menu

Overig / Televisie / Beauty and the Geek (Beauty en de Nerd)

zoeken in:
Paar jaar terug eens een half seizoen van gevolgt (waarom weet ik begod niet, maar goed) Zag het pas weer eens bij toeval en dit moet toch wel een van de meest domme programma's ooit zijn. Vreselijk die hokjesplaatserij, en dan dat hele concept. In het begin staan ze elkaar wat tegen, maar aan het eind merken beide kanten (de rekenwonders en de hersenloze huppelkutjes) dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan ze ooit gedacht hadden. En dat dan echt met van die MTV achtige stereotypes erin. Bah...

Nog iemand die hier hetzelfde over denkt of mensen die het gewoon leuk vinden (dat kan tenslotte ook)? Meld het hier zou ik zeggen.

Ik vind de Amerikaanse versie werkelijk geweldig maar de Nederlandse versie is hopeloos. De vrouwen zijn niet bepaald beauties, vinden zich iets te geweldig en hebben over het algemeen hele ergerlijke eigenschappen.

Amerikaanse versie zitten vaak vol playmates en strippers die ook wel een hele interessante backstory hebben. Bovendien zijn die meiden wel down to earth, zijn open minded en hun hele manier van doen en laten is aandoenlijk. Hun leefstijl doet me een beetje denken aan het oeuvre van Bob Marley. Positief in het leven staan en vooral genieten.

Het was inderdaad de Amerikaanse versie die ik toen eens zag, en die aflevering laatst was van de Nederlandse versie. Maar goed voor mij is het een pot nat eigenlijk! Zag laatst nog zo'n promo waar die vrouwen dan lagen te zonnen en die (zogezegde) nerds dan uit het water kwamen lopen, en die beauty's dan allemaal van die afkeurde geluiden maakte, het klonk een beetje alsof ze aan het kokhalzen waren, zou dat zo iemand dan zelfvertrouwen moeten geven ofzo?

Nou neem ik dit soort programma's nooit echt serieus maar toen ik het in het verleden eens zag hoorde ik zo'n muts een hele beledigende opmerking maken tegen een van de jongens (wat het precies was weet ik niet meer overgens) maar ik weet nog wel dat ik toen echt aan het hopen was dat die gast haar van frustratie eens boven op haar verwende bek zou slaan, maar goed ze doen er zelf aan mee en zetten zichzelf voor lul op tv dus kan ik er ook niet echt medelij mee hebben eerlijk gezegt, idem voor de meiden. Verder houd ik zoiezo niet van programma's waar mensen in hokjes (in dit geval dom, mooi en sociaal/lelijk, slim, maar niet zo sociaal vaardig) geplaatst worden. Net of dat zo iemand zo nodig moet verranderen ofzo. Van mij zou het niet hoeven in ieder geval, alhoewel de invloed van de moderne popcultuur er wel flink aan mee zal werken vandaag de dag (en dan noemen ze het nog een experiment) terwijl het eigenlijk gewoon een excuus is om mensen eens flink uit te kunnen lachen) Maar goed dat is mijn mening. Ik zal ook wel klinken als een ouwe lul ook.

Een hoop haat naar de beauty's, maar de nerds zijn eigenlijk net zo erg. Die ene gast die constant oude filosofen en Grieken aan het citeren is... dat is ook vrij hopeloos .
Verder vind ik het wel een leuk programma. Het is juist de bedoeling dat de mensen een einde maken aan dat hokjesgeestgedoe en dat gebeurt vooral in de latere afleveringen. Je kan niet verwachten dat dit soort mensen al vanaf de eerste aflevering openstaan voor alles en iedereen.
Ik vind de Nederlandse versie iets leuker, omdat het allemaal wat minder geacteerd overkomt dan de Amerikaanse. Bij de Amerikaanse versie heb ik constant het gevoel dat de deelnemers door de crew worden aangespoord om zich heel anders te gedragen dan ze werkelijk zijn, zodat er extremere gebeurtenissen plaatsvinden en er dus meer kijkcijfers zijn.

kos
matthijs_013 schreef:
Een hoop haat naar de beauty's, maar de nerds zijn eigenlijk net zo erg. Die ene gast die constant oude filosofen en Grieken aan het citeren is... dat is ook vrij hopeloos .
Verder vind ik het wel een leuk programma. Het is juist de bedoeling dat de mensen een einde maken aan dat hokjesgeestgedoe

haha, ja daarom laten ze ook alleen maar nerds met dikke brillen Griekse filosofie oprakelen, om de hokjesgeest te doorbreken. Lol.

Overigens de onderkant van het tv-aanbod dit, maar dat zal duidelijk zijn. .

Bij de Amerikaanse versie heb ik constant het gevoel dat de deelnemers door de crew worden aangespoord om zich heel anders te gedragen dan ze werkelijk zijn.
Volgens mij is het ook perfect mogelijk om als niet-nerd mee te doen. Brilletje op, haren steil voorover gekamd, padvindersoutfit incl. sandalen en bruine sokken, het enige dat je nodig hebt is acteertalent (een beetje dom giechelen als je een meisje ziet) en een universitaire opleiding. Verder is het handig als je wat kan vertellen over star wars, dungeons and dragons en astrofysica. Hoe moeilijk kan het zijn?

Met het oog op die $250000 (of meer?) zou ik het er best voor over hebben.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=SsRYcP4Ljok

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Apollinisch schreef:
(quote)
Volgens mij is het ook perfect mogelijk om als niet-nerd mee te doen. Brilletje op, haren steil voorover gekamd, padvindersoutfit incl. sandalen en bruine sokken, het enige dat je nodig hebt is acteertalent (een beetje dom giechelen als je een meisje ziet) en een universitaire opleiding. Verder is het handig als je wat kan vertellen over star wars, dungeons and dragons en astrofysica. Hoe moeilijk kan het zijn?

Met het oog op die $250000 (of meer?) zou ik het er best voor over hebben.

inderdaad, en als het dan op een exotische locatie is, heb je een gratis vakantie

Nomak
Ik kijk even naar dat filmpje wat JDSsmetje hier neergezet heeft.
Zijn die meiden nu echt achterlijk? Zulke makkelijke vragen kan je al beantwoorden als je niet eens de lagere school hebt afgemaakt.

Nomak schreef:
Ik kijk even naar dat filmpje wat JDSsmetje hier neergezet heeft.
Zijn die meiden nu echt achterlijk? Zulke makkelijke vragen kan je al beantwoorden als je niet eens de lagere school hebt afgemaakt.

Misschien wel. Als het in scène gezet is of niet ga ik me niet over uitlaten. Dat weet ik, en waarschijnlijk ook jij niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.