- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Parks and Recreation
Parks and Recreation
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Je verwacht t wel.. Maar s2 begint vrij grappig.
Dat moment dat Ron een hernia heeft en een hamburger in zijn eigen gezicht gooit
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Het eerste seizoen is inderdaad erg slecht, maar het wordt veel beter in het tweede seizoen. Het zesde seizoen is ook weer erg grappig en ik kijk er nu nog steeds met veel plezier naar!
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
2.09 the Camel was een topper. Vooral de shoe polishing skills van Andy en het schilderij van Tom.
Verder wisselende afleveringen, maar al met al niet onverdienstelijk tot nu toe.
The Oceanic Six
-
- 59766 berichten
- 3986 stemmen
Ben met seizoen 1 begonnen, heb me er eigenlijk behoorlijk mee verveeld.
Nou lees ik dat het pas in seizoen 2 en vooral 3 echt leuk wordt, dus ik zal het nog een kans geven. Van de makers van The Office US lees ik, dat komt wel een beetje naar voren. Die serie was ook hit or miss qua niveau. Maar dat heb ik toch wel jaren met plezier gekeken.
Koen87
-
- 437 berichten
- 1244 stemmen
Wederom een sterke aflevering met Ron en zijn records rectangle.
The Oceanic Six
-
- 59766 berichten
- 3986 stemmen
Seizoen 1 en 2 afgekeken. Het is niet echt mijn ding. Zo af en toe is het wel geinig (Ron is wel leuk, Leslie soms ook), maar ik vind het nooit echt grappig of boeiend. Ook niet slecht, maar ik kijk wel om vermaakt te willen worden. De serie gaat bij mij ook voorlopig de ijskast in. Misschien dat ik in de toekomst seizoen 3 en verder nog een kans geef.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Laatste, pak hem beet, 8 afleveringen van s2 zijn erg sterk en grappig. Ron Swanson is echt een enorme baas. Ook leuke entree van Lowe en Scott. Wat een verschil met het begin van de serie.
Door met s3.
Edit: de tranen van Lowe in 3.01
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Oh man, deze serie is zo awesome.
3.15 Chris tegen Jerry: you are an intelligent, charismatic, beautiful superhero.
Struggle even door s1 heen, en laat je niet misleiden door eerste 10 hit and miss eps van S2; daarna is alles grappig. Als t zo doorgaat zeker top 3 comedy voor mij.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
seizoen 3 en 4 zijn duidelijk hoogtepunten, 5 en 6 zwakken alweer af, ook al blijft het erg leuk. Bij seizoen 6 vond ik Ron veel minder scherp, wat jammer is.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Mijn god t gaat maar door.
Sorry kan niet embedden via iPhone. Ron's new round desk.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
seizoen 3 en 4 zijn duidelijk hoogtepunten, 5 en 6 zwakken alweer af, ook al blijft het erg leuk. Bij seizoen 6 vond ik Ron veel minder scherp, wat jammer is.
Ok, heel veel zin in S4.
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3772 stemmen
Zo dat waren de laatste van het seizoen, moet eerlijk zeggen dat het me weinig zou interesseren als het zou stoppen. Niet dat ik stop met kijken maar het is gewoon niet zo leuk meer als dat het was. Ten eerste mis ik Rashida Jones, zij was zo ongeveer de enige die nog een beetje ''normaal'' was en zorgde voor wat stabiliteit rondom de andere personages, ook is ze natuurlijk ontzettend lekker. Inderdaad is Ron veel minder scherp en dat is erg jammer want in seizoen zes is het allemaal niet zo leuk meer en zijn de zijplotjes zo nu en dan vervelend en behoorlijk kinderachtig. Ik weet niet wat het is maar ik heb een hekel aan Ben Wyatt en Adam Scott, iemand anders die dit ook heeft? Het grootste probleem naar mijn mening, en datzelfde probleem ervaar ik bij Modern Family, is dat er te veel personages te veel aandacht krijgen. Er wordt ontzettend veel in 20 minuten gepropt waardoor je elke keer met dezelfde grappen van de dezelfde personages zit opgescheept. Ik ben April, Andy, Adam, J(G)e(a)rry en Tom zolangzamerhand wel een beetje zat aan het worden. Vond dat het bij The Office (us) altijd beter werd verdeelt en vond de vertelstructuur daar ook prettiger, had daar nooit het gevoel dat het te eenzijdig werd en was ook emotioneel betrokken bij sommige personages, maarja The Office is dan ook wel DE comedyserie voor mij.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Ron Swanson 4.08: My first day of college my father dropped me off.. at the steel mill. He didn't think I should go to college.
Ron Swanson 100% grappig.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Hm jammer s4 wordt behoorlijk verzwakt door de campagne. Te weinig Swanson-time, die geforceerde Tom en Ann relatie, geen bizarre acties van Leslie op parks gebied. Nog steeds leuk, maar ver van het hilarische derde (en tweede) seizoen.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
De finale van seizoen 6 had een mooie seriesfinale geweest.. Nu maar hopen dat het volgende seizoen niet teleur stelt, anders was dit een gemiste kans om ermee te stoppen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1199 stemmen
Inmiddels is S6 op Netflix. Begint een stuk leuker dan 4 en vooral 5, wat een matig seizoen was. En heel vet dat Ron op speurtocht gaat naar de Lagavulin destilleerderij.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Aan al het leuks komt een eind, dus ook 7 seizoenen parks&rec. Seizoen 7 is misschien wel mijn favoriete seizoen geworden en dat is knap voor een serie waarvan ik seizoen 1 nauwelijks de moeite waard vond.
Er zat zo'n warmte in de show, zoveel liefde voor elkaar........en bij deze show werkte dat, blijkbaar. Wat er ook inzat was groei, qua karakters en daarom bleef het ook werken. Mensen zoals Tom, Donna en April begonnen de show heel oppervlakkig, maar hebben een uitwerking gekregen waardoor ze ook echt zijn gaan leven. Enkel Gary/Jerry/Larry/Terry is wat vlak gebleven en de pesterijen rond hem waren een aardige running gag, maar ook niet meer dan dat.
Zal hier later nog wel eens op terug komen, met wat leuke youtubejes en quotes. Voor nu kan ik alleen maar denken aan wat een gemis het zal zijn de Parks Gang niet meer te zien.
Zandkuiken
-
- 1718 berichten
- 1379 stemmen
Hier zit ik ook alweer 2 seizoenen achter, maar die haal ik wel zeker nog in.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Erg leuke laatste afleveringen. Ik zal deze serie zeker missen!
Zandkuiken, veel plezier met het inhalen
Koen87
-
- 437 berichten
- 1244 stemmen
Ik ga het ook missen. Al heeft de serie wel een mooi slot gekregen.
freek_93
-
- 666 berichten
- 1626 stemmen
Was eind vorig jaar gestopt na ander half seizoen. Vorige week weer opgepakt en ben nu al bijnabmidden seizoen 4. Wat is het geweldig zeg! Ik vond het, pak en beet, vanaf de laatste 10 afleveringen van seizoen 2 pas echt leuk worden. Seizoen 3 was geweldig en seizoen 4 begint ook weer echt goed! Geweldige characters met allemaal "rare" eigenschappen en trekjes. Genieten!
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12208 stemmen
Met de klassieke 45-50 min per ep drama series heb ik nog steeds niks, maar dit soort series gaan er dan wel makkelijk in. Vooral leuk om er snel één mee te pikken, ook als je tussendoor wat andere dingen kan/moet doen.
Wat deze serie dan wat anders maakt dan de rest is het camerawerk. Esthetisch is het niet, maar wel uberfunctioneel. De blikken, ofwel in de achtergrond ofwel slinks naar de camera, zijn vaak goud waard. Verder sluit ik me aan bij team Swanson, heerlijke vent.
Shinobi
-
- 4297 berichten
- 2517 stemmen
"When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don’t really care about them."
Heerlijke serie in de stijl van 'The Office (US)'. Dat is niet geheel verrassend, gezien Michael Schur daar ook achter zat.
De eerste paar seizoenen moet je er wel even inkomen, maar zodra men op stoom is, dan staat je nog heel wat leuks te wachten. Hoe de personages door de seizoenen groeien en welke ontwikkelingen ze doormaken is zeker mooi om te zien; je ziet duidelijk dat ze om elkaar geven. Met name Ron Swanson is een enorme baas.
Het laatste seizoen is alleen wel iets te zoetsappig, maar het is de makers vergeven. De running gags en de goed op elkaar ingespeelde cast maken veel goed. Het is niet verrassend dat de meesten tijdens en na 'Parks and Recreation' een vliegende start hebben gemaakt met hun carrière.
SouthParkFan
-
- 218 berichten
- 1374 stemmen
“Well, i’m not usually one for speeches. So, goodbye.”
Ik was van plan een stukje over deze serie te schrijven. Ik leef echter naar de Swanson code en ik beschouw de Swanson Pyramid of Greatness als de heilige graal, dus ik laat het hier maar bij.
Echter, weet dat ik mij erg vermaakt heb met deze serie en dat ik mij aansluit bij hetgeen hierboven reeds gezegd is over Parks & Rec.
AGE-411
-
- 10279 berichten
- 730 stemmen
Net de eerste aflevering van seizoen 5 gezien. Echt wel een sterke aflevering.
Seizoen 4 duurde te lang. Die campagne "Knope 2012" werd echt saai.
AGE-411
-
- 10279 berichten
- 730 stemmen
Halverwege seizoen 6, en Amazon Prime heeft plots de ondertitels geschrapt.
Dan maar Engelstalig het seizoen uit doen!