk weer afscheid genomen kon worden van Marley, Jake en consorten. Zonde want zo werd de serie erg rommelig, maar niks aan te doen.

Er schijnt trouwens een performance te zijn van Monteith van de song "Not the End" die destijds gefilmd werd voor 3x22, de graduation episode, maar die blijkbaar eruit geknipt is bij gebrek aan tijd. Ik ben benieuwd of deze ooit nog terecht zal komen. Ik zal het een perfect einde vinden als na de laatste scene, een fade to black ontstaat en dan deze performance zal inzetten om nog 1 laatste keer Monteith in actie te zien, met tegelijk een passende song.

Dat zou inderdaad erg mooi zijn. Schitterend nummer, Not the End, ik ken het van de Graduation CD, waar 'ie wel opstaat. Vroeg me wel af waarom het nummer niet in de serie zat. Seizoen 4 was ook prima te pruimen, maar wel wat rommelig hier en daar. Vanaf 5 wordt het voor mij persoonlijk echt minder. Ik vond het jammer dat Marley, Jake etc uit de serie verdwenen zo plotsklaps, raakte net aan ze gewend. Vooral Marley vond ik een leuk personage.

AHWA
Ik ben nog bij 518 of zo. Morgen maar weer eens een epje meepikken. Zit Quinn nog in S6?

jep, in de 2e afl

En in de 3e!

Mij is vooral de performance van Problem bijgebleven

Erg genoten van Sue's Rise and Fall-ep. Nu zsm 11 kijken en dan is het wachten op de dubbele finale, die vrijdag in de USA uitgezonden word..terugkijk op seizoen 1, sectionals.. ben erg benieuwd naar de afsluiting.

Sectionals is al ep. 11

Man man man, ik was niet klaar voor "I Lived"

Film Pegasus (moderator)
Een finale van een reeks is altijd moeilijk. Je kan geen cliffhangers gebruiken, want de serie is gedaan en je moet verhalen afronden op en geloofwaardige manier. Dat is moeilijk met zoveel verhalen en personages. Goed dat ze gekozen hebben om er enkele uit te lichten. Enkele mooie passende nummers ook. Niet de meest emotionele aflevering van de reeks en je mist wel enkele personages die misschien wat meer in beeld mochten komen. Maar het is een mooi einde geworden. Het was een leuke serie!

Film Pegasus schreef:
Het was een leuke serie!
Het IS een leuke serie! Al is iets afgelopen.. dat wil niet zeggen dat je iets niet meer leuk kunt vinden ..

Zeer goede finale als je het mij vraagt. Het merendeel van de personages heeft gedurende het laatste anderhalve seizoen een mooi einde gekregen.

Wat mij betreft een mooie finale, maar wel met een paar dingen die mij minder gunstig stemden. De 12e episode is eigenlijk gewoon een alternatieve pilot. Het is vooral leuk om de cast weer zo jong terug te zien. Ik ga er vanuit dat deze aflevering is samengesteld uit een overvloed aan deleted scenes vanuit de pilot? Behalve deze extra scenes brengt deze aflevering niet veel bijzonders; al geeft het wel kippenvel dat ze de aflevering zo monteren dat hij met Don't stop believing kan eindigen.. De 13e episode kent een paar mooie hoogtepunten (Lea Michele's solo-performance, De scenes met Sue en 'The Winner Takes it All), maar toch ook wel iets dat ik minder vind; jammer dat Rachel met Jesse moet eindigen. Dit is puur omdat ze niet alleen mocht blijven, maar ik had het toch liever anders gezien. Het wringt, omdat de laatste scene er eigenlijk een met Rachel en Finn had moeten zien. In de slotperformance zien we alle leden van de cast terug. Het is mooi om de serie zo ten einde te zien komen, maar het maakt vooral dat ik weer zin krijg om terug te gaan naar waar het allemaal begon.

De 12e aflevering bestaat buiten natuurlijk de eindscene volledig uit nieuw opgenomen materiaal. Het diende om het standpunt van de kids te tonen ipv die van Will.

Topserie waar je gewoon blij van wordt!!
De eerste drie seizoen waren het beste. Sue Sylvester is het meest absurde en grappige personage dat ik ooit op tv heb gezien. Echt hilarisch. Santana en Rachel krijgen van mij ook een dikke plus, net als Quinn, Finn, Emma, Will, Blaine en Kurt.

Marley en de rest boeiden me nooit erg, dus hoewel die groep er abrupt werd uitgeschreven, kon ik er prima mee leven. De originele cast was veel leuker.

Het is gewoon een lief verhaal over outsiders die winnaars wilden worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.