menu

Overig / Televisie / Digitale televisie + hdtv

zoeken in:
AHWA
Heeft er iemand hier een alles-in-1-pakket van Canal Digitaal?

kappeuter (crew)
Het aantal huishoudens dat digitale televisie kijkt, is in de tweede helft van 2011 gestegen naar 73 procent.
Ook is het aantal bezitters van een harddiskrecorder gegroeid naar 36 procent.
Eén op de 12 huishoudens heeft internettoegang via de televisie.

Stijging kijken naar digitale televisie – Nieuwsarchief – Villamedia

Bij Titanic (2012):

Decec schreef:
Veronica neem ik op, met mooi HD kwaliteit..

Eén heeft toch ook HD...

speedy23 schreef:
(quote)

Eén heeft toch ook HD...

Nee Ziggo heeft dat niet, welke provider heb je?
UPC wel, ik ben abonnee voor Ziggo...

Ik zit wel in Vlaanderen. Bij Belgacom.

Zenders in Vlaanderen bij Belgacom.

Zeer spijtig dat wij maar drie echt Nederlandse zenders hebben tegenover een overgroot aanbod Franse en Franstalige Luxemburgse..

stinissen (crew)
speedy23 schreef:
(quote)

Eén heeft toch ook HD...

Heb ik ook UPC

@Stinissen, heb je ook HD tv? Dus ik wacht op Veronica met HD, dus volgende week, ben benieuwd ondanks goed cijfer...

stinissen (crew)
Decec schreef:
@Stinissen, heb je ook HD tv? Dus ik wacht op Veronica met HD, dus volgende week, ben benieuwd ondanks goed cijfer...

Tuurlijk via UPC

Wat men op TV uitzendt is natuurlijk een slap aftreksel van HD. Echte HD is gewoon 1080P en dat zendt men nooit uit op TV en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren (of de techniek moet al veranderen). Wat men op de TV vaakt uitzendt is 720p en 1080i en dan zijn de films ook nog vaak gewoon ge-upscaled naar dat formaat.

Werk je bij tv maatschappij??

Dat is algemeen bekend. Een zender als bijvoorbeeld Veronica mag dan zogenaamd "Veronica HD" heten maar men zendt nog niet zoveel HD programma's (dus opgenomen in HD) uit. Kijk bijvoorbeeld maar eens in een TV gids zoals "Totaal TV" daar geeft men precies aan welk programma in HD wordt uitgezonden. Deze mini-serie wordt niet in HD uitgezonden en is gewoon ge-upscaled (vergelijkbaar met een DVD speler met een HDMI uitgang) naar HD. Ongeveer 30-40% wat men op de commerciële zenders uitzendt is in HD en het zijn vooral eigen TV programma's en series zoals bijvoorbeeld "Nikita" op Veronica.

Oh, bedankt voor tip, ben niet opgelet voor tv gids of hd vermeld of niet

stinissen schreef:
(quote)

Tuurlijk via UPC
UPC heeft 576i of 1080i; full-HD is 1080P, eventueel 720P,
In Zevenaar bijvoorbeeld heeft KPN 720P en dat is beter en rustiger beeld dan de 1080i van UPC.
Blu-ray spelers hebben ook 1080P/24Hz. en dat is veruit beste beeldkwaliteit (via HDMI 1.4 kabel).

* 1080i vs 1080P.
Aangezien er bij 1080i elke 1/50 seconde maar de helft (1080/2 = 540) van de beeldlijnen weergegeven worden is de datastream die daarvoor nodig is ook maar de helft van 1080P.
De kwaliteit van 1080i is echter wel minder dan 1080P doordat er door de beeldwissel ( 1/50 sec.) maar de helft van het aantal beeldlijnen wordt weergegeven

UPC heeft in 1080i helaas nog geregeld lipsync problemen.

kappeuter (crew)
Vooralsnog oppassen met kiezen van de Horizon mediabox (UPC):
UPC blijft maar fouten in Horizon-mediabox patchen | B R I G H T - bright.nl

stinissen (crew)
kappeuter schreef:
Vooralsnog oppassen met kiezen van de Horizon mediabox (UPC):
UPC blijft maar fouten in Horizon-mediabox patchen | B R I G H T - bright.nl

Ik heb het al wel

Baal met digitale tv met internet, dat bij Youtube clips niet hetzelfde getecteerd wordt als via PC, maar minder.
Heb een Sony-Bravia uit 2011 met Ci+ module van UPC..

kappeuter (crew)
Na de lancering eerder dit jaar in België komt TNT in 2013 naar Nederland.
KPN zal de zender vanaf 24 januari a.s. aanbieden in het Pluspakket op kanaal 302.

TNT in Nederland, exclusief bij KPN | TNT Benelux - tnt-tv.nl

Wat is dat UPC Horizon nou precies? Zie er steeds reclames van voorbij komen, maar het lijkt wel gewoon digitale televisie met een ingebouwde usb (opslag)? Zie er de meerwaarde niet van.

kappeuter (crew)
Volgens UPC:

De meest bijzondere eigenschappen van deze nieuwe manier van tv kijken op een rijtje:

* Kijk televisie overal in huis, op ieder scherm. Met Horizon kijkt u ook televisie op uw laptop, computer, iPad of smartphone via Online tv-kijken.
* Ontvang persoonlijke voorkeuren op basis van uw favoriete programma’s. Indien ingeschakeld, herkent Horizon op basis van uw kijkgedrag wat uw lievelingsseries en films zijn en krijgt u relevante suggesties voorgeschoteld. Horizon denkt met u mee!
* Speel uw eigen media (foto’s, video’s en muziek) af op televisie door deze draadloos naar de Horizon Mediabox te streamen.
* TV-apps voor op televisie: kijk naar en maak gebruik van bekende en handige apps, ook voor uw televisie.
* Neem tot 4 programma’s tegelijk op en pauzeer live tv met de Horizon Mediabox.

Wat kan ik met Horizon? | Digitale TV & Horizon | info.upc.nl

kappeuter (crew)
ACM: geen gratis series en voetbal bij KPN en Ziggo | Economie | AD.nl

Johan Keetelaar, directeur Telecom vreest dat klanten straks nauwelijks nog overstappen en te veel gaan betalen. Vandaar dat de ACM wil kunnen verplichten dat Vodafone/Ziggo zijn sportzender uit het standaardpakket haalt of diens netwerken opent voor concurrenten. ,,Als Ziggo klanten gratis Max Verstappen en Formule 1 biedt, wil ik daar misschien wel tegen optreden. Ik vind dat dat geen taboe mag zijn.”

kappeuter (crew)
Wettelijke digitale standaardpakket gaat mogelijk verdwijnen - Emerce

Demissionair staatssecretaris Sander Dekker (VVD) overweegt om het wettelijke digitale standaardpakket voor distributeurs zoals KPN en Ziggo af te schaffen. Dat staat in een Kamerbrief over de toekomst van het mediabeleid.
Met het loslaten van het minimumpakket zouden aanbieders mogelijk meer specifieke doelgroepen bedienen, waarvoor ze al jaren pleiten.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.