- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Vroegtijdig gestopte series
Vroegtijdig gestopte series
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Carnivale zoals eerder genoemd.
Heb seizoen 1 op dvd en gezien,very interesting,goede sfeer,goed geacteerd,was nog geen echte fan maar boeiend was het wel.
Seizoen 2 nooit gezien toen ik hoorde dat het stopgezet is.
Moet ik nog eens doen maar altijd bang dat ik het voor jan lul doe.
Wie gaat er een film kijken als je weet dat je de laatste 20 minuten ervan toch nooit zul zien?
jacobine_rodijk
-
- 2812 berichten
- 9511 stemmen
Brotherhood (ontzettend donker en sterke misdaadserie).
Reaper (dit niet maar Smallville, Gossip Girl en One Three Hill wel?)
Karen Cisco (Gugino op een weekselijke basis!)
War at Home, The (één van de betere Married With Children kopietjes).
Love Monkey (Greer en Milicevic op een weekelijkse basis!).
Lucky Louie (gewaagde sitcom met een live-publiek).
Mind of the Married Man, The (zo slecht bekeken dat er geeneens moeite is gedaan om het tweede seizoen ooit uit te brengen op DVD).
Volgens mij vergeet ik nog 1/2 series maar dit zijn toch wel de meest prominente die meer verdienden dan wat ze kregen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mind of theMarried man keek ik ook geregeld destijds. Jammer dat andere mensen het kennelijk niks vonden.
War at Home en Reaper vond ik ook niet geweldig.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
De sciencefictionserie John Doe natuurlijk, mysterieus en boeiend.
Inderdaad. Was een erg boeiende serie, maar hield ineens op. Jammer, want het niveau was erg goed.
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Carnivale, echt onbegrijpelijk dat ze niet gewoon de mogelijkheid kregen om een fatsoenlijk einde te maken. Zonde!
En The Sarah Connor Chronicals, onder dwang aan begonnen maar uiteindelijk toch wel blijven plakken. Jammer dat ze moesten stoppen, zou nu juist wel interessant zijn na de film.
FelixTheCat
-
- 412 berichten
- 1244 stemmen
Ik keek eerst ook de hele tijd Invasion. Ineens was het weer weg. Best jammer want ik vond het best een goede serie die ik volgde.
Sweety-Me
-
- 28 berichten
- 10 stemmen
Voor mij is het:
Life - Dit vind ik zo jammer! Een open einde bij seizoen 2! Ik wil weten wat er gebeurt is met Reese!!
Veronica Mars -Leuke serie. Zat er goed in en toen stopte die weer....
Moonlight - Weer eens wat anders dana ltijd slechte vampieren.
Dead like me - Echt leuk. Een suffe humor maar ik daar hou ik wel van. Gelukkig kwam er nog wel een film maar het voelt toch niet af..
Joan of Arcadia - Eerst was die op tv en toen opeens niet meer... Dat vind ik ook erg jammer. Is deze serie weleens op dvd uit gekomen?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Carnivale.
De eerste 2 seizoenen zijn werkelijk geniaal maar doordat het stopgezet werd door te weinig kijkcijfers (ik dacht ook dat het iets te maken had met Desperate Housewives) liet de serie mij toch met een wrang gevoel achter. Het is zo'n leuke serie en eenmaal je aan de laatste aflevering komt van seizoen 2 haat je de serie zo erg omdat je niet verder kunt kijken.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Reeds genoemd : Deadwood.
Jammer.
Brix
-
- 19256 berichten
- 4676 stemmen
'The Lazarus Man' , met Robert Urich (1996)
What a shame!
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Seizoen 2 nooit gezien toen ik hoorde dat het stopgezet is.
Moet ik nog eens doen maar altijd bang dat ik het voor jan lul doe.
Wie gaat er een film kijken als je weet dat je de laatste 20 minuten ervan toch nooit zul zien?
Heb die ophef over Carnivale altijd een beetje overdreven gevonden. Vond tenminste dat het einde van het tweede seizoen veel meer een einde was dan ik vooraf had verwacht.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Ik kwam met veel moeite en gezoek een serie tegen, die ik vroeger op tv heb gezien. Begin jaren '70 maar sindsdien in mijn hoofd is blijven rond spoken. Ik weet niet of ik het nou nog leuk zou vinden. Maar vond destijds leuke jeugdserie, zo'n heldhaftige serie, zoals je die in die tijd veel had. Ook nog met zo'n leuke begintune. Het speelt zich af tijdens de Amerikaanse onafhankelijksoorlog. Korte serie (15 afleveringen) en was opeens van het scherm af. Ik zet hem hier neer anders moet ik in de toekomst weer zoeken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
The Black Donnellys. Ben er aan begonnen en de serie is echt zo slecht nog niet. Er had meer uitgehaald kunnen worden met wat betere acteurs/actrices, maar het misdadige sfeertje in hells kitchen is wel redelijk goed neergezet. Op Internet is de serie nu nog te zien en geloof dat België het nu ook wekelijks uitzendt.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Heb die ophef over Carnivale altijd een beetje overdreven gevonden. Vond tenminste dat het einde van het tweede seizoen veel meer een einde was dan ik vooraf had verwacht.
Hoezo? De gedachte dat die waarzegster en Broeder Justin nog leven laat je toch met een wrang gevoel achter?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3050 stemmen
Shogun (1980) is volgens mij ook stopgezet vanwege finaniciële redenen en te weinig animo, behalve in Nederland. Ik begrijp dit wel, je moet geïnteresseerd zijn in de Japanse cultuur, geschiedenis en tradities om de miniserie te kunnen blijven volgen. Het tempo ligt heel laag. En soms lijkt het te veel op een videocursus Japans, de acteurs kijken nog net niet in de camera: "En nu jij".
Aangezien ik wel die interesse heb, vond ik de serie aardig te pruimen. Er is nu een vreemd einde aan gebreid, net acceptabel genoeg, maar niet voldoening gevend.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
In Overigen > Televisie > Series die niet gecanceled hadden moeten worden:
Welke series wekten bij jou de grootste teleurstelling of boosheid op toen je hoorde dat ze gecanceled werden?
1. Invasion - Eindelijk eens een serie die wel slaagde in het leveren van een buitenaardse invasie met een zekere spanning, een boeiend verhaal en goed acteerwerk. Deze serie werd toentertijd volgens mij ondergesneeuwd door waardeloze wijvenseries en reality shows die in opkomst waren. Het open einde maakt het het kijken van deze serie eigenlijk niet meer waard en dat is erg jammer als er zoveel kwaliteit aanwezig is. (1 seizoen)
2. Carnivale - Geweldige serie met een unieke sfeer, een boeiend verhaal, heerlijke soundtrack en sterk acteerwerk. Ondanks dat het einde nog niet tergend slecht is zoals bij de meeste gecancelde series, is het toch erg jammer en verbazingwekkend dat ze deze serie hebben laten vallen. Oneindig veel potentie voor meerdere seizoenen. (2 seizoenen)
3. Brotherhood - Een van de series die, ondanks gecanceled, toch een acceptabel einde had. Niet heel bekend in Nederland, maar zeker alsnog een aanrader voor de fans van misdaad met een mespuntje politiek. Jammer. (3 seizoenen)
Mescaline
-
- 6989 berichten
- 2736 stemmen
Hung.
Bored to Death.
Party Down.
Alle 3 deze series waren nog vol in de groei en werden steeds beter en beter. Dood zonde dat ze alle 3 zijn gecanceld!
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
John Doe - Een interessante serie, die helaas na het eerste seizoen al stopte. Jammer, want ik vond het destijds best een boeiende serie.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Firefly - als Fox dit niet op de meest random uren en in de juiste volgorde had uitgezonden dan had er sowieso meer kunnen komen. De fanbase blijft nog altijd enorm groot maar gelukkig is de film nog een grote troost.
Heroes - voor velen was het laatste seizoen waanzinnig slecht, ik vond het juist het beste wat de serie had te bieden. De cliffhanger van het laatste seizoen was dan ook de beste uit heel de reeks.
The 4400 - serie heeft 4 seizoenen gedraaid en hoewel het een redelijk bevredigend einde heeft, had ik er toch gerust meer van willen zien.
En eventueel Terra Nova maar daar was de laatste keer dat ik checkte nog geen duidelijkheid rond.
Brix
-
- 19256 berichten
- 4676 stemmen
Enterprise
De enige opvolger van de originele Star Trek serie die mij kon boeien.
Goede verhalen en een uitstekende cast.
De serie had voor mij zeker nog een of twee seizoenen langer mogen doorgaan
The Oceanic Six
-
- 59140 berichten
- 3918 stemmen
Firefly - als Fox dit niet op de meest random uren en in de juiste volgorde had uitgezonden dan had er sowieso meer kunnen komen. De fanbase blijft nog altijd enorm groot maar gelukkig is de film nog een grote troost.
Heroes - voor velen was het laatste seizoen waanzinnig slecht, ik vond het juist het beste wat de serie had te bieden. De cliffhanger van het laatste seizoen was dan ook de beste uit heel de reeks.
The 4400 - serie heeft 4 seizoenen gedraaid en hoewel het een redelijk bevredigend einde heeft, had ik er toch gerust meer van willen zien.
En eventueel Terra Nova maar daar was de laatste keer dat ik checkte nog geen duidelijkheid rond.
Ik vond dat the 4400 helemaal geen bevredigend einde had. Het voelde als een compleet open einde en daar baal ik nog steeds van. Geweldige serie, maar wel een kut einde.
Ook The Unit had nog wel een 5e seizoen overigens mogen krijgen. Vond het einde daar ook niet best, geloof dat die serie ook plots werd gecanceld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Deadwood is het beste voorbeeld, echt onbegrijpelijk. Milch had nu ook weer geen geluk met Luck maar die is terecht gecancelled na drie doden. Ik ben en was er ook totaal niet blij mee dat The OC moest stoppen want wat was het heerlijk zonder Mischa Barton. En dan de comedyserie Stacked met Pamela Anderson natuurlijk, wat was dat briljant. Ook was drie seizoenen Arrested Development te weinig, beste comedy serie ooit en geen enkele die ook maar een beetje in de buurt komt.
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Het onovertroffen Nowhere Man dat door het cancelen opeens afgeraffeld moest worden in 1 seizoen.
Een geweldig mysterieuze serie.
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Wat mij betreft mocht Off Centre gewoon door en niet t/m seizoen 2. En dat die uiteraard hier in NL verkrijgbaar zou zijn.
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Onlangs; The Nine Lives of Chloe King, dat werd steeds beter.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Veronica Mars, met wel heel grote afstand.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Firefly en Veronica Mars hadden nog zoveel meer kunnen zijn! Vind ik nog steeds de ergste cancellations!
Onlangs ook enorm gebaald van Camelot dat net begon te groeien en dan toch gecancelled werd, ook met rot open einde
Verder ook nog The 4400, The event, Flash forward, Outsourced, Reaper
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Veronica Mars, met wel heel grote afstand.
Klopt, de trailer die ze voor het 4e seizoen hadden gemaakt sprak boekdelen. Nog eentje was de originele Battlestar Galactica want de trailer voor die gecancelde reeks was ook erg interessant.
Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3591 stemmen
Onlangs; The Nine Lives of Chloe King, dat werd steeds beter.
Eens! Blijft zonde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je merkte na verloop van tijd dat de rek er bij Veronica Mars wel uit was. Bovendien heeft Bell nu een veel betere en leukere serie.